Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   108 / 182
(#) ridelife válasza Joci77 hozzászólására (») Ápr 5, 2017 /
 
Mekkora az a motor?
(#) Joci77 válasza ridelife hozzászólására (») Ápr 5, 2017 /
 
egyenlőre 2,2KW 2880/min(ez van)
(#) ridelife hozzászólása Ápr 5, 2017 /
 
380 vagy 220v?
(#) Joci77 válasza ridelife hozzászólására (») Ápr 6, 2017 /
 
3 Fázisú a motor.

gép meg ez: gép
(#) ridelife hozzászólása Ápr 6, 2017 /
 
Ha érdekel van egy 3kw-os motorom ugyan ekkora fodulattal csere.
(#) Joci77 válasza ridelife hozzászólására (») Ápr 6, 2017 /
 
köszi, de többe kerülne benzin mint amennyit ér..
4KW gyári körfűrész motorját tervezem rászerelni
(#) Bakman válasza Joci77 hozzászólására (») Ápr 6, 2017 /
 
Csak egy észrevétel. Ha teheted, tegyél nagyobb kerekeket a gépállat alá, a kicsik megakadnak szinte a hajszálban is. Legalább dupla ármérőjűt előre és hátra is. Tologasd egy kicsit így, meglátod.
(#) Joci77 válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 6, 2017 /
 
köszi, jelenleg csak ez volt. hátul szélesebbre kellett tennem mert már 1 alkalommal eldöntöttem
jelenleg pöpecül gurul, jelenleg nincs időm vele foglalkozni ....majd..
(#) bbb hozzászólása Ápr 7, 2017 /
 
Sziasztok!

Van egy táskakompresszorom, amihez szeretnék tartályt kapcsolni. Mivel amire eddig használtam, arra teljesen jó a szerkezet, így nem állandó jellegű átalakításra gondoltam, hanem megbonthatóra, amolyan kiegészítő puffertartályra. Az elképzelésem az lenne, hogy kap egy tartályt, amire egy nyomáskapcsoló kerülne, ami akkor adna áramot a kompresszornak, amikor nincs még meg a megfelelő nyomás a tartályban. Ebben szeretnék tanácsot kérni, hogy hol érdemes elkezdenem a keresgélést, milyen kapcsolót kellene megvenni, mekkora nyomást lehet (érdemes) megcélozni?
(#) Stewe válasza bbb hozzászólására (») Ápr 7, 2017 /
 
A kompresszor szempontjából a legjobb, ha jelenlegi üzemi nyomásnál maradsz. Nagyobb tartályba viszont nem tud több levegőt termelni, csak tárolásra jó, nem sokat nyersz vele, ritkábban kapcsol be, hosszabb időre.
A beszerzett tartály is meghatározza a nyomást, a megengedett értéket nem szabad túllépni, házilag legyártani pedig nem szabad, ahhoz túl veszélyes.
A kis kompresszorokkal vigyázni kell, némelyik veszedelmes nyomásra képes (15-30 bar)
ami egy általános célú tartály végét jelentheti.

A nyomáskapcsoló beszerezhető villamos szerelvényboltokban és webáruházakban is, de fontos, hogy milyen motorod van. Fontos a feszültség, és az áramfelvétel is.
Kis teljesítményű egyfázisú motorhoz a teljes motorteljesítményt kezelő nyomáskapcsoló a célszerű, és háromfázisúhoz is van ilyen, de ott az egyfázisút is használják, mágneskapcsolóval. Ez az utóbbi megoldás nagy teljesítménynél korrektebb, de sokkal drágább.
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2017
(#) latyakosa hozzászólása Ápr 16, 2017 /
 
Keresek a képen láthatóhoz hasonló kompresszor hűtő ventillátort egyfázisú motorra. Van ötlet merre érdemes elindulni a beszerzéssel ?
(#) RoliNyh válasza latyakosa hozzászólására (») Ápr 16, 2017 /
 
Autóbontó, gépjármű hűtőventillátor esetleg, leoperálva róla a villanymotort...
(#) latyakosa válasza RoliNyh hozzászólására (») Ápr 16, 2017 /
 
Köszi a javaslatot, néztem már olyat. Azonban ott akadtam el, hogy a lapát tőnél lévő műanyag tömb átmérője többnyire jóval nagyobb annál mint ami saját készüléken volt. Ezáltal a lapátok nagyon kicsik lesznek.
Vagy van esetleg olyan autó típus ötlet amiben kicsi ez a tömb rész ?
(#) weend válasza latyakosa hozzászólására (») Ápr 16, 2017 /
 
Szia!
Mekkora a belső agy, és a külső átmérő?
(#) RoliNyh válasza latyakosa hozzászólására (») Ápr 16, 2017 /
 
Típust azt nem tudok, azért kell keresgélni...
(#) latyakosa válasza weend hozzászólására (») Ápr 16, 2017 /
 
A belső agy 7cm átmérőjű, a teljes átmérő 16 cm (lapáthossz 4,5cm). 8 lapát volt eredetileg.
(#) weend válasza latyakosa hozzászólására (») Ápr 16, 2017 /
 
Kb. ilyen méretű ötlapátos, soha lenem törő gumilapátokkal szerelhető van, ha jó lehet holnap készítek fotókat.
(#) latyakosa válasza weend hozzászólására (») Ápr 17, 2017 /
 
Ķérlek fotózd le. Ha méretben stimmel érdekel!
(#) ridelife hozzászólása Ápr 18, 2017 /
 
https://www.youtube.com/watch?v=wMlmgb1_UMk

Tesztüzem, adatok, tapasztalatok.
(#) weend válasza latyakosa hozzászólására (») Ápr 19, 2017 /
 
Szia!
A képek, és a pontos méretek ventilátor lapátról. Az agy átmérő 85mm, a külső átmérő 200mm, a tengely furat 6mm.
(#) Stewe válasza weend hozzászólására (») Ápr 19, 2017 /
 
Nem a gumilapátos Margaréta ventilátor a '80-as évek elejéről?
Ez asztali ventilátornak is gyengécske volt....
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2017
(#) vision61 válasza Stewe hozzászólására (») Ápr 19, 2017 /
 
Biztos hogy nem. Annak a kúpos első részével lehetett rögzíteni a 3 db lapátot. (Bár, később valóban volt 5 lapátos is, az lehet.)
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2017
(#) Stewe válasza vision61 hozzászólására (») Ápr 19, 2017 /
 
Ipari Műszergyár Iklad
Margaréta ventilátor.
(#) weend válasza Stewe hozzászólására (») Ápr 19, 2017 /
 
Szia!
De lehet, nem mai darabok. Én ezt tudom felajánlani a cél érdekében, ebben a méretben.
(#) Mc Elek hozzászólása Ápr 21, 2017 /
 
Valaki megtudná mondani az IFA W50 kompresszor tengely kúpszögét? Ahová az ékszíjtárcsa csatlakozik. Mert a kompresszorról mindent megtaláltam, de ezt sehol nem lelem. Erről a tipusról lenne szó:
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2017
(#) zoly15 hozzászólása Máj 27, 2017 / 1
 
Sziasztok!
Én is készülgetek egy kompresszorral, a kompresszor egy ZIL sűrítő, szétszerelve, átvizsgálva új tömítésekkel összeszerelve, lefestve stb...
A motor 1.5KW 3 fázisú motor, a kompresszor 960RPM-et fog forogni.
A tartály egy 200L-es légtartály, volt! Át lett hegesztve kb 100L-esre, kerekeket és lábat tettem alá.
A vízhűtés alkalmazva lesz, egy szivattyúval, a nyomóágba is vízteres a cső.
Az olajozás, olajtartály szükséges még, és honlap tesztüzem lesz.
(#) VIM hozzászólása Jún 7, 2017 /
 
Sziasztok! Volna egy nem éppen elektromos kérdésem ezzel a kompresszorral kapcsolatban, hogy melyik volna a helyes forgásirány a behajtási oldalon. A karterszellőző felé (arra van a nyomó ág kivezetve), vagy a nívópálca felé (erre van a szívó oldal) kell forognia, mert nekem úgy tűnik, hogy a szellőző felé forogva "jobban" nyom a kimeneten, mint ellenkező irányba (kézzel forgatva a szíjtárcsát).
(#) Stewe válasza VIM hozzászólására (») Jún 7, 2017 /
 
Az öntvényen beöntött nyíl szokta jelezni a helyes forgásirányt, ha külső hajtás van. Ha nincs rajta ilyen, akkor keresni kell egy MTZ-t és meg kell nézni
A forgásiránytól függő eltérő nyomatékigény csak akkor lehetséges, ha a forgattyústengely a henger középvonalától el van tolva (hogy a sűrítő szakaszban a hajtókar rúderejeének a hatásvonala lehető legpárhuzamosabb legyen a henger tengelyvonalával). Ritka megoldás, és ami a képen van, láthatóan nem ilyen.
Ha mégis más a "húzása" akkor jelezhet csapágyazási gondot.

Megjegyezném, hogy láttam már többféle MTZ kompresszort, de vagy alsó fogaskerekes behajtása volt, vagy oldalról mint ez, de kúpos tengelyvéggel, és íves retesszel. Bordástengelyeshez még nem volt szerencsém.
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2017
(#) VIM válasza Stewe hozzászólására (») Jún 7, 2017 /
 
Nagyon köszönöm a segítségedet, mert megerősítettél abban a feltevésemben, hogy a szellőztető felé kell forognia helyesen. A képeket tüzetesen átnézve a második képen látszik is a nyíl amit mondtál, lefelé mutat, tehát szemből nézve a tengelyt balra kell forognia, így nem a szellőző felé csapja az olajat forgás közben. Több mint tíz évet rossz irányban forogva termelte a lufit de majd most rendbe lesz téve. Ha kész lesz a felújítás majd mutatok róla képeket.
(#) VIM válasza Stewe hozzászólására (») Jún 10, 2017 /
 
Szia! Be lett üzemelve a kompresszor, jól működik de a flexibilis bekötése az egyelőre egy 20 báros benzincső ami a kimenetnél eléggé felmelegszik (a kéz még éppen állja) mire feltermel 6 bárra. A differencia 2 bár, így nem kapcsolgat be sűrűn a felhasználástól függően de mennyire aggódjak emiatt a meleg miatt avagy hogyan oldjam meg ezt a flexibilis kötést a kimenet és a visszacsapószelep között? Segítségedet előre is köszönöm.
Következő: »»   108 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem