Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LED rákötése 230V-ra
 
Témaindító: Laci4, idő: Nov 30, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   69 / 83
(#) Csongi_ válasza mraulajos hozzászólására (») Feb 8, 2016 /
 
824=820nF
(#) mraulajos válasza Csongi_ hozzászólására (») Feb 8, 2016 /
 
Köszönöm!
(#) Sanyessz válasza mraulajos hozzászólására (») Feb 9, 2016 /
 
Helló
Nálunk is ez történt. Meghalt egy led, áthidalva, meghalt még egy, áthidalva... ezt egy darabig lehet játszani. A ledek sorba vannak kötve.
Arra jöttem rá hogy a műanyag burkolat az egyik gyengéje a konstrukciónak.
A másik szerintem maga a kialakítás. Nem tud eléggé hűlni.
Végül 2 haldokló lámpából csináltam egyet, csillag alakba össze forrasztottam a még épp ledcsíkokat. Tudom hogy nem épp érintésbiztos a dolog, de 3m magasan van fenn a plafonon.
Így több óra üzem után is kézzel fogva (kikapcsolva) mindössze langyos, az eredeti konstrukcióban forrók voltak.

A fénye az okés, előtte 100-150w-os normál izzó volt a 8x5-ös nappali/konyha/ebédlőben az lett lecserélve 2db 56db kukorica ledre.
(#) mraulajos válasza Sanyessz hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Hali!
Nem tudom, ha azzal kezdem beüzemelés előtt, hogy az 1µF os kondit kicserélem 820 nF os ra, akor mennyivel lesz gyengébb.? Ki próbálom.
(#) vision61 válasza mraulajos hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Szia!

Ebből nekem is van olyan, ami hasonlóan kezdett tönkremenni, mint nálad. Az első szétszedés alkalmával a hibás LED cseréje mellett kondi csere szintén 820 nF-ra, soros ntc a bemenetre, (nekem 40 ohmos volt) és a búra alsó részét is kifurkáltam 2 mm-es fúróval, mivel csak a tetején vannak gyárilag szellőző furatok.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2016
(#) teddysnow hozzászólása Feb 10, 2016 /
 
Sziasztok

Nekem is hasoló lámpák mentek tönkre néhány hét alatt. Az egyik kültéren volt, kb. 0-10C° között. Az enyémben van egy kis 8 lábú IC, neten nem tudtam azonosítani. Az az érdekessége, hogy sorosan van kötve a LED-ekkel. A soros kondi nálam is 820nF, DE picurka SMD. Most tesztelem őket, mindben kicseréltem a rossz LED-et. Az egyiket hagytam gyári állapotban, godolva, hogy hát ha csak az egyik LED volt gyengébb. A másik szintén gyári állapotban van, de felfúrtam a lyukakat a plexin és a menetes rész fölé furtam még plusz 4-et, jobban szellőzön. A harmadikban meg kicseréltem a kondit 220nF-ra (mert ez volt). A fénye gyengébb lett, de ahol világít, pont elég.
Szerintem, egy értékkel kissebb kondit nyugodtam lehet használni, számottevő fényerő csökkenés nélkül.
(#) mraulajos válasza vision61 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Hali!
Erre már én is gondoltam, hogy fúrok rá pár lukat. Ezek szerint ez az izzót búrában üzemeltetni nem is ajánlott.? Az ntc az mit csinál?
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2016
(#) vision61 válasza mraulajos hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
A búra inkább legyen rajta, mivel nincs leválasztva a hálózatról!
Nekem így átalakítva, azóta nem hibásodott meg ezek közül egy sem.
Az NTC helyett jó egy 22-47 ohm 1 W-os ellenállás is. A cél a bekapcsolási áram csökkentése.
(Nekem NTC van egy marékkal, ezért kerültek ezek bele.)
(#) mraulajos válasza vision61 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Nem a saját búrájára gondoltam hogy a nélkül, hanem olyan lámpatestre, amelyen búra van. Ez az ellenállás a 230V táplálás útjában van?
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2016
(#) nedudgi válasza mraulajos hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Nagyon nem ajánlott. A LED, különösen a világításra használt, még a germánium félvezetőknél is jobban utálja a meleget. Nem teljes üzemképtelenségre kell számítani, hanem a fényerő jelentős csökkenésére. Magas, kb. 70oC feletti hőmérsékleten már messze nem igaz az 50-100e MTBF.
Az egyenirányítás utáni szűrőkondenzátor lehetséges bekapcsolási áramát korlátozza az ellenállás.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2016
(#) simsons51 hozzászólása Feb 20, 2016 /
 
Üdv!
Led reflektornak tönkrement a meghajtó elektronika (10W 300mA), előtét kondenzátorral működne?
(#) pjg válasza simsons51 hozzászólására (») Feb 20, 2016 /
 
Nagyon rossz hatásfokkal és bizonytalan élettartammal. Egy elektronika nem túl drága az EBAY-n
(#) pjg válasza simsons51 hozzászólására (») Feb 20, 2016 /
 
Biztos 300mA? Nem 900?
(#) simsons51 válasza pjg hozzászólására (») Feb 20, 2016 /
 
A 10W-osra 300mA, a 20W-ra 600mA van írva. V-TAC vagy valami ilyesmi a márkája.
(#) nedudgi válasza pjg hozzászólására (») Feb 20, 2016 /
 
A reflektorokban sokkal valószínűbb a 300mA áramú LED.
(#) omeli hozzászólása Feb 21, 2016 /
 
Lemérhetem a led nyitófeszültségét ha van egy szabályozható tápom,direktbe rákötöm és lassan emelem a feszültséget,vagy hogyan csináljam?
(#) nedudgi válasza omeli hozzászólására (») Feb 21, 2016 /
 
Nem jó megoldás. Köss sorba egy ellenállást vele, és úgy emeld a feszültséget.
(#) hape60 hozzászólása Feb 29, 2016 /
 
Szevasztok, a következő a kérdés: adva van egy 5 égős csillár, 5x40W fényerőnek megfelelő 5x6W fogyasztású , nem "dimmerelhető"220V-os LED lámpákkal. Lehet-e ezek fényét csökkenteni, mert túl nagy a fényerő. (Tudom, kisebb teljesítményű lámpákat kellett volna venni, de most már ebből kéne valamit csinálni...)
Jelenleg az 5-ből 3 ég, a többi ki van csvarva -elég snassz megoldás.
Valami egyszerű, a fali dobozba építhető cuccra gondoltam. (Soros kondi, esetleg dióda, bár akkor a félhullám miatt villogna? )
(#) nedudgi válasza hape60 hozzászólására (») Feb 29, 2016 / 1
 
Ha nem dimmelhető, akkor az elektronika a 85-270V tápfeszültségtartományban közel azonos fényerőt présel ki a LEDekből. 85V alatt az eredmény valamilyen sebességű villogás lehet.
A lámpák felépítésétől függ, hogy mi a megoldás. Kapacitív előtét (sok pici LED) esetén a kondenzátor csökkentése egy járható út lehet. Nagyteljesítményű LEDekből felépített áramkörben az áramérzékelő ellenállását kell megnövelni, ami izgalmasabb feladat - ki kell logikázni, melyik ez az ellenállás. Ha nem sikerül, a vezérlő IC adatlapjából kell kideríteni, csak az a fránya kínai nyelv... A gugli/bing szívesen segít, csak a kínai-> magyar fordítás eredményét kell magyarra fordítani. A könnyebbik utat választva a kínai szöveget angolra fordíttatjuk a Binggel, az eredmény a legtöbb esetben már könnyebben emészthető.
A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2016
(#) kameleon2 válasza hape60 hozzászólására (») Feb 29, 2016 / 1
 
Régen pont erre találták ki a csillárkapcsolót. Az egyik fele kapcsolta a kisebb fényt a másik a többit.
(#) nedudgi válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 29, 2016 /
 
Ebben a megoldásban mi az elektronika? Kevesebb körte snassz, tehát marad a forrasztás.
(#) kameleon2 válasza nedudgi hozzászólására (») Feb 29, 2016 /
 
A józan ész. Van villanyszerelés topik is. Olyan LED fényforrást, ami nem dimmelésre van kitalálva - ne akarjunk dimmelni. Vibrálni fog, zavart termelni és nagyon hamar el fog halálozni. Vagy ki kellszedni belőlük a teljes drivert és a csillár egyéb részeibe beépíteni a dimmelhető elektronikát. Sokkal nagyobb munka, berhelés és ugyanaz lesz az eredmény.
(#) pjg válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 29, 2016 / 1
 
Nekem így van. 3x5W és 3x9W. Így 15, 27 és 42W fokozatok vannak. A 42W már nappali világosságot ad.
(#) hape60 hozzászólása Márc 1, 2016 /
 
Kösz a hozzászólásokat; kameleon2-nek van igaza, ez lenne a legegyszerűbb megoldás. Csak annyi a probléma, hogy hiányzik egy szál vezeték a kapcsoló és a csillár között.. a csillárkapcsoló így nem játszik, falat vésni pláne nincs kedvem. A fene gondolta volna, hogy ezek a ledes lámpák ilyen fényesek lesznek... lehet, hogy megpróbálom a kapacitív előtétes megoldást, az a legegyszerűbb.
(#) nedudgi válasza hape60 hozzászólására (») Márc 1, 2016 /
 
Nincs választási lehetőséged. Azt a megoldást kell választani, ami a meglevő körtékhez tartozik. Kapacitív előtétes megoldás esetén kondenzátorcsere, IC megoldás esetén a munkapont átállítása.
(#) kameleon2 válasza hape60 hozzászólására (») Márc 1, 2016 /
 
Szia! Jobb esetben - feszültségvezérelt áramgenerátoros az előtéted. Akkor a feszültségszint is segíthet. 85-264V-og szokták a drivert adni. Én régebben szünetmentesről (ipari méret) tudtam 5V-os lépésekben adagolni a drivernek a feszültséget. Ha éppen az alsó feszültséghatár közelében járt, alacsonyabb volt a fényerő. Ezt ugyanúgy tudnád csillárkapcsolóval kapcsolni, de elég lenne egy szál és a kapacitív előtét. Így vagy előtéttel kapcsolnád a lámpát, vagy direktben (átködődne az előtét). Persze ez erősen elméleti javaslat.
(#) hape60 válasza nedudgi hozzászólására (») Márc 1, 2016 /
 
Nem szedtem szét még egy égőt sem -valószínűleg csak kapacitív előtétes megoldású az égő. 890Ft-os V-Tec led égő, nem egy csúcs megoldás lehet.
(#) hape60 válasza kameleon2 hozzászólására (») Márc 1, 2016 /
 
A csillárkapcsolós megoldást sajnos az említett dróthiány miatt el kell felejteni. (A csillárhoz csak a nulla és a kapcsolt fázis megy.) A többi részét a hozzászólásodnak nagyjából értem, de a projektet nem akarom nagyon túlbonyolítani. Ha az Ebayon tudnék venni egy kapcsoló helyére beépíthető vezérlést, még megkockáztatnám, de más nem nagyon jön szóba -marad a kitekert égő
(#) kameleon2 válasza hape60 hozzászólására (») Márc 1, 2016 / 1
 
Nem figyeltél eléggé... A kapcsoló lehet csillár, a vezetéken meg lehet kétféle feszültség...
(#) hape60 válasza kameleon2 hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Igazad van...de ezt találtam a Ebayon Csillárkapcsoló helyett
Végszükség esetén ezzel is lehet próbálkozni -egy jobb csillárkapcsoló ára
Következő: »»   69 / 83
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem