Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egy kis robogó elektronika
Lapozás: OK   23 / 36
(#) Babss hozzászólása Feb 26, 2016 /
 
Kezdem kibogozni a dolgot és az előző következtetésem rossz. A DC áramkör félhullámokat egyenírányít ezért nem zavarja az AC áramkör a DC-t. Ezek szerint viszont a graetz híd kilőve, illetve csak az egyik oldalát használhatom ami azt jelenti hogy jelen diagramon nem kötöm be az egyik ac pólust meg a negatívot. Jól gondolom?
(#) Ricsi89 válasza Babss hozzászólására (») Feb 26, 2016 /
 
Ledesítéshez nem biztos, hogy kell az a plusz teljesítmény, lehet elmenne akkuról is. Másrészt meg egy soros dióda és utána egy kondi és kész az egyenirányított szabályzott fesz.
(#) lbag79 hozzászólása Márc 25, 2016 /
 
Üdv! olyan gondom van,hogy aerox-om frod.szám mérője megállt,nem mutat semmit.
kérdés hol kezdjem el a hiba keresését,merre?köszönöm!
(#) Bödör Balázs hozzászólása Ápr 2, 2016 /
 
Sziasztok! Nem tudom jó helyre írok-e, van egy motorom amin műszerfalat cseréltem, és az új fordulatszám mérőnek gyenge a jel amit a motor küld neki. Lehetne erre valami egyszerű erősítőt tenni, hogy felerősítse a jelét a motornak? Köszi.
(#) Gab04 hozzászólása Ápr 8, 2016 /
 
Üdv! Aprilia sr 50 old (állóhengeres) el kapcsolatban szeretnék kérdezni. A gondom, hogy multiméterrel mérve összevissza ugrál a fesz, cseréltem feszszabályzót, de nem változott semmi. Akár 100v fölé is "felugrál". Az elöző tulaj rendesen szét berhálta. Pl. A 20 as számu dióda is hiányzik, az mit befolyásolhat? Ezt a kapcsolási rajzot neten találtam. Válaszokat elöre is köszönöm!

bekotes.jpg
    
(#) Gab04 válasza Gab04 hozzászólására (») Ápr 8, 2016 /
 
Fesz ingadozás megoldódott (analóg műszerrel mérve jó)

Azt a diódát nem értem. MInek van benne, és milyen diódát lehet beletenni helyette? Gondolom kell oda ha kitalálták, hogy ott legyen
(#) nyemi válasza Gab04 hozzászólására (») Ápr 8, 2016 / 1
 
Az a dióda arra szolgál, hogy önindító működésekor áramot ad, a 2t olaj szint mennyiség jelző
lámpának(25) ellenőrzés céljából, hogy nincs e kiégve az izzó.
De ez visszafele ne működjön, avagy ha világít az olaj lámpád, ne kapjon az indító relé közvetlen áramot. 1N4007 bőven elég.
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2016
(#) Gab04 válasza nyemi hozzászólására (») Ápr 8, 2016 /
 
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!
(#) kriszkiszimba hozzászólása Máj 5, 2016 /
 
ÜDV!!!
Egy kis segítségre lenne szükségem..adott egy 4 ütemű robogó egyik pill ról a másikra,megállt majd egy rugásra indul de 100m után ujra leáll..karbi tiszta szikra van üzemanyag rendben..Haa valaki tud segitsen,sz.te elekromos probléma lehet!De h mi azt nem tudom.
(#) nik hozzászólása Máj 9, 2016 /
 
Sziasztok!

Piaggio Zip 100 4t-s probléma. Lett egy csúnya zárlatom a hátsó lámpánál, bizti kiment, én meg kicsit nagyobb áramú biztit raktam bele, mivel ez volt kéznél. A vezetékek is megolvadtak a hátsó lámpánál, mivel a bizti nem ment ki. Kicseréltem szépen az összes vezetéket a lámpa környékén. Viszont most a moci nem indul, nem megy az önindító, semmi. Az index, duda megy, ha rajta a gyújtás, de nem indítózik. Hol keressem a problémát? Merre induljak?
A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2016
(#) Petyaa válasza kriszkiszimba hozzászólására (») Máj 10, 2016 /
 
Először nézd át a gyújtás összes csatlakozását. Kezdve a gyújtáskapcsolóval, fesszabályzóval. Húzd szét őket ha szükséges, az érintkezőket megtisztítani. Akkusarukat megnézni. Nincsen benne esetleg immobiliser? Ki kell próbálni egy új gyertyával. Ha 100m-enként áll le, akkor ott üzemanyag ellátási gondok is lehetnek, vákuum csap stb.
(#) Petyaa válasza nik hozzászólására (») Máj 10, 2016 /
 
Lehet összeégéskor kiment a másik, vagy több biztosíték is. Ránéznék az indítórelére is, ki tudja alapon, hogy a megolvadás mit vitt magával.
(#) Robikk hozzászólása Máj 15, 2016 /
 
Sziasztok.
Pár nappal ezelőtt került hozzám egy Kymco Spacer 50ccm 2T típusú robogó, a gond az hogy darabokban van..
De a legnagyobb problémám az automata szívató, nem találok leírást hova is kellene kötnöm, a másik meg a karburátor, ahova megy a gàzbowden" síbertű oldalába megy egy vékony kis cső, nem tudom mire szolgál vagy hova kössem azt.
Esetleg valaki akinek ilyen motorja van, tudna segíteni?
A karburátor-rol holnap tudok feltenni képet, mert ez így lehet nem érthető
Előre is köszönöm a segítséget!!
Üdv: Robi
(#) Petyaa válasza Robikk hozzászólására (») Máj 15, 2016 /
 
Találtam egy leírást, ez Keewayről van, de szerintem hasonló lehet a működése a kettőnek.
Link
Az a kis vékony cső valószínű hogy a vákuumcsaphoz megy.
A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2016
(#) HuG válasza csemeteim hozzászólására (») Máj 16, 2016 /
 
Szia!

Megoldódott az önindítási problémád? Nálam ugyanez a helyzet.
(#) HuG hozzászólása Máj 16, 2016 /
 
Segítségetek kérném:
Malaguti f12 ducati energia feszültség szabályozó, 5 vezetékes. Valószínűleg én nyírtam ki. A elektromos rajzokat átnézve annyi a különbség az 5 és a 4 vezetékes között, hogy az 5 vezetékesen a ducati gyújtás az elektronikán keresztül kap 12V-ot (fehér vezeték).
Ennek van valami konkrét oka?
Tekintettel arra, hogy az 5 vezetékes fesz-szabályzónak tetemes az ára, gondoltam veszek egy 4 vezetékest.
Meg tudom oldani azzal, hogy kap az aksiról 12V-ot?
(#) HuG válasza HuG hozzászólására (») Máj 16, 2016 /
 
Sajnos a plusz ér, a gyújtás elektronikának adja a jelet a gyújtáshoz.
(#) baxy77 hozzászólása Máj 16, 2016 /
 
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni!
Nekem van egy 50 ccm 2ütemű kínai robogóm. Ami hidegen nem indul be, csak úgy tudom életre kelteni ha benzint fecskendezek a hengerfejbe a gyertya helyén. így is csak a sokadik próbálkozásra kapja el. Ha sikerül akkor órákat is megy alapjáraton vagy terhelve is. Próbáltam a karburátort hangolni de semmi. Cseréltem benne elektromos szívatót de maradt a gond. Ha pihen egy órát akkor már megint nem indul. Rámértem a szívató csatlakozójára és azt vettem észre,hogy bár van akku de nincs a vezetékben feszültség.Nem tudom ez befolyásol-e valamit vagy sem.
Teljesen tanácstalan vagyok.Ha valaki tudna hasznos tanácsot adni,azt nagyon megköszönném.
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2016
(#) BenőAladár válasza baxy77 hozzászólására (») Máj 16, 2016 /
 
Szia!
A szívatódnak csak motor beindítása után kell kapnia áramot egy ellenálláson keresztül. De attól ha nem kapna még el kell indulni csak rajt marad a szivató. A hibát először a membránoknál keresd és takarítsd ki a karburátort azt hogy mit hangoltál el a karburátoron azt nem tudom csak sejtem hogy az alapjárati levegő csavart... ezt tekerd be teljesen és utána vissza kb 1,5 fordulatot. Ha mindent ellenőriztél és kipucoltad jöhet a próba ha beindul lehet játszani a csavarral. Annak egy külön története van hogy hogyan kell beállítani ami nem biztos hogy ide tartozik...
Üdv..
(#) Robikk válasza Petyaa hozzászólására (») Máj 23, 2016 /
 
Szerbusz Petya!
Köszönöm a linket, az automata szívatót monst nem kötőttem be.
El indul az első rugásra, viszont amint rá húzom a gázt le fúllad, ha a levegő csavarját be csavarom teljesen a karburátoron akkor nem fullad le.
Viszont így meg kb 50méter után kezd fúlladozni, majd megállok hogyom picit alapjáraton s utánna mrgint megy 50 métert.
Ötlezem sincs már milehet a gond, frlmerült már az is hogy a karburátor nem erre való, érdekesség hogy a google is mást mutat mit ami nekem van rajta.
(#) Robikk hozzászólása Jún 2, 2016 /
 
Sziasztok.
Kellene még egy kis segítség.
Pontosan a benzinszínt mérő egység bekötésében, jelenleg bevan kötve, viszont nem mutat semmit.
Azt hogy hova van bekötve magamsem tudom, egy kábelkötegböl jön ki 3 szál, sárga kék és zőld szin.
Szin a színre van bekötve.
Maga az egység üzemel, a sarga vezetékre adtam egy kis feszültséget, ekkor a fel ment a mutató teli állásba.
Előre is köszönöm a segitséget!
(#) Robikk hozzászólása Jún 7, 2016 /
 
Valaki ??
(#) JZoli hozzászólása Jún 7, 2016 /
 
A benzinszintet csak a tankban lévő üzemanyag-szintmérővel lehet mérni, így ott keresd. Itt egy hasonló motor manuálja, ezen be van jelölve. Szerintem a tiéden is ott lehet nagyjából:Bővebben: Link
(#) BenőAladár válasza Robikk hozzászólására (») Jún 7, 2016 /
 
Akkor addig kell játsz a csavarral 1/4-es lépésekben vagy még kevesebb is lehet hogy pont jó legyen a szivatót meg kösd vissza mert eldúsítja a keveréket és nem lehet beállítani jól a csavart.Ja és csak meleg motornál állítsd a csavart mert akkor kell jól működjön a motorod.
Amúgy milyen motor?
(#) Robikk válasza BenőAladár hozzászólására (») Jún 8, 2016 /
 
Szia.
Köszönöm a tanácsot!
Egyébként egy Kymco Spacer 50. 2T
Mivel a régi karburátor meghalt, csak úgy ment a motor ha a levegőcsavar teljesen bevolt csavarva, de így is fulladozott.
Tegnap megérkezett az uj karburator, beállításokat nemvégeztem vele mert időm nem voltrá, de egy kört mentem vele, az előzőhibák megszüntek.
Szívatóval kapcsolatban volna egy kérdésem, olvastam valahol hogy a szívató +vezetéke a tőltőtekercsre kell kötni, a -szálat gondolom testre?? Csak megerősítés kellene ezzel kapcsolatban.
Válaszod előre is köszönöm.
(#) BenőAladár válasza Robikk hozzászólására (») Jún 8, 2016 /
 
Nincs mit, a szívatódnak meg kell legyen egy kerámia ellenállás beépítve valahova amivel sorba volt kötve a tápja. ha van töltő tekercsed akkor mehet arra is de már nem mindegyiken van elosztva. Enyém is csak egy megcsapolást kapott gyárilag a töltésnek és a hátsó világításnak.. aztán átalakítottam az egészet fezszabályzóstól mindenestől hogy xenon-t tudjak bele rakni és végre látok vele este...
(#) Robikk válasza BenőAladár hozzászólására (») Jún 8, 2016 /
 
Utána nézek ennek a kerámia ellenállásnak, az a baj hogy a vezetékek már nem gyárik, valaki már át kötözgette s nem igazán látom át.
Szét kell szedjem jobban hogy át lássam, csak nem igazán akarom mivel az összes elektronika működik rajta tökéletesen.
Amit nem értek az az hogy hova tűnt a Szívató kábele, mert minden csatlakozó foglalt.
Világításra térve, nem közlekedtem vele még este, az majd elválik hogy milyen, de szerintem nem lesz azzal probléma.
Köszönöm!
(#) Atti128 hozzászólása Jún 16, 2016 /
 
Sziasztok! Adott egy no name 50ccm kinai 4ütemü robogó. Akku lemerült. Feltöltöttem és rájöttem hogy azért merült le mert kevesett tölt vissza.alapjáraton 6-6,5 pörgetve 7-7,5V. Feszültségszabályzót kicseréltem de nem változott semmi. Mielött veszek bele alaplapot kivenném a régit. Mit tudok rajta esetleg mérni vagy nézni hogy az lehet-e a rossz? Köszönöm: Attila
(#) Robikk válasza Atti128 hozzászólására (») Jún 17, 2016 / 1
 
Szia.
Én megnéznèm a tőltőtekercset, viszont most elkondolkoztam, hogy a gyújtó trafó honnan is kapja a kraftot, ha az isa tőltőtekercsröl akkor valószinű hogy nem az a probléma. De egy okosabb ember biztos válaszol.
Ettől függetlenül a töltőtekercset ellenőrizheted.
(#) Ferenci Norbi hozzászólása Jún 17, 2016 /
 
Sziasztok. Megvásárlásra keresek Green EVS típusú elektromos robogó első világításához 2 Db világítás csatlakozót. A 12V-os 10W-os égőkhöz megfelelőt!
Következő: »»   23 / 36
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem