Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Szépen megcsináltad! Remélem a tartályok alján van vízleeresztő?
Mindkét tartáj alján van kondenzvíz leeresztő.Sajnos a levegőt két nap után szép lassan elengedi ,meg kell keresnem hol a hiba
Úgy néz ki mostanában semmi sem akar összejönni.
A 100literes tartályom lyukas lett. Már nem merek használt vagy nem kikent tartályt venni. Hol a fenébe vegyek tartályt?vagy nyeljem le hogy az új gyári annyiba kerül mint a kompresszorom összes többi része?
Szia!
LPG tartály? Budakalászon tudok Neked emberkét, akinek mindig van. Tőle vettem én is. Írj privátot, ha kell a száma. Szia!
Nem szeretnék lpg-t.Tudom hogy filléres tétel de át kell hegesztetni a jó szaki akinek nyugodt szivvel adnám meg drága, elfoglalt és már németben dolgozik.
Mit kell azon áthegeszteni? Nekem az van lassan húsz éve.
Szia! Nem kell félni az LPG tartálytól! kb3,5-4mm a falvastagsága.Vastagabb mint egy PL.Einhell kompresszoré!!Egy gyakorlott hegesztőmunkás nagyon jól felhegeszti neked a csonkokat,leeresztőt. Csak előtte alaposan át kell szellőztetni a tartályt !!
Szia!
Nem kell hegeszteni semmit. A gyári lyuk jó nagy. Vágsz egy vastag vörösréz lemezből foltot rá. Kifurkálod a rögzítő csavaroknak. Rá 3db lyuk kell. 2db 22mm réz csőnek, egy meg vékonynak. A vékonyat szintbe beforrasztod. A két vastagból az egyik a be, másik a biztonsági szelep csöve. Ezeket magasabbra engeded, mondjuk a tartály feléig. A tartály fektetve legyen. A csatlakozásokkal lefele. A vékony csöre kis csap a víznek. Vastagra megahogy akarod. Ha űgyes vagy, elfér 3db 22-es réz is. Ha lehet, keményforraszd, de 8bar lágy is lehet... 20 perc meló. Örök, mint a szegénység.
Mondjuk menetet is lehet vágni bele akkor, s tényleg nem kell AC TIG/AWI, meg argon a hegesztéshez.
Kedves Kompresszor építők!
Azért csatlakoztam ehhez a témához, mert én magam is építek egy kompresszort Zil sűrítővel ellátva. Egy 3 fázisú 2,2kW-os motor hajtja, visszacsapószelep is van a könnyű induláshoz. 90l-es LPG tartály. Az olajozással vannak problémáim, és erre kérnék segítséget. Ugyanis a korábbi fórumos hozzászólások alapján én is készítettem egy külön olajtartályt, amely a legalsó olajcsatlakozóról (a talp alján van, 3/8"-os) vezeti vissza (ahogy a "sonkák" csapkodnak azok "verik ki") az olajat egy kb. 1l -es (kicsit nagyobb is mint 1l) tartályba, majd onnan megy tovább ugyancsak 3/8"-os csöveken keresztül a tengely végére. A problémám az, hogy a tengely végére érkező cső leszűkül, mert ott már csak 1/8"-os csatlakozás van gyárilag. Emiatt én azt tapasztalom (bár még nem indítottam be), hogy a 100-as viszkozitású dugattyús kompresszor olaj nagyon nehezen folyik át ezen a szűkületen. Attól tartok, hogy amikor ez beindul, akkor gyorsan fogja felnyomni a tartályba az olajat, miközben a tengelyvégen szinte nem folyik el semmi sem. A kérdésem az, hogy valós-e az aggodalmam, nem kellene megfúrni a gyári 1/8"-os menetet nagyobbra? Előre is köszönöm a hozzászólásokat! ![]()
Motorolajat használj, mert az autón is az volt benne. 10W-40, vagy 15W-40 viszkozitásút.
Köszönöm! Én is gondoltam erre, de egy szaki azt mondta, hogy sűrűbb kell. Leengedem a sűrűt és a hígabb motorolajjal indítom be.
Majd írok, hogy a mi a tapasztalat.
Jó lesz nálam lassan húsz éve zakatol.
Kedves zolika60!
Beindítottam a kompresszort, és a következők a tapasztalataim (10 bar-ra termeltettem fel, van vízhűtés) : az olajtartály lényegében folyamatosan tele van. A talp aljáról visszatérő cső felnyom egy kis olajat a tartályba. Az olaj szintje egy kis idő után lecsökken arra a szintre, ahol ez a visszatérő cső csatlakozik a tartályba és csak kis mennyiségben "köpköd" mindig bele egy kicsit. Ebből arra következtetek, hogy megvan a körjárat, hiszen a csúszócsapágyak mindig elvisznek egy kis olajat, amit a sonkák ismét felnyomnak. Viszont azt nem látom, hogy a golyócsapágyak kapnak-e olajat közben, azaz van-e elég olaj folyamatosan az aljában a golyócsapágyaknak? Erre olyan megoldást is láttam, hogy nem a talp alján levő 3/8"-os furaton van a visszatérő csatlakozás, hanem az oldalát fúrták meg, kb. a főtengely szintjén és ide került egy 3/8"-os csatlakozó. Sőt, még a csúszócsapágyakra is lyukat fúrtak, hogy biztosan kapjanak olajat. Erre azt írták, hogy így biztosítva van az állandó olajszint. Én nem mertem csak egy M5-ös furatot tenni az oldalára, amit szintjelzésre szerettem volna használni, ez le van zárva egy csavar + egy tömítéssel. Első körben nem mertem megfúrni + 3/8"-os menetet vágni az oldalába, szerintem ez veszélyes mutatvány ilyen vékony öntvénynél (pl. repedés lehetősége). A kérdésem a fentiek alapján: feleslegesen aggódom, vagy érdemes lenne megtenni az oldalsó csonk elhelyezését? Előre is köszönöm a megtisztelő válaszát és a segítségét.
Szerintem ne aggódj. Nekem úgy van, hogy csak egy kevés körülbelül egy ujjnyi van a tartályban. A mikor megy, a forgattyúsházban lévő túlnyomás egy kicsit felnyom hozzá abból ami lent van és az szép lassan vissza szivárog amikor leáll. A kenés így is biztosan elégséges, mert már régen így van és eleinte naponta több órát ment. Igaz mostanában már ritkábban használom, de szerintem ha mindennap menne sem lenne baja.
Köszi a gyors választ! Most már nem aggódom, mert nálam kb. 15cm magasan áll a tartályban az olaj.
Szia, A Kompresszor olaj még "vékonyabb" nyugodtan használhatsz 5W-... set ha jók a gyűrűk, az biztosan nem ég meg, s mindenhova eljut.
Sziasztok!
Nem tudtok valami online boltot, ahol mindenféle csőszerelvényeket tudnék venni kompresszorhoz? Építem a kompresszorom, aztán kellene hozzá mindenféle szerelvény. Egy kéthengeres zil kompresszorom van és egy 50 literes légtartály. Kellene metrikus-collos átalakító, T-elosztó, nyomáskapcsoló, visszacsapószelep, gyorscsatlakozó, stb. Jó lenne egy helyen beszerezni mindet.
Nem szeretnélek elkeseríteni, ezek a források ipari kivitelben, és árakon dolgoznak. lehet, hogy egy esztergályos némi toroksímogató ellenében olcsóbban kihozza.
Külön bonyolulttá teszi a metrikus/collos átalakítás, mert nem gyártanak kereskedelmi célra minden elképzelhető fittinget. ![]() Csak egy példa Pneumatika webáruház keresőszóval nagyon sokat találhatsz, de rendelés előtt telefonálni érdemes.. A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2016
Kedves Chipmunk1960!
Köszi az infót, majd kipróbálom, ha cserélem az olajat. Egyenlőre úgy tűnik, hogy a 10W-sel is jól megy. A sűrítőn jók a gyűrűk, de amikor megvettem tiszta olajsár volt, elhanyagolták. Régi darab, de szerintem kitart nekem vagy 20 évig még...
Kedves Ricsi89!
Nos, én már lényegében készen vagyok a sajátommal, de normál üzletben vettem mindent, mert szerintem a személyes kontaktus jobb ilyen építésnél. Sokat segítettek pl. a visszacsapó szelep, a vízleválasztó, vagy a reduktor kiválasztásában. Bár nincs webáruházuk, de honlapjuk igen. Én ide járok, ha kell valami levegős cucc: http://www.gbtrade.hu/ Esetleg egy telefont megér. Jó építést! És óvatosan, megfontolva... ![]()
Ma próbáltam ki az első pneumatikus szerszámomat egy csavarbehajtót.A gép jól működik csak az olajzás nem működik .Mi lehet az oka annak hogy nem szívja fel az olajzó egység az olajat?
Van rajt egy csavarhúzóval állítható tűszelep de bárhogy állítom akkor se olajoz ,csak az olaj bugyog a tartájban ha nagyon kitekerem Műszerolaj van benne eléggé híg ahoz hogy fel tudja szívni .Ha rényitom a szabájzó csapját akkor az olajzó szuszogó nyílásán levegő áramlik ki a szabadba normális ez? Hogy kellene helyesen beállitani hogy megfelelő mennyiségű olajat adagoljon?
Hali!
Nem lehet hogy fordítva kötötted be ![]() Tegyél fel egy képet róla és okosabbak leszünk!
Az áramlás irányát nyil jelöli a bekötéssel nincs baj
Milyen olajat használjak? Egy ismerősöm azt mondta hogy hidraulika olaj is jó bele.
Pneumatikus szerszámokhoz való olajat, természetesen. "Légszerszám olaj" Beszerzése nem feltétlen egyszerű, mert pl. barkácsáruházakban, ahol árulnak ilyen szerszámokat, olajat nem kapsz hozzájuk. De felteszem, kimondottan pneumatikus szerszámokkal foglalkozó szaküzletben fognak tudni adni. Én konkrétan egy csavarboltban kaptam, ahol árulnak levegős szerelvényeket is.
Szia!
Nálunk a műhelyben is hidraulika olajat használnak a légkulcsokhoz.
Hali!
Akkor viszont valami nem oké.Tömítetlenség van a pohárnál, vagy a venturi csőnél, lyukas a szívócső (esetleg nincs a helyén rendesen) esetleg a szívócső alján levő szűrőnek nagy az ellenállása. Szét kell szedni, kitakarítani és a tömítéseket ellenőrizni/cserélni. Kinka kolléga említi a hidraulika olajat, végül is az sem rossz, mert a hidraulika olaj meg tud kötni pár % vizet.Gyakorlatilag ezzel védi a rendszer elemeit a korróziótól...
Folyamatos üzem mellett próbáltad a levegő előkészítőt?
Mert ezek általában a normál átáramlás mellett keletkező kis nyomásesés segítségével adagolják az olajat, így ha nem tart elég sokáig az áramlás, vagy ha az olajozód sokkal nagyobb a szükségesnél, akkor jó eséllyel nem szólal meg. A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2016
Sajnos ma nem volt időm foglalkozni vele de amit nem értek az az hogy ha nem használom a szerszámot és a nyomásszabájzó nyitott állapotban van pl 6 bárra állítva akkor az olajzó olajbeöntő csavarján lévő kicsi furaton keresztül áramlik levegő kifele az olajzóból ,pedig szerintem ez a furat arra a célra készült hogy ne keletkezzen vákum a tartájban amikor olajat szív fel. Át kell néznem hogy nincs e valami repedés. Az olajzó egyébként egy elég régi rézből készült darab
|
Bejelentkezés
Hirdetés |