Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   115 / 180
(#) geotigris9 hozzászólása Szept 23, 2017 / 1
 
Sziasztok!

Cserélnék olajat kompresszoromban és találtam egyet ami jó lehet a célnak kompresszorolaj, de két fél-e is van egy ISO 46 és ISO 100 jelöléssel. Mi a különbség a kettő között melyik lehet az alkalmasabb a kompresszoromhoz?
(#) PIRO válasza geotigris9 hozzászólására (») Szept 29, 2017 /
 
A 46-os hígabb, 46cSt viszkozitása van 40°C-on, a 100 as sűrűbb, annak 100cSt viszkója van 40°C-on.

Milyen kompresszorod van? Nekem, és szerintem sok fórumtársnak motorolajjal üzemel a kompresszora. Enyém TK200-as, és kb 1200-at forog percenként.

Ha sűrűbb olajat teszel bele, nehezebben indul el vele hidegen, ha nagyon ki van számolva a motorteljesítmény.
(#) Matekaaa hozzászólása Szept 30, 2017 /
 
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni.. Van egy házilag összerakott kéthengeres Zil kompresszorom. 30 év használat után elkezdett kevesebb levegőt termelni és összekeveredett az olaj és a víz. Kicseréltük a tömítéseket, kipucoltuk az egészet ( a gyűrűk elvileg jók rajta). Most termeli is rendesen a levegőt, viszont nem csak a légtartályba, hanem a hajtókar házba is ezáltal kidolgozva onnan az összes olajat az olajtartályba (nyitott rendszer, tehát a tartályból a nagyvilágba). így ugye nincs kenése a hajtókar csapágyaknak működés közben.... na eddig ilyet nem csinált.. miért csinálhatja ezt? valaki találkozott már ilyennel? hogy tudnám javítani? előre is köszönöm a segítséget.
(#) yulo5310 válasza Matekaaa hozzászólására (») Szept 30, 2017 / 1
 
Egyértelmű gyűrű probléma!
(#) geotigris9 válasza PIRO hozzászólására (») Szept 30, 2017 /
 
Közben már találtam egy táblázatot is erről, de végül 100-as viszkozitásút vettem végül.
(MANNOL COMPRESSOR OIL ISO 100 (1 L) Kompresszorolaj)
/linket nem akarja az olajról berakni .. /
Kompresszor AGRE Mini 20
A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2017
(#) Bitumen válasza Matekaaa hozzászólására (») Szept 30, 2017 /
 
Ahogy yulo5310 is mondta előttem, vélhetően a dugattyú(k) gyűrűjével van probléma.
Általában egy légkompresszor dugattyúján 3 gyűrű van, és mind a három külömbözik egymástól. A kar felől a legelső általában alul és fölül is rendelkezik éllel, az egyel felette lévőnek, csak alul van éle, és a harmadik, legfelső gyűrűnek nincs éle, lapolt. Ezáltal nem mindegy a sorrendje, és az iránya sem a gyűrűnek.
A problémát az okozhatja, hogy valamelyik gyűrű éle lekopott, így a dugattyú felé jut olaj, amit így ún. kidolgoz a kompresszorból, ezáltal elfogy az olaj, ezzel akár megszorulást, és más problémákat is okozva.

Véleményem szerint vidd el szervízbe, ahol kicserélik megfelelően a gyűrűket, és a kompresszorhoz megfelelő hajtóműolaj is kerül a gépezetedbe.
(#) Matekaaa hozzászólása Okt 1, 2017 /
 
Köszönöm yulo5310 és Bitumen a tippet. Valószínű Rám vár a feladat a cserére, mert itt közel és távol ( Székesfehérvár) senki nem szerel ilyen fajta kompresszort már..
(#) yulo5310 válasza Matekaaa hozzászólására (») Okt 1, 2017 /
 
Nem nagy vasziszdasz a gyűrűcsere,előtte a gyűrűt bele kell próbálni a hengerbe,akkor jó,ha le kell reszelni,mert túlzár.
(#) Bitumen válasza Matekaaa hozzászólására (») Okt 2, 2017 /
 
Hogy ha rakod össze, akkor érdemes a gyűrűket elrendezni, a dugattyún. A legfelső, és a legalsó gyűrű vágata legyen egy oldalon, egy vonalban, és a középső gyűrű vágata pedig legyen ezekhez képest 180°-al elforgatva, a jobb kompresszió érdekében. És a középső gyűrű éle alul legyen.
(#) olika76 válasza Matekaaa hozzászólására (») Okt 3, 2017 /
 
Kedves Matekaaa!

Én nemrég újítottam az enyémet, de nekem NEM ilyen gyűrűim voltak (eredetileg sem), mint amit korábban mások leírtak Neked. Az olajzó gyűrűt mindegy, hogy miképpen rakjuk fel. A kompresszió gyűrűk egyformák, mindkettő az egyik belső oldalán le van sarkalva. Ezeknek a sarkalásoknak kell a dugó nyomó vége felől lennie, hiszen amikor a levegőt termeljük, ezekbe "kapaszkodik" a nyomás és nyomja szét a gyűrűket a henger falához. A hézagok elhelyezését (ahogy korábban leírták ) jónak találom.

Hozzáteszem, hogy én megfúrtam a hajtókarokat + csapágyakat is, hogy az olaj bemenjen. Így is kitermeli az olaj nagy részét a tartályba, hogy aztán lassan bejusson a főtengely végébe, de alaphangon tengely közepéig van felöntve olajjal a sűrítő (7dl 10W-40). A hajtóműház oldalát is megfúrtam, hogy ne a talpban levő furaton nyomja fel az olajat, hanem magasabban legyen a minimális olajszint.

Nekem jól működik, a sűrítő fordulatszáma 900 1/min, kb. 180l/min a termelése. Nekem ennyi elég.

Remélem segítettem.

Üdvözlettel: olika76
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2017
(#) Pityesz01 hozzászólása Okt 5, 2017 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni,van egy csepel egyhengeres kompresszor amit jelenleg felújítanék.csapágyakat és szimmeringet is cserélek benne,de sajnos szétszedéskor tömítéseket sajnos nem.mértem meg,és kidobtam.valaki esetleg nem tudja,hogy milyen vastag tömítés kell hozzá?
Bővebben: Link
(#) szsrobert válasza olika76 hozzászólására (») Okt 6, 2017 /
 
A 200cm3 es?
900 fordulattal 900x 0,2liter=180liter egy perc.
(#) ridelife válasza szsrobert hozzászólására (») Okt 6, 2017 /
 
Szívott levegő.Ennek kb 0.7 szerese a nyomott.
(#) olika76 válasza szsrobert hozzászólására (») Okt 6, 2017 /
 
Kedves szsrobert!

Bocs, nem mértem...

Üdvözlettel: olika76
(#) Polly hozzászólása Okt 8, 2017 /
 
Sziasztok ! Vásároltam egy gyári kéthengeres kompresszort ,de nincs rajta az a kis páramentesítő vagy minek nevezzem,hogy a párát vagy a vízcseppeket a levegőből kiszűrje , így a festésen valamikor ilyen kicsi pöttyök vannak !Mi ennek a kis tégelyszerüségnek vagy vizmentesítőnek a neve vagy mit ajánlotok a kivezető csonkra hogy tegyek ami kiszűri a vizet vagy párát ?
Üdvözlettel : Józsi
(#) Epu2 válasza Pityesz01 hozzászólására (») Okt 8, 2017 /
 
Üdv! Rajzlap vastagságú, vagy olajálló szerelőpaszta. Szilikon paszta nem igazán jó, mert az olajtól eldobja magát és elszabadulhat.
(#) Epu2 válasza Polly hozzászólására (») Okt 8, 2017 /
 
Csepp leválasztó. Nem tévesztendő össze, a nagyon hasonló olajadagolóval. A tartályból is le kell ereszteni a kondenz vizet. (Olajos víz).
(#) elektroncso válasza Polly hozzászólására (») Okt 8, 2017 /
 
Esetleg vízleválasztónak is nevezik. Levegő előkészítő kategóriában keresd, de ebbe benne van az olajozó is, ami neked semmiképp nem kell!
(#) Polly válasza elektroncso hozzászólására (») Okt 8, 2017 /
 
Sziasztok ! Köszönöm a válaszokat ( az Epu2 - nek is ) így fogom keresni !
(#) szsrobert hozzászólása Okt 8, 2017 /
 
Udv!
Hany kobcentis a legnagyobb egyhengeres, kethengeres altalanosan megfizetheto aron hozzaferheto kompresszor?
Ha tobb levegore van szuksegem szerezzek be 4 IFA kompresszort?
(#) ridelife hozzászólása Okt 8, 2017 /
 
csonka rába tk-200 308ccm
(#) erbe válasza szsrobert hozzászólására (») Okt 8, 2017 /
 
A környezetemben az utóbbi években több nagyteljesítményű kompresszor motorostul, tartályostul MÉH (haszonvas) telepen végezte. Jóformán ingyen (28 Ft.-/kg). Ott kellene keresgélni.
(#) ridelife hozzászólása Okt 8, 2017 /
 
Méh es tartályal csak ovatosan.Minimum nyomásteszt és az elektronikát is le kell tesztelni.Valamiért ezeket kidobták egy olyan országban ahol a hibásat is még megpróbálják eladni.
Kompresszor gyakorlatilag egy bomba.Rajtunk múlik robban e.
(#) nzozz válasza erbe hozzászólására (») Okt 8, 2017 /
 
Az a baj mifelénk már egy darab vasat nem lehet venni a MÉH -ből, nem hogy villanymotort, kompresszort.
(#) erbe válasza nzozz hozzászólására (») Okt 8, 2017 /
 
Sajnos, nálunk sem. De arra se volt energiám, hogy minden ilyen kincset hazamentsek.
Megtehettem volna, a pénzemből futotta volna rá, csak nem kaptam rá engedélyt a főnöktől. A selejtező cég ideadta volna ócskavas áron, de az otthoni főnök(asszony) erősebb volt.
A kérdező X köbcentiméreres kompresszor után érdeklődött. A cég a régit üzemképesen komplett szórta ki, csavarkompresszort vett helyette, szintén komplett. A másik cég "komplett" megszűnt.
(#) prince23 hozzászólása Okt 18, 2017 /
 
Szervusztok.!_Segítségeteket szeretném kérníi._220_V-osv kompresszor IMI 1100_W-osw 2840 fordulatos._A sűriítő Westinghouse, kéthengeres (többet nem tudok ról,a rolla nincs ráírva semmi_):_Áttétel: motor 5_cm, sűrítő oldal 23_cm._Na aAmi a bajom.:_nNagyon sokára tölti föl az 50_lityis literes tartályt 6_bárraBar-ra._Most ez van beállítva.D,_de szeretném a_10_Bar-t.bárt.Na akkor mMilyen sokára tölti főöl.?_MIT LEHET TENNI A GYORSABB TÖLTÉSÉRT?Mit lehet tenni a gyorsabb töltésért?_Olvastam az oldalon,_de nem egyszerű._1xű.Nem vagyok vill.anyszerelő, sem kompresszor* építő,_sSzámomra elég összetett dolog így.

* Gondolom, nem komp (átkelőhajó) építésére, hanem kompresszorra gondoltál!
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2017
Moderátor által szerkesztve
(#) Plero válasza prince23 hozzászólására (») Okt 18, 2017 /
 
Egy képet tehetnél fel a szerkezetről!
(#) ridelife hozzászólása Okt 18, 2017 /
 
A kompresszorod fordulatával kell variálni.Jelenleg kb 600 at forog.
Viszont lehet nem is bírna nagyobb forduatot sem a kompresszor sem a motor teljesitmenye.
(#) motu01 hozzászólása Okt 30, 2017 /
 
Sziasztok.
Van egy ketdugattyus kompresszorom es a kepen lathato villanymotorral szeretnem meghajtani. Szerintetek birni fogja?
(#) RoliNyh válasza motu01 hozzászólására (») Okt 30, 2017 /
 
740W jól látom? Ehez így nagy áttételre lesz szükséged...
Következő: »»   115 / 180
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem