Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » OBD (autós) készülék
Lapozás: OK   5 / 60
(#) Mumtaz válasza hzsolt77 hozzászólására (») Ápr 2, 2008 /
 
Lehet, hogy nálam nagyon egyedi volt a szitu. Nekem Vectra A-ban egy út alatt szétment a belső csapágy. Persze lehet, hogy már szét volt menve régebben is. csak pont akkor adta ki magát rendesen. Arra lettem figyelmes, hogy szép hangos nyekergő hang jön ki, mikor kiderült, hogy a generátor az. Mondván, hogynincs más lehetőség, így kell hazajönnöm vel kb 250 Km-t. Picit lazítottam az ékszíjon és úgy jöttem vele.
Már majdnem hazaértem, mikor azt vettem észre, hogy időnként nagyon erősen világítanak a lámpáim, meg minden egyéb.Már olyan fényesen világtottak a lámpák, mintha xenon lett volna. Itthon másnap kivettem a generátort. Kiderült, hogy a forgórész már szépen kikoptatta az állórészt és a fesszabályzót is megtalálta, valamint szétrepedt az egész generátorház. Ennyi látszott kívülről. Belülről nem tudtam megnézni, mert egyszerűen nem lehetett szétszedni. Meg már nem is érdekelt. Az látszott, hogy ennek teljesen vége, tehát kukába vele.
(#) Jeep válasza Mumtaz hozzászólására (») Ápr 3, 2008 /
 
Na ez az igen,hogy lenni kéne neki hangjának.Ott azért az állórész meg a forgó rész közt nem sok hely van a rügyezésre

De ahogy szerelik a generátorokat is....áhh ilyen régi szoc munkások.....csak néztem mikor forrasztotta a diódahidat és addig melegitette míg a cigiböl az utolsó 3cm-t szépen elpöfékelte.......mondom ez kész......fél percig melegites közvetlen a diódahíd előtt.....nem tom ki hogy van vele.....de szerintem a fiatalaságnak kéne ezeket lecserélni

Szép tavaszt mindekinek!
(#) Jeep hozzászólása Ápr 6, 2008 /
 
Valaki meg tudja magyarázni,hogy egy autónál mondjuk csak a bal első izzó minden 2 hétben mitöl ég ki?Tápfeszek rendben vannak.....ez nem szétnyilós generátoros
Csak egyszerüen minden 2 hétben kiég........és nem egy embertöl hallottam már......
Ha valaki tudja az okát azt nagyon megköszönném.


Üdv!
(#) bbalazs_ válasza Jeep hozzászólására (») Ápr 6, 2008 /
 
Valaki meg tudja magyarazni, hogy ez mitol OBD tema? Van autos elektro is...


Szerintem probalj elso korben relet cserelni. Ha nem hasznal, hosszabbitsd meg az izzo vezeteket egy fel meterrel vagy rakj bele egy ferrites fojtot (tapegyseg nagy ferritgyuru, atfuzni - ahanyszor atfer rajta az izzo kabele).
(#) Jeep válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 6, 2008 /
 
Ha egy kicsit előrébb olvastad volna akkor kapcsolási rajzokat keresgéltünk és azok megvalósításáról beszéltünk kedves Balázs Azóta megvettem az opel diagnosztikát és szeretném ha ebben a témában maradnánk.

Az OBD (onboard diagnostic) az nem fedélzeti diagnosztika??Audi A8-nál Can buson megy az egész ott is tegyek be tekercset?

A másik meg az,hogy egy gyári autóban minek hosszabitsam meg a vezetéket?ha 14,4 volt a max....akkor minek tegyek bele tekercset?Ha az akksiról közvetlenül üzemeltetem az izzót akkor kiég?mindíg kell kábel?A relé meg mintha nem csak a bal első izzót kapcsolná.....hogy is van biztosítva?bal első jobb hátsó.....általában....de mi a fenének magyarázom itt......

Én az okokat keresem nem a kókányolásokat!
Ne haragudj de inkább ezt kihagynám...
Ez volt a kérdés:miért?
(#) bazsa01 hozzászólása Ápr 8, 2008 /
 
Sziasztok... Nekem az lenne a kérdésem,h fiat croma 1987 m.kód:154a2000 típus. Egy ilyennel már találkozott valaki esetleg vagy nem-e tudja vki h hogy lehet ehhez interfészt vagy valami egyszerűbb ledes tesztert gyártani? Progim van egykettő hozzá pl: autofitt 2006 wiwid workshopdata 2007 amikben benne vannak a hibakódok is de nem tudom h milyen ketyere kellene hozzá... Ha valaki ismeri az segítsen PLS. Előre is köszi


U.I.: Visszaolvastam de annyi féle interfészt láttam h azt sem tudom melyikbe fogjak bele
(#) bazsa01 hozzászólása Ápr 8, 2008 /
 
Még annyit tennék hozzá h j2e jetronic motorvezérlő rendszere van és a diag csati hiányzik ill be sincs kötve a helyére amit a programjaimból kiderült... Ha valaki érti ezt akkor válaszoljon ill kommenteket várok?!
(#) Dudus válasza bazsa01 hozzászólására (») Ápr 8, 2008 /
 
A FIAT 3 pólusú diagcsatlakozót használ ( GND,K+12V) , hogy hova dugják segédfogalmam sincs.

Amúgy a DATA szerint diagcsatlakozó nincs és soros diagnosztikára lehetőség sincs.
(#) bazsa01 válasza Dudus hozzászólására (») Ápr 8, 2008 /
 
Azért kössz de ez a DATA direkt diagnosztizáló program? Mert amik nekem vannak mindkettő azt írja h van csatlakozási lehetőség soros fiat/lancia teszter segítségével. De ahogy írtam ez nincs belekötve a gyújt vezérlőbe vagyis a helyére...
(#) bazsa01 válasza Dudus hozzászólására (») Ápr 8, 2008 /
 
Még akkor azt is megkérdezem h ha én esetleg belekötöm a helyére a csatit akkor ehhez a fajtához (+12v,gnd,K) mindenképp kell szgép+interfész vagy van valami ledes sufnituning megoldás is ha másnem akkor a ledes kódvillogtatás?
(#) bazsa01 hozzászólása Ápr 8, 2008 /
 
Hogy akkor én is megosszam amit taliztam "házi" jellegű megoldásként :::http://condrix.freeweb.hu keressétek a hibakódkiolvasó szót.. citroen/peugeot kocsikhoz ha valakinek kellene...
(#) kilup hozzászólása Ápr 10, 2008 /
 
Sikerült beszereznem 5db MC33290 IC-t, ha valakit esetleg érdekel!
(#) Vecike hozzászólása Ápr 12, 2008 /
 
Sziasztok! Én még új vagyok itt és a témában is kezdő! Egy 1995-ös Opel Vectra A -m van 2.0 16V-es X20Xev motorkóddal! Ehez kellenének nekem infók kapcs. rajzok progik ilyesmi mert rengeteg gond van vele és nem szívesen vinném megint autóvillamosság szakihoz mert rengeteget kér meg átver meg stb. szóval értitek! Nézegettem már egy pár dolgot de nem tudom mi volna a legjobb! Ja usb-s a lapi! Előre is nagyon köszi!
(#) Dudus válasza Vecike hozzászólására (») Ápr 12, 2008 /
 
USB-re csak az OP-COM vagy az Opelscanner jó. A TECH-2 - es USB -s csatolók semmit nem érnek. Ha ilyenen gondolkodsz PCMCIA-RS232 kártya és soros kábel.
(#) barany165 hozzászólása Ápr 12, 2008 /
 
Vecike! Szia, mi a gond, rajzot a problémásrészről tudok küldeni, de az összes nem megy terjedelme miatt! Diagnosztikában Dudus biztos tud segíteni,lehet, hogy ennek a tipusnak van öndiagnosztikája is majd menézem a nevezett tipust!Üdv!
(#) Dudus válasza barany165 hozzászólására (») Ápr 12, 2008 /
 
A rajz:

Korábban linkeltem rajzot ISO illesztőhöz. Az tökéletes az X20XEV - nek is. Programot tudsz letölteni sok helyről.
(#) Vecike válasza Dudus hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
Köszönöm az eddigieket is szépen! Erről mi a véleményetek?Bővebben: interface Ez jó lehet opel scannerhez?
Ha másikat jobbnak találtok szívesen fogadom csak
nekem kellene pontos nyák rajz mert a tervezés nem erösségem sajna! Köszönök előre mindent!
(#) Vecike válasza Vecike hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
(#) Vecike válasza Vecike hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
Hiba kijavítva! Bocsánat ebből is látszik kezdő vagyok!Bővebben: Itt nézhető a készülék!
(#) Vecike válasza Vecike hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
Elvagyok itt magamban csak elfelejtettem leírni hogy van egy ilyen kábelem, ezt szeretném használni ha lehet! barany165 Neked is köszi mindent! Robbantott kapcs. rajzom van mert kaptam egy Dr. H.R. Etzold Így csináld opel vectra című könyvet abban van! Ja és akkor leírom a probléma induló okát: ég a kontroll lámpám mert lambdaszondát cseréltem, azóta 15 litereket fogyaszt pedig előtte 8-cal eljártam! De amúgy is szeretnék ilyen kütyüt mert itt gyakori az ilyen probléma! (jeladók stb. tapasztalat sajna! )
Mégegyszer köszönöm mindenkinek!
(#) Dudus válasza Vecike hozzászólására (») Ápr 14, 2008 /
 
Az Opelscanner hardware kulcsos és az illesztő a kulcs azzal nem fogsz tudni mit kezdeni. Keress AB-COM vagy TECH-2 szoftvereket és nyugodtan használd a belinkelt illesztőt, jó lesz hozzá. Ez a csatlakozó a régi 10 pin-es diagcsatlakozós gépekhez jó 90-es évek eleje.
(#) Vecike válasza Dudus hozzászólására (») Ápr 14, 2008 /
 
Köszönöm a választ! Ilyen csatlakozó van az autómón akkor jó a kábel? TECH-2 szoftvert már sikerült letöltenem!
(#) Dudus válasza Vecike hozzászólására (») Ápr 14, 2008 /
 
Ha van benne elektronika is, akkor igen, de szerintem a képen csak a csatlakozó van, amihez kellene építeni egy illesztőt is. Vagy rosszul láttam?
(#) Vecike válasza Dudus hozzászólására (») Ápr 14, 2008 /
 
Jól látod nincs benne elektronika! Ehez szeretném megépíteni a linkben található készüléket! Ha jó hozzá!?
(#) Dudus válasza Vecike hozzászólására (») Ápr 14, 2008 /
 
Jó hozzá, de a 15-ös lábat (az L-vonalat) vezérlő részt nem kell megépítened, menni fog anélkül is.
(#) Vecike válasza Dudus hozzászólására (») Ápr 14, 2008 /
 
Köszönöm szépen! Akkor belefogok és beszerzem a kellékeket!
(#) Tuninger válasza Vecike hozzászólására (») Ápr 14, 2008 /
 
Sziasztok! Én egy 1990-es Opel Calibra 2.0 8V C20Ne büszke tuljdonosa vagyok! Egyik ismerősömnek is ilyen motoros calibrája van és megchippelték a tavasszal! Elég jól sikerült! Jobban megy és nem fogyaszt annyit mint előtte! Én körülnéztem 1-2-t honlapon külföldin és magyaron is töltöttem is le progikat meg kapcsolási rajzokat mert arra gondoltam megfelelő progival és kábellel ki lehetne a srác gépéből olvasni progit és feltölteni az enyémre! Szerintetek ez megoldható? Milyen interface és progi kell hozzá? Nyák és kapcsolásit tudnátok nekem mutatni? Előre is köszike!
(#) zoo.x hozzászólása Ápr 14, 2008 /
 
Sziasztok

Sikerült megépitemn az interfacet és müxik is.Köszönet mindenkinak aki valamilyen formában segitett és bbalazsnak a nyák tervértt,azt egy kicsit átalakitva készült el kibővitve két leddel stb :taps: .
USB-s rs232 átalakitóval is kifogástalanul müxik igaz még csak a IBIZÁnál próbáltam ki.
Lenne egy kérdésem:
A haveromnak van egy Renault Clio 1991 őneki milyen mot vezérlője van azt hol tudom megnézni ami rája vagyon irva az :hom7700851758 SIEMENS ez milyen vezérlő? és hogy lehet vele komunikálni stb.
(#) Tyrex hozzászólása Ápr 14, 2008 /
 
Sziasztok!
A segitségeteket szeretném kérni, van egy mitsubishi sigma a tulajdonomban, szeretném tudni hogy milyen protokolt használ? És milyen interfészt épitsek hozzá? Azt tudom biztosan hogy egy MUT II- teszter olvassa hibátlanul de az nekem kicsit húzos lenne. Kérem aki tud segitsen!! Köszönöm!
(#) Dudus válasza Tuninger hozzászólására (») Ápr 14, 2008 /
 
Sajnos a C20NE motronic 1.5.2-es (ML4.4) vezérlőjéből nem tudod diagporton kiolvasni a programot. Ki kell forrasztani a memóriát és kiolvasni.
Következő: »»   5 / 60
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem