Fórum témák
» Több friss téma |
Ez nem "sima" háromfázisú motor, hanem Dahlander. Így kell bekötni, hogy az áthidalások átfordítása esetén helyesen működjön.
Egy összekötés(csoport) a motoron belül van összekötve, emiatt nem kell 9 véget kihozni. Szándékosan nem csillag vagy delta kötést írtam, mert az áthidalások egyik állásában delta végpontok, másik állásában a csillag végpontjai. A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2018
Természetesen ezt el tudom fogadni (talán még nem is láttam ilyen motort), de VIM ábrája nem erősíti meg amit mondasz.
Szia! A rajzon jól látszik, hogy hogyan is vannak tekercsvégek és itt nem lehet másképpen kihozva a tekercsvég, mert akkor nem valósulhatna meg az alkalmazott átkötéssel az alacsony és magas fordulatszám. Éppen deltában nincs az áthidalásokra szükség, mert deltába van tekercselve (belül
sorba van elkötve) és a tekercsek közepe kihozva, hogy majd azokat összekötve (a tekercseket így párhuzamba kapcsolva) nagyobb fordulatot lehet elérni. A csillag-delta tekercsvégeket muszáj azzal a megszokott megoldással kihozni a kapocslécre, mert az átkötéseket szintén a szokott módon átforgatva valósul meg a megfelelő üzemállapot. Tehát ez a fajta motor erről a furcsa szimmetrikus kivezetéseiről ismerszik meg ha másról nem. ![]()
Már Erbe is utalt ugyanerre, de még mindig ott vagyok elakadva, hogy a csatolt ábrádon a tekercsvégek nem egymással szemben vannak, hanem a hagyományos módon. Esetleg az ábra jelölése elhibázott? Esetleg a rajzolója is megszokásból jelölgette be a tekercseket?
Ismét tanulmányoztam az ábrát, és szerintem a nekem megszokott -rajzon is ábrázolt- eltolt kivezetéssel is megvalósul a tökéletes fordulatszám váltás, nem tűnik indokoltnak a szemben történő kivezetés. A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2018
De gondolom a fázishelyes bekötésnél már gondok lennének.
![]()
Szia! A bekötéssel kapcsolatban jó volna tudni, hogy mi van felírva az adattáblára? Abból is a tekercsekre kapcsolható feszültségre. Szerintem 380V-ak a tekercsek, mert máskülönben nincs értelme a két fordulatnak más-más feszültségen. Ennél a motornál a tekercsek sorba ill. párhuzamos kapcsolásával van megvalósítva a váltás. Ebből az következik, hogy ha 230V-t kapnak a tekercsek és még műfázist is "csinálni kell", akkor ez a motor még ventillátornak is kevés lesz. Az unformeres megoldást lehetne még megpróbálni de ahhoz kell egy másik, kétszer akkora motor.
![]()
Itt az adattábla, sikerült beszereznem. De, akkor meddő a dolog, hogy ha még ventilátornak is kevés lesz. Nem veszem meg. Köszönöm, a figyelmeztetést. Nagy segítség volt. így nem faragok rá.
Gyanús. Szerintem ez nem a korábbi motor adattáblája.
![]()
Ha vásároltad volna a motort, akkor talán érdemes lenne eleve egyfázisút választani. A 3 fázisra való átállás miatt -mert ez elkerülhetetlen ha motorokat akarsz forgatni- több helyen válnak feleslegessé egyfázisú motorok. Pl. nálam is van néhány darab.
IMI motorok adatai, szervize
http://www.mee.hu/files/files/roviditett_20_sz__imi_szervizkonyv_fo...tt.pdf
Sziasztok, ehez kellene segítség! Adott a motor (220V, 9A,1500W, eddig oké , 14.10 1/min <--ezt nem értem, gondolom fordulat) ozf 90C-4K/1082, a kopás miatt alig olvasható: 60uF, 400V gondolom ez lenne a kondi mérete!? A fő kérdés hogy kellene bekötni....
Köszönöm előre is a segítséget. Abban se vagyok biztos, hogy a kivezetések jól vannak e, illetve a bekötő lap,... Nem volt rajta kondi így azt vettem, fentebb említettet, illetve bekötési rajz sincs a fedelében.
Szervusztok! Olyan kérdésem volna hogy valaki tekercselt már meg optimum típusú villanymotort?
Adattábla szerint 500/370W 1420 a fordulat. A problémám az,hogy hoztak nekem egy ilyen motort ami már egyszer vagy többször már tekertek meg is csináltam azok az adatok alapján ami a motor tekercseiből másoltam le. A gazdája felhívott,hogy nagyon melegszik a motor meg nem veszi fel a névleges áramerősséget ami a motoron van feltüntetve 4,2A. Mondtam neki,hogy az lett belerakva ami előtte benne volt de mivel már csinálták így nem tudom az eredeti került e bele anno vagy már módosított tekercsek voltak benne. Most azt mondta hogy csináljam meg úgy hogy jó legyen mert így nem tud vele dolgozni. Fém szalagfűrészről van szó a segédfázisát szénné égették úgy került hozzám de mivel indító kondis így érdekes hogy tudták elintézni a segédet főleg hogy röpsúlyos a segédfázis indítása,amint elindul a röpsúlyok kapcsolják szét az áramkört. Na a lényeg hogy valaki tudna segíteni hátha valaki találkozott már ilyen motorral
Szia!
A beazonosításhoz kellene a forgórész átmérője, az állórész vasmag hossza és horonyszáma. ![]()
Amint megkapom a motort ismét akkor eltudom küldeni. Sűrgős volt a csávónak így nem jegyzeteltem le a méreteit. A horonyszáma az 36 a vasmag hossza pedig 45mm. Az átmérőt azt nem tudom csak ha lemérem majd.
Ha 45mm, akkor sajnos nem tudok segíteni. Nem régen csináltam kettőt is, de azoknak 35mm hosszú volt a vasmagja, a forgó pedig 95mm. Egyik 32 a másik 36 hornyos volt, azért kérdeztem.
Na majd ha itt lesz rámérek mert lehet össze keverem egy másik motorral amit nemrég csináltam.
![]()
Sziasztok!
Van egy ilyen villanymotorom és egy amatőr kérdésem lenne. 100µF-os indító kondenzátorral kötöttem be, működik is szépen. Arra viszont nem jövök rá, hogy egy 1,1kW-os 220V-os motornak miért 10,4A az árama. A cos fí-je 0,72.
Gondolom az a maximális áram, amit a nélkül elvisel, hogy kijönne belőle a füst. Például terhelten induláskor, vagy túlterhelés esetén.
Helló Mindenkinek!
Egy IMI gyártmányú egyfázisú aszinkron motor bekötésével kapcsolatos kérdésem lenne, mivel értelmes és hiteles szakirodalmat nem találtam továbbá gyakorlatilag a tankönyv sem ír róla semmi hasznosat :/ A mellékelt képeken látható az adattábla és gyári bekötési mód is, illetve ahogy magam kötöttem be a gépet. A gyári bekötéssel csak búg a motor. Ahogy én kötöttem be, úgy szépen indul és forog: V1 - fázis Z1V2 - nulla Z2W2-U1 - 30mikroF kondenzátor nyomógomb nélkül Hidalás a matrica jobb ábrája szerint. Habár a motor normálisan forog, szerintem az én bekötésem helytelen. Kédéseim a következők: Hagyhatom így a bekötésem? 30 mikrós kondihoz kell nyomógomb, tehát most üzemi- vagy indító kondi? Szerintem én most a főtekercsre kötöttem a kondit, így elposszanhat a kondi? Az egyik tekercs kivezetésein 5 ohmot mértem, a másikon szakadást. Lenne a motorban egy áramrelé? Válaszaitokat előre is köszönöm! Szép napot mindenkinek!
A gyári bekötés szerint a forgásirány a tekercsek átkötésével megváltoztatható. Ez azt jelenti, hogy a fázis, és a segédfázis tekercs egyforma, így elektromos szempontból teljesen mindegy, hogy melyik melyik. Mivel a két tekercsnek négy vége van kivezetve, és úgy, hogy a lamellák áthelyezésével megoldható legyen a forgásirány váltás.
A bekötés egyszerű, az egyik lamellával összekötöd a két tekercs egyik végpontját, ide kötöd a bejövő hálózat nulla vezetőjét. Az egyik tekercs másik végére kötöd a bejövő fázist, ez a tekercs lesz a főfázis. A másik tekercs másik végére a a kondenzátor egyik végét kötöd, a kondenzátor másik végét a bejövő fázisra. Ez lesz a segédfázis. Mivel négyféleképpen köthető be, valószínűleg az rajzhoz képest a tükörképét kötötted, így is működik. A 30 µF az üzemi kondenzátor, ami azt jelenti, hogy rajta lehet állandóan a segédfázison, nomeg a fő, és a segédfázis tekercs egyformasága miatt is. Elvileg ugyan ha már a motor felpörgött, nincs szükség a segédfázisra, így akár le is kapcsolhatnád, de ha változó terheléssel dolgozik a motor, jobb ha rajta van, mert így újra el tud indulni. Nagyobb indító nyomaték érhető el, az ún indító kondenzátorral, ezt kell lekapcsolni a motor felpörgése után, ennek a kondinak a nagysága többszöröse az üzemi kondinak.
Szia! Ha a barna (sárga) vezetéken nem tudsz ellenállást mérni ami a főfázis tekercs lenne akkor ez a motor le van égve. Most ahogyan be van kötve, így a segédfázis tekercsen keresztül van beindítva valami rejtélyes módon, mert az U1-n nem kap feszültséget a főfázis tekercs csak a kondenzátoron keresztül, vagy éppen a segédfázis van leégve (ami szokványos ezeknél az egyfázisú motoroknál) és a főfázis tekercs a kondenzátoron keresztül kap táplálást (nem üzemszerűen). Tehát ha a gyári bekötéssel nem indul akkor "gáz van" a tekercsekkel.
![]()
Köszönöm a válaszaitokat!
Ez egy terménydaráló motorjaként szolgál. Akkor az általam bekötött módon nem ajánlatos használni? Leéghet a kondi vagy szenvedhet további károsodást a motor?
Nem írtál semmit a motor előéletéről, hogy mennyit volt használva esetleg utólag lett véve a darálóhoz vagy cserélve. A kondenzátor kapacitását kellene megmérni, hogy nem vesztett e jelentősen az értékéből, mert ha igen akkor bizonyára az tette tönkre a segédfázis részét a motornak.
![]()
Sziasztok!
IMI CZ792 7c / 220V/6.2A/750W/2900(1min)/50Hz motornak a tekercséről tudna-e nekem valaki többet mondani, tekercsenkénti menetszám, fő,- és segédfázisonként, huzalátmérővel. Válaszotokat köszönöm! Üdv!
Agyártó. Vagy ő sem, ha régi.
Szétszedésnél kell meghatározni a menetszámot, az átmérőt, a tekercsek számát és az eltolást.
Szervusz!
Nekem van róla adat bár nekem is úgy adta korábbi munkatársam így hogy ez az eredeti volt e azt nem garantálom,mert én még nem találkoztam vele. Főfázis 5 lábas tekercsekből áll kislábon 12 menet a másodikon 16, a harmadikon 30 a negyediken 30 és az ötödiken 32 a huzal átmérő 0,80+0,70. Segédfázis 3 lábas tekercsekből áll. A kislábon 33 menet a másodikon 36 a harmadikon 57 menet van. Huzal átmérő : 0,50 A főfázis két kislábára megy a segéd két kislába. A főfázist 1-4-be kell rakni,a segédet 1-8-ba.
Szervusz!
Akkor én a főfázist elszámoltam, mert én már a harmadikon 60-at számoltam, a huzal átmérőben csak félig tévedtem. A többi azt hiszem jó. Nekem a segédfázis volt gyanús. Rajzot készítettem a bekötésről. Sajnos nekem 0,85 huzalom van, segéd fázisnak pedig 0,5 tekercselni. Az nagyon baj szerinted?
Bocsi, elírtam fentebb, tehát 0.50 huzal a segédfázisnak.
Ez az IMI motor egy KD160 terménydarálót hajtott. Azt tudom hogy kétszálas a főfázis, és két pólusú mind a segéd mind a főfázis. Most néztem meg, mind a két szál 0,80 huzalból van a főfázisban. Csak azért érdeklődöm, mert épp tekercselek egy ilyet és fölöttébb feltűnt, hogy igaz, elszámoltam magam, mert 0,85 huzalt vettem, majd a huzalok megszámolásánál a főfázis 3. tekercsében 60 huzalt számoltam és ugye erre megyen rá ugyanennyi menetszámú segédfázis, de már eleve visítva fér el a horonyban a huzal és még erre jönne rá a segédfázis? Eleve rá sem megyen. Vagy ennyi sokat jelent az a fél tized vastagság, vagy nem értem mi történt. Pedig most is kimentem és elkezdtem megszámolni a huzalokat a tekercsben (amit fel is jegyeztem a rajzomban) s nekem úgy van, hogy az első vagyis a kislábon 32 a másodikon 32 a harmadikon már 60!? ... és az utolsó kettőn is 60. Akárhol keresgettem erről a motorról sehol semmit nem találtam. Na most ennyi sokat számítana a fél tized vastagság? Mert ha ez az adat amivel kisegítettél engem igaz, akkor ...? Simán meg lehet tekercselni a gépet. Ezért kértem a segítségeteket, még kezdő vagyok és zavarban vagyok. Hogyha nem nagy hiba lenne ez az pici eltérés a főfázis huzal vastagságában, akkor meg lehetne ettől tekercselni. A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |