Fórum témák

» Több friss téma
Lapozás: OK   37 / 137
(#) atus1981 hozzászólása Júl 22, 2017 /
 
Sziasztok!
Ardu IDE 1.8.3 verzióhoz az esp8266 lapokat letöltöttem és kiválasztva a generic esp8266 module lapnál eme kód ellenőrzésekor:
  1. #define ESP8266_LED 5
  2.  
  3.  
  4. void setup()
  5. {
  6.   pinMode(ESP8266_LED, OUTPUT);
  7. }
  8.  
  9. void loop()
  10. {
  11.   digitalWrite(ESP8266_LED, HIGH);
  12.   delay(500);
  13.   digitalWrite(ESP8266_LED, LOW);
  14.   delay(500);
  15. }

az alábbi hibát adja:
Idézet:
„Arduino: 1.8.3 (Windows XP), Alaplap:"Generic ESP8266 Module, 80 MHz, 40MHz, DIO, 115200, 512K (64K SPIFFS), ck, Disabled, None"

In file included from C:\Documents and Settings\Atus\Local Settings\Application Data\Arduino15\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.3.0\cores\esp8266\abi.cpp:23:0:

c:\documents and settings\atus\local settings\application data\arduino15\packages\esp8266\tools\xtensa-lx106-elf-gcc\1.20.0-26-gb404fb9-2\xtensa-lx106-elf\include\c++\4.8.2\cxxabi.h:50:32: fatal error: bits/cxxabi_tweaks.h: No such file or directory

#include <bits/cxxabi_tweaks.h>

^

compilation terminated.

exit status 1
Hiba a(z) Generic ESP8266 Module alaplapra fordításra.

Ennek a jelentésnek több információja lehetne
a "Bővebb kimenet mutatása fordításkor"
opció engedélyezésével a Fájl -> Beállítások-ban.



Aki tudna tippet illetve megoldást, neki megköszönném!
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2017
(#) urh válasza atus1981 hozzászólására (») Júl 22, 2017 /
 
Nekem is volt ilyen gond Arduino IDE 1.6.5 alatt működött rendesen. Próbáld meg.
(#) atus1981 válasza urh hozzászólására (») Júl 23, 2017 /
 
Sikerült az 1.6.5-tel, viszont 220kb lett a mérete a programnak, ami nem túl biztató....
(#) urh válasza atus1981 hozzászólására (») Júl 23, 2017 /
 
A méretétől független működik rendesen?
(#) atus1981 válasza urh hozzászólására (») Júl 23, 2017 /
 
Sajnos még nem érkeztek meg az esp-01-ek, nem volt alkalmam feltölteni.
(#) jeges válasza atus1981 hozzászólására (») Júl 23, 2017 /
 
  1. int LED= 5;
  2.  
  3. // the setup function runs once when you press reset or power the board
  4. void setup() {
  5.   // initialize digital pin LED_BUILTIN as an output.
  6.   pinMode(LED, OUTPUT);
  7. }
  8. // the loop function runs over and over again forever
  9. void loop() {
  10.   digitalWrite(LED, HIGH);   // turn the LED on (HIGH is the voltage level)
  11.   delay(1000);                       // wait for a second
  12.   digitalWrite(LED, LOW);    // turn the LED off by making the voltage LOW
  13.   delay(1000);                       // wait for a second
  14. }


ez igy bármelyik ide verzió kezeli...

Esp alá meg adhatod D1...D8 pin pl int LED= D2;
konfigot azt is beforditja és jó!
(#) urh válasza jeges hozzászólására (») Júl 23, 2017 /
 
Nekem speciel ha nem 'D' hanem csak PIN szám akkor nem is működik rendesen.
(#) atus1981 válasza jeges hozzászólására (») Júl 23, 2017 /
 
Nyilván nem egy villogtatót szeretnék rajta Viszont aggódok, hogy egy ilyen egyszerű program 220kb helyet foglal, akkor mekkora terjedelme lehet egy komolyabb, wifi-s proginak?

Jut eszembe, az ESP-01S modulokkal van tapasztalat? Mekkora memóriát szereltek rá, és mennyit lehet szabadon használni?
(#) Johnycorp válasza atus1981 hozzászólására (») Júl 23, 2017 /
 
Szia.

Valamivel gond lesz nálad. Nekem egy Wi-Fi-t kliensként használó, távoli helyről adatot olvasó-küldő, és DHT22-t kezelő "sketch" mérete: ~9Kb.
Arduino: 1.8.0

Valamely mintakódot próbáltad menteni más néven, hogy erre mit lép?
(#) jeges válasza atus1981 hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
ESP-01 flash rész 512k.....
meg az arduino ide kiszámolja mekora és menyi helyed marad az adot cpura...(ezt ott irja ki ahol a hibba üzeneteket)
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2017
(#) jeges válasza atus1981 hozzászólására (») Júl 24, 2017 / 1
 
Ezt nézd csak esp infok Bővebben: Link
Bővebben: Link2
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2017
(#) andyka válasza atus1981 hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Hello, bocs hogy beleszolok, de azt hiszem azert ekkora a foglalt hely mert benne van a bootloader is. Ezutan mar nehezen fog telni/ noni a foglalt hely, ne aggodj emiatt
Nalam egy ures (wemos esetebe setup + loop)
  1. void setup() { }
  2. void loop() { }
utan ezt irja:
Idézet:
„Vázlat használ 238721 bájt (22%) -ot a program tárhelyből. A maximum 1044464 bájt.
A globális változók 33036 bájt (40%)-ot használnak a dinamikus memóriából, 48884 bájtot hagyva a helyi változóknak. A maximum 81920 bájt.”
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2017
(#) atus1981 válasza Johnycorp hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Minden program 220kb fölött van.
(#) atus1981 válasza andyka hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Igazad van, benne lehet a bootloader minden feltöltéskor/ellenőrzéskor.
Meddig lehet megpakolni a tárhelyet?
(#) andyka válasza atus1981 hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Az en esetembe
Idézet:
„A maximum 1044464 bájt.”
- ESP8266-e12, ami allitolag tartalmazza az eeprom meretet is. Ezen kivul van meg fajlkstruktura lehetoseg, talan 3 Mb.
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2017
(#) jeges válasza andyka hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
de lehet igy is esp01 512k to 4M flash

Bővebben: Link

4M

Bővebben: Link

Igy használhatóbb OTA filmware is....
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2017
(#) atus1981 válasza jeges hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Filléres cuccokkal hatalmas dolgokat lehet csinálni...
Amit rendeltem, azokon ilyen van Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2017
(#) urh hozzászólása Júl 24, 2017 /
 
Az én hibámra senki semmi ötletet nem tud?
(#) atus1981 válasza urh hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Én segítenék, de a tudásom kevés eme bajsághoz
(#) atus1981 hozzászólása Júl 24, 2017 /
 
Ezt az oldalt ismeri valaki?
Kérdésem, hogy csak helyi hálózaton működik, vagy távoli elérést is lehet vele csinálni?
(#) urh válasza atus1981 hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Én ismerem, de jobbnak tartottam saját programot írni. Valahogy azt biztonságosabbnak éreztem. Ebbe meg mindenki beleláthat boldog-boldogtalan, hogy a lámpádat hogyan kapcsolod fel.
(#) game4812 válasza atus1981 hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Idézet:
„Internet from anywhere through the cloud server.”


A "how it works" résznél írják ezt, tehát lehet.
(#) urh válasza atus1981 hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Továbbá arra viszont nagyon remek, hogy megoldásokat lopj a saját projektedhez. Én csak arra használom
(#) atus1981 válasza urh hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Ha valaki arra gerjed, hogy mit hogyan kapcsolgatok, akkor annak úgy kell
Viszont tetszik, hogy csak kiválasztom az eszközöket és a funkciókat és kész is egy több órás írogatás
Hasonló oldalt tudsz még?
(#) atus1981 válasza game4812 hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Megjöttek az ESP-k, kipróbálom...
(#) urh válasza atus1981 hozzászólására (») Júl 24, 2017 / 1
 
Ha találok valamit akkor mindenképpen megosztom majd veled/veletek.
(#) gerleimarci válasza atus1981 hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Ez nem csak arduinoval együtt megy?

Én a amúgy a Blynk-rl játszogatok mostanában. Két hátránya van: az új verzióban korlátozott ingyenes widget szám és hogy max 100ms-onként frissít(bár ez felhasználási terület függő).
(#) sanyisay válasza urh hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Hát amit belinkeltél abból nem sok minden derül ki.

Egy tipp ahogy én szoktam ha nincs meg a hiba oka:
Használj rendes mintát azok rendszerint futnak hiba nélkül.
Persze rendes táppal, stabil Arduinoval, és Board verzióval. Bár manapság már a gihubos verzió sincs tele hibával.
3 szerverből válogathatsz.
alap verzió:
Bővebben: Link

Egész jó verzió:
Bővebben: Link

és végül amivel szerintem érdemes is foglalkozni:
Bővebben: Link

Aztán amikor elkezded átírni saját igényeidre és netán hibára fut, könnyebben megtalálod a hiba okát ha visszanézed miket változtattál a kódban. Jó esetben.
(#) andyka válasza sanyisay hozzászólására (») Júl 25, 2017 /
 
En csak a masodikkal foglalkoztam, szerintem eleg jol mukodik, neten es helyi halozaton is.
(#) brumbrus hozzászólása Júl 25, 2017 /
 
Üdv!
Elkezdtem ismerkedni a blynk-kel. A következő problémámra keresek megoldást:
  1. #define BLYNK_PRINT Serial
  2.  
  3.  
  4. #include <ESP8266WiFi.h>
  5. #include <BlynkSimpleEsp8266.h>
  6.  
  7. char auth[] = "x";
  8. char ssid[] = "y";
  9. char pass[] = "z";
  10.  
  11. BLYNK_WRITE(V0) {
  12.   switch (param.asInt())
  13.   {
  14.     case 1:
  15.       digitalWrite(5,HIGH);
  16.       delay(250);
  17.       digitalWrite(5,LOW);
  18.       delay(250);
  19.     case 2:
  20.       digitalWrite(5,HIGH);
  21.       delay(500);
  22.       digitalWrite(5,LOW);
  23.        delay(500);
  24.      
  25.     case 3:
  26.       digitalWrite(5,HIGH);
  27.       delay(1000);
  28.       digitalWrite(5,LOW);
  29.        delay(1000);
  30.      
  31.   }
  32.    
  33. }
  34.  
  35. void setup()
  36. {
  37.   Serial.begin(9600);
  38.   pinMode(5,OUTPUT);
  39.   digitalWrite(5,LOW);
  40.   Blynk.begin(auth, ssid, pass);
  41. }
  42.  
  43. void loop()
  44. {
  45.   Blynk.run();
  46. }


Azt szeretném elérni, hogy a case-n belüli utasítások mindvégig ismétlődjenek, míg az adott menüpont van kiválasztva.
A kód forrása: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2017
Következő: »»   37 / 137
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem