Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   139 / 164
(#) Inhouse válasza krisztian90 hozzászólására (») Márc 21, 2017 /
 
Nem venném ki a gyárit, több okból sem.
- a gyáriak működnek rendes kp zárként, gombbal, kulccsal is, a vezeték nélküli utólagosak 99%-a nem (eddig egy fajtát láttam, amiben ez is benne volt)
- mert gyári és minek vesződni a kiszereléssel
- rá lehet kötni az utólagost és szépen együtt működnek, csak a riasztót nem használod
Persze ez csak akkor igaz, ha a kp zár működtethető külön gombbal/kulccsal.
Azt is jó lenne tudni, hogy a működtető motorok milyen állapotban vannak, meg az átvezetések az ajtók és a kaszni között...
Suzukiknál a zár kulcsos részének kopása sajnos széria hiba, ha így használják.
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2017
(#) skater86 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 22, 2017 /
 
Még ennyit derítettem ki a leírásból:

"A „kettős-lezárt” autó felnyitása

Ezt a műveletet kizárólag a vezetőoldali ajtó, kulcsos zárával kezdeményezheti. Amikor a kulcs elfordul balra a „kettős-zárt” állásól, akkor kioldja a földelést a "nyitás-tiltás" mikrokapcsolónál. (Amennyiben ez megtörtént, akkor a csomagtartó zár is használható az autó kinyitására.)
Ha a kulcs elfordul újra 90 fokkal balra, akkor mechanikusan kinyitja az ajtó zárat, felemeli a zár gombot, és az ajtó zárat abba a pozícióba mozgatja, ahol testeli a nyitó kapcsolót. A „NYITó” relé működik, és kinyitja az összes ajtót. (A "NYITÓ" relé működésekor, 12V megjelenik a második "irányító diódánál", amely lehetővé teszi a "kettős-zár" motorok működését.)
Az aktuális visszaút földelése az összes zár és kettős-zár motoroknak, a használaton kívüli "ZÁRÓ" relé "NC" csatlakozóján keresztül történik.
A kettős zár motorok elég gyorsan működnek, hogy lehetővé tegyék a zár motorok működését."

Lehet nem túl szakszerű a fordításom, de ezekből az infókból kiindulva már tudok méregetni, meg tudom merre keressem a gondot. Hétvége fele lesz időm, ha kiderítettem valamit írok.
(#) skater86 válasza skater86 hozzászólására (») Márc 25, 2017 /
 
Szia, ma szereltem egy adagot megint. Több mint valószín a gyári vezérlővel van baj. Vagyis részben azzal biztos. Tegnap ahogy próbálgattam a zárat aktiválódott a "kettős-zár" funkció, de olyan szinten, hogy a vezető oldali ajtón kívül az összes ajtó lezárt és kézzel nem lehetett kinyitni, se kulccsal se sehogy,aksi le, úgy sem...kicsit agybajt kaptam. Utánaolvasva, a motorokban van egy plusz záró motor, ami, ha aktiválódik, akkor nem lehet elmozdítani a motort, így nem lehet nyitni az ajtót belülről. Ma szétszedtem a vezető ajtót, a többi ajtó dupla zárva maradt, kiszedtem a mikrokapcsolót, teszteltem, és kapcsolásra testelt, ahogy kell. Kiszerelve sem működik a nyitás. Azzal nincs gond. Aztán a gyári vezérlőről leszedtem a burkolatot. Két relé van benne, a vezeték nélküli zárásra működött az egyik, nyitásra ugyanúgy semmi. Aztán gondolta kipróbálom mechanikusan zárni őket, vagyis amelyik nem működött. Összezártam és kinyílt az összes ajtó...végre...aztán a másikat is kézzel zártam és bezárt, ahogy kell. Utána úgy voltam vele, hogy a test lábat testelem külön. A záró oldal működött így. Aztán a nyitó oldalt is testeltem. Ott semmi. A záró oldalt újra megpróbáltam, de rosszul, így szikra és "amper" szag (tudom béna vagyok). Utána már a zárás funkció sem működött, csak ha kézzel mozdítom el a relét. Egyik láb testelésére sem reagálnak már. Aztán megmértem a nyitó-záró vezetéket és mind a kettőnél folyamatos test volt. Innen gondolom, hogy zárlatos lett a relénél valami. Csatolok pár képet a vezérlőről. Nem tudom külön kapható-e ilyen relé, utána nézek. Minden esetre egy másik gyári vezérlő beszerzése folyamatban van. Kíváncsi leszek mit mutat. A reléket azért akartam külön testelni, hogy hátha be tudom kötni a vezérlő szálra külön-külön őket, így test adására biztos zárnak. De már lehet kézzel működtetni a karokat legalább.
(#) Inhouse válasza skater86 hozzászólására (») Márc 26, 2017 /
 
A test lábat hiába testeled, attól nem fog történni semmi, az valami más lehetett.
A relénél ne testelj semmit, hiszen ott +12V és test van a NO és a NC lábakon, és általában testen van a COM kivezetés (hogy váltott polaritással tudjon 12V-or kapcsolni a motorokra). Mindkét relé azonos helyzetben van alapból, így kapcsolt test van a motorokon, mindkét kivezetésükön. Kézzel mozdíthatod a relé érintkezőjét, de csak az egyiket egyszerre, így működtethetőek motorok manuálisan. Vezetékes szikrapiktorkodásnak csak költség és bosszúság a vége, jobb esetben csak a biztosíték megy ki.
Amit mértél a motor kivezetés lehetett, azon testnek kell lennie mindkettőn, előtte is így volt. (más mérnöki elképzelésnél +12V mindkettőn, ez a ritkább) A nyitó/záró vezetékek nem ezek, hanem a két motor állapotát jelző szál (beépített mikrokapcsoló), ami bemenet és a vezérlő logikai áramkört segíti.
(#) skater86 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Köszönöm a segítséget újból Egyelőre kipróbálom mit mutat a másik gyári vezérlővel, ha megérkezik. Közben elhatároztam, hogy az első két ajtózárat felújítom első körben. Meg is rendeltem hozzá a gyári felújító készletet meg a kopó dolgokat is. Elsőnek működjön rendeltetés szerűen a két zár, ha ez meg van, utána folytatom a hibakeresést, ha esetleg nem működik a másik vezérlővel sem. Írok, ha jutok valamire.
(#) Inhouse válasza skater86 hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Oké. Semmiképpen ne érintgess vezetékeket sehova! Mint ahogy már többször írtam, a testet egy autós, izzós próbalámpával próbáld, azzal nem tudsz nagy zárlatot okozni tévedés esetén sem. Meg kellene nézni azt a régi vezérlőt, hogy mi füstölt, lehet, hogy csak elégett egy fólia a NYÁK-on.
Nézd meg az ajtóátvezetéseket is, lehet ott is törött vezeték...
(#) nb hozzászólása Márc 28, 2017 /
 
Üdvözlöm.
Kia ceed bal első ajtót nem tudom távirányítóval becsukni csak kulccsal kinyitni már kinyitja a 4.5.kulcsos zárás után működik távirányítóval is párszor.
Előre is köszönöm a segítséget.
Németh Balázs
(#) vargal hozzászólása Márc 28, 2017 /
 
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne ,hogy valaki kötött e már be utólagos központi zár vezérlőt Renault Grand Espace be? ( 2000.06 hó évjárat) Ha van ilyen akkor kérem segítsen már abban, hogy hova kell rákötni azt a két vezetéket ami a központi vezérlőből jön, mivel a leírás alapján a vezető oldali ajtóban lévő központi zár motorjának a 2 vezetékre kell kötni, de úgy nem működik. A válaszokat előre is köszönöm!
(#) skater86 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 28, 2017 /
 
Rendben. Már tanultam ebből az esetből Legközelebb máshogy csinálom.
(#) Inhouse válasza vargal hozzászólására (») Márc 29, 2017 /
 
Testet kapcsol a mikrokapcsoló? Autós, izzós próbalámpával adj testet arra két szálra felváltva (nyit/zár)! Ha így működik, akkor nem jól kötötted az utólagos vezérlőt.
Blabla...: az ajtózárak általában csak csukott ajtónál működnek, ezt elérheted úgy is, hogy az ajtó élén levő pogácsát egy csavarhúzóval bekattintod. A belső nyitóval vissza kell a végén ugrasztani a helyére, addig ne akard becsukni...
(#) Inhouse válasza nb hozzászólására (») Márc 29, 2017 /
 
Ha nem tudod becsukni az ajtót, akkor felesleges a kp zárral bíbelődni, előbb azt kell megoldani...jah, te arra gondolsz, hogy bezárni?! Írjatok már rendesen legyetek szívesek! Ne kelljen külön értelmező szótár...írásjelek?
Ez gyári, vagy utólagos?
(#) D4lamia hozzászólása Ápr 2, 2017 /
 
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni, volvo s40-ről lenne szó, sima centrál zár van benne amiben elromlott a mikrókapcsoló, ha minden igaz akkor ez a kapcsoló annyit tesz, hogy össze zárja a két vezetéket amikben test van, vagy testet továbbit egyikből a másikba, viszont ha adok neki testet, csak az egyik vezetékkel zár, ha leveszem rola akkor pedig vissza nyit. A kérdésem az lenne, hogy egy sima univerzális vezérlővel és egy két vezetékes zárral tudom e helyettesíteni és egyben távirányítással működtetni? A cél az lenne, hogy zárásnál oldja, nyitásnál pedig összezárja a két vezetéket és úgy is tartsa, mert a centrál zár reléje addig kapcsol elméleteim szerint. A két vezetékes zárat be tudom kötni de a továbbiakat nem tudom miként lenne a legegyszerűbb megoldani, illetve nincs kéznél vezérlő amin tudnék mérni, csak holnapra lesz, a sajátomat pedig nem szívesen bontanám ki ezért, de a bekötési rajza megvan, amin ránézésből az a baj, hogy ha negatív niggerrel működne is a többi ajtó, a két vezetékes zár nem működne, vagy pedig fordítva... A válaszokat köszönöm előre is!
(#) sernyovac hozzászólása Ápr 15, 2017 /
 
Üdv!

Segítséget szeretnék kérni, F astra közponi zár témában. A szürke az a gyári vezérlő lehet? A relé kattan, a led felvillan de nem nyitja -csukja az ajtókat Vásárolnék újat csak nem tudom melyik mehetett tönkre. A biztosíték ép... Előzmény: bal hátsó ajtó vezetéknél zárlat volt.
(#) Inhouse válasza sernyovac hozzászólására (») Ápr 15, 2017 /
 
Szerintem nem a szürke, hanem a fekete doboz lesz az. Ott van rajta a 433MHz felirat, ami a távvezérlő frekvenciája. Valamint a 2 relé és körítés is beszédes.
(#) sernyovac hozzászólása Ápr 16, 2017 /
 
Igen a távirányító működtetésekor villog a led és a relé is kattan, de néztem F astrahoz vezérlőt és az a szürkéhez hasonlított, egyezett meg. Nem lehetséges, hogy a távvezérlő modul kiegészítés utólag? A fura hogy a biztosíték előtte jó mégsem kapcsol.
(#) peter1995 válasza sernyovac hozzászólására (») Ápr 16, 2017 /
 
Szia. Szerintem, csak a színekből kiindulva a szürke egy utólagos beépítés. A zöld,kék-fekete,fehér,barna színek jellegzetesen a központizár motorok vezetékei. Egy próbalámpán át, ha a barna és fehér vezetékre adsz testet elvileg nyitni zárni kell neki.
Másik megoldás ha követed az adott vezérlők vezetékit, akkor fellelhető, hogy pl a tápellátás a gyári biztosíték táblába van kötve, vay csak egy valahol megkopasztott vezetékre van ráakasztva
(#) FanTomee válasza sernyovac hozzászólására (») Ápr 16, 2017 /
 
Szerintem a szürke van közelebb a gyárihoz,(lásd a csatolt képen) [mondjuk a kép nem saját a netről lőttem, de az enyém pont ugyanez a multkor kellett cserélnem mert megadta magát] a fekete biztos hogy utolagos, viszont az a távirányitós.

Pont ezzel kapcsolatosan szeretnék én is kérdezni.
F Astra gyári központi van bennt nekem is (mint a képen) de ezt csak a vezető és utasoldali ajtókról kulcsal nyitható/zárható. Mi lenne a legegyszerübb módja annak hogy távirányitóval is megoldott legyen a nyitás/zárás?
Gondoltam arra, hogy egy utolagos kp vezérlőt beleteszek (ami távirányitós), és csak delejt kap meg jelet ad gyárihoz. Utolagos vezérlő sac 3-4ezer két távval.....

Egyszerübb olcsóbb megoldás?
(#) sernyovac hozzászólása Ápr 17, 2017 /
 
Azt nem értem miért van kettő, mindkettő utólagos, ugyanis a vezetőoldalon vannak kábelkötözővel rögzítve. Próbalámpával a szürke egységnél próbáljam a barna-fehér vezetéket? Találtam kapcsolási rajzot is. Köszi.
(#) peter1995 válasza FanTomee hozzászólására (») Ápr 18, 2017 /
 
Ahogy leírted kell egy vezérlő a két távirányítóval. Nálunk 6-7E ft ez, plussz autótól függően 3-5E a beszerelés.
(#) peter1995 válasza sernyovac hozzászólására (») Ápr 18, 2017 /
 
Az egyik a központi zár vezérlője a másik a távirányítóé.
(#) sernyovac hozzászólása Ápr 18, 2017 /
 
Igen a központi vezérlő lehet a rossz nem a távirányítós, kulccsal sem zárja az ajtókat, csak az aktuális zárt. Biztosítékot sem találtam előtte. Kell egy bontott kp vezérlő, sajnos az F astra gyári lábkiosztás nem egyezik meg.
(#) sernyovac hozzászólása Ápr 19, 2017 /
 
A távirányitó melletti az kp zár vezérlő vagy illesztő lehet?
(#) faggio hozzászólása Ápr 20, 2017 /
 
Sziasztok!
Tudom erről szól a topic és volt róla szó de egyértelmű választ nem találtam a problémámra.
Adott egy Mitsubishi Galant 1995 1800 glsi.
Gyári központi zárral és vettem hozzá egy univerzális (carguard) távirányítós szettet.
Ugye kábelköteg,2db táv,kézikönyv(pffff) és a vezérlő a tartalma.
Mivel motor nem járt hozzá és nem is volt rá szükségem mivel a kocsiban van gyárilag így a bekötésnél elakadtam.
A kábelek színei:
piros-12v
fekete-test
pink-sziréna
zöld-ablakkomfort(nemtudom van-e a kocsiban sztem nincs)
fekete/piros-csomagtartó
2db barna-index
És amit egyáltalán nem értek a maradék 6db kábel:
fehér,narancs,sárga illetve ugyanezek a színek de fekete csíkkal.
Ezeket gondolom nem közvetlenül a kp.motorba kell kötni.Vagy a gyári vezérlőt kell megkeresnem?
Küldök képet és előre is köszönöm.
(#) Inhouse válasza faggio hozzászólására (») Ápr 20, 2017 /
 
A 6 vezeték "titka" sokadjára...
A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2017
(#) faggio hozzászólása Ápr 20, 2017 /
 
Haladok.
Narancs nem kell,sárga test,feher a nyitó-záró impulzus.
Megtaláltam a kocsiban is a két kábel de az ajtóban konkrétan az ablakkapcsolóknál van a reléje.
De a kábelkorbácsban a kormány alatt nem találom de ez gondolom már egy másik topik.
De ha mégis valaki ismeri a Mitsubishi elektronikáját megköszönöm.
(#) Inhouse válasza faggio hozzászólására (») Ápr 21, 2017 /
 
Hihetetlen, hogy lassan egyetlen jó rajz sincs a riasztók kp zár bekötéséhez...
A "Nincs bekötve" kicsit sokszor szerepel. Ha negatív vezérlésű a kp zárad, akkor a negatív trigger szerint kell, de inkább ezt a rajzot nézd: átrajzoltam egy másik rossz rajzot.
Narancs és narancs/fekete nem kell (a NC nem a Non-Connect rövidítése, hanem a Normally Close-é). Testre kell kötni a sárga és a sárga/feketét. A fehér a záró és a fehér/fekete a nyitó kimenet.
Ha nem negatív vezérlésű a zárad, akkor nem fog menni.
(#) faggio hozzászólása Ápr 21, 2017 /
 
Mostmár értelmeztem a bekötést köszönöm.
A problémám csak megtalálni azt a fránya két kábelt a kocsiban.
Az ajtoban megvan de amint bejut a kocsiba elvesztem.
(#) Inhouse válasza faggio hozzászólására (») Ápr 21, 2017 /
 
Csak meg kellene legyen ott, ahol bebújik...
(#) faggio hozzászólása Ápr 21, 2017 /
 
Ez is megvan!
A zár már működik csak az index nem villog.
Rátettem a vezérlő 2 barna index kábelt az autó index reléje (2 zöld és egy fekete kábel) elé de nem működik.
Ezután rájöttem, hogy én hülye az egyik zöld az 12v a másik az index.
De akkor miért van 2db barna index vezeték a vezérlőn?
Mind2-őt kössem rá arra az egy zöldre a relé előtt?
(#) vargaf válasza faggio hozzászólására (») Ápr 21, 2017 /
 
A két barnát az irányjelző kapcsoló után, az izzókra menő vezetékre kössed.
Következő: »»   139 / 164
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem