Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   163 / 646
(#) sonajkniz válasza BarnaPili hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Idézet:
„rugózatlan tömeget növeli.”

Ez a duma azóta ingerel röhögésre, mióta előszőr hallottam.
Vegyük át a matekot!
Minde olyan autóban, amiben Mcpherson felfüggesztés van jelentősen nagyobb a rugózatlan tömeg, mint a régi alul - felül trapézkaros autókban. Mindezt még megfejelik a csodás alufelnikkel, amik szintén nehezebbek, mint az azonos teherbírású (vagy épp erősebb) acélfelniknél.
Nem véletlen, hogy még régen a lengéscsillapítók csak lefele fékeztek, ma mindkét irányba. Mivel a nagyobb tömeg felfelé is komoly lendületet kap.
Ezért fapadosak a kisseb autók.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2017
(#) Petyaa hozzászólása Jan 8, 2017 /
 
Pár érdekesség, főleg a cikk után hsz-ekben.
Bővebben: Link
(#) Massawa hozzászólása Jan 8, 2017 /
 
Egy más téma.
Egyes ázsiai országokban öreg dieselelektromos mozdonyokat ( szergej meg van köztük 4 tengelyes Ganz is) átalakitanak felsövezetékes üzemre/ 3000V DC. Mit gondoltok, hogyan oldják meg ezt a feladatot?
A diesel elektromos mozdonyok vontatomotorjai kb 300-400 névleges feszültségre vannak tervezve, igy ha hatot is kapcsolnak sorba még mindig csak 2400V jön ki. Elötétellenállással a vezérlés aligha oldhato meg mert azon igy 25-50% veszteség jelentkezne amit aligha engedhetnek meg maguknak meg a mozdony vontatási karakterisztikája is csapnivalo lenne.
Igen valoszinü, hogy a mozdonyokban semilyen komolyabb elektronika sincs.
(#) gernerakos válasza Massawa hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
A 4 tengelyes ganzról tudsz több infót? Típusa, akár kép...
Szerintem az egyenáramot megszaggatják, és úgy transzformálják, majd ezután van valami egyszerűbb teljesítményszabályzás, pl fokozatkapcsoló, de ez csak ötletelés.
(#) Robin2 válasza Massawa hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Ha sok mozdonyuk van, sorbakötnek kettőt
(#) Massawa válasza gernerakos hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
A Ganz a valamikori kis BoBo DVM4.

Szerintem nincs a mozdonyokban trafo.
(#) gernerakos válasza Massawa hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Valami nehéznek kell lennie, a kb 10 tonnás főgépcsoport helyén, ha más nem ballasztsúly...
(#) Massawa válasza gernerakos hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Dieselmotor biztosan nincs bennük, mert átlátni a gépházon.
(#) kameleon2 válasza Massawa hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Nekem abszolút a trafó a legkézenfekvőbb megoldás. És/vagy a meglévő villamos motor áttekercselése.
(#) gernerakos válasza Massawa hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Előfordulhat, de szerintem kizárt a ward-leonard hajtás is lehetne, ha már a vomtatómotorhoz van fődinamó is a szergejben...
Trafónak mindenhogy kéne benne lennie...
(#) Hp41C válasza Massawa hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Ezek hogyan működnek? Diesel locomotive
Idézet:
„Electro-diesel Metro-North's GE Genesis P32AC-DM electro-diesel locomotive can also operate off of third-rail electrification. Metro-North's GE Genesis P32AC-DM electro-diesel locomotive can also operate off of third-rail electrification. Main article: Electro-diesel locomotive
These special locomotives can operate as an electric locomotive or as a diesel locomotive. The Long Island Rail Road, Metro-North Railroad and New Jersey Transit Rail Operations operate dual-mode diesel-electric/third-rail (catenary on NJTransit) locomotives between non-electrified territory and New York City because of a local law banning diesel-powered locomotives in Manhattan tunnels. For the same reason, Amtrak operates a fleet of dual-mode locomotives in the New York area. British Rail operated dual diesel-lectric/electric locomotives designed to run primarily as electric locomotives with reduced power available when running on diesel power. This allowed railway yards to remain un-electrified, as the third rail power system is extremely hazardous in a yard area.”

A Diesel fő motor helyett egy fő villanymotor forgatja az áramfejlesztőt.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2017
(#) Massawa válasza Hp41C hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Én is inkább erre gondolok, hogy a normális 3kV-s mozdonyokbol kivett vontatomotorokkal, azok általában 1500 V-sak (2 darab sorba kötbe adja ki a 3000V-t) hajtják meg a szergej eredeti dinamoját igy az eredeti vezérlés megmarad csak a primér motoroknak kell kitalálni valami primitiv fokozat kapcsolást (a dieselmotor eredeti "gáz" vezérlését/fordulatszámát kel a villanymotorokon szimulálni.)
(#) Massawa válasza Hp41C hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Ezek modern konstrukciok (last mile mozdonyok) amik hibrid konstrukciok (hasonloan a trolikhoz) igy a kis dieselmotorral célba tudják vinni a vonatokat felsövezeték nélkül is. De Ázsiában aligha költenek ennyi pénzt a 40-60 éves mozdonyokra.
(#) gernerakos válasza Hp41C hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Ugyan ezt mondtam, ez a Ward-leonard hajtás, mondjuk itt az 50-60-as években használták, a V41 és V42 sorozatú mozdonyoknál, szükségmegoldásként.
Furcsa, hogy ez ott fejlesztésnek számít...
(#) Massawa válasza gernerakos hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Valoban hasonlit a Ward Leonard elvhez azzal a különbséggel, hogy a Ward-Leonard hajtás váltoáramhoz készült ( a primér motor 15-25kV AC-rol ment), és a hiányzo egyenirányitot volt hivatott helyettesiteni.
Itt meg abbol konstruáltak valamit, amijük volt. Az olcson megvett használt dieselmozdonyokbol, meg a meglevö, esetleg összetört villanymozdonyokbol kiépitett motorokkal hajtják meg az eredeti dinamot.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2017
(#) pucuka válasza Massawa hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
A Wrd Leonard hajtás lényege nem az, hogy váltóáramhoz készült, hanem a hajtás szabályozás. A primer szabályozatlan erőforrás lehet diesel motor is, a lényeg az, hogy a primer erőforrás által hajtott egyenáramú generátor gerjesztését szabályozva lehet közvetetten szabályozni a (vontató) motorok teljesítményét.
(#) _BiG_ hozzászólása Jan 8, 2017 / 1
 
A tudomány és a scifi kapcsolata egy sorozat háttereként: A Csillagkapu titkai
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Jan 9, 2017 /
 
Ezt egy kicsit kiegésziteném, mert akkor minden diesel elektromos hajtás is Ward Leonard lenne, de mint tudjuk nem az - lehetne és valoszinüleg van ilyen is.
A vasuton a Ward Leonard hajtás akkor került elötérbe, amikor megjelent az ipari frekvenciáju feszültség (50 Hz) a vasuton, a Kando féle fázishasitásos megoldás tul bonyolult volt. Egyenirányitok meg nem voltak, ipari frekvenciára (50 Hz) nem tudtak megbizhato hajtomotorokat gyártani, igy más megoldás után kellett nézni.

Eredetileg a Ward Leonard technologia nem is vasutra készül, hanem egyenáramu motorok általános szabályozására (bányáktol kezdve a malmokon át a mozgolépcsökig). A vasuton csak néhány éves vendégszereplése volt (föleg nálunk meg Franciaországban). Az eredeti szabadalom arrol szolt, hogy a primer motor forgása konstans és ebböl csinál változo energiát a szekunder motorok számára.
(#) sonajkniz válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 9, 2017 /
 
Ha a gyártók ezt ilyen agyatlanul folytatják, az lesz a vége, hogy azért fog lezuhanni egy utasszállító repülőgép, mert a számítógépe érzékeli, hogy kiégett a budiban a villany, és úgy dönt, hogy ezzel a hibával nem lehet tovább repülni.
(#) kameleon2 válasza sonajkniz hozzászólására (») Jan 9, 2017 /
 
Nem az a baj, hogy előfordul majd. Az a nagyobb baj, hogy már nem számít. Ráfogják egy légiirányítóra, vagy a pilótára, esetleg a karbantartó személyzetre. Kirúgnak egy embert és zsebre teszik a biztosítási díjat. A villamos hibákért komoly retorzió volt? A Metró hibáiért? Az új MÁV biztosítóberendezések hibáiért? Nem. Pár újságíró leírta, kerestek vele. Pár ember eltussolta, kerestek vele. Páran jól meggazdagodtak a nem megfelelő rendszerek telepítéséből és meggazdagodnak majd a cseréjéből. A számlát természetesen mi - áldozatok fizetjük. Akár a vérünkkel, akár adó formájában. Na ez a nagyobb baj. De itt be is fejeztem a morgás jogát, mert ettől nem oldódik meg a helyzet.
(#) _BiG_ válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 9, 2017 /
 
Nagyon jól látod.
kameleon2 for president!
(#) Hp41C válasza sonajkniz hozzászólására (») Jan 9, 2017 /
 
Elfagyott sebességmérő miatt zuhant már le repülőgép. Egyébként az is közrejátszott, hogy alacsony sebességnél nem riasztott az átesésvédelem, mert a tervezésekor feltételezték, hogy ilyen kis vízszintes sebesség csak kifutópályán lehetséges...
(#) _BiG_ válasza Hp41C hozzászólására (») Jan 9, 2017 /
 
Pedig elég régóta van fűtése a pitot-csőnek...
(#) pucuka válasza Massawa hozzászólására (») Jan 9, 2017 /
 
Idézet:
„Az eredeti szabadalom arrol szolt, hogy a primer motor forgása konstans és ebböl csinál változo energiát a szekunder motorok számára.”

Leírtad magad is, a Ward Leonard hajtás célja az egyenáramú motorok hajtás szabályozása, függetlenül a felhasználási területtől.
A primer motor pedig lehet díesel motor is, aminek külön előny, hogy optimális fordulatszámon tud járni. Attól, hogy ezt nem hívják Ward Leonard szabályzásnak, attól még az. Az amarikai GE dízelek, a mai napig így működnek, és az M61, M63 is ilyen volt.
Csak az utóbbi időkben használnak AC generátort dízel villamos hajtásban, de ennek más okai vannak.
A Kandó elv nem fázishasításos, hanem fázis váltós, 1 - ről 3 fázisra, és frekvencia váltós, mert így lehetett a 3 fázisú asszinkron motorok fordulatszámát változtatni.
Egyébként valóban bonyolult gépcsoport volt, egy villamos gépbe volt integrálva a főtranszformátor, az szinkron meghajtó motor, a szinkrongenerátor, valamint a 3 fázisú trakciós motor. A közös tengely végén még ott fityegett a gerjesztő generátor, és egy egyfázisú segédfázisos indító motort, a szinkron meghajtó motor indításához.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2017
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Jan 9, 2017 /
 
Valoszileg a szabadalom le volt védve ezért nem használták a Ward Leonard eljárást a dizel mozdonyokban (legalábbis ennek nyoma sincs a szakirodalomban). Hogy ott is ehhez hasonlo eljárást használtak az tény csak nem a WL szabadalom alapján. Viszont a MAV mozdonyokban a Ward Leonard eljárás lett beépitve.
Bocs a Kandot elirtam....
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2017
(#) pucuka hozzászólása Jan 15, 2017 / 1
 
5 MB merevlemez szállítása 1965 -ben.
(#) kameleon2 hozzászólása Jan 22, 2017 /
 
Tudom, hogy több felhasználása volt már a vezető filcnek, de ez tetszett a megvalósítás miatt: Conductive pen
(#) elektroncso válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 22, 2017 /
 
Látványos. Azon vagyok meglepődve, hogy terepasztal építők körében még nem találkoztam a felhasználásával.
Mondjuk elég drága.
(#) Kovidivi válasza elektroncso hozzászólására (») Jan 22, 2017 /
 
30. mp-től megnézed, akkor nem is akkor kezd el világítani a LED, amikor áthaladt a vonalon, hanem majdnem 1mp-cel később. A videó legelején pedig 12mp-nél folyamatosan erősödve kezd el világítani a LED. Miért? Egy elemnek van egy belső ellenállása, ami fix. Szerintem 1.5V-os gombelem van a képeken, valami AG13, vagy nagyobb, az kicsit kevés a fehér LED-ekhez. Tovább nem is néztem a videót.
(#) Hp41C válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 22, 2017 / 1
 
Ráadásul csinál néhány rövidrezárt LED sort is, ami aztán világít..
Következő: »»   163 / 646
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem