Fórum témák
» Több friss téma |
Nem. Szilícium.
Akkumulátort úgy kell tölteni hogy először az akkumulátort csatlakoztatod a töltőre, utána a töltöt bedugod a 230-ba. Ez a kapcsolás betartatja a helyes sorrendet is.
![]()
Szerintem meg pont fordítva kell, de ezen nem veszünk össze...
![]()
Mérjél rá, meg az akksi feszre is! S megtudod....
Minden alkatrész jó!!
![]() ![]()
Akkor megvan sikerélmény!
![]() Idézet: „Azért 3 hetes korában még nem nagyon szulfátosodik egy akku...” Bár a korától is függ a feszültséghatár, az új akku is szulfátosodik 12,4V alatt. A 12,43V igen közel van ehhez, nem éri meg centizni. Ez a feszültség merült akkut jelez, több a fogyasztás, mint a töltés, negatív az energiamérleg. Külső töltéssel érdemes felhozni az akkut 12,5-12,6V-ra és ezt megőrizni.
Na most volt időm ránézni az akksira. Semmit nem kellett rajta tesztelnem, mert 2 hét állás után 4 volt van benne, úgyhogy kuka.
100Ah-ás akksit melyik márkát ajánlanátok vagy milyen típust. Havonta 1 indítás. (Targonca) Olvastam itt nemrég valamit, de nem találom melyik márka volt az.
Vennék egy olcsóbb 30-50Ah-st. Indítani, ha tényleg havonta egyszer kell, bikával.
Nekem megfelelne, csak kérdés, hogy elég-e a targonca beröffentéséhez.
A TAB gyártó termékei között nézz szét, ugyan nem olcsó, de nem fogsz benne csalódni. Nekem TAB Magic van most, a 44-es méretében tudja ugyanazt a kapacitást és indítóáramot amit a többi gyártóé az 55-ös méretében.
Hány ccm-es az a targonca? A Balkancar 3 hengeres Perkinsé 2500, a 4 hengeresé 3900ccm. 72Ah akku elég 2500ccm dízelhez ha ekkora van benne.
Akármilyet veszel is, egy külső automata töltővel érdemes szinten tartani az üres időszakban. Esetleg egy állófogyasztást is érdemes nézni, nehogy azzal is baj legyen...~4V?
Szia, Melyik targonca?? Gázos, dízel, hány cm3-ös??
Igen ~4V. Állófogyasztása nincs. Nincs rajta digitális óra meg egyebek.
Petyaa: Nem tudom, meg kell néznem hány köbös. Chipmunk: Hibrid. Gáz/benzin. Űrtartalmat nem tudom megnézem.
Nem tud fogyasztás nélkül emberi idő alatt egy akku kapocsfeszültsége terheletlenül 4V-ra merülni. Ez egy mélykisütött állapot, amihez igen keményen le kell merítenie valamilyen fogyasztónak.
Nem volt benne, csak levettem a töltőről és két hétig ott hagytam, nem raktam be. Azért mondtam, hogy kuka.
Igen, a 069-esek szoktak leginkább bennük lenni, az olyan 70Ah körüli.
Sziasztok. Az lenne a kérdésem,hogy van egy YTX9-bs (igel) intelligent 12V 9Ah akksim. Egy 200 cc-s motoron van. Kb. 5 hónapja nem használtam. Le van merülve,de még 12,45 volt van benne. Az lenne a kérdésem,hogy hogyan töltsem és mennyi ideig? Elvileg zselés,de a cellák szárazak. Fel kell-e a cellákat is tölteni? Köszönöm előre is a segítséget!
A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2017
Üdv! Szerintem csak fel itatottt elektrolitos akksi. Én úgy felélesztettem pár aksit, hogy cellánként 1...2 köbcenti destilált vizet lőttem a cellákba. Ha kiszárad, többnyire túltöltéstől, akkor a feszültség meg van, de áramot ne akar leadni. Nem kell neki sok töltés. 13,8 ...14V-ig.
Pontosan ahogyan "Epu2" írja, fedő lepattint, gumisapkák alatt tudod ellenőrizni az elektrolit szintet, amelyik hiányos, fecskendővel feltölteni. 14,4V max. -ra beállított akármilyen tápegységgel tölthető. Ha közben figyeled az áramot, s szépen esik, minden OK-s. De a 12,45 teljesen tökéletes hosszabb állás után. Ha szulfátos lenne már ön-kisült volna 4-7 V ra.
![]()
Üdv!
A következő márkák közül melyiket ajánlanátok 50Ah körüli autóakkunak ? ABS, Electric power, Perion, TAB, Varta.
A legolcsóbbat. Úgyis csak egy év garancia van bármelyikre.
Varta.
A gyári 12 évig bírta, a második most is benne van 8. éves.
A TAB-ot. Nem én mondom, akkus műhelyben raklapszám adnak el akkut, a srác kettőt ajánl, ezt meg a Vartából a legdrágábbat, az olcsóbb Varta 3 év után kifekszik. Nekem most ilyen van, 54Ah és a mérete csak a 44Ah-sé. Hidegben is tekeri az önindítót mint állat. Olvasd el a neten fellelhető infókat a gyárról és a termékeiről, érdemes.
Meg vigyél egy voltmérőt és amelyik feszültsége (típus és gyártótól függetnelnül) 12,5V alatti, azt ne vidd haza, az már tavaly is ott volt a polcon (esetleg megpróbálhatsz alkudni belőle).
Illetve akármit is veszel, elsőnek a töltőre tedd és csak aztán az autóba. Én is vettem egy újat a gépbe, ugyan olyat mint, ami előtte is volt Exide EB740-et. Bent a cégnél van műszer amivel lehet belsőellenálást is mérni (Midtronics Cellrton Siemensben mér). Az új akkun ahogy érkezett 12,45V 400Siemenst mértem, pár napig töprengtem mi legyen visszavigyem, nevigyem? Összehasonlításképpen egy AGM szünetmentesbe való 7Ah 180S, 155Ah 1500S. Aztán végül győzőtt a kíváncsiság és felnyitottam, a savsűrűsége egészen pocsék (bőven a pirosban) savszint egyformán a markerig ért. Így rátettem a regenerálóra (10000µF 30v körül töltve, 200-250A impulzus csúcs, 150msec periódusidő), ment pár napot, rendszeresen ellenőriztem a paramétereket (fesz, vezetőképesség, savsűrűség). Mikor már melegedésnek indult (16V körül járt már), akkor hagytam abba, másnap a savsűrűsés 1,24Kg/l (zöld sáv eleje) a feszültség 12,9V a vezetőképesség 1080S. (meleg sav hígabb és a vezetőképessége is kisebb, ezt figyelembe kell venni, "meleg" mérés lefelé csal!) Ekkor kicseréltem, a régit tettem az asztalra. A régi napi használatban még indított, de pár napos állás után már csak nyögve tekerte a 2000HDI motort, de nem bírta elindítani. Szóval frissen kiszedve a kocsiból 12,6V 600S a savsűrűség éppen a fehér sáv közepén. Kapott igazi desztvizet (a szélső cellákban kisebb a savszint, de többibe is kellett, hogy a markert elérje) majd egy regenerálást melegedésig, merítés 7V-ig, majd megint regenerálást melegedésig. pihentetés után a sav 1,24Kg/l, fesz 12,9V vezetőképesség 900S, azóta hurcolom a csomagtartóban, de nem próbáltam még ki, hogy milyen lett. Szóval az új 1080S, a régit 900S -re sikerült feljavítani, 600S-nél már bizonytalanul indított A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2018
Csak úgy hasra, illetve így sikerült rögtönözni abból, amit találtam, de mindenképpen 10V alá akartam menni, hogy maximálisan ki legyen sütve.
Egy relé öntartó képessége triggerelt, illetve az kapcsolta a terhelést is, de a relé egymagában 4V körül engedett el, ezért megfejeltem még egy zennerrel, így lett olyan 7V körül a lekapcsolás. 1 Ohmos cekásszal sütöttem ki (relé lekapcsolja saját magát is, ezért nem tud visszakapcsolni ahogy visszatér az akkufesz 12V köüli értékre). Munka végén beindítottam, este-éjjel valamikor lekapcsolt, másnap reggel méregetés után már indítottam is a regenerálót, nem sokáig volt kisütött állapotban. Ha jól emlékszem nem igazán lett jobb a merítés-regenerálás körtől, mert előtte is 900S-t mértem, a sav sem lett jobb. |
Bejelentkezés
Hirdetés |