Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültségszabályzó motorba
Lapozás: OK   40 / 57
(#) ferci válasza kiborg hozzászólására (») Aug 3, 2017 /
 
Szia!
Biztos azért "senki", mert ez a szabályzó egy beöntött cucc és ezért nem tudsz vele sokat kezdeni.
Próbáld meg egy kölcsön 7-10 Ah-s akkuval, menet közben mérve valami pici feszmérővel, hány voltig megy fel. Ha így megfelelő a max érték, akkor pedig ugyanezt ismételd meg, de az akkuba befolyó áramot mérve és mindjárt többet tudsz ( tudunk ).
Ha nincs akku, akkor jöhet egy legalább 100.000 µF elkó, min. 25 voltos és feszültség teszt.
Elképzelhető, hogy "üresen" nem működik a szabályzód és csak a nagyobb terhelés húzza le a feszt, mert annyit bír a tekercs.
Elképzelhető, hogy a szabályzónak szüksége van egy viszonylag sima érzékelendő feszültségre, ami pillanatnyilag nincs.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2017
(#) kiborg válasza ferci hozzászólására (») Aug 26, 2017 /
 
Szia!

Méricskéltem párat.
Ezen a linken láthattok több oszcilloszkópos képet, a nevük magukért beszélnek.(szkópos képeknél 1:10es osztást kéretik figyelembe venni!)

Jól gondolom, hogy a tekercset a diódás áramkör terheli a legkevésbé? (12db 25A-es Graetz híd sorba kötve, a + és - kivezetések rövidre zárva)
Normális, hogy ilyen furcsa jelalakja a váltófeszültségnek tirisztoros egység esetén? Nem vagyok kibékülve ezekkel a szabályzókkal. Igaz, hogy nem jellemző rájuk a melegedés (nem úgy mint a diódásra),de nagyon ronda a jelalakjuk és rövidre is zárják a tekercset,ami annak nem biztos, hogy jó vagy ezek úgy vannak tervezve, hogy kibírják ezt ?
A szabályzó kb ez lehet.

Kipróbáltam, hogy kötöttem rá akkut is, akkor is felment 16V környékére a feszültség minimális terheléssel (ez a helyzetjelzőknek már sajnos pont sok).
(#) ferci válasza kiborg hozzászólására (») Aug 26, 2017 /
 
Szia!
Ehhez nem tudok mit szólni... a linkelt rajzod és az írás nem passzol... a sok graetz, stb.

A tirisztoros szabályzóknál nincs szép jelalak. általában.
A rajz alsó részén csökkent a zeneres részt kisebbre, pl. az egyik 7v5 csökkentgetésével.
(#) kiborg válasza ferci hozzászólására (») Aug 26, 2017 /
 
Szia!

Nem értem mit nem értesz
A linkelt mappában a képek egy PVL forgó és állórész feszültségét mutatja különböző üzemállapotokban.
1 - nincs rajta semmi terhelés, még a feszültség szabályzó sem
2 - feszültségszabályzó van csak a tekercsre kötve, minimális terheléssel
3 - feszültségszabályzó van csak a tekercsre kötve, világítással (35Wos izzó)
4 - diódás szabályzó
A képek ezeknek az üzemállapotoknak a feszültség jelalakjait mutatja.

A diódás szabályzó szorulhat magyarázásra: képzelj egy graezt hidat, aminek a + és - kapcsát rövidre zártam. Ekkor maradt két kivezetés. Ilyenből csináltam 12db-t, majd sorba kötöttem őket, a végén maradt összesen 2db kivezetés,amit ha rákötöttem a tekercsre, akkor a kép szerinti jelalakot kaptam.
Sajnos a meglévő szabályzóba nem tudok belenyúlni,mert ki van öntve

Remélem így már érthetőbb, hogy mit is akartam mutatni.
(#) ferci válasza kiborg hozzászólására (») Aug 26, 2017 /
 
A linkelt rajz és a szöveg kapcsolatára vonatkozott a "nem értem".
A graetzes téma külön világos, persze.
Ha nem tudsz belenyúlni, akkor sok mindenről nem lehet értekezni.
(#) ferci válasza kiborg hozzászólására (») Aug 26, 2017 /
 
Egyébként a tekercs egyik félhullámát terhelgeti csak a szabályozó tirisztor, HA olyan az áramköröd. Ebből adódik, hogy az "átkötött" graetz sor teljesen rossz kontrollra..
Nem kell átkötni a váltókat sem.
Oda az első + kivezetés a katód helyére, az utolsó - kivezetés az anód helyére és akkor úgy-ahogy modellezve van a tirisztor begyújtott ideje. A 12 db pedig sok szerintem, 10 vagy11 elég..
A másik pedig az, hogy nem helyettesítik terhelésként a nyitott tirisztor 1,4-2 voltját a sor 15-17 össz nyitófesz voltjával.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2017
(#) mex válasza kiborg hozzászólására (») Aug 26, 2017 /
 
A PVL alaplapon van külön világítás, és külön töltéstekercs? A linkelt szabályzó két külön tekercsről működik, egytekercses megoldáshoz nem jó.
(#) kiborg válasza ferci hozzászólására (») Aug 26, 2017 /
 
Szia!
Szerintem is csak az egyik oldalt terheli be(inkább zárja rövidre), de elég nagy hatása van másik periódusra is.
A graetzet végleges megoldásnak gondoltam, ha nem melegedett volna ennyire, nem kontrollra. Szóval te csak a pozitív félperiódust szabályoznád a graetz hidakkal. De mivel nem rövidzár van, így a negatív is nagyon megszaladna.

@mex: csak egy tekercs van rajta, de két két kivezetéssel.
Ezt a szabályzót láttam már más gyújtáson is, ott úgy oldották meg, hogy simán összekötötték az fesszabályzott csatlakozót a töltés bemenetével, majd a töltés kimenetére meg az akkut és kész is volt.(összesen 3 vezetékkel kötötték be a 4 csatlakozó pontos szabályzót) és egy egy gyári rajz volt!
(#) ferci válasza kiborg hozzászólására (») Aug 26, 2017 /
 
Az, hogy a "pozitívban" megszaladna, az már a rendszer hibája...( a negatívot szabályozza a tirisztor).
Cseréld le egy saját készítésű másik fajtára....
Ha nem akarsz csereberélni, az izzó körbe tegyél 1 vagy két megfelelő "kockát" és kb. annyi lejön a rájuk jutó feszből, max a névleges lesz kevesebb.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2017
(#) kiborg válasza ferci hozzászólására (») Aug 26, 2017 /
 
A saját készítésűtől sem vagyok megijedve
Csak kellene valami tuti rajz, amit tényleg megéri megcsinálni.
Van esetleg ilyened ?
(#) ferci válasza kiborg hozzászólására (») Aug 26, 2017 /
 
Van itt a képek között egy 2 npn tranyós, 1 tirisztoros pl., amit a "zener sorral" elég jól be lehet lőni.
(#) kiborg válasza ferci hozzászólására (») Aug 26, 2017 /
 
Ok, köszi.
A BT151 vajon elbír egy Ducati Energia gyújtással is?
Nameg persze a PVL is 60W-t tud
Hűtés gondolom mindenképpen kell majd neki.
(#) mex válasza kiborg hozzászólására (») Aug 26, 2017 /
 
A szabályzóra menő tekercsek menetszáma nem egyforma, általában az akkutöltésért felelő tekercs nagyobb menetszámú. Mérned kellene a PVL-en a lejövő feszültségeket, és azok ismeretében továbblépni. Ez az :
Idézet:
„csak egy tekercs van rajta, de két két kivezetéssel.”
nem egészen világos..
(#) kiborg válasza mex hozzászólására (») Aug 26, 2017 /
 
Szia!
Elkezdődik egy tekecs, megcsapolás(kivezetés) és folytatódik.
Lásd a képen
Sárga vezetéket(generator 87%) használom világításra, ha sárga-pirosat(generator 100%) használnám,akkor még nagyobb lenne a feszültségem.
Ugyanaz a tekercs, csak kisebb és nagyobb teljesítménnyel.
(#) mex válasza kiborg hozzászólására (») Aug 26, 2017 /
 
Na szóval, egy tekercs van rajta, a kezdet testelve, majd egy megcsapolás a világításnak, és a vég az akkutöltés feszültségét adja. Ez három kivezetés, nem négy. A meglévő szabályzóra tegyél egy akkut mindenféleképp és úgy próbáld ki. Ha nincs akku, nincs terhelés sem, (persze feltöltött akkunál megint nem lesz). Ez a típusú szabályzó az akkutöltést áteresztő módban végzi, a világítás korlátozását pedig söntölő módban. A söntszabályzás velejárója a fokozott melegedés, egy ilyen kisméretű tokban kettő ilyen módú elektronika biztosan túlmelegedne, gondolom ezért olyan-amilyen.
(#) kiborg válasza mex hozzászólására (») Aug 26, 2017 /
 
Akkus próba megvolt, ugyanúgy nagy volt a feszültség, mint akku nélkül.
(#) ferci válasza kiborg hozzászólására (») Aug 27, 2017 /
 
Térjünk vissza az először linkelt "malaguti"-s kapcsolásodra... nameg arra, hogy a szokásos eszmefuttatás zajlott: sok nap kellett, hogy kiderüljön, miféle a tekercsrendszer konkrétabban: "lásd a képen".
Az a kapcsolás jó lenne, ha "asztalon" tudnád állítgatni. Egy toroiddal szabályozható, 15-20 volt 4-5 ampert tudó trafóval és az 50 Hz-cel talán hasonló állapotot tudnál előidézni és nem kell a motorral játszani közben.
Így könnyedén tudnád imitálni a kicsi és a nagy fordulat feszültségét.

A kapcsolás felső része a söntszabályzó és a NEGATÍV félperiódusokat söntöli, az MPSA92 beállításától függően - ebből következik, hogy a POZITÍVRA hatástalan.
Tehát, van egy eléggé leterhelhető félperiódusod és egy akkutöltés által ( valamennyire ) terhelt pozitív.

Viszont az alsó rész, az áteresztős tirisztor csak a POZITÍVBAN dolgozik, tehát némileg kiegyenlített a tekercs(ek) terhelése.
Azt kell kiagyalnod, melyik tekercsvég jó / elég mindkét funkcióhoz: a sárga elég-e akkutöltéshez IS, vagy a sárga-pirost kell nagyon bekorlátoznod a felső részben a lámpák miatt.
Ha ezt sk panelen megcsinálod, biztos meg tudod oldani.
Egyébként a söntölő tirisztor 16 amperes típus, a töltő pedig 8 amperes ( ezt esetleg cserélheted nagyobbra is a biztonság kedvéért ), a tekercs meg 4 ampernél többre úgysem való.
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2017
(#) kiborg válasza ferci hozzászólására (») Aug 27, 2017 /
 
Szia!

Akkor már majdnem értem, hogy miért olyan a jel amilyen.
A negatív félperiódus OK, viszont mivel a legtöbb esetben nincs benne akku, ezért az akku töltéséért felelős rész nincs is bekötve. A pozitív félperiódus jelalakját mi befolyásolja ?
Trafós megoldáson én is gondolkodtam, nem kivitelezhetetlen.

Amit javasoltál rajzot, az is csak az egyik félperiódusban szabályoz, jól gondolom ? Van olyan, ami mindkét félperiódusban dolgozik? Akku töltést ugyanis a Simsonra nem szándékozom tenni, esetleg majd a másik motorra.(mivel van másik motorom is, ahol Ducati Energia gyújtás van) Lehetőség szerint viszont ugyan olyan szabályzót szeretnék használni, hogy csereszabatos legyen.
(#) ferci válasza kiborg hozzászólására (») Aug 27, 2017 /
 
A pozitív félperiódusban, ha lenne akku, a félperiódus felső, "kalap" részében folyna csak a töltőáram a tirisztor vezetésekor.
Begyújtana akku fesz felett valahol, kikapcsolna, ha a leszálló ág pill. értéke akkufesz közelében van..
Ha nincs akku, nincs befolyásolás.
A "képek közötti" rajz csak a töltésre vonatkozott.
Mindkét félperiódust akkor tudnád használni, ha a tekercs egyik vége sem lenne testelt és graetz menne a tekercsre, term. a teljes terhelésre méretezve.
(#) kiborg válasza ferci hozzászólására (») Aug 27, 2017 /
 
De nem volt Akku és az a csati be sem volt kötve.
Maradva a Malagutis rajznál csak a Lichtanker és a masse volt bekötve és mégis a fényképezett jelalak volt. Mi befolyásolta akkor?

Mivan ?????
Idézet:
„A "képek közötti" rajz csak a töltésre vonatkozott.”

Nem feszültségszabályzó az? A világítást kellene megvédenie, a töltés nem érdekel még.
Ez töltés szabályzó? Bővebben: Link Azt hittem fesszabályzó, hiszen azt kértem.
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2017
(#) ferci válasza kiborg hozzászólására (») Aug 27, 2017 /
 
Ott rajta volt a rosszul berakott graetz sorod, nem?

A másik kérdésedre: akku hiányában ki kéne próbálni egy nagy elkóval a világításra.
Kísérletezz...
(#) kiborg válasza ferci hozzászólására (») Aug 27, 2017 /
 
Húha, szerintem elbeszélünk most egymás mellett kicsit.
Van akkum, készül úgy is és úgy is kép. hogy rajta van. A kép nevében benne vannak a készítés feltételei.
Estére tudom majd csak válaszolni, családi program indul
(#) kiborg hozzászólása Szept 18, 2017 /
 
Na helyzet van.
Megépítettem ENNEK a kapcsolásnak a feszültség szabályzó részét.
Tök jól működik meg minden, tetszik. Olyan kérdésem lenne, hogy mely alkatrészek felelősek a feszültség beállításáért ? 13,3V terhelés nélkül, míg ha 40W-al terhelem,akkor 13,8V-ra megy fel.

Illetve ha Licht-Anker és Lade-Anker pontokat közösítem, akkor is fogja vajon tölteni az akkut?
(#) ferci válasza kiborg hozzászólására (») Szept 18, 2017 /
 
A helyzet az, hogy a 6v8-as zenerrel tudsz játszadozni... a helyére teszel 6v2-t, aztán +soros nyitó schottkykkal 2-3 tizedenként, ha van hozzá türelmed.
Megpróbálhatod, mert ellentétes fázisban mennek - aztán mit szól a tekercs hozzá, az kérdés a +melegedés miatt.
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2017
(#) kiborg válasza ferci hozzászólására (») Szept 18, 2017 /
 
OK, köszi, akkor próba cseresznye.
(#) kiborg válasza ferci hozzászólására (») Szept 22, 2017 /
 
Szia!

Van-e tipped (vagy tapasztalatod), hogy az akkutöltő rész hogy viselkedik, ha nincs rajta akku? Tönkre csak nem megy szerintem. Lezárjam egy ellenállással vagy kondival?
Nem folyamatosan lesz benne az akksi a motorban,ezért kérdem.
(#) ferci válasza kiborg hozzászólására (») Szept 22, 2017 /
 
Nem kell oda semmi sem. Egyszer beállítod akkuval, aztán csereberélheted nyugodtan ki-és be.
(#) kiborg válasza ferci hozzászólására (») Szept 22, 2017 /
 
Nem a csereberéről van szó. Hanem hogy AKKU NÉLKÜL hogy reagál a cucc.
Tudod: súlycsökkentés, meg minek cipeljem, ha csak a GPS-t töltöm róla, de városban meg nem kell a GPS, ha meg túrázni megyek,akkor belerakom és kész.
(#) ferci válasza kiborg hozzászólására (») Szept 22, 2017 /
 
A csereberét úgy értsd, hogy kiveszed, berakod, stb...
(#) kiborg válasza ferci hozzászólására (») Szept 22, 2017 /
 
A cserebere tudom, hogy nem gond. Akkut akkura cserélni nem okoz neki gondot, hiszen az a dolga, hogy feltöltse, ha le van merülve.
Viszont ha úgy használom, hogy nincs rákötve akku,na akkor mit csinál ?
(akár menet közben rázódik le a saru(aminek kicsi az esélye) vagy úgy használom a motort, hogy kiveszem az akksit télire(ez viszont valószínűbb), de a motort ettől függetlenül még használni fogom)
Következő: »»   40 / 57
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem