Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   104 / 180
(#) Stewe válasza Joci77 hozzászólására (») Dec 29, 2016 /
 
Ugye neked nem tűnt fel a kiömlőnél lévő csillapítótér külön hűtőbordával, és a legalább 250mm hosszú könnyűfém/acél szerelő csonk, ami megvédi a "colos" gumicsövet?
(#) Joci77 válasza Stewe hozzászólására (») Dec 29, 2016 /
 
.tényleg
(#) zolika60 válasza Joci77 hozzászólására (») Dec 29, 2016 /
 
No erről beszéltem.
(#) sityuka80 válasza Joci77 hozzászólására (») Jan 6, 2017 /
 
Szia.
Ez milyen kompresszor?
(#) RoliNyh hozzászólása Jan 7, 2017 /
 
Sziasztok!

Tudnátok adni nekem valami oldalt, dokumentumot, gépkönyvet bármit, amiben teherautók légsűrítő kompresszor adatait tartalmazza? Konkrétan az érdekelne, azonos fordulatszám mellett melyík típus adja a legnagyobb légszállítási mennyiséget. Szeretném maximalizálni a légszállítást, szóval egyelőre a legnagyobb érdekelne. A tervem egyébként az, hogy legalább kettőt fogok beszerelni...
(#) RoliNyh válasza RoliNyh hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Azt nem írtam, de 10 bar üzemi nyomásra van szükségem...
(#) BarnaPili válasza RoliNyh hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
A nagyobb légfékes cégek honlapjait bogarászd át. Pl Atzlinger,wabco. Biztosan van valami infó ezekkel kapcsolatban. De csodákat ne várj,az új kompresszorok drágák kompresszorépítéshez. Ha fix gépet akarsz ,vegyél egy gyárit,ha pedig építeni akarsz,akkor "ami van,esetleg amit tudok venni" elv érvényesül. A rendelkezésre álló motor is befolyásolja a dolgot.
István
(#) RoliNyh válasza BarnaPili hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Elsősorban használt ifa, zil, skoda, traktor stb kompresszorok adatai érdekelnének, amik használtan bontókban internetes oldalakon elérhetőek. Amúgy 3 fázisu kb 2KW motor lesz a hajtórész...
(#) merlingerin válasza RoliNyh hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Szia!

Az kevés. Nekem 2db tk200 lóg próbából egy 4kW motoron. Izzad renesen. És a tk200 a Te leírásod alapján kicsi Neked. Van elvileg nagy tesója, tk300 néven, de ritka, mint a fehér holló. Tk200 esetében szerintem a 4kW 2 sűrítővel épp elég. Ha rezeg is a léc. Nagyobbhoz tuti kevés.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2017
(#) RoliNyh válasza merlingerin hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
A kettőt igazából úgy értettem, hogy két egyhengeres pl ifa, vagy egy kéthengeres pl zil.
De mivel nemigazán találok ezekről hivatalos köbcenti adatot, nem tudom melyík elrendezéssel járnék jobban...
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2017
(#) Joci77 válasza sityuka80 hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
(#) Plero válasza RoliNyh hozzászólására (») Jan 9, 2017 /
 
(#) RoliNyh válasza Plero hozzászólására (») Jan 13, 2017 /
 
Köszi, akkor úgy látom, nekem is egy T200 -ast kellene bugáznom valahonnan...
(#) RoliNyh hozzászólása Jan 13, 2017 /
 
Estét!

Erről a légtekerőről mi a véleményetek? Felismeri valaki? Az oldalán az a piros alkatrész mi lehet?
Mi hiányozhat az oldaláról szerintetek?
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2017
(#) Ricsi89 válasza RoliNyh hozzászólására (») Jan 13, 2017 /
 
Semmi nem hiányzik róla. A buszon ott van egy körmös kapcsolattal a szervószivattyú felszerelve. Ha nincs szivattyú rajta, akkor egy lemez fedél zárja.
(#) RoliNyh válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 13, 2017 /
 
Mármint a szervókormányhoz való szivattyú? Akkor az nem a kompresszor kenését szolgáltatja ezek szerint. Egyébként ez is olyan szóróolajzású akkor mint általában? Milyen buszra való szerinted? Jó lenne tudni némi műszaki paramétert is róla, mármint a sűrítőről...
(#) Ricsi89 válasza RoliNyh hozzászólására (») Jan 13, 2017 /
 
Igen a szervokormány szivattyúját szokták oda rakni. Már amelyiken nem külön van hajtva. Gyárilag az olajozása a motor körébe van kötve, nyomóolajozással kapja az olajat. Szinte bármelyik Ikarusban található ilyen. Szerelték őket 1 és 2 hengeressel is változóan, pontosan nem mondható meg melyikben van ilyen.
Ez egy TK200-as kompresszor.
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2017
(#) RoliNyh válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 13, 2017 /
 
Köszi az infókat, ha lehetséges akkor asszem lecsapok rá (kérdés milyen állapotban van)...
(#) sznyeg válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
A szabványos ivóvízhálózati nyomás 3,5 bar.
Az "el kéne bírnia" erősen kókányerdőbe vivő mondat, ha lehet kerüljük az ilyen megoldásokat.
Magaddal azt csinálsz, amit akarsz, de ha más a te javaslatod, ötleted miatt sérül meg, az már nem játék.
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
(#) sznyeg válasza RoliNyh hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
Nem elvetendő a Jikov és a Zil sem, elég jó kompresszorok azok is.
(#) zolika60 válasza sznyeg hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
Helyenként sokkal több mint 3.5 bar. Nálunk például 5. Tudtommal ezeknek 10 bart is ki kell bírnia. Az én kompresszoromon több mint tíz éve használom. Abban viszont igazad van, hogy mindenki olyat épít amilyet akar. Ez szerintem nem kókányolás.
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
(#) sznyeg válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
Az akkor nem a középnyomású ivóvízhálózat.
A panelházak 6-ik emeletétől felfelé használnak nagynyomású hálózatot, annak sem több 6 bar-nál a nyomása.
Ha egy célra nem az arra való, oda, arra a célra tervezett, méretezett alkatrészt használod, az már nem fér bele a szakszerű használatba szerintem.

Van nekem is két teherautó légtartályom, csak kevesellem a térfogatát, most mikrobuszra való CNG gáztartályon filózok helyette. Az elég nagy térfogatú és bírja a nyomást is.

Maga a légsűrítő nekem peremezett, vastagfalú rozsdamentes csővel van bekötve a visszacsapó szelepbe.
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
(#) RoliNyh válasza sznyeg hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
A zil kissebb lökettérfogatú úgy tudom, ráadásul csak siklócsapágyas, ezek miatt óckodom tőle.
A jikovot azt nem ismerem...
(#) sznyeg válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
Egyébként a ki kellene bírnia mondat a legendárium szerint elhangzott Csernobilban is...
Jó tudom, ez "csak" egy 10 baros kompresszor és nem atomreaktor.
De értsd meg, egy kéthengeres kompresszor nem 10 bart állít elő, az a tartályban, mint pufferben jelentkezik.
A légsűrítőből 20-25 baros lökésekben jön ki a levegő, amit egy ilyen cső nem feltétlenül visel el. Mondjuk inkább azt hogy csak sok szerencsével bírja nálad is ennyi ideje.
(#) sznyeg válasza RoliNyh hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
A Jikov a Tatra teherautók sajátja.
Jó kis jószág az is
A siklócsapággyal nincs baj, ha van alatta olaj, a szupersport motorok főtengelye is siklócsapágyas és az forog 10-12.000-et...
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
(#) RoliNyh válasza sznyeg hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
Ha csapágyas, és nagyobb mint a zilé, akkor tőlem jöhet az is. Csak épp rátalálni sem kis nyűg...
Az hány köbcentis?
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
(#) RoliNyh válasza sznyeg hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
Hát nem tudom, de én szakmámból kifolyólag (könnyűfém és szerkezetlakatos) úgy gondolom,
hogy a gördülőcsapágy technikailag fejlettebb és üzembiztosabb a siklónál...
(#) sznyeg válasza RoliNyh hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
Felújított is van, ami csavarig szét lett szedve, fel lett újítva, kb kb 65.000.- az ára.
ITT
Jófogáson, Vaterán és mindenféle apróhirdetős oldalon lehet találni olcsóbban, de számolni kell a felújítási költségekkel.
(#) sznyeg válasza RoliNyh hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
Szerintem meg a japó mérnökök nem véletlenül szerelik be a siklócsapágyakat kb 25 éve minden motorba főtengelycsapágynak és vezérműtengely csapágynak.
Szerintem ők is értik a dolgukat
Én nem fáznék a siklócsapágytól azért, mert az régebbi cucc.
Ki van az méretezve, ráadásul kisebb meló a perselyt benne cserélni
(#) RoliNyh válasza sznyeg hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
Hja persze akinek lenne rá 65EFt- ja, az szerintem nem ezen a fórumon próbálna értekezni...
Következő: »»   104 / 180
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem