Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Savas akkumulátor
 
Témaindító: Gyupi, idő: Márc 13, 2006
Lapozás: OK   38 / 68
(#) golem válasza ujfalusi hozzászólására (») Márc 15, 2017 /
 
Most rá mértem 10,25v van rajta de már 2 órálya le vetem a töltőröl.
(#) Chipmunk1960 válasza golem hozzászólására (») Márc 15, 2017 /
 
Szia, Ha lemerülve borítod ki, a maradék savat, a szulfátosodott résszel kiöntöd a lényeget is. Hiába savazod újra, nem marad lemezvastagság, ami az energiát tárolná. A desulfátor kapcsolással lehetne talán valamit kezdeni vele, de kérdés, hogy annyit ér-e, hogy építs egyet??
(#) proli007 válasza ujfalusi hozzászólására (») Márc 15, 2017 /
 
Hello! Pedig ilyen tanácsot akkor sem szabad adni! Mert én kiugorhatok az ablakon, mert kertes házban lakok. De mégsem tanácsolnám általános jelleggel, mert lehet valaki a 10.-en él.
Ha pld. egy cella totál zárlatos lenne, akkor baleset is lehet belőle. Minden aksi állapotáért gondolom nem tudod vállalni a felelősséget.
(#) gulyi88 válasza ujfalusi hozzászólására (») Márc 15, 2017 /
 
Nekem sikerült már felrobbantani egy akksit rövidzárással, igyaz az nem volt tök halott, de ugyanígy töltés után, mikor jól tele volt durranógázzal. (sav és a műanygrepeszel repkedtek, de hála Istennek fülcsegéssel megúsztam).
Nem mondom, hogy nem lehet rövidrezárni, de én már csak tisztes távolságból tenném.
(#) ujfalusi válasza proli007 hozzászólására (») Márc 15, 2017 /
 
30 évig töltöttem javítottam akkumulátorokat és ez volt a legegyszerűbb teszt a zárlatos cella megkeresésére, és nem volt semmi baj. Egy rossz lemerült aksi (10V) Mitől robbanna fel?
(#) ujfalusi válasza gulyi88 hozzászólására (») Márc 15, 2017 /
 
Robbanni a jó és frissen feltöltött műanyag aksi szokott, nem csak rövidzár, de erős terhelés alatt is, ha az átkötés hibás. Ez a műanyag aksiknál a kezdetekkor még az autóban indítózáskor is előfordult.
(#) Chipmunk1960 válasza ujfalusi hozzászólására (») Márc 16, 2017 /
 
Ezt tanúsíthatom, nekem is sikerült a Zsigába, pedig nem csináltam semmi különöset. Hidegen beindítottam, elgurultam a piros lámpáig, mikor zöldre váltott indulnék, lefulladt, ráindít, pukk!!
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2017
(#) Inhouse válasza ujfalusi hozzászólására (») Márc 16, 2017 /
 
Milyen az a "műanyag aksi"?
(#) ujfalusi válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 16, 2017 /
 
Nem tudom hány éves vagy. Műanyagházas akku. Nem olyan régen szurkos bakelitházas akkuk voltak. Remélem most nem jössz azzal hogy a bakelit is műanyag.
(#) Inhouse válasza ujfalusi hozzászólására (») Márc 16, 2017 /
 
Relatív a nem olyan régen. 40-50éve?
(#) golem hozzászólása Márc 16, 2017 /
 
Már tultetem az akun oda adtam a főnöknek visza hogy kuka 2 éves aku
(#) AMD hozzászólása Márc 18, 2017 /
 
Sziasztok!
Van egy kidobásra ítélt motor aksim. Bár 10,5V kapocsfeszültség van rajta hosszabb állás után, de töltéskor csak három cella pezseg. Szeretnék adni neki egy esélyt. Motorban már sose lenne használva csak egy kis fogyasztót akarnák vele mobilizálni. Mivel veszteni valóm az nincs vele így megpróbálnám kimosni. Itt jön a kérdés. Teljesen feltöltve vagy teljesen lemerítve öntsem ki a lőrét belőle?
(#) Barret válasza ujfalusi hozzászólására (») Márc 18, 2017 /
 
Töltéskor az akkuban erős gázképződés van,ez a gáz robbanásveszélyes.
Ha az akkuban valahol érintkezési hiba van,ott szikrázni fog terheléskor!
Én 2 felrobbant akkuról tudok ismerősi körben.
(#) ujfalusi válasza Barret hozzászólására (») Márc 18, 2017 /
 
Épp ezt írtam.
(#) AMD válasza AMD hozzászólására (») Márc 18, 2017 /
 
Végérvényesen kidobás érett. Egyik cellának teljesen annyi. Kifli alakban meg vannak hajolva benne a lemezek.
(#) Chipmunk1960 válasza Barret hozzászólására (») Márc 22, 2017 /
 
Szia, Ha beindul a pezsgés, gázképződés, a vízbontás is, H2 és O -re. Ez az elegy nagyon robbanásveszélyes. ha telítődik a motortér, robban minden.
(#) kala1982a hozzászólása Máj 22, 2017 /
 
Sziasztok, elektromos kis 3 kerekű járműbe kellene akkumulátort szereznem mamámnak. Használtan szerezte, akkuk nélkül. Régi, nincs rajta típus, sem számok. Jól gondolom, hogy a savas indítóakku az felejtős? Ami kifejezetten ilyen rokkant kocsiba való annak meg kétszeres az ára, az miért van?
(#) Chipmunk1960 válasza kala1982a hozzászólására (») Máj 22, 2017 / 1
 
Szia, Azért mert az munka-akku, s dupla vastag ólomlemezek vannak benne, ennek megfelelően a súlya s a duplája. Ha megemeled megmondod melyik fajta! Ja, igen jól írtad felejtős! Azt rövid idejű nagy áram leadására tervezték, ebben csak tönkre menne. A motor adatai kellenének, meg a rendelkezésre álló hely mérete.
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2017
(#) pucuka válasza kala1982a hozzászólására (») Máj 22, 2017 /
 
Ha megmondanád a jármű típusát, többre jutnánk. Vagy egy fénykép.
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2017
(#) kala1982a válasza pucuka hozzászólására (») Máj 24, 2017 /
 
Köszönöm a segítséget, lemértem és megrendeltem bele a munka akkumulátorokat. Nagyon régi járgány, át is lett már festve, így nem találtam rajta semmilyen feliratot. Aki eladta 7 éve használta utoljára, emlékezett rá, hogy 12V és hogy 2 db kell. Méretileg belefér a 2db 12V 80Ah-s.
(#) pucuka válasza kala1982a hozzászólására (») Máj 24, 2017 / 1
 
Az jó, minél nagyobb kapacitású akku kell, ami csak betehető. Mielőtt beteszed, mérd meg a kapocsfeszültségeiket töltés előtt, és után is, minél egyformábbak, annál jobb.
(#) Chipmunk1960 válasza kala1982a hozzászólására (») Máj 26, 2017 / 1
 
Szia, Ha 2 új, s egyforma, nem lehet nagy különbség köztük. De azért tájékozódásnak nem árt amit "pucuka" ajánlott. Ami lényeges, szeretnek mindig feltöltött állapotban lenni, meghálálják élettartamban. Az akkumulátor teljes feltöltöttsége 2,6V/ cella értéknél következik be, ez viszont már gázfejlődéssel, vízvesztéssel jár, tehát az új fajta zárt reszerűeknél elméletileg nem kívánatos. Van ugyan a fedél alatt egy pára-visszanyerő csatorna, de 100%-ban nem képes rá, azért s van az oldalán a tágulási lyuk. Azoknál marad a 14,2-14,5 V max érték. Az 1. fajta töltésnél célszerű az elektronikát leválasztva tölteni, nem ismervén, nem biztos, hogy kedvelné ezt az értéket. Természetesen kis pihenővel beáll a rendes értékre, viszont ilyenkor a cella teljes egészében "kémiailag" meg van mozgatva, s minimális a szulfátodás. Célszerű egy 12/20A minimum, vagy 24/ 10-15 A-es töltő beszerzése, vagy építése. Ha jól van a trafó méretezve, gyakorlatilag nem kell bele semmilyen szabályozó áramkör, habár mikromontrolleres vezérléssel vannak ellátva, az SCR típusokon kívül nem sok szerepe van. Ha a töltőfesz értéke jól van beállítva az akksi annyit áramot vesz fel amennyit kíván. Ezért is írtam a szokásos 1/10A töltőáramnál picit többet, mert induláskor simán felveheti, főleg ha eléggé le van merülve.Amit még + ban tud a ucontrelles vezérlés, egy 8-12 órás végső lekapcsolás, amennyiben nem érzékeli az akksit előtte feltöltöttnek. Tehát egy éjszakára nyugodtan rajta lehet hagyni a töltőn, mert a feltöltés vége felé erőteljesen leeseik a töltőáram, de rajta kell még ilyenkor hagyni, pár órát, mert ez végzi a "kiegyenlítő" töltést, vagyis a cellákat azonos szintre hozza.
Remélem segítettem, hogy az aksid a leghosszabb élettartamú, a gép pedig mindig munka kész legyen?!
(#) Polly hozzászólása Jún 11, 2017 /
 
Sziasztok ! Lenne egy olyan kérdésem,hogy melyik tipúsú munkaakkumulátor a legmegbizhatóbb? Szeretnék egy 100 Ah-ás körülit venni az elektromos csónak motorhoz ,de az is lehet,hogy kettőt párhuzamba kapcsolva. ( Pl varta ,banner vagy melyik a jobb ,megbizhatóbb )
Üdvözlettel : Józsi
(#) pjg válasza Polly hozzászólására (») Jún 11, 2017 /
 
Én nem kötném párhuzamba. Inkább vagy egyik, vagy másik. Így ha lemerül az egyik Van MÁSÍÍÍÍK!
(#) bbatka válasza Polly hozzászólására (») Jún 11, 2017 /
 
Szerintem olyat vegyél amit a "hajózási" boltba ajánlanak, illetve ott vedd meg ha hosszú üzemidőt akarsz.
(#) Bakman válasza Polly hozzászólására (») Jún 11, 2017 /
 
FIAMM típusú akkukat (is) telepítünk mobiltelefon bázisállomásokra. Azok bírják a kiképzést, cserébe jó drágák. Hasonló kinézetű (citromsárga) PowerSafe akkukat is tudom "ajánlani", hasonló árkategóriában.
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2017

FIAMM.png
    
(#) pucuka válasza pjg hozzászólására (») Jún 11, 2017 /
 
Ha már van kettő, én sem kötném párhuzamosan. Sokkal inkább ez a van másik technológia, még mindíg ki tud menteni az óceán közepéből.
(#) Chipmunk1960 válasza Bakman hozzászólására (») Jún 14, 2017 /
 
Jó-párat teszteltem anno, szünetmentesekben, nekem is a FIAMM jött be árban és élettartamban egyaránt.
(#) Inhouse válasza Bakman hozzászólására (») Jún 15, 2017 /
 
Nekünk gépjármű indítóakkuként volt hozzá "szerencsénk", nem fogunk többet rendelni belőle, megjegyeztük a nevét egy életre.
(#) Polly válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 24, 2017 /
 
Ha munka akkut használsz indítóként biztos,hogy nagyon de nagyon rövid időn belűl megadja magát !
Következő: »»   38 / 68
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem