Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Nincs gond, de nem szerencsés egy, vagy akár több cég, vállalat üzletpolitikáját hasonlítani össze egyéni vállalkozóéval.
Eléggé megszállott vagy ebben a témában.
A törekvés a gyártási költségek csökkentésére, és a felhasználók/vásárlók rovására tett szándékos elavulás tervezése nam ugyan az! Még akkor sem, ha a két dolog végeredménye egyirányba mutat. Ezt pedig kikérem magamnak (a kollégáim nevében is). Azzal vádolsz, hogy a munkámat úgy végzem, hogy azzal szándékosan károsítom meg Gyakorlatilag lopással vádolsz! azokat az embereket akik megveszik ezeket az autókat!
Idézet: „10 Forintos plusz költségen is képesek hetekig pörögni” Miközben egy pld.: 10e.Ft. költségű egyszerű elektronikáért (panel) pld.: 70e.Ft.-ot kérnek alkatrészként átlagautónál.
Egy mérnök az fb-n indított egy blogot hogy tervezett elavulás nincsen is csak nem tudjuk megfizetni. Példában volt az új mosógép hogy milyen jó mert kevés energiát, vizet fogyaszt, így visszahozza az árát, jöttek is a kommentek hogy kevés vízzel nem lehet csak tiszta ruhát mosni.
Idézet: Nem, csak nagyon nagyon rosszul viselem ha hülyének akarnak nézni. „Eléggé megszállott vagy ebben a témában.” Semmivel sem vádollak, tényeket írtam le, amik attól függetlenül is így vannak hogy másként gondolod. A munkádat pedig úgy végzed ahogy azt a munkaköri leírásodban előírta a főnököd. Ha nem úgy végzed akkor az orrodra fog koppintani. Te csak részese, apró eleme vagy ennek az egésznek, hasznod is annyi van belőle. Akinek sok haszna van rajta, igazából az lop. Mert sok pénzt a semmiből csak a bankok tudnak csinálni, halandó embernek csak úgy lesz ha a másiktól elveszi, vagy azt átveri. Tegyük fel hogy krumplit termesztek. Eleinte jó minőséget és legyen az ára mondjuk 50Ft/kg. Aztán rájövök hogy ez nekem nem jó, mert nem leszek belőle multimilliomos, ezért egyre inkább teszek a minőségre, az árat meg úgy alakítom hogy a lehető legnagyobb hasznom legyen az egészen. Majd elkezdem megmagyarázni hogy nekem ezzel rengeteg kiadásom van, meg fizetni kell az alkalmazottat, meg egyre drágább a vetőmag stb, stb. Aki megveszi nyilván nem fog neki tetszeni, de megveszi mert ennie kell, plusz neki is még többet kell majd keresnie, hogy az egyre drágább termékeket meg tudja majd venni. Nézhetjük ezt többféle szemszögből, de ez részben a vásárló megtévesztése is, félig tudatosan félig meg kényszerből. És szerinted ez van jól. Mit gondolsz, hol lesz ennek a vége? Ott ahol már régebben is volt, hogy majd tizen akárhány számjegyű összegben fogják számolni a pénzt és mégsem kapnak érte semmit. A tömegtermelés nem vezet hosszútávon sehova, csak a gödörbe, ahonnan nem lesz egyszerű majd kimászni. Engem csak annyiban bánt ez az egész hogy látom. Új autót már nem akarok venni (nem mintha nem tudnék), nem is vettem soha, és egyéb nagy volumenű kiadást sem tervezek már az életben, de ami sok az sokk. ![]() ![]()
Idézet: „tényeket írtam le, amik attól függetlenül is így vannak hogy másként gondolod.” Szóval azt mondod, hogy én nem vagyok biztos abban mit csinálok már több mint 10 éve, de te pontosan tudod! Vicces ![]() A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2017
Az Omega énekelte évtizedekkel ezelött a Büvész cimü notában:
Jól figyelj Ő az, aki elintézte, Bármennyit csal, Mégse de mégse de mégse Haragszol meg érte Mindenki a kezem nézze Ezt mondja, mert tudja: A lényeget fentről Úgysem veszed észre Tapsolunk A régi trükkökön Mindenki jót nevet Tapsolunk Hogy annyi már a nyúl Hogy mozdulni nem lehet Ha nem figyelsz Még azt is megteszi Kilopja fél szemed A másikat Csak azért hagyja meg Hogy láthasd És ünnepeld Ő az, aki elintézte, Bármennyit csal, Mégse de mégse de mégse Haragszol meg érte Ő az, aki elintézte, Bármennyit csal, Mégse de mégse de mégse Haragszol meg érte Az egyetlen, ki azt elérte Szemtől szembe mondja, Ha csalni fog És te megtapsolod.... Igy müködik a piacgazdaság is...
Van másik variáció is, az elsüllyedt 89-ben.
Már miért ne lennél benne biztos? Bemész, megmondják hogy mit csinálj, megcsinálod, megkapod érte a fizetést. Hogy ez vicces-e vagy sem az megint csak nézőpont kérdése, de erről inkább nem mondok véleményt.
Lassan kezd elvadulni a vita, javaslom menjünk át a vitatkozós topikba.
Szerintem rosszul látod a dolgokat. A 30 évvel ezelőtti csatlakozók még nem feltétlenül voltak ennyi hatásnak kitéve, tekintve hogy volt belőlük vagy 10 darab az autóban, manapság meg van ~400 olyan helyeken is ahol nem is gondolnál rá. Egyrészről nem lehet mindegyiket ugyan olyanra csinálni, próbálnak "hülyebiztosságra" törekedni, mert ha ugyan az a csatlakozó lenne az IBS-en, az indexen, meg a motorszenzoron is, akkor a hibák lehetőségét exponenciálisan megnöveled. Itt a második indok, hogy minden csatlakozónak más-más követelményeket kell teljesíteni, más áram fut rajta, más hő, nedvesség, rázkódás éri, ezért fejlesztenek mindegyikre speciálisat. Persze, fejleszthetsz egy spéci csatlakozót, és a kis áramot felvevő, alacsony terhelésnek kitett lábtér világítás csatlakozójának is használhatod a jolly joker csatidat, csak akkor nem ~20 cent lesz a csatlakozók darabja, hanem ~1,20 euro. Ez ha 400 csatlakozási ponttal számolsz akkor is 400 euro egy ~10.000 eurós listaárú autónál, aminek az előállítási költsége ~3000 euro. Több mint 10%. Az évek múlásával pedig azért cserélik őket, mert ahogy fejlődnek a gyártás, technikák, illetve előjön, hogy a régivel itt-ott van probléma, ezeket megpróbálják kijavítani. Autógyártónként meg azért tér el, mert a legutolsó ilyen apróságot is levédetik évekkel a gyártás előtt, és ha minden ~20 centes csatlakozó után ki kéne fizetni ~40 cent jogdíjat, az hasonlóképpen eladhatatlanul drágává tenné az autót. A krumplitermesztős példáddal annyi a probléma, hogy az autógyártóknak nincs monopóliuma, nem a kényükre formálják a piacot. Mindenek előtt meg kell felelni a legmodernebb normáknak, mint pl. káros anyag kibocsájtás, ISO szabványok, meg egy csomó olyan dolog, ami eszedbe sem jutna. A másik, hogy ezek mellett meg kell felelnie a piacnak, ahol állandóan kiélezett verseny folyik. Lefordítva a példádra, elkezdtél 20 éve krumplit termeszteni, az emberek kapával, ásóval dolgoztak, trágyáztál, traktorral szállítottad el a piacra, két különböző fajtával lefedted a piacot. Az elmúlt 20 évben 3 évente szigorítottak az előíráson, manapság csak és kizárólag drágán kapható, bevizsgált műtrágyát használhatsz, 4 évente felül kell vizsgálnod a folyamataid, hogy megfelelj a legújabb szabványnak, különben kitiltanak a piacról, ha embereid kézzel kapálnának, és szednék fel a krumplit, akkor 105 forintba kerülne a krumpli, hogy ne halj éhen, tudj annyira növekedni, hogy a befektetők ne vegyék ki a pénzüket a cégedből, emellett a konkurencia ugyan picit átáll egy másik krumplira, ami ugyan nem áll el 15 hónapig a kamrában, csak 10-ig, de a modern gépeivel és ezzel az olcsóbban termeszthetőbb "silányabb" fajtával 35 forintért tudja adni, azaz téged versenyképtelenné tesz, senki nem veszi meg háromszoros áron a látszólag ugyanolyan krumplidat. Mivel a piacon akarsz maradni, rövidesen te is befektető keresel, veszel pár gépet, amivel kiváltod az algoritmizálható kétkezi munkát. Így már 60 forintra szorítottad a piaci áradat, elkezdesz saját fajtát termeszteni, amiből külön, neked kell nemesítened, mert a konkurencia levédette azokat a fajtákat, amiket ő termeszt, illetve a beszállítóval olyan szerződést kötött, hogy csak neki szállítja az adott típust, senki másnak, így ha ezt szeretnéd termeszteni, akkor a kilónkénti 20 forint jogdíj miatt szintén piaci hátrányba kerülnél. Kifejleszted a saját fajtádat, ami 2 évedbe és 3 évnyi profitodba került, addigra a konkurencia elkezd különböző színű, ízű, méretű burgonyákkal kijönni, kiterjeszti a portfólióját, hogy szélesebb piacot fedjen le, ugyan picit drágább, de az emberek simán kifizetnek plusz 5 forintot hogy piros, kék, sárga héjú burgonyát vigyenek haza, persze nagy kereslet lesz az olcsó, hagyományosra is, de ezt nagyrészt éttermek vásárolják. Nekik persze nem kell hogy 10 hónapot elálljon, vagy ronda a formája, nekik külön fajtát fejleszt ami mindenféle hektikus alakban kerül elő a föld alól, de kevésbé kényes, ezért 25 forintért tudja adni, te meg megint ott vagy ahol a part szakad, a nyakadban 1 évi profitodnak megfelelő hitellel. Te is hasonlóképpen elkezdesz fejleszteni, amikor szörnyűség történik, a klímaváltozás miatt betelepül egy hernyófajta, ami lelegeli a növényeidet, permetezni nem permetezhetsz, mert az eu-s előírások miatt a piacon lévő hatásos permetszer 2%-al több rézgálicot tartalmaz a megengedettnél, és 2 év mire a piacra kerül egy, neked is megfelelő, de addigra csődbe mennél. Ilyenkor megpróbálsz áttérni drágább, de ellenállóbb fajtára,ami drágább, nehéz lenyomni a vevők torkán, hogy 20 forinttal emelkedik az ár, de megteheted, mert az érzékeny színes darabokat termesztő vállalkozó nem lesz piacképes, és a fajtái túl érzékenyek lesznek, sutyiban megpróbál permetezni a tiltott szerrel, de elkapják megvonják az engedélyét, az áruját bevonják, visszahívják, beszántják. Ugyan keletkezik kis piaci rés, de mivel még vagy 50-en vagytok a piacon, nem sokáig marad piaci rés. Jön egy élelmiszerbiztonsági előírás, hogy minden darabot drága géppel válogatni kell, ami mindössze 1 forgalmazónál érhető el, horror áron, a rossz nyelvek szerint a miniszter unokaöccse 3 hónappal a rendelkezés előtt vásárolt be a cég részvényeiből. A következő áremelést már nem tudnád lenyomni az emberek torkán, és követve a konkurenciát, újragondolod a termesztési folyamatokat, kicentized a gépeket, az új kollégáknak már fele annyi bözsi nénit adsz (erzsébet utalvány), illetve így szerződsz velük. Megjelenik a piacon egy új, olcsóbb permetszer, amivel elég a gomba ellen év elején permetezni a krumplit, nem kell 4-5* végigmenni minden évben, így a konkurencia hamarosan átáll erre, amivel 10 forint árelőnybe kerülnek veled szemben. Ugyan ez a permetszer benne marad a végén a termékben is, de a határértéket nem haladja meg, ezért rövid mérlegelés után te is átállsz erre. A piac mindeközben annyit lát ebből, hogy te megint árat emeltél, a burgonyád már nem áll el addig, amíg régen, ugyan sokkal több benne a tápanyag, és finomabb is, de sok benne a káros anyag, amire rárepült a sajtó és a kattintásvadász, reklámokból ezáltal nézettségből élő oldalak elindítanak egy lavinát, ami miatt visszaesik a forgalmad. Pár évvel ezután a kormány különadót vet ki a burgonyahámozóra, méghozzá olyan nagyot, hogy az emberek vagy elkezdik a héj nélküli, vagy vékony héjú fajtát venni, a többit csak a feldolgozóüzemnek tudod eladni harmad áron, de ők pontosan specifikálják, hogy milyet hajlandóak átvenni, méret, szín, összetétel, stb. Ezek mellett kénytelen vagy a 2-3 évente érkező kormányzati és egyéb előírások miatt betervezni az árbevételed 20%-nak megfelelő fejlesztési összeget minden évben. Bocsi picit hosszú lett, de talán szemléltei, hogy mit kell átélni egy autóipari cégnek, vagy autóipari beszállítónak a mindennapokban.
Barátoméknál az újonnan vett, s talán már másfél éves mosógép egyszer csak elromlott - kiszakadt a motor a helyéről! Hívták a szervízt, hogy wasistdas? A szerelő pedig közölte, hogy nincs hova visszatenni a motort, mert a tartóbakok egyszerűen "eltűntek", megsemmisültek ez alatt a rövid idő alatt. A gép nem a legolcsóbb cucc (ha jól emlékszem azt mondták 250000 körül volt) és még csak nem is a legmárkátlanabb noname. Na ez a gép hiába mosott kevés vízzel, az árát nem tudta behozni
![]()
Tipikus olcsóbb mosógép a miénk, a 80-100 ezres kategória. Szervíz háttere nulla, köszönöm Samsung. 5 év után vásárlástól nézve nem volt hozzá csillagtengely. A szimeringnél kikopott a bronz persely, ezért kellett volna cserélni a tengelyt. Nos nézegettem munkahelyen mibe tudnám "megpörgetni" hogy leesztergáljam, végül is lemartam róla, csapágyboltba 500 forint volt a persely. Nyilván egy szerelés + eszterga munkadíj majdnem a fele lenne a mosógép értékének... De undorító azért hogy 5 év után nincs alkatrészellátás.
Idézet: Szerintem sosincs, egy nap után sem. „De undorító azért hogy 5 év után nincs alkatrészellátás.”
Elvben 7 évig kellene, hogy legyen, de sajnos mindenki tudja (még az is, aki a törvényt megalkotta), hogy ezt lehetetlen betartani. Föleg olyan dolgoknál, mint a mosogép stb. amikben egy sereg méretre, célra gyártott alkatrész van. Elvben a gyártonak minden eladott berendezéshez egy tartalékot kellene raktározni 7 évig, hogy bármit tudjon cserélni, ami lehetetlenség, mert ha mégsem romlik el, akkor 7 év mulva mindez a roncstelepre kerülne. Gyakorlatilag igy a gyártás fele folyamatosan a szemétbe kerülne.
Így igaz. De az sem állapot, hogy 2-3 évesen ki kelljen dobni méregdrága készülékeket, és újat venni. Szerencsejáték ez, 2 évig, vagy 8 évig tart.
Azért a Hajdu energomat-hoz még mindig van.
![]() Kollégám ezalatt 3 új gépet nyúzott el, és nem az olcsó kategóriából. Beszéltem a szerelővel hogy újítsuk fel, tegyük rendbe. Azt mondta hogy ne nyúljak hozzá amíg megy, majd ha megáll akkor kell szétszedni, teljesen rendbe rakni úgy 25-30 ezerből, és akkor megint menni fog úgy 15 évig. ![]() De be is fejezem mert mindjárt jön megint valaki aki megmagyarázza hogy csak alszik a döglött ló. ![]() A régesrégi passat tulaja azt sem tudta 5 év elteltével hogy hogy néz ki az autó motortere, mert sosem látta belülről, mivel nem kellett a motorháztetőt nyitogatni. A szerelője nyitotta ki évente egyszer amikor olajat meg szűrőket cserélt. A szintén régi ducato-t meg azért kellett eladni, mert ha esett az eső akkor már csak gumicsizmában lehetett vezetni, mert úgy szét volt rohadva az egész, hogy ömlött be az utastérbe a víz. A motorhoz sosem kellet nyúlni, a km óráját 780 ezerről tekerték vissza 500 ezer környékére mikor eladták. ![]() Most meg a thalia 68 ezernél hengerfejes, a szervizben csak kacagnak rajta hogy nem egyedi eset, szériahiba. A benzines astra 120 ezer km-rel a háta mögött 4dl olajat eszik 1000 km-enként, a dízelben meg széthullik a hajtókar, félmillió a javítás. A szalonból vásárolt corolla meg 87000 km után motorcserés. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Az én hajdani Passatommal is a sogor >600 km-t tett meg. Mi sem láttuk nagyon a motort. A 2 éves kocsi egy más (drágább) volt mégis egy nagy kö esett le a szivemröl amikor elvitték.... nem a motor miatt - az biztos kibir még félmillio km-t.
Egy néhai barátomnak a 20 éves toyotájához is majdnem szo nélkül lehetett még fötengelyt is venni, igaz, hogy többe került, mint a fél motor lett volna és még szerelni is kellett.... Minden gyárto nagyon gondosan vizsgálja a szerviz/alkatrészigényeket is valoszinüleg ezt is figyelembe veszi az ujabb generácio tervezésénél. De ez egy végtelen procesz. Az egyik terméken ez gyenge a másikon meg az és ez állandoan változik. A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2017
Mosógépünk 4-5 éves működik, de szét van rohadva a kasztnija. 30 éves Hajdút cseréltük erre, amin max. egy tenyérnyi rozsda volt és működött.
Autókat régen százezer kilométereket tesztelték, mire gyártásba került. Ma minden nap (kissé túlzás) újabb típus van, piaci verseny a vásárlók kegyeiért. Ha a konkurrencia a hátsó lámpába beletesz egy hangyalábat, akkor már ő is beletesz kettőt, erre a konkurrencia hármat. Azért mondtam hangyalábat, mert újítások nagy részének kb. ennyi -semennyi- értelme van, de a vevő erre bukik ügyes reklámszöveg hatására. A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2017
Gyakorlatilag ugyanaz ha 7 év után kerülnek a fel nem használt (de legyártott) alkatrészek a szemétbe. Ezt probálja mindenki mérlegelni, mert gyakorlatilag ez senkinek nem jo - se nem a gyártonak, se nem a felhasználonak. Hogy mikor hova billen a mérleg mutatoja az valoban egy lotto.
Kerékpár, na még egy undorító dolog. Évi kb 3000 km teszek bele, asszony az többet Az enyém 4 éve van nálam, gyári a fogaskeréksor. Asszonyén már 3x cseréltem, most a 4. jön. Akartam neki egy ilyen 96 os Kettlert de áhhh neki ez jó. Most ott tartunk csak a fogaskeréksorra ráment annyi mint a kettker lett volna. Az igazság az sokszor már későn szól , pl kotyog már egy hete.
Új kerékpár -komolyabb drágább kivitel- egy hét múlva kotyog a pedáltengely. Utánaállítok, újabb egy hét, kotyog. Garancia szerviz utánaállít, egy hétig jó. Három hetes korában vettem bele normális csapággyal szerelt pedáltengelyt, évek óta jó. Eszembe jut régi világ, amikor új autót először szervizbe kellett vinni, ahol helyrehozták a gyári szerelési hibákat.
Plusz vedd hozzá a pénzrendszert. A kamatos kamat miatt kell ezt a "növekedő gazdaság" nevű agyrémet művelni, ami miatt rohamléptekkel éljük fel a bolygónkat és tartalékait. Ez a végtelen spirál miatt fokoznak mindent, ami fokozható, emiatt tesznek bele olyat is egy termékbe, ami semmire se jó, csak árat lehessen növelni - mert a nagyberuházás különben sosem termeli ki magát. Lehetetlen, mert az az összeg, amivel egy nagyobb projekt indul, sosem fizethető vissza normál tempóval.
Be kell tiltani a kamatos kamatot, a bankrendszerben brutális tisztogatást rendezni. Valamikor a kamatos kamatot úgy hívták: uzsora. Tiltva is volt... A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2017
Vannak ettöl hajmeresztöbb bicajos gondok. A lányomnak vettem vagy 25 éve akkor egy modern és drága városi bicajt - szlovén termék. Gyönyörüen nézett ki, de már másnap "defektet" kapott. Szétszedem ragasztani, amikor minden hajszálam az égnek állt a látottaktol. A bicajon uj modern alu felni volt, de a küllök ugy 4 mm-rel hosszabbak voltak a kelleténél. Gondolod, hogy valakinek eszébe jutott a kiállo menetes végeket leköszörülni? Nem, ráhuzták a védö gumiszalagot és összeszerelték a kereket. Valamennyi küllö belefeszitett a belsöbe, amikor azt felfujtuk. Az meg megadta magát - az elsö alkalommal 7 lyukat vételezve a küllöktöl..... szerencsére volt otthon flex..
Az egyiknél 520 Ft/10 m, a másiknál 607 Ft/10 m. 17 %.
Én az "mtr" mértékegységet nem értem. A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2017
És tényleg. Engem a 40,986 Ft+Áfa zavart meg. Miért nem lehetett 41 Ft-t írni méterárra?
Azért érdekes az a tízezred forintra kijött bruttó ár.
![]()
Rendelj tőlük 500 Ft.-ért, mérjék ki pontosan, 20C fokon passzoljon a hossz.
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |