Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   2821 / 3549
(#) Ge Lee válasza sany hozzászólására (») Dec 11, 2017 /
 
Ha keveset mész akkor nem éri meg külön télit és nyárit tartani, 4 évszakosat kell venni. Ez nyáron ugyan jobban kopik mint egy nyári, télen meg valamivel rosszabban tapad, bár sok tesztet olvastam ezzel kapcsolatban és azt írják hogy nem sokkal rosszabb mint a téli, a drágább márkáké kifejezetten jól tapad télen is. A jó hír, hogy itthon biztosan elfogadja a hatóság is a 4 évszakost télre, tehát nem fog piszkálni a hóban a rendőr miatta.
Emlékszem én is azokra az időkre amikor kényszerből nyárival ment mindenki télen is, azt sem tudtuk hogy létezik olyan hogy téli gumi. Viszont a téli-nyári között óriási különbség van, tapasztalatból tudom, mert sokat vezettem télen. A barum az egyetlen amit nem szabad téliben megvenni, mert azt 2-3 éves kora után vagy el kell dobni, vagy nyáriként kell tovább használni. Úgy megkeményedik hogy egyáltalán nem tapad, életveszélyes lesz, 3 éves korában már a repedések is látszanak a bordák aljában. Ehhez képest egy debica sem nagy márka, de az még 4 évesen is úgy néz ki mintha akkor vettem volna, a lamellái olyan puhák hogy 2 ujjal lehet hajtogatni. Életem csúcs téli gumija (nem árban) egy régi, már nemlétező mintájú kingstar volt, szinte traktor méretű mintával, az anyaga pedig olyan puha volt mintha egy darab sziloplaszt-ot nyomkodtam volna.
Az autóm alja egyszer teljesen felült a hó tetejére, mert kénytelen voltam félreállni olyan helyen ahol nem volt letolva, volt úgy 20-25 centi hóréteg. A kingstarral úgy kijöttem belőle mintha a hó ott sem lett volna, meg sem forgott a kerék elinduláskor...
(#) nagym6 válasza Gafly hozzászólására (») Dec 11, 2017 /
 
Nekem sem. Én is visszamondtam az utat.
(#) szucsistvan123 hozzászólása Dec 12, 2017 /
 
Helló!

Elsősorban debreceniektől kérdeznék:
Hol lehet itt a városban alumínium L profilt venni? (kellene egy kb 20-30 cm es darab)
Előre is köszi!
(#) sany válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 12, 2017 /
 
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat! Szerintem négy évszakos lesz.
(#) jani1987 válasza szucsistvan123 hozzászólására (») Dec 12, 2017 /
 
Azzal nem tudok szolgálni de a raktár lomolásból akkora bordát tudok nézni hogy arra szinte bármit ráköthettek. Kb 40cm és ...
Majd holnap lemérem mert elakarom hozni.
(#) zolika60 hozzászólása Dec 12, 2017 /
 
A téli-nyári gumi vitához még egy adalék.
(#) nagym6 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 12, 2017 /
 
Érdekes kérdés, hogy télen +16 fokban (mint ma) baleset esetén hátrányba kerülne a téli gumi miatt az autós?
(#) bbb válasza nagym6 hozzászólására (») Dec 12, 2017 /
 
Hát tudod, amikor reggel (hat óra előtt) vizes úton mínusz pár fokos időben autókázok befele és hazafele meg ott a nagyjából száraz tizenpár fok, olyankor én is nehezen viselem a hőmérséklet ingadozását. Cserébe inkább ne csússzak meg reggel a nyári miatt, minthogy a téli kopása miatt aggódjak délután. Igen, nekem két garnitúra van, nyári (alufelnin) és téli (lemezfelnin). Igen, szoktam szerelgetni, de nem a hülye hét foknál (amit egyébként a Skoda Fabia 2 bizony nem 7, hanem 4 foknál jelez, hogy figyelj oda!), hanem amikor egyre nyálkásabb reggelente az idő (meg amikor már folyamatosan mínusz háromban megyek, akkor indokoltnak érzem).
De mint azt korábban írtam, nálam a választást befolyásolja sok minden és nem feltétlen veszem ugyan attól a gyártótól a két garnitúrát (sőt! a gyártó talán az egyik utolsó szempont). Én tapasztaltam gumi és gumi közt a különbséget - ég és föld volt a gyárilag szerelt és már két éves akármi, illetve a helyette vett gumi közti különbség. Előbbivel bizony volt, hogy gondot okozott megállni ABS ide, ABS oda, míg az utóbbival élmény volt autókázni.
(#) nagym6 válasza bbb hozzászólására (») Dec 12, 2017 /
 
Azt sosem felejtem el, amikor vezetésben kistudású de nagyokos jóismerősöm téli gumit szereltetett autójára, dicsekedett, téli utak problémája megoldva. Mondtam neki, hogy azért ezzel is ugyanúgy vigyázni, de ő: ááá ez szuper téli gumi, ilyen-olyan paraméterek papírján, a Himalájára felmegy, meg van ABS, kipörgésgátló, csúszásjelző hangosasszony, egyéb csecsebecsék. Egy óra múlva telefonált, hogy menjek segíteni árokból kitolni kocsiját, öten még nem bírják. Önálló saját bravúr volt, nem más lökte bele. Szerencsére sértetlen maradt kocsi is.
(#) peti333 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 12, 2017 /
 
Én is utaltam rá picit feljebb hogy azért nem egészen kerek a teszt sem. Tesztelik 1 gyártó 3 abroncsát, amit az elején még bekoptatni is elfelejtenek. Alapvetően az abroncs legtöbbet nem 4 hónapos korában fut hanem 1-2 esetleg 5 évre elosztva, amikor már jelentősen más paraméterekkel bír.
Mindezt teszik 1 méretben, amikor más tesztek kimutatták, hogy teljesen más eredményeket hoz más méretben ugyan az a minta és összetétel.
Itt a teszt lényege a téli-nyári-négyévszakos közti különbség kimutatása lenne, ezt próbálják elérni ezzel az egyszerűsítéssel (azonos gyártó, azonos méret), de ez karcsú teszt ahhoz, hogy szentírásnak vegye bárki.
(#) SzervízMacska válasza nagym6 hozzászólására (») Dec 13, 2017 /
 
Baleset esetén nem vizsgálják a gumi fajtáját, esetleg a bordázat mélységét. Tudtommal kis hazánkban csak a taxisoknak van előírva dátum szerint a téli gumi. De a nyári az náluk is szabadon választott. Tapasztalatom szerint a téli gumi egész évben ajánlott, mivel sokkal jobban tapad. De nem értek hozzá, hisz' alig vezettem többet egymillió kilométernél...
(#) Ge Lee válasza SzervízMacska hozzászólására (») Dec 13, 2017 /
 
Jól írod, nem értesz hozzá. Egy normális téli gumi ami valóban jól tapad a téli körülmények között, nyáron életveszélyes (nem egy barum polaris mert az inkább nyárra való)! Ezt nem csak a szakértők állítják, saját tapasztalatom is. Szárazon 10-15 fokban úgy kellett közlekednem vele mintha tojásokon mennék, mert olyan puha volt a gumi hogy az autó érezhetően úszott kifelé a kanyarokban, még nagy tempó sem kellett hozzá. Ha ellátogatsz néhány ezzel foglalkozó oldalra, ott le is írják hogy nem csak a télen nyári gumival történő autózás balesetveszélyes hanem a fordítottja is.
(#) zolika60 válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 13, 2017 /
 
Az hogy egy gumi mennyire "balesetveszélyes" csak a vezetőn múlik. Ez minden gumira és minden útviszonyra igaz.
(#) pjg válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 13, 2017 / 2
 
Régen nem volt téli - nyári. Volt a gumi. Meg a vezető tapasztalata.
(#) zolika60 válasza pjg hozzászólására (») Dec 13, 2017 / 1
 
Erre próbáltam már régebben is utalni. Aki még a hiánygazdálkodásban tanult vezetni, annak nem probléma a gumi minőséggel együtt élni. Az ifjak meg nem is tudják elképzelni, hogy a virsli diagonállal is lehetett autózni télen, még akkor is ha kopott volt, mert épp a megfelelő méretű gumit nem lehetett sehol megvásárolni.
(#) mek-elek válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 13, 2017 /
 
Kedves Zolika, meg Többiek,
mindannyiunk egészsége érdekében.
Amit írtál Zolika, azzal egyet értek egy bizonyos határig, de a többit az adott körülmények fogják meghatározni.
Azaz milyen műszaki állapotban van a futómű, ahogy írtam, milyen fajta a maghajtás, és milyen széles a futófelület.
A hátsó hajtásnál a motorblokk fix leszorító erőt jelent a hátsó kerekeknél, a szélesebb futófelület csökkenti a négyzetcentiméterre jutó leszorító erőt, a keskenyebbhez képest.
Ezen lehet gondolkodni például hegymenetben fel és lehajtás esetén, fékezés alkalmával.
Koty-koty.
Én úgy gondolom, hogy az erősítő építésnél a zenehallgatás a motiváció, az autózásnál pedig az egészségben megérkezés, és nem az, hogy kinek van igaza.
Inkább többet, mit kevesebbet.
Mindenkit üdvözlök,
Elek
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2017
(#) zolika60 válasza mek-elek hozzászólására (») Dec 13, 2017 /
 
Az adott körülményeket meg a vezető határozza meg. Ha egy jármű baleset veszélyes nem megyünk vele. Ha mégis úgy dönt valaki hogy igen, akkor csak magára számíthat.
(#) Ge Lee válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 13, 2017 / 1
 
Ennyire azért nem egyszerű a dolog. A 80-as években én is mászkáltam virsli nyári gumival mert nem volt más. És voltak is olyan kalandjaim ami egy rendes téli gumival elképzelhetetlen, hogy megálltam az út szélén a 10 centis hóba, és nem tudtam elindulni, csak úgy, hogy ráhúztam egy picit a szivatót (mai autóban ugye nincs) és toltam kívül az autót, amikor elindult akkor pedig beugrottam. Meg olyan is volt hogy megálltam a kereszteződésben a lámpánál, és szintén nem tudtam elindulni mert volt egy icipici emelkedő, az út meg jegesre fagyva. A járdán álló tömegből jöttek hárman és toltak meg, hogy el tudjak indulni.
Szóval ne biztasd a hülyeségre a népet, pláne a mai fiatalokat meg a női sofőröket, akik még a téli gumival sem tudnak télen rendesen közlekedni.
(#) Epu2 válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 13, 2017 /
 
Üdv!
Hajdanában, tök mindegy volt, hogy tél van, vagy nyár, olyan gumit használtam, amilyen éppen volt. Attól függően mikor volt a csere. Nem éreztem nagy különbséget. Egy-két alkalommal rácsúsztam másra, de egyszer sem volt hó. Jégen meg teljesen mindegy milyen a gumi, ha nem szöges. Egy alkalommal vettem négy évszakost, véletlenül. Azt csinálta, amit írtál. Jó tapadt nyáron, de kopott is jobban. Télen meg jobb volt, mnt a nyári. Valamivel. A hosszabb élettartamot azzal értem el, hogy 10%-15%-kal nagyobb nyomással használtam elől, (motor súlya miatt). Hátúl 10%-kal alacsonyabb nyomással, a rázás miatt. Egyenletesebbenn kopott, nem csak a széle. A szélkopást egyébbként az alacsony guminyomás is okozza, nem csak a rossz futómű.
Bármilyen időszakban fontosabb a vezető hozzáállása, tapasztalataés következetessége, mint a gumi márkája, fajtája. Ugyanis más is közlekedik, aki bénáskodok, sokszor hibás a kocsija, meg egyébbként is ő Schumi reinkarnációja.
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2017
(#) xr4 hozzászólása Dec 13, 2017 /
 
Üdv!

Melyik topikban lehetne olyan felől érdeklődni hogy egy egérsokkoló vezérlést hogy lehetne megoldani
Az a lényeg miután megrázta az egeret kapcsoljon le a mini trafó
Nyugalmi állapotban 1.2 ampert vesz fel ha szikrázik 2 ampert, elég lenne 20 másodperces sokkolás is
Kerestem mindenféle szavakkal de nem lett meg az igazi
Köszi!
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2017
(#) Epu2 válasza xr4 hozzászólására (») Dec 13, 2017 /
 
Üdv! Rákerestem én is. Nem volt még téma, ha csak nem érintőlegesen. Nyiss egy új témát, pléldául Elektromos sokkoló címen. nem tudom hogyan indíton a szerkezetet, de időzített kikapcsolás megoldás lehet.
(#) Ge Lee válasza Epu2 hozzászólására (») Dec 13, 2017 /
 
Idézet:
„Nem éreztem nagy különbséget. Egy-két alkalommal rácsúsztam másra, de egyszer sem volt hó. Jégen meg teljesen mindegy milyen a gumi, ha nem szöges.”
Ha ilyet tapasztaltál akkor nem volt még normális téli gumid. A téli-nyári között ég és föld a különbség, még a jégen is, és még úgy is, hogy tervezettebben avul el mint régen (tudom, ilyen nem is létezik).
(#) nedudgi válasza xr4 hozzászólására (») Dec 13, 2017 /
 
Nem inkább villanypásztor lenne a megoldás? Arra van szaktopik.
(#) nedudgi hozzászólása Dec 13, 2017 /
 
Amikor én tanultam vezetni, minössze új meg futózott gumi között lehetett választani. Esetleg a radiál/diagonál lehetett még opció. Az S100 Skoda bejárta Morvaországot, télen, térdig érő hóban. Nem akadt el, nem csúszott az árokba. Viszont minden éjszaka ki kellett szerelni az akkut a hideg miatt, meg az ablaktörlő elromlott. Igaz, az oktató elmesélte, mi a különbség az aszfalt, meg a porhó között.
Nem is az a baj, hogy tíz-húsz féle abroncsot gyártanak, hanem az, hogy mindenáron meg akarják duplázni a forgalmat - tisztelet a kivételnek. Félek, aMichelin is meg fogja kapni a magáét a többiektől.
(#) pjg hozzászólása Dec 13, 2017 /
 
Na erre varjatok gombot! Bővebben: Link
(#) nedudgi válasza pjg hozzászólására (») Dec 13, 2017 /
 
Már nem érhető el...
(#) zolika60 válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 13, 2017 / 1
 
Nem biztattam senkit semmire. Csak leírtam a saját tapasztalataimat. Ha elolvastad volna és meg is érted, akkor nem írnál ilyeneket. Amit írtam csak arról szólt mindenkinek magának kell ismernie az autó és a saját képességeit és e szerint kell (vagy nem) közlekedni.
(#) peti333 válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 13, 2017 /
 
Megint jössz a tervezett elavulásoddal.
Hasonlíts már össze egy 30 éves gumit egy mostanival. A 30 éve készült gumikat még a mai "kiöregedett" gumik is elkalapálják, hát még újkorukban. Sajnos ehhez új anyagok kellettek, amik ezzel a kompromisszummal járnak, hogy nem lehet 4-8 évnél tovább használni őket, mert kipárolog belőlük az oldószer.
Ez pedig egyáltalán nem nagy kompromisszum tekintve, hogy a vásárolt gumik 80%-át 2 éven belül elhasználják. A sokat futó cégautók gyakran szezononként igényelnek új gumit, míg ha valaki aktívan használja, az is ritkán bírja 5 évig.
Akik pedig évi 10.000 km-t járnak mint én, kis autóval, azoknak meg nem fejlesztenek külön garnitúrát, tekintve, hogy nagyon kis piac, illetve a legtöbben akkor sem vennék meg a hosszú élettartamú gumit.
(#) jdani hozzászólása Dec 13, 2017 /
 
Üdv. Van egy orosz szoftver, amit ha futtatok, csak kérdőjelek jönnek ki a betűk helyett. Természetesen egy orosznak, orosz operációs rendszeren jól mutatja az orosz betűket.
Lehet ezzel valamit kezdeni magyar windowson?
(#) jani1987 válasza jdani hozzászólására (») Dec 13, 2017 /
 
Megtanulsz oroszul. Van olyan játékom ami orosz nyelvű és úgy ahogy de kiigazodok rajta.
Következő: »»   2821 / 3549
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem