Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Sziasztok!
Nekem van egy eredetei Seat Ibiza fejegységem. Ezeknél, és a legtöbb VW konszernes fejegységeknél, lehet aux bemenetet csinálni, a cd váltó helyére. Ehhez az adat (Din) bemenetet le kell húzni földre. Ennek legegyszerűbb módja, ha a rádió burkolatára kötjük azt a lábat az ISO C csatlakozóban. Én használtam is így egy ideig, azonban a napokban már nem működött és azóta sem működik. Kipróbáltam, hogy a rádió panelén, direktben beforrasztom, a Din-t a a gnd-re, de így sem működik. Van esetleg ötletetek, vagy tapasztalatotok ilyen téren? Köszönöm! Róbert
Sziasztok!
Van egy gyári beépítésű Alpine autórádióm, aminek nincs meg a kódja. Működik, de bármikor megeshet, hogy valamilyen okból le kell venni az aksisarut. Arra gondoltam, hogy valami kis méretű külső áramforrást kötnék rá, hogy áramtalanításkor a rádió ne legyen leáramtalanítva. Lenne erre valami egyszerűen megvalósítható ötletetek? Kísérletezésre sajnos nincs mód a fentiek miatt, biztosra kellene mennem. Köszönöm!
Az autó forgalmazójától el lehet kérni a kódot.
Írtam egy érdeklődő e-mailt úgy fél éve, még nem jött rá válasz.
Ha a márkának van itthoni forgalmazója, látogasd meg őket személyesen, kb. a legbiztosabb módszer.
Naná, hogy nem jött rá válasz! Egyrészt igazolni kellene a tulajdonjogot, másrészt fizetni is kéne a szolgáltatásért (persze vannak kivételek, de bizonyos márkáknál ennek konkrét tarifája van!) .
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2017
Ezzel nem is lenne gond, a tulajdonjoggal sem, meg akár a fizetéssel sem, ha egy méltányos összegről van szó. (Fogalmam sincs, mennyit szokás ezért elkérni, nyilván egy használt, kóddal rendelkező ugyanolyan rádió árát nem fizetném ki.)
Az email-emben sem azt kértem, hogy válaszban küldjék el a kódomat, hanem kerestem a lehetséges megoldást a problémára. Ez a baj ennél a típusnál, hogy a szokásos kódgenerátoros megfejtés nem járható út, EEPROM-ból kell adatot olvasni, erre meg nem tudok megoldást. De most, hogy így felvetődött a forgalmazó, lehet, megpróbálkozok egy másikkal is. Köszi a válaszokat.
Sziasztok! Adott egy Fiat Stilo Visteon magnós rádió. A hiba a következő, adapter kazetta van benne,és ki szeretném venni de csak erőlködik, búg a motoros kiadás de meg sem moccan, nem jön ki a kazetta. Működni működik csak beragadt, mi okozhatja, hogy próbálja kiadni de megsem moccan. Miként tudnám kivenni, mi eshetett szét? Köszi válaszotokat.
Gondolom valami mechanikai probléma van. Szereld ki a rádiót és azt szétszedve vedd ki a kazettát.
köszi, valszeg muszály lesz kivenni, aztán meglátom, mit tehetek.
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2017
Üdv!
Hoztak nekem javítani egy Bővebben: Link ilyen "izét" . Jól jönne ha talán volna hozzá kapcsolási rajz bár nem hinném, viszont a kijelző sötét és áram alá helyezve sem hallok az erősítőből sem életjelet valamint a tápegység sem terhelődik be, az erősítő panelon a kondikon és az ic táplában is megvan a 11,6 volt amit rá eresztettem valamint a szalagkábelen is átmegy ez a feszültség, onnantól kissé elveszítettem a fonalat. Érdemes ezzel egyáltalán kínlódni vagy a rajta található ic-k is fantázia néven vannak feliratozva és a gyártó tudja csak miből építkezett? Válaszotok előre is köszönöm! ipi
Sziasztok!
Olyan problémám lenne és eböl adódóan kérdésem. Hogy vettem egy Pioneer MVH-08UB fejegységet az autóba és ehhez egy pár Blaupunkt pure coaxial 66.2 System : 2-way Coaxial Diameter : 165mm / 6.6” Rated power : 40W RMS Peak power : 280 Watts Sensitivity 2.83 V/m : 90 dB Frequency response : 90 – 22,000 Hz Impedance : 4 ohms Cone material :Injected PP Installation depth : 40.4 mm / 1.6” hangszórót előre. Hátra egy pár meglévő MNC Devilx Méret: 5"/130 mm Mélység: 56 mm Impedancia: 4 ohm Teljesítmény: 80 W Frekvencia: 60Hz - 20kHz Lengőcséve: 20mm Tweeter lengőcséve: 30mm (PEI) Super tweeter lengőcséve: 13mm Érzékenység (1W/1m): 90 dB Mágnes méret: 8 oz 3 Utas hangszórók kerültek. A probléma az hogy kb 5 perc zenehallgatás után forró a fejegység végfok IC-jének a hűtőbordája majd 15-20 perc múlva mintha teljesen leáramtalanítaná magát se kép se hang nyilván túlmelegszik. Visszahűlt állapotban újra üzemel, tisztán és dinamikusan szól. A fader és balance funkciókkal végig próbáltam egyesével mind a négy csatornát de tisztán és egységesen szolnak és természetesen mindegyik a helyén. (bal első front left...) Teljesen tanácstalan vagyok mert nem tudom hogy a végfok lehet kicsi vagy a hangsugárzók nem illeszthetők ebben a felállásban esetleg a fejegység hibás vagy valami csoda folytán felcseréltem volna a hangszórók polaritását és ez okozhat ilyen jelenséget? A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2017
Ahogy elnéztem a manualt, nem túl egyértelmű a vezetékelés. Nem kötöttél be v.mit párhuzamosan? A 2 ohm meg tudja viselni a végfokot.
Elnézést kérek a több részletért.
Én megmérném mindegyiknek a dc ellenállását elsőnek. Ha valamelyik tweeter kontakt hibás/szakadt a szál valahol, akkor a koaxial teljes impedanciája módosúl és ez okozhat hibát. A túl alacsony terhelő impedancia miatt lehet nagy áramerősség átfolyás a végfokon, így az túl melegszik.
Szia! Teljesen lekapcsol a rádió? A kijelző is? Ha végfok hiba vagy bekötés lenne, kiírná a hibát. AMP_ERROR. Ír ilyet? Szerintem a végfok melegedés normális. Főleg nagyobb hangerőn, kicsi a borda rajta. Inkább más túlterhelésre tippelek vagy belső (táp) hibára. USB-t nem terheled túl? Bár azt hiszem ezt is kiírná hibának.
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2017
Köszönöm!
Ez egy nagyon jó tanács eszembe sem jutna nyomban neki is álok meglesem. Elvileg jól van bekötve de azért azt is megnézem mert kicsit fáradt voltam amikor kötöttem. Azért csodálkozok én is mert szerintem szépen meg kéne hajtani ezeket hangszórókat. Szerintem biztos valami galiba van..
Szia! Teljesen lekapcsol a kijelző is.
Először biztosíték hibára gondoltam de mire megnéztem volna lehűlt és eszhez tért. Gondoltam hogy valami kontakt hiba volt a tápnál mivel a gyári rádió vezetékeihez illesztetem (12+, acc, gnd) és hogy majd ha lesz idő megnézem ne ismétlődjön meg. De erre nem került sor mert kikapcsolt még egyszer és ekkor lettem figyelmes arra hogy tűz forró.
Na végigbogarásztam..
Hiába voltam fáradt amikor bekötöttem minden a helyére került, a polaritások is jók és rövidzár. sincs. Meg próbáltam a hangszórók ellenállását is lemérni majdhogynem egyforma értéket mutat.
Az a 4x50W az nem RMS. Ha 100%-os hatásfokú ( ) D class erősítő lenne benne, akkor a 10A biztosítékkal és 14V táppal 140W kimenő lenne a maximum. Tud kb. 4x25 W-ot.
Persze nem ez a lényeg és a probléma sem itt van. Ezt csak leírtam.
Sziasztok!
Tud valaki segíteni hogyan kell bekötni ezt a bluetooth modult JVC KD-G312 autóhifibe? Kapcsolási rajz (nagyfelbontásban) ezen videó alapján buzdultam fel hogy megcsinálom én is: https://www.youtube.com/watch?v=3jQEe7RlPbg A lényeg ,hogy én is a CD bemenetre akarom rákötni ahogy a videóban van, az AM/FM -hez nem piszkálnék. bluetooth modul linkje: http://www.ebay.com/itm/131701582651?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&...k=true A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2017
Igen ez a legnagyobb baj hogy ma már igen csak bajban vannak a laikus vásárlók a sok parasztvakító rms, pmpo stb teljesítmény megadás miatt.
Épen ezért is döntöttem ez a márka mellet mert ezzel még nem volt eddig ilyen jellegű problémám vele és még megfizethető volt számomra. Az a baj hogy énszerintem nincs itt semmi hiba csak egyszerűen gyenge valami. Próbálgatom, nézegetem, forgatom, mint csimpánz a tabletet de nem jövök rá. Lehet hogy a hűtése nagyon alulméretezett mert én feles hangerőn hallgatnám max de még onnan felfelé is torzítás nélkül nagyon jól szól.
Jó érzékenységű hangszórók mellett nem is kell jobb. Ebből a szempontból jobb az MNC.
Ha csereidőn belül vagy, akkor vidd vissza. Ilyen durva széria hibával nem gyárt tapasztalt, nagy cég. Vagy garancia.
Sajnos a 3 nap már letelt mert műszakin volt az autó.
De holnap beviszem meglátom mit mondanak. Köszi a segítséget!
Ha a magas hangszóró szakadt, változik az impedancia, de nőni fog és nem csökkenni, ettől túlterhelés nem keletkezhet. Valamint ez DC ellenállás méréssel nem megállapítható a rádió kivezetéseinél, mert a magasak egy soros kondenzátoron keresztül kapcsolódnak a mélyközéphez.
Felhívtam a szervizet és azt javasolták hogy küldjem el.
Tehát így tettem, majd kiderül.. Ha nem oldódna meg a gond akkor garancia ide oda egy régi erősítőmből maradt hűtőbordából csináltatok esztergályossal rá egy új passzív hűtőt. A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2017
Sziasztok! Adott egy Becker (Mercedes) autórádió, aminek elvesztettem(vagy benne maradt az autóban, amit eladtam) a kódkártyáját. Azonban az oldalán található matrica egyáltalán nem olvasható, azaz nincs sorozatszám. Mit lehet ilyenkor tenni? Kuka? Előre is köszönöm!
1-Felhívod azt aki megvette az autót.
2-Felhívod vagy bemész a szakszervizbe és ha tudod igazolni, hogy az a rádió a tied akkor ott segítenek neked.
Nemrég jártam ennek utána, a szakszervíz tudja pótolni a kódot 5000Ft+ÁFA díjért, személyesen, a tulajdonjog igazolása után. (Tehát esetedben ez csak a vevőddel egyeztetve lehetséges.)
Találtam egy olcsóbb megoldást, Ebay, 2 angol font, 20 perc múlva küldte a kódot, de ehhez kellett a szériaszám. (Nekem nem matricán van, hanem a rádió burkolatába ütve.)
Sziasztok!
Ford Mondeo multimédiás fejegységből, hogyan lehet kivenni a navi cd-t ? A bekapcsológombot levéve az előlapot levettem. Milyen gombbal, melyik menüben van lehetőség a lemez kivételére ? Köszönöm előre is.
Nem írtál évjáratot , de talán ez lehet , hogy segít.
Bővebben: Link Bővebben: Link Vagy hasonlók. A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |