Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   153 / 195
(#) Firemanus82 válasza VIM hozzászólására (») Okt 13, 2016 /
 
Szia! Koszonom szepen a valaszod. Nalam akkor az indirekt rendszer mukodik, tehat erdemes lenne az ABS szenzorokat megvizsgalnom. A harom jelzes egyertelmuen osszefugg, valamennyire logikusnak is gondolom.
Hol talalhatoak ezek a szenzorok illetve mit tudok veluk kezdeni?
Az elektromos tukor futesre nem talalom tovabbra sem a megoldast. Szetszedtem a kapcsolot es ellenoriztem a csatlekokat is. Ramerni most sajnos nem tudtam mert nincs nalam a muszer de ez lesz a kovetkezo lepes. A tukorfutesnek is van releje valahol?
(#) VIM válasza Firemanus82 hozzászólására (») Okt 13, 2016 /
 
Szerintem ne lehet megúszni akna/csápos emelő és szerviz nélkül. Előbbi a kerékdob belső részének a szemrevételezéséhez szükséges az utóbbi pedig ha nem találsz semmi különöset és a hiba marad. Sokrétű lehet a hiba és az újabb (2005 után gyártott) kocsikban alkalmazott megoldások, kialakítások milyen meghibásodásokat hordoznak magukban. Lehet, hogy csak fékolajat kell cserélni vagy a szelepvezérlő motor vacakol avagy a szelepek vagy csak levegős a rendszer stb. . Az érzékelőket a vezérlő modulnál lehet lecsekkolni de azt nem tudom, hogy ezen a kocsin melyik oldalon van és milyen értékeket kellene tudni mérni. Ha mondasz egy motorkódot és majd megnézem hogy találok e valamit róla.
(#) Firemanus82 hozzászólása Okt 13, 2016 /
 
Szia! Nagyon szepen koszonom hogy segitesz. 2006 oktoberi es a motorkod BMM. A kerekdob belso reszet atneztem amikor vasarnap a teli gumikat felraktam es nem tapasztaltam semmit ami elterne az eddig megszokottol. Gumicserekor szoktam itt alaposabban korulnezni.
Iden juniusban vettem hasznaltan nemetbol es szervizkonyv is van hozza. A kocsiban mindenfele a szakszerviz javitasi feladatait rogzito matricak is vannak. De valoban nem tudom hogy a fekolaj mikor volt benne cserelve. Ha levegos lenne a rendszer akkor nem kemenyedne fel a fekpedal ha jol tudom? Holnap megnezem a fekolaj tartalyt mit mutat.
Megegyszer nagyon szepen koszonom a segitseged!
(#) liderces hozzászólása Okt 13, 2016 /
 
Szép estét mindenkinek! Le tudná e írni nekem valaki szájbarágósan 1.6 motor gyújtás beállítását. 2000-s octavia 1.6 motor aee. Stroboszkóp nélkül megoldható e? Valahogyan a hall jeladót le lámpázni? Kell e előzetesen motorvezérlőben állítást eszközölni, majd állítás után vissza? Ha igen milyen mérő blokkban mit kell átirni mire? stb.
Ha lehet lépésről lépésre, esetleg valami oldal ahol részletesebben is le van írva vagy fórum? köszönettel üdv L.
(#) VIM válasza liderces hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
Szia! Attól tartok, hogy erre nincs lehetőség. A lámpázás pedig felejtős, mert csak károkat lehet vele okozni. Egy diagnosztikai kiolvasás volna célszerű ha valami gond van a gyújtás körül. A képek között találsz erről a hallos jeladóról, annak ellenőrzéséről képeket.
(#) liderces válasza VIM hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
Köszönöm válaszod! Motorhibás kocsi volt, minden szétszedve darabokban, másik hengerfejet kapott, nem Én szedtem szét már darabokban volt! Összerakás után a gyújtás elosztó szemrevételezésekor derült ki az sem teljesen ok, nagyon lötyögött a tengelye, lényeg hogy kettő bontottból lett összerakva egy jó. Ez most talán meredeken hangzik egyik csapágyas volt másik meg hiányos, de korrekt és működik csak kérdés hogy ilyen alapos bontás után hogyan kell beállítani a gyújtást. Hibakód kiolvasva nincsen számottevő, csak apróságok hogy hőfok jeladó szakadt meg hasonlók mert ugye párszor ráadták a gyújtást szétszerelt állapotban. A folytószelep alap beállítása is érdekelne esetleg, meg a napi km számlálóról hogyan lehet eltüntetni a szervíz kijelzést? köszönettel!!! üdv
(#) liderces válasza liderces hozzászólására (») Okt 14, 2016 /
 
A szerviz intelvallum törlés tárgytalan sikerült! üdv
(#) VIM válasza Firemanus82 hozzászólására (») Okt 15, 2016 /
 
Nem találtam semmit amit a segítségedre lehetne. A Hajtás modulba csatlakozik még a sebváltó modul és a fékpedál kapcsoló is többek között .... A sebváltót azér említettem mert azt mondtad, hogy 50 km/h felett jelentkezik a hibajelzés. Ha magától elmúlik a jelzés akkor nem folyamatosan fennálló hiba és ennek oka nehezen deríthető ki. Nyilván menet közbeni élő adat kiolvasására lenne szükség ezen a téren, hogy ezt mi okozza.
(#) Firemanus82 válasza VIM hozzászólására (») Okt 15, 2016 /
 
Nagyon koszonom a faradozasaid! Ha mar sebessegvalto annyi adalek meg hogy DSG automata a valto. Most mar pedig tenyszeruen kijelenthetem hogy az auto inditasakor semmilyen hibajelzes nincs amig el nem erem az 50km/h-t akkor azonnal elojon a 3 hibajelzes. Rovidebb tavon ha 50 ala csokken a sebessegem egy ido utan eltunnek a jelzesek.
Nekem az az otletem tamadt hogy valamilyen rendszer kapcsol be 50nel ami az alatt inaktiv.
A tukorfuteshez nem lenne otleted hogy hol kezdjem?
Megegyszer nagyon koszonom a faradozasaid es segitseged!
(#) VIM válasza Firemanus82 hozzászólására (») Okt 15, 2016 /
 
Minden ilyen plusz szolgáltatás, mint ez is a komfort modulhoz tartozik .... persze lehet, hogy a hőmérséklet korlátozója hibásodott meg, talán a tükör belső részében.
(#) mtomihun válasza Firemanus82 hozzászólására (») Okt 15, 2016 /
 
Helló
Az ABS hibára van egy ötletem! A hátsó póluskerék a kerékcsapágy belső oldalán levő porvédővel egy egység. Mágneses póluskerék, ami időnként szétrohad és akkor nem ad rendesen jelet. Ezeket nézd meg!
(#) Firemanus82 hozzászólása Okt 16, 2016 /
 
Nagyon koszonom a segitsegetek. Mindket dolognak holnap a "kormere" nezek.
(#) VIM hozzászólása Okt 19, 2016 /
 
Sziasztok! Meg tudná nekem monda valaki, hogy az 059 919 501A "zöld" négy érintkezős motorhőfok érzékelőnek egyformák e az NTC értékei a két kimeneten, mert nálam elég alacsony (fele) a motorhőfok oldali érték az adott hőfokon a táblázatban megadott értékhez képest és ezért nincs alapjáratom. Ha bemelegszik a motor akkor van alapjárat. A táblázatban nincs megadva a hűtő vezérléséhez és kijelzéshez tartozó érték, csak gondolom, hogy egyforma, mert az egyik ebben az esetben a referencia érték volna. Az észrevételeket előre is köszönöm.
(#) becike hozzászólása Okt 19, 2016 /
 
Üdv mindenkinek!
Van egy 2002-es évjáratú octaviam és a fűtő ventillátor motorja az utóbbi napokban elég hangos lett .
Nyikorog ,zörög és hangos -1-2-es fokozatban. A netes képek alapján egy komplex szerkezetet látok,amit nem igazán lehet szétszedni. Meg lehet ezt a motort csapágyazni,vagy venni kell egy teljesen újat ?
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.
(#) Firemanus82 hozzászólása Okt 20, 2016 /
 
A tukor dolognak utana neztem. A tukrot szetszedtem. A futese elindul de a futoresz nem er a tukorlaphoz es ezert nem melegiti azt. Most ki kellene talalni hogyan tudom "osszeragasztani" a futoreszt es a lapot...
(#) Bitte75 hozzászólása Okt 23, 2016 /
 
Sziasztok
A napokban lettem boldog tulaja egy octaviának ( 2001 ). Itt ott vannak apróbb problémák vele,éppen ezért lenne egy olyan kérésem hozzátok,hogy akinek megvan az octavia javítási kézikönyv legyen olyan kedves és ossza meg velem.
Köszi
(#) liderces válasza becike hozzászólására (») Okt 24, 2016 /
 
Hello! Ha kiszerelted meg kell tisztítani levegővel kifúvatni. majd egy csepp olaj a siklócsapágyakra. Ha alapos akarsz lenni szétszed szénkefék kiszed mindent kimos kifúj stb. üdv
(#) VIM válasza Firemanus82 hozzászólására (») Okt 24, 2016 /
 
Hőálló ragasztószalag és/vagy hőálló szivacs. Az egyikkel rögzíted a megfelelő helyre a fűtést a másikkal nekinyomod a felületnek. Az állíthatósága ettől még szabad marad.
(#) Firemanus82 válasza VIM hozzászólására (») Okt 26, 2016 /
 
Valami hasonloban gondolkodom en is. De meg kell talalnom a megfelelo rogzito anyagot ami pont befer es rogziti is amit kell...
Koszonom az otletet es a segitseget! Az muszerfali hibajelzesekkel sajnos nem tudtam mit kezdeni... Szerelohoz viszem meglatjuk o mit mond ra...
(#) kzozo hozzászólása Okt 28, 2016 /
 
Sziasztok. Előre jelzem hogy nem elektromos kérdésem lesz: 2006-os BKY-nál fojtószelepet (elektromos) fogok tisztítani. Ha leveszem az egységet, alatta milyen tömítés van? Visszarakható a régi, vagy vegyek egyből újat? Köszi. Zoli
(#) sanaxx válasza kzozo hozzászólására (») Okt 28, 2016 /
 
Szia elsawin szerint cserélni kell 2004-től van a fojtószelepház és az adapter között tömítés, az adapter alattit, csak akkor kell cserélni, ha megsérült. Az fojtószelep újra tanításához diagnosztikai kábel szükséges.
Angolul tudom mellékelni, elsawinből.
(#) kzozo válasza sanaxx hozzászólására (») Okt 28, 2016 / 1
 
Köszönöm.
(#) Firemanus82 válasza Firemanus82 hozzászólására (») Okt 28, 2016 /
 
Sziasztok.

A tukrok futes javitasa meg nem keszult el. Az ABS, ESP es levegonyomas hibajelzes pedig valoban az ABS kerekfordulatszam erzekelonel van. Mechanikus hiba a jobb hatso erzekelonel. Elrohadt. A szerelo ismerosom probalt utana jarni hogy milyen lehetosegek vannak, de ugy nez ki hogy komplett kerekagy csapagy cserevel oldhato csak meg a csere. Koszonom mindenkinek a segitseget, lassan tul leszek ezeken a franya hibakon...
(#) gery512 válasza VIM hozzászólására (») Okt 29, 2016 /
 
Szia!

Nem vetemedtem arra, hogy multiméterrel megmérjem hidegen és melegen az értékeket, de szerintem dobd ki a francba...
Ha van kedvezményed valamelyik autós boltban, akkor 4-5000 között megkapod a gyári minőségű érzékelőt.
Én az olcsóból már 2-t kidobtam 1 év alatt, a "gyári" már másfél éve kiválóan muzsikál
(#) Hamutaposo hozzászólása Okt 30, 2016 /
 
Sziasztok. Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy 2001es Octavia combi. 1.6 benzin/gáz akl motorkód. Hidegen erősen ingadozik az alapjárat, majdnem leállásig visszaesik, egyszer egyszer le is áll. Ha eléri a víz a 25-30 fokot gyönyörűen jár a motor. Lett cserélve légtömegmérő, alapjárati vezérlő motor kompletten a pillangószelep házzal, próbaként gyújtótrafó is lett rá téve, gyertyák, kábelek szintén cserélve lettek. Az érdekesség, hogy a gázos agyra rácsatlakozva ugye látom a benzines injektor időket, és ha csak gyújtást adok a gépre a benzin injektorok megkapják az áramot. Ez ugye csak indítózáskor kellene hogy megtörténjen. Továbbá a szonda 0-1 volt között dolgozik, viszont hidegen 1,6 volt közelében mozog, tehát rohadtul dúsít. Hibakód ki lett olvasva: gyújtáskor a gép csatlakozik obd- n keresztül, viszont az indítózás pillanatában eltünik az amper a motorvezérlőről, a szondáról, obd ről, aztán visszajön az áram. Találkozott e már valaki ezzel a jelenséggel, vagy va e valami ötlet. Én még a generátorra gyanítok, hogy ott lehet valami töltésingadozás, vagy az akksi kezd meghalni... Előre is köszi a segítséget ÉS a tippeket. Annyit még plusszba hozzáteszek, hogy gáz üzemben meleg motorral gyönyörűen megy a kocsi, ahogy benzinnel is, de hidegen benzinen/gázon ugyan úgy fenn áll a probléma.
(#) VIM válasza gery512 hozzászólására (») Okt 31, 2016 /
 
Szia! Mellé lőttem ezzel a problémával amikor erre az érzékelőre gyanakodtam, hogy rossz lehet. Az értékek "talán" összeadódva adják azt az értéket ami a táblázatban meg van adva. Nem értem, hogy hogyan lehet ez az érték ..... Más, ettől lényegesen nagyobb volt a probléma, előjött a "00282" hiba, fojtószelep és zárlatos bejegyzéssel. Nem volt mit tenni, cserélni kellett. Ez az alapjárati motor ment tönkre, totál szétkopott a szénkefe és kommutátor és javíthatatlan. A fojtószelep műszaki megoldása nem teszi lehetővé ennek a részegységnek a felújítását, javítását. A tengelyek végeit lézeres varrattal zárják le ami oldhatatlan roncsolás nélkül (köszörüléssel). Rakok fel képeket erről a típusról, mert azok a típusok amiknek a fekete műanyag fedelében van az ellenállás pálya azok "talán" szerelhetőek de erre sem mernék fogadni.
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Okt 31, 2016 /
 
.... és ami még lemaradt. Ja, a csavaros kötések ragasztva vannak! A legjobban felkészült szerszámozottsággal is kérdéses a szerelés kimenetele.
(#) Castor84 hozzászólása Okt 31, 2016 /
 
Sziasztok!
Mai furcsaság. Reggel gond nélkül indultam el munkába, ott letettem az autót( Octavia 1, 1.6 AKL)
Este meló után, indult az autó, de alapjáratnál a töltésvisszajelző nagyon haloványan pislákolt, kis fordulatra elaludt. 10 perc autózás után megálltam, majd kb 1 óra múlva, mikor indultam, már nyögve tekert és megadta magát( tipikus relé hang, nem teker, betolni nem lehetett)...
Ismerős segítségével be lett bikázva, de itt jöttek a furcsaságok:
- motor beindult, de pár jelzőfény úgy maradt a műszerfalon
- kissé dadogott gázadásra,
- a világítás bekapcsolása után leállt, ill az utas ventilátor nem kapcsolt be, hanem relé hang volt
- a fék nem puhult el, (abs felirat is világított)..
kb 3-4 próba volt, ugyan ezt produkálta, 10 perc járatás után se töltött semmit, csak bikázással indult. végül egyszer csak normálisan beindult, fények nem világítottak, gond nélkül hazajöttem(kb 3-4 km) Itthon próba indítás, és gond nélkül indult.
Jelenleg az akkumulátor töltőn. Akku hiba okozhatja ezt( mármint járó motornál a fent említett fura tünetek), vagy valami kábelösszeégésre kell gyanakodni. (égett szag nem volt)
(#) VIM válasza Castor84 hozzászólására (») Okt 31, 2016 /
 
Szia! Az akku állapotára csak Te tudod a választ, hogy mennyi idős és, hogy mennyit használod, milyen távon, milyen üzemidővel. Ha most töltöd az akkut, azon jól láthatónak kell lenni, hogy hogyan veszi a töltést. Ha a töltést rendben találod akkor a kocsi mostani viselkedése arra enged következtetni, hogy valami fogyasztó bekapcsolódva marad és lemeríti rövid időn belül a kritikus állapotra, ahonnan már a következő indítás bizonytalan lesz.
(#) Castor84 válasza VIM hozzászólására (») Okt 31, 2016 /
 
Köszönöm. Egyelőre töltőn van az akku, ami kb 2 éves Eagle volt már többször teljesen lemerülve.
Az hogy valami meríti, egyértelmű, zárlatra gyanakszom egy ideje, de nem találtam tisztességes autóvillamossági szakit itt Pécsen
A kívülről a szélvédő alatti műanyag burkolat alatt van egy doboz a vezetőoldalt. Mekkora az esélye, hogy oda befolyhatott víz és ott lehet valami oxidációs hiba?
Következő: »»   153 / 195
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem