Fórum témák
» Több friss téma |
Rosszul írtam az előbb, nem mind a kettő IGBT, az SKP15N60 IGBT, az SPP20N60S5 pedig FET.
OK szerintem egyszerűsíteni kell a dolgokon. A csatolt terven láttok-e valami olyat ami alapjaiban hibás? Ha elfogadható, akkor holnap megépítem és kipróbálom. Azt látom hogy ez nem lesz végleges medoldás a vezérlésre, de annyit szeretnék, hogy kibírja a jővő héten esedékes 2-3 napos munkát mégha ilyen fapados módon is fog működni. Utánna keresni kell valakit, aki vagy készít egy rendes vezérlést vagy készít egy rendes vezérlést.
Ha tudtok valakit Szeged környékén aki megjavítaná az eredeti vezérlést, akkor jöhet privátban az infó.
Szerintem sok a zener előtti ellenállás. Max. 10 mA áramot engednek át, az meg kevés lesz az IC-nek, így kevés lesz a FET-nek is.
Szia! Köszönöm az észrevételt, módosítottam a tervet. A TLP adatlap szerint max.11mA-t kér. Így ha jól számolom, akkor 25k ellenállással 12.4mA áram tud folyni. Ez 3.85W "fűtést" eredményez, ami 4 db 2W ellenállásra leosztva lehet jó, vagy nem? Van a fiókban egy kis trafóm 15V/24mA (AC) kimenettel lehet azt kellene beépítenem.
Szia, Az 555 10mA körül igényel. De amit "Peter65" talált a 9910-ről, az nagyon elképzelhető. Abban az (Isense) is benne van, vagyis az áramfigyelő. Az eredeti panelen a segédtp mekkora, vagyis az implzus trafó msik oldala is éedekes lenne. Hova megy be a motor fordulat jeladója? Ha teszel fel jó képeket, meg segítesz, meg tudjuk oldani a feladatot, hogy működjön.
Szia! Nem tudom eldönteni, hogy a régi panelt próbáljuk helyrerázni, vagy csináljak valami fapados megoldást. A bajom csupán az, hogy érdemben csak a hétvégén tudok ezzel foglalkozni, és nem tudom merre induljak. Jelenlegi tervemet csatolom
Újabb fotók
Összeraktam a kapcsolást, kb 5kHz-el hajtom a FET-et. Jónak tűnik, nem melegszik semmi. A féket kellene valahogyan megoldani, mert ez így nagyon véletlenszerű.
Terheletlenül a motor 0.2A áramot fesz fel. (Adattábla adatok: 0,1kW, 180V, 0.71A)
Kipróbáltam a mágneskapcsolóval közvetlen rövidrezárós féket és kiválóan működik. Gondolom ezt nem igazán szereti a motor (sajnos), ezért ezt szeretném még kicsit finomítani. Esetleg valami megoldás?
A fékező körbe bekötött merülőforraló (230V, 1kW, 65 Ohm szobahőmérsékleten) is elfogadható fékhatást eredméyezett, minimális volt az utánfutás a kikapcsoláshoz képest.
Szia! Igen a korábbi hozzászólásod (amit nagyon köszönök!) alapján csináltam a tesztet, és ezt lenne jó leváltani valamire (esetleg valami FET-es dolog ?) mert elég hülyén nézki a gép egy vasalóval vagy merülőforralóval az oldalán
Lecserélem 50-100W ellenállásokra, nem akarom tovább bonyolítani...
Az 0154-es képen a trafó fölött lévő 2db optocsatolónak lehet szerepe a motorszabályzó visszacsatolásában. A HCPL7800-asból én már elég sokat cseréltem, hosszú idő alatt hajlamos a tönkremenetelre. Lehet akár ez is a hiba, és ez összevágna a leírt hibajelenséggel (ha kikötöd a motort, és a hibajelenség ugyan az, akkor tovább erősödhet a gyanú). De ha nem rajzolod vissza, akkor nem fog kiderülni.
Az idő szűke miatt nem fogom visszarajzolni. A célom, hogy a valamilyen formában működő gépet tudjak belőle varázsolni és meg tudják csinálni a bevállalt melót. Közben keresni kell egy szakit aki ránéz erre a panelra.
Szia, A 7800 valóban egy spec opto, de felette a 3150 FET driver. Érdekesság hogy a sebesség jel a jobb asó sarokban az R44-5x jön be felette egy XR4151, ami feszültség- frekvencia konverter.... Ennek akkor lenne értelme, ha a fordulatszámmal arányos DC lenne, de általban vagy impulzus, vagy színuszos jelek szoktak enni s mindenképp a frkvencia arányos a fordulatszámmal.
A fékre egy izmosabb FET jó meoldás, mikor a vezérlés lezár, az kinyit.
Sziasztok!
A véleményeteket szeretném megkérdezni, DC motor hajtással kapcsolatban. Vettem egy kis gördeszkát amit két MY 8922 (800W, 36V, 28.5A, 3000RPM) DC motor hajt, és terhelésnél a motorok egy egyenletes kopogó hangot adnak, ami kb 1,3Hz-es. Terheletlenül nincs hang és terhelésre erősödik. A hajtásban nem érezni, a sebesség érezhetően nem lüktet, egyenletes, a nyomaték szintén egyenletesnek tűnik. Motor, és a meghajtó elektronika hőmérséklet nem tűnik rendellenesnek, viszont lehet érezni a koppanást. A meghajtó elektronikáról sajnos semmit nem tudok mondani mert nem szedtem még szét. Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv:László A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2015
Szia, Szedd szét a motort, mielőtt nagyobb baj nem lenne. Ellenőrizd a kommutátor, szénkefék, csapágyak állapotát. Volt, hogy egy csavar volt a mágnesre ragadva, amit aztán a ventilátor befújt a forgórész közé. Ha szerencséd van csak egy kis kosz, vagy műanyagdarab van a forgórészen, ha nem zárlatos lehet 1-2 tekercs. Azt úgy is meg tudod nézni, ha egy akksitöltőre rakod, amin van árammérő. A műszernek nem szabad pulzálni, illetve terhelésre emelkednie kell a felvett A-nek, szintén pulzálás nélkül. Az elektronikának nem igen van köze ehhez.
Van benne valamilyen mechanikus áttétel? Lehet, hogy az lötyög valahol.
Valahol valami nem stimmel a felsorolásban. 1,6 kW már komoly teljesítmény, még kisebb autót is elhajtana. Asztallap méretű gördeszka vagy kis gokart?
Szia, Futópadban van 2,5 Hp-s is, igaz 180V DC-ről megy. Az 1,8kW.
Köszönöm a segítségeteket, holnap kipróbálom külső tápegységről a motort.
Valóban 1600W, tegnap kaptam, mellékeltem képet, van benne mechanikus áttétel. A jelenséget mind a két motor egy időben produkálja, ha az orrát a falnak állítom és ráállok, és csak kis gázt adok hogy a motorok ne kezdjenek el kaparni, vagy mozogni, akkor is hallható a hang. Holnap megpróbálom szkópal megnézni a kimenetet.
Gondoltam. Ezek 800 W csúcsteljesítményű motorok. Tartósan sokkal kevesebbel terhelhető. Adatlap alapján jobban meg lehet ítélni.
Így már jobban el tudom képzelni, hogy miről van szó. Így viszont lehet, hogy a controller felől kap egy impulzust, az okozza kattanást.
Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket! Sajnos a teljes szétszedésig nem jutottunk el, mivel a főnököm a szerelés közben észrevételezett néhány apróságot ami arra engedett következtetni, hogy a termék nem 100%-ban új, hanem újracsomagolt. Vélelmezhetően valaki már egyszer visszaadta. Sajnos egy jó hírnevű játékboltból vásároltam, így a cserével nem lesz probléma.
(kb 5 perc próbálgatás után, műszeres mérés nélkül, a főnököm 100%-ban controller hibát valószínűsített) Mégegyszer nagyon szépen köszönöm a segítségeteket!
Szervusztok!
Na megvan a "motrom": DC 115V és 1.2A, szénkefés. Szeretném meghajtani és mivel nem igazán értek a tervezéshez, így az alábbiakban kérném a segítségeteket: 1) Keresgéltem és találtam egy ilyen pwm kapcsolást, úgy gondoltam jó lehet, de nem tudom, nincs-e valami trükk a szénkefés kivitel miatt: kapcsolas 2) A motor fordulata 1700 rpm és ezzel kapcsolással szeretném meghajtani úgy h 0-és max 500-600-as fordulata legyen (esetleg potival állítható?). 3) Mivel a motor DC115V-os gondoltam, h egy trafóval az AC230-ból előállítok AC115V-ot, amit graetz-el és kondikkal kisimítok (persze értékekhez lövésem sincs). Ez így jó lesz-e? 4) Azt sehogy sem szeretném, h a motor teste megkapja a hálózati feszültséget, használhatok-e galvanikus leválasztó trafót a fenti művelethez? Ha igen, akkor a kapcsolás összes földpotenciálja a trafó szekunder körének az egyik pontja, és nem szabad összeföldeni a hálózat födjével ugye? Ilyenkor a motor fémházát hozzá kell kötni az ábra földpontjához (tehát a szekunder kör kinevezett földjéhez)? 5) Azt el lehetne é érni valahogy h ha már úgyis ott van/lenne az a DC115V, akkor abból álljon elő az a 3..15V, ami az 555-nek kell? Úgy érzem nem elég csak egy feszültségosztót csinálni ellenállásokból... 6) Egy biztosítékot is beépítenék a motor körébe, ha esetleg elfuserálnék vmt, nem szeretném, h leégjen a kicsike. De milyet kellene használni? Tudnátok iránymutatást adni? Köszönöm előre is!
1: A kapcsolási rajz hibás. Olyat keress, amelyikben az 555-ös IC 3-as lába hajtja a tranzisztort. A szénkefés kivitel nem érdekes.
2: A jó, 555-ös IC-vel felépített PWM-mel ezt meg tudod tenni. 3: 80 - 90 V-os trafó fog kelleni. Egyenirányítás és kondenzátor után kb. 115 - 120 V-ot fog adni. 4: Használhatsz, de ha trafóval állítod elő a 115 V-ot, akkor az egyben le is választja galvanikusan a hálózatról. 5: Egyszerű, ha eleve olyan trafót készítesz, aminek van pl. egy 10 V-os kimenete is. 6: Meg kell mérni mekkora áram folyik a motoron teljes (nem túlterheléssel) terhelésen. A biztosítékot valamennyivel fölé kell lőni és kész. Egy biztosan működő PWM: Bővebben: Link Csak a FET-et kell jól méretezni. A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2015
Köszönöm szépen a válaszod!
2-nek meg utánnanézek hogyan 5-trafó készítéséhez sem értek... Utánnanézek létezik-e ilyen. A trafó teljesítményét hogy lehet kitalálni? A motor teljesítménye fölé kell választani? Igen de a motor az DC115V 1.2A a trafo meg AC 80-90V....(Az 555-nek és jarulékos elemeinek a teljesítménye meg gondolom elenyésző a motorhoz képest, tehát nagyvonalúan elhanyagolható)
80 - 90 V, 2 A -es trafó már tutra elbírja a motort. A hozzászólásban egy link, ott van egy jó példa. A FET-et és a védődiódát kell jól méretezni, inkább fölé.
Ezt is olvasd át: Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |















Utánnanézek létezik-e ilyen. A trafó teljesítményét hogy lehet kitalálni? A motor teljesítménye fölé kell választani? Igen de a motor az DC115V 1.2A a trafo meg AC 80-90V....




