Fórum témák
» Több friss téma |
Helló
Nálunk is ez történt. Meghalt egy led, áthidalva, meghalt még egy, áthidalva... ezt egy darabig lehet játszani. A ledek sorba vannak kötve. Arra jöttem rá hogy a műanyag burkolat az egyik gyengéje a konstrukciónak. A másik szerintem maga a kialakítás. Nem tud eléggé hűlni. Végül 2 haldokló lámpából csináltam egyet, csillag alakba össze forrasztottam a még épp ledcsíkokat. Tudom hogy nem épp érintésbiztos a dolog, de 3m magasan van fenn a plafonon. Így több óra üzem után is kézzel fogva (kikapcsolva) mindössze langyos, az eredeti konstrukcióban forrók voltak. A fénye az okés, előtte 100-150w-os normál izzó volt a 8x5-ös nappali/konyha/ebédlőben az lett lecserélve 2db 56db kukorica ledre.
Hali!
Nem tudom, ha azzal kezdem beüzemelés előtt, hogy az 1µF os kondit kicserélem 820 nF os ra, akor mennyivel lesz gyengébb.? Ki próbálom.
Szia!
Ebből nekem is van olyan, ami hasonlóan kezdett tönkremenni, mint nálad. Az első szétszedés alkalmával a hibás LED cseréje mellett kondi csere szintén 820 nF-ra, soros ntc a bemenetre, (nekem 40 ohmos volt) és a búra alsó részét is kifurkáltam 2 mm-es fúróval, mivel csak a tetején vannak gyárilag szellőző furatok. A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2016
Sziasztok
Nekem is hasoló lámpák mentek tönkre néhány hét alatt. Az egyik kültéren volt, kb. 0-10C° között. Az enyémben van egy kis 8 lábú IC, neten nem tudtam azonosítani. Az az érdekessége, hogy sorosan van kötve a LED-ekkel. A soros kondi nálam is 820nF, DE picurka SMD. Most tesztelem őket, mindben kicseréltem a rossz LED-et. Az egyiket hagytam gyári állapotban, godolva, hogy hát ha csak az egyik LED volt gyengébb. A másik szintén gyári állapotban van, de felfúrtam a lyukakat a plexin és a menetes rész fölé furtam még plusz 4-et, jobban szellőzön. A harmadikban meg kicseréltem a kondit 220nF-ra (mert ez volt). A fénye gyengébb lett, de ahol világít, pont elég. Szerintem, egy értékkel kissebb kondit nyugodtam lehet használni, számottevő fényerő csökkenés nélkül.
Hali!
Erre már én is gondoltam, hogy fúrok rá pár lukat. Ezek szerint ez az izzót búrában üzemeltetni nem is ajánlott.? Az ntc az mit csinál? A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2016
A búra inkább legyen rajta, mivel nincs leválasztva a hálózatról!
Nekem így átalakítva, azóta nem hibásodott meg ezek közül egy sem. Az NTC helyett jó egy 22-47 ohm 1 W-os ellenállás is. A cél a bekapcsolási áram csökkentése. (Nekem NTC van egy marékkal, ezért kerültek ezek bele.)
Nem a saját búrájára gondoltam hogy a nélkül, hanem olyan lámpatestre, amelyen búra van. Ez az ellenállás a 230V táplálás útjában van?
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2016
Nagyon nem ajánlott. A LED, különösen a világításra használt, még a germánium félvezetőknél is jobban utálja a meleget. Nem teljes üzemképtelenségre kell számítani, hanem a fényerő jelentős csökkenésére. Magas, kb. 70oC feletti hőmérsékleten már messze nem igaz az 50-100e MTBF.
Az egyenirányítás utáni szűrőkondenzátor lehetséges bekapcsolási áramát korlátozza az ellenállás. A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2016
Üdv!
Led reflektornak tönkrement a meghajtó elektronika (10W 300mA), előtét kondenzátorral működne?
Nagyon rossz hatásfokkal és bizonytalan élettartammal. Egy elektronika nem túl drága az EBAY-n
A 10W-osra 300mA, a 20W-ra 600mA van írva. V-TAC vagy valami ilyesmi a márkája.
A reflektorokban sokkal valószínűbb a 300mA áramú LED.
Lemérhetem a led nyitófeszültségét ha van egy szabályozható tápom,direktbe rákötöm és lassan emelem a feszültséget,vagy hogyan csináljam?
Nem jó megoldás. Köss sorba egy ellenállást vele, és úgy emeld a feszültséget.
Szevasztok, a következő a kérdés: adva van egy 5 égős csillár, 5x40W fényerőnek megfelelő 5x6W fogyasztású , nem "dimmerelhető"220V-os LED lámpákkal. Lehet-e ezek fényét csökkenteni, mert túl nagy a fényerő. (Tudom, kisebb teljesítményű lámpákat kellett volna venni, de most már ebből kéne valamit csinálni...)
Jelenleg az 5-ből 3 ég, a többi ki van csvarva -elég snassz megoldás. Valami egyszerű, a fali dobozba építhető cuccra gondoltam. (Soros kondi, esetleg dióda, bár akkor a félhullám miatt villogna? )
Ha nem dimmelhető, akkor az elektronika a 85-270V tápfeszültségtartományban közel azonos fényerőt présel ki a LEDekből. 85V alatt az eredmény valamilyen sebességű villogás lehet.
A lámpák felépítésétől függ, hogy mi a megoldás. Kapacitív előtét (sok pici LED) esetén a kondenzátor csökkentése egy járható út lehet. Nagyteljesítményű LEDekből felépített áramkörben az áramérzékelő ellenállását kell megnövelni, ami izgalmasabb feladat - ki kell logikázni, melyik ez az ellenállás. Ha nem sikerül, a vezérlő IC adatlapjából kell kideríteni, csak az a fránya kínai nyelv... A gugli/bing szívesen segít, csak a kínai-> magyar fordítás eredményét kell magyarra fordítani. A könnyebbik utat választva a kínai szöveget angolra fordíttatjuk a Binggel, az eredmény a legtöbb esetben már könnyebben emészthető. A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2016
Régen pont erre találták ki a csillárkapcsolót. Az egyik fele kapcsolta a kisebb fényt a másik a többit.
Ebben a megoldásban mi az elektronika? Kevesebb körte snassz, tehát marad a forrasztás.
A józan ész. Van villanyszerelés topik is. Olyan LED fényforrást, ami nem dimmelésre van kitalálva - ne akarjunk dimmelni. Vibrálni fog, zavart termelni és nagyon hamar el fog halálozni. Vagy ki kellszedni belőlük a teljes drivert és a csillár egyéb részeibe beépíteni a dimmelhető elektronikát. Sokkal nagyobb munka, berhelés és ugyanaz lesz az eredmény.
Nekem így van. 3x5W és 3x9W. Így 15, 27 és 42W fokozatok vannak. A 42W már nappali világosságot ad.
Kösz a hozzászólásokat; kameleon2-nek van igaza, ez lenne a legegyszerűbb megoldás. Csak annyi a probléma, hogy hiányzik egy szál vezeték a kapcsoló és a csillár között.. a csillárkapcsoló így nem játszik, falat vésni pláne nincs kedvem. A fene gondolta volna, hogy ezek a ledes lámpák ilyen fényesek lesznek... lehet, hogy megpróbálom a kapacitív előtétes megoldást, az a legegyszerűbb.
Nincs választási lehetőséged. Azt a megoldást kell választani, ami a meglevő körtékhez tartozik. Kapacitív előtétes megoldás esetén kondenzátorcsere, IC megoldás esetén a munkapont átállítása.
Szia! Jobb esetben - feszültségvezérelt áramgenerátoros az előtéted. Akkor a feszültségszint is segíthet. 85-264V-og szokták a drivert adni. Én régebben szünetmentesről (ipari méret) tudtam 5V-os lépésekben adagolni a drivernek a feszültséget. Ha éppen az alsó feszültséghatár közelében járt, alacsonyabb volt a fényerő. Ezt ugyanúgy tudnád csillárkapcsolóval kapcsolni, de elég lenne egy szál és a kapacitív előtét. Így vagy előtéttel kapcsolnád a lámpát, vagy direktben (átködődne az előtét). Persze ez erősen elméleti javaslat.
Nem szedtem szét még egy égőt sem -valószínűleg csak kapacitív előtétes megoldású az égő. 890Ft-os V-Tec led égő, nem egy csúcs megoldás lehet.
A csillárkapcsolós megoldást sajnos az említett dróthiány miatt el kell felejteni. (A csillárhoz csak a nulla és a kapcsolt fázis megy.) A többi részét a hozzászólásodnak nagyjából értem, de a projektet nem akarom nagyon túlbonyolítani. Ha az Ebayon tudnék venni egy kapcsoló helyére beépíthető vezérlést, még megkockáztatnám, de más nem nagyon jön szóba -marad a kitekert égő
Nem figyeltél eléggé... A kapcsoló lehet csillár, a vezetéken meg lehet kétféle feszültség...
Igazad van...de ezt találtam a Ebayon Csillárkapcsoló helyett
Végszükség esetén ezzel is lehet próbálkozni -egy jobb csillárkapcsoló ára |
Bejelentkezés
Hirdetés |