Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ez milyen alkatrész-készülék?
 
Témaindító: csaby, idő: Dec 25, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   825 / 1149
(#) elektroncso válasza V8engines hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Az első képen ami van, az egy kalap... Ezekről beszélek: zsugorítható préseléses toldóhüvely.
Préselés után hőlégfúvóval megmelegíted, tuti, hogy nem fog oxidálódni. Van belőle gyantás változat, onnantól kezdve vízálló.
(#) elektroncso válasza V8engines hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Megnyugodhatsz, nem gugliból szedem az infókat. De ha ez idegen szavakkal volt tele szerinted akkor mit szólnál ahhoz, ha az általam mindennapi életben használt kifejezéseket használnám. Pl.: dutyinka, buzsirka, szvorka és még sorolhatnám a speciális Csallóközi szakmai tájszólás érdekességeit.
(#) V8engines válasza pucuka hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Nincs itt probléma, hacsak annyi nem, hogy ismeretlenül sosem díjazom az ilyesmit. Ami meg a szívemen a számon. Én kérek elnézést ha probléma a tegeződés részemről.
A cinpacáról annyit. Hazudnék ha nem fordult volna még elő (több évvel ezelőtt), de nem Veyron-okban és hasonló kategóriában. Tanulok a hibáimból. Ha igényes munka kell, meg úgy általában azóta, azért használok rongyot, kartonpapírt, bármit védelem gyanánt.
Az infókat meg köszönöm! De továbbra sem tartom esztétikusnak az összepréselős megoldást egy 30-40 szálas köteg elvágása, el/megégése utáni javításnál. Én tartanék a szétcsúszás veszélyétől, akkor aztán lesz zárlat és esetleg nagyobb probléma mint a forrasztással.
Autóiparban dolgozom, totálkárosoknál bőven előfordul az ilyesmi, még biztitábla környékén (sőt, főleg) is a motortérben. Nagy kihívásos feladat, de csak összejöttek színtévesztésemmel is. Nem fényezni akarok, csak tény.

Visszakérdezek és itt be is fejeztem a forrasztásos témát.
Ha 1-1 szál, vagy 3 szál vezetéket gyógyítani kell, megfelel az összesodrásos megoldás, majd forrasztás, vagy nem? -Mert bármennyire nem esetem, de akkor áttérek rá. Nyilván egyszerűbb lenne a dolgom is.
(#) V8engines válasza elektroncso hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Abba már ne menjünk bele szerintem.
De ahogy tán említettem, hobby és szakmai kár rendbehozási elektronikázós vagyok. Szakszavakat így nem tudom. Hadd ne hozzak a kasznis iparból szavakat.

Nálam itt volt a pont a témával kapcsolatban.
Elnézést ha uncsi volt(am)!
Ha útban lesz, moderátorok egész nyugodtan törölhetik is. Csak a kíváncsiság hajtott és a "tudásvágy".
(#) zolika60 válasza V8engines hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
A Wago olyan itt mint a Flex a gyors darabolónál. Olyan kötőelem a mi nem forrasztással, hanem nyomással működik. Más gyártó is van, de az elv a lényeg.
(#) V8engines válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Oké, vágom, láttam a link-et. Köszi!
(#) kaqkk válasza pucuka hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Afelett valahogy elsiklottam hogy autóban készültek ezek a toldások , oda tényleg a roppantós toldók valók , de azért ha hobbi ha nem azért én már 14 évesen igényesebben forrasztottam vezetéket apám 3 kilós bádogos pákájával ...
(#) elektroncso válasza V8engines hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Hogy kicsúszik belőle a drót az esélytelen normális préselésnél, mink próbáltuk már kitépni belőle a drótot, de nem sikerült, a 1,5mm2-es sodrott villanyszerelői drót hamarabb szakadt el.
Ha már a kicsúszástól félsz, az általad mutatott forrasztás legnagyobb baja ebből a szempontból, hogy ha elkezdem a drótokat húzni, akkor el fog nyíródni a forrasztás. Az összesodrós megoldásnál ez nem áll fent olyan mértékben.
Próbáld ki egyszer, hogy az ezen a képen látható kötésnél a vastag kék és a vékony kék drótot húzd egymástól elfelé jó erősen, középen (ahol csak az ón a kötés) el fog szakadni.
A tegeződésért meg senki soha nem szólt még a fórumon, pedig ha szóltak volna nagy eséllyel én lennék az akinek szóvá tennék és magáznom kéne majdnem mindenkit.
(#) sonajkniz válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 18, 2017 / 2
 
A Wago a lusta villanyszerelő eszköze. Én sosem használom, ellenben számtalanszor cserélem, mert leég.
Mivel igény volt rá, olyannyira behozták a szakmába, hogy képesek voltak még a terhelhetőségi előírásokat is megváltoztatni miatta. Ma már a másfeles vezeték terhelhdtőségére csak 10 ampert engedélyeznek. A Wago előtti időkben a maximum 16A volt. Csakhogy a csodás Wagó ennyitől elfüstöl. Ami nem is csoda, hiszen az áram átvitel jószerivel két apró pontra korlátozódik. Én a mai napig a KF1-est (népszerűbb nevén kupolfix) használom merev vezeték összekötésére. 30 éves praxisomban még nem volt rá példa, hogy egy ilyen kötés megromoljon.
(#) kameleon2 válasza V8engines hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Ha járműben használsz ilyet, van több jó megoldás. Az egyik a vámpírcsatlakozó, a másik a faston család. Ezek préselhetőek, szerszámmal, vagy anélkül. Van annyira jó, mint a forrasztás, csak jobban bírja a rázkódást, vibrációt.
(#) pucuka válasza V8engines hozzászólására (») Nov 18, 2017 /
 
Azt nem említetted, hogy törött autókban kell mondjuk főkábelt javítani. Itt nyilvánvalóan a hely is számít. ezesetben az összesodrásos forrasztásos technika is jó, csak gondoskodni kell az erenkénti, és a teljes kábel megfelelő szigeteléséról, és rögzítéséről is. Persze lehet azt is szépen precízen elkészíteni. De ha megnézed a linkelt oldalon a választékot, találhatsz krimpelhető toldót is, az bár egy kicsit vastagabb, mint a forrasztásos kötés, és ha a szigeteltet használod, akkor ahhoz már semmi külön szigetelés nem kell. A vezeték műanyag szigetelésére is rákrimpelődik a toldó műanyag szigetelése, csak a megfelelő krimpelő fogót kell használni.
Én az utólagos beszerelésekről beszéltem, a Veyronos dolgot csak szélsőségeskén említettem.
Bár az angol királynő látogatásakor mi építettük a Rolls-Royce -jába a kihangosítót. Ott volt ugyan a saját szerelője, de az csak nézte a munkát. Természetesen használtunk egyszer használatos védőruhát, és kárpitvédő huzatot is.
A tegeződéssel semmi probléma, ezen a fórumon így szokás.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2017
(#) cikoln hozzászólása Nov 19, 2017 /
 
Sziasztok, gugli nem vezetett eredményre, tehát megkérdezem itt, mi lehet ez?
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2017
Moderátor által szerkesztve

miez.jpg
    
(#) nedudgi válasza cikoln hozzászólására (») Nov 19, 2017 /
 
BHG gyártmányú Reed relé.
(#) cikoln válasza nedudgi hozzászólására (») Nov 19, 2017 /
 
Köszi, paraméterei mik lehetnek ennek a típusnak?
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2017
Moderátor által szerkesztve
(#) Gafly válasza cikoln hozzászólására (») Nov 19, 2017 /
 
#1
Fordítsd el fényképezéshez úgy, hogy ki tudjuk olvasni a feliratot.
#2
BHG leginkább telefonközpontokat gyártott, ott pedig 5/12/24/48 Volt volt a járatos. Lehet tippelni, hogy ez pont milyen.
#3
Ezek alapján már csak ki tudod próbálni (ne a két vastag középsőre add a működtető feszültséget)
(#) pucuka válasza cikoln hozzászólására (») Nov 19, 2017 /
 
Rá van írva, hogy 190 ohm. 9, vagy 12 V -os lehet.
(#) Epu2 válasza V8engines hozzászólására (») Nov 19, 2017 / 1
 
Üdv! Sok évtizedes tapasztalat alaján, biztosan állíthatom, ez a vezeték gyorszorítós megoldás csak rövid időre használható, kétes értékű kötést biztosít. Szélsőséges körülmények között, pld teherautó alatt, lökhárító mögött a hátsó lámpa vezetékeit hosszabbítva, (mert ott rohad el a vezeték elöszőr), az élettartama egy-három év a vízszigeteléstől függően. Néha a "megbízható, nagy felületű érintkezés miatt, meg is éghet. Ami viszonylag bírta, az a sodrásos forrasztás és ráhúzott zsugorcső. Nagy divat, hogy gégecsőbe dugják a vezetéket. Javítás után, csak sietteti a korróziót. Valahogy mindig beletalál a víz és a sár, de kijönni azt már nem.
(#) Jonny86 válasza Doky586 hozzászólására (») Nov 19, 2017 /
 
Üdv a múltkor kérdeztem erről a fejlesztői platformról, lehet mégis kísérleteznék vele.
Milyen program kell ehhez szerinted, hogy valamit is lehessen vele kezdeni?
(#) Doky586 válasza Jonny86 hozzászólására (») Nov 19, 2017 /
 
Amit akkor linkeltem neked: Basic, Pascal, C..
Az nagy pozitívumuk hogy 2kWord programkódig ingyenesek. Ez a kisebb PIC-eket lefedi (pl: 16F628), úgyhogy valami ilyesmi chipet válassz és építs hozzá adaptert miután a lap kapcs rajzát felteríted.
(#) Jonny86 válasza Doky586 hozzászólására (») Nov 19, 2017 /
 
De nem értem miért kell hozzá másik chip, hisz van benn egy. Azzal nem lehet semmit csinálni?
(#) nedudgi válasza Jonny86 hozzászólására (») Nov 19, 2017 /
 
Ha jól emlékszem, MC68C9* van benne. Azt első processzorként megtanulni elég macerás lehet. Nagyon régi. Ha programozni, mikrokontrollerezni akarsz, érdemesebb egy moden alkatrésszel foglalkozni.
(#) Moderátor hozzászólása Jonny86 hozzászólására (») Nov 20, 2017
 
A Shift billentyű szükség szerinti használata a hozzászólás megmaradásának előfeltétele.
(#) Melphi hozzászólása Nov 23, 2017 /
 
Sziasztok!
Valaki nem tudja milyen típusu hőelem van ebben a IRON-N-24V pákában? Sehol nem találok róla anyagot, mindha szupertitkos lenne.
Köszönöm.
(#) Epu2 válasza Melphi hozzászólására (») Nov 23, 2017 /
 
Van egyáltalán benne? Nem nkább hőfok függő mágnes szabályoz?
(#) Melphi válasza Epu2 hozzászólására (») Nov 23, 2017 /
 
Nem.
(#) juhasz10 válasza Melphi hozzászólására (») Nov 23, 2017 / 1
 
Szia!
Itt azt írja, K tipusú.
link
(#) Melphi válasza juhasz10 hozzászólására (») Nov 23, 2017 /
 
Köszönöm szépen az anyagot!
(#) Chipmunk1960 válasza martin66789 hozzászólására (») Nov 28, 2017 /
 
Ha nagyon érdekel, be kell ülni az "Iskolapadba".
(#) Chipmunk1960 válasza juhasz10 hozzászólására (») Nov 28, 2017 /
 
Ez olyan, mint a Salamon, ha ezt kérdezed 1-ből megmondom!
(#) Chipmunk1960 hozzászólása Nov 28, 2017 /
 
Sziasztok! Na ez bizony kifogott rajtam, hogy mi lehet????
A jelölés I R 2020693-007 9327
Következő: »»   825 / 1149
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem