Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés
Ugye neked nem tűnt fel a kiömlőnél lévő csillapítótér külön hűtőbordával, és a legalább 250mm hosszú könnyűfém/acél szerelő csonk, ami megvédi a "colos" gumicsövet?
Sziasztok!
Tudnátok adni nekem valami oldalt, dokumentumot, gépkönyvet bármit, amiben teherautók légsűrítő kompresszor adatait tartalmazza? Konkrétan az érdekelne, azonos fordulatszám mellett melyík típus adja a legnagyobb légszállítási mennyiséget. Szeretném maximalizálni a légszállítást, szóval egyelőre a legnagyobb érdekelne. A tervem egyébként az, hogy legalább kettőt fogok beszerelni...
Azt nem írtam, de 10 bar üzemi nyomásra van szükségem...
A nagyobb légfékes cégek honlapjait bogarászd át. Pl Atzlinger,wabco. Biztosan van valami infó ezekkel kapcsolatban. De csodákat ne várj,az új kompresszorok drágák kompresszorépítéshez. Ha fix gépet akarsz ,vegyél egy gyárit,ha pedig építeni akarsz,akkor "ami van,esetleg amit tudok venni" elv érvényesül. A rendelkezésre álló motor is befolyásolja a dolgot.
István
Elsősorban használt ifa, zil, skoda, traktor stb kompresszorok adatai érdekelnének, amik használtan bontókban internetes oldalakon elérhetőek. Amúgy 3 fázisu kb 2KW motor lesz a hajtórész...
Szia!
Az kevés. Nekem 2db tk200 lóg próbából egy 4kW motoron. Izzad renesen. És a tk200 a Te leírásod alapján kicsi Neked. Van elvileg nagy tesója, tk300 néven, de ritka, mint a fehér holló. Tk200 esetében szerintem a 4kW 2 sűrítővel épp elég. Ha rezeg is a léc. Nagyobbhoz tuti kevés. A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2017
A kettőt igazából úgy értettem, hogy két egyhengeres pl ifa, vagy egy kéthengeres pl zil.
De mivel nemigazán találok ezekről hivatalos köbcenti adatot, nem tudom melyík elrendezéssel járnék jobban... A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2017
üdv. cseh gyártmány.
http://www.kompresory-info.sk/product/kompresor-orlik-1-jsk-75-170/
Köszi, akkor úgy látom, nekem is egy T200 -ast kellene bugáznom valahonnan...
Estét!
Erről a légtekerőről mi a véleményetek? Felismeri valaki? Az oldalán az a piros alkatrész mi lehet? Mi hiányozhat az oldaláról szerintetek? A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2017
Semmi nem hiányzik róla. A buszon ott van egy körmös kapcsolattal a szervószivattyú felszerelve. Ha nincs szivattyú rajta, akkor egy lemez fedél zárja.
Mármint a szervókormányhoz való szivattyú? Akkor az nem a kompresszor kenését szolgáltatja ezek szerint. Egyébként ez is olyan szóróolajzású akkor mint általában? Milyen buszra való szerinted? Jó lenne tudni némi műszaki paramétert is róla, mármint a sűrítőről...
Igen a szervokormány szivattyúját szokták oda rakni. Már amelyiken nem külön van hajtva. Gyárilag az olajozása a motor körébe van kötve, nyomóolajozással kapja az olajat. Szinte bármelyik Ikarusban található ilyen. Szerelték őket 1 és 2 hengeressel is változóan, pontosan nem mondható meg melyikben van ilyen.
Ez egy TK200-as kompresszor. A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2017
Köszi az infókat, ha lehetséges akkor asszem lecsapok rá (kérdés milyen állapotban van)...
A szabványos ivóvízhálózati nyomás 3,5 bar.
Az "el kéne bírnia" erősen kókányerdőbe vivő mondat, ha lehet kerüljük az ilyen megoldásokat. Magaddal azt csinálsz, amit akarsz, de ha más a te javaslatod, ötleted miatt sérül meg, az már nem játék. A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
Nem elvetendő a Jikov és a Zil sem, elég jó kompresszorok azok is.
Helyenként sokkal több mint 3.5 bar. Nálunk például 5. Tudtommal ezeknek 10 bart is ki kell bírnia. Az én kompresszoromon több mint tíz éve használom. Abban viszont igazad van, hogy mindenki olyat épít amilyet akar. Ez szerintem nem kókányolás.
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
Az akkor nem a középnyomású ivóvízhálózat.
A panelházak 6-ik emeletétől felfelé használnak nagynyomású hálózatot, annak sem több 6 bar-nál a nyomása. Ha egy célra nem az arra való, oda, arra a célra tervezett, méretezett alkatrészt használod, az már nem fér bele a szakszerű használatba szerintem. Van nekem is két teherautó légtartályom, csak kevesellem a térfogatát, most mikrobuszra való CNG gáztartályon filózok helyette. Az elég nagy térfogatú és bírja a nyomást is. Maga a légsűrítő nekem peremezett, vastagfalú rozsdamentes csővel van bekötve a visszacsapó szelepbe. A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
A zil kissebb lökettérfogatú úgy tudom, ráadásul csak siklócsapágyas, ezek miatt óckodom tőle.
A jikovot azt nem ismerem...
Egyébként a ki kellene bírnia mondat a legendárium szerint elhangzott Csernobilban is...
Jó tudom, ez "csak" egy 10 baros kompresszor és nem atomreaktor. De értsd meg, egy kéthengeres kompresszor nem 10 bart állít elő, az a tartályban, mint pufferben jelentkezik. A légsűrítőből 20-25 baros lökésekben jön ki a levegő, amit egy ilyen cső nem feltétlenül visel el. Mondjuk inkább azt hogy csak sok szerencsével bírja nálad is ennyi ideje.
A Jikov a Tatra teherautók sajátja.
Jó kis jószág az is A siklócsapággyal nincs baj, ha van alatta olaj, a szupersport motorok főtengelye is siklócsapágyas és az forog 10-12.000-et... A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
Ha csapágyas, és nagyobb mint a zilé, akkor tőlem jöhet az is. Csak épp rátalálni sem kis nyűg...
Az hány köbcentis? A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
Hát nem tudom, de én szakmámból kifolyólag (könnyűfém és szerkezetlakatos) úgy gondolom,
hogy a gördülőcsapágy technikailag fejlettebb és üzembiztosabb a siklónál...
Felújított is van, ami csavarig szét lett szedve, fel lett újítva, kb kb 65.000.- az ára.
ITT Jófogáson, Vaterán és mindenféle apróhirdetős oldalon lehet találni olcsóbban, de számolni kell a felújítási költségekkel.
Szerintem meg a japó mérnökök nem véletlenül szerelik be a siklócsapágyakat kb 25 éve minden motorba főtengelycsapágynak és vezérműtengely csapágynak.
Szerintem ők is értik a dolgukat Én nem fáznék a siklócsapágytól azért, mert az régebbi cucc. Ki van az méretezve, ráadásul kisebb meló a perselyt benne cserélni |
Bejelentkezés
Hirdetés |