Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sziasztok!
Kérhetnék ismét egy tanácsot tőletek? Van egy régi NiCd akkus fúrom, aminek már teljesen tönkrement az akksija. Mi lenne, ha kicserélném az akksikat egy 14,8 V-os LiPo akkumulátorra? Az eredeti pack 10 x 1,2 V 1000 mAh. Szerintetek a fúrógép megsínylené a magasabb feszültséget, vagy még beleférhet a tűrésbe és bírnia kellene? Természetesen az új akksit balance töltővel tölteném, van iMax B6 töltőm, az ideális lenne erre a célra.
Tehetsz bele 4S1P elrendezésű Li-ion pakkot. Ha befér, akkor inkább 4S2P -t is.
De ha nem új cellákat használsz, akkor előtte terheléses tesztet kell végezni minden egyes cellán, és összeválogatni a csomagba kerülő cellákat. Mod: Utoljára szólunk és töröljük a reklámot a hozzászólásaidból. A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2018
Moderátor által szerkesztve
Sziasztok! A képen szereplő axiális induktivitásokat küllemre hogyan lehet megkülönböztetni az ellenállásoktól?
Pld.: Ohm méréssel. Az induktivitások egy két ohm-nál nemigen nagyobb ellenállásúak, illetve nem a rajta lévő színkód szerinti ellenállás értéket kapjuk mérve, mivel az induktivitásnak felel meg.
Színkód alapján egészen más értéket lehet mérni ellenállásként, mintha valóban ellenállások lennének. Másodsorban a tekercsek általában kövérebbek, mint az ellenállások. A képen a legalsó az, ami ránézésre leginkább ellenállás lehet.
Köszönöm a gyors válaszokat! Sokat segítettetek!
Sejtettem, hogy csak multival lehet megkülönböztetni őket, de nem voltam benne biztos. Idézet: Van is nekem sok pontosan így kinéző ellenállásom, ezek nagyon régiek. „A képen a legalsó az, ami ránézésre leginkább ellenállás lehet.”
Sziasztok!
Van nekem néhány china lcd vezérlőm és az egyik projektemben szükségem lenne a nyomógombok "meghosszabbítására" nem lóg ki a ház belsejéből kellőképpen, illetve az IR vevőt is ki kéne vezetnem a ház elejére. Gondoltam jól meghosszabbítom az IR vevő lábait pár centi dróttal, a gombokat meg le párhuzamosítom egyszerü gombokkal (talán somogyi márkájú). Mire érdemes figyelni van-e valami hasznos gondolatotok, ötletetek erre? Köszönöm!
Szia
Nem tudok ellenjavallatot. Ha csak 1-2 cm akkor nem hiszem, hogy gond lesz. IR vevő polaritása fontos, a gombok meg eléggé egyértelműek. Extrém esetben persze lehet zavarérzékeny, és akkor kondi kondi hátán a megoldás, de nem hiszem. Gomboknál, persze az tréfát üzhet, ha pl. nyomásra bontó a gomb, de ezt nyilván leellenőrzöd. Legtöbb gondod nyilván a mechanikával lesz, jó munkát hozzá.
Ha a védőföldet összekötöm az akkumulátor földjével töltés közben, az nagyon jól lecsökkenti a hifi búgását.
Ezt érdemes csinálni, vagy butaság?
Nem túl szerencsés a dolog. A töltő nagy valószínűséggel leválasztott kimenetű, amit tilos földelni.
Azért, mert egy esetleges hiba esetén, amikor a védővezetőre feszültség kerül, a földelt, minden bizonnyal kettős szigetelésű berendezés éppen emiatt válik egyik pillanatról a másikra nyugvó veszélyforrásból aktívvá.
A kettős szigetelés és/vagy galvanikus leválasztás messze jobb és erősebb védelem, a földeléssel csak rontani tudsz a helyzeten. Az már egy mellékes dolog, hogy így a zavart szétküldöd alakás többi pontjára is.
Köszi!
Akkor a zavar csökkentésére marad a common choke, rövid kábelezés és a vaslemezből készült doboz? A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2018
Sziasztok!
A képen szereplő induktivitás milyen értékű? (101K H97) Talán 100 uH?
Szia!
Igen, 100 µH.
Köszi szépen a választ.
Pont ilyen értékűt kerestem! 101K = 10*10 exp 1 = 100, ha jól értelmezem a jelölést. A K a mikro-t jelöli? A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2018
A tekercs induktivitását mikrohenry-ben adják meg, ahol a harmadik szám a nullák számát mutatja. Ha a harmadik szám 1, akkor ott egy nulla van, ha 0 van ott, akkor csak az első két számot kell figyelembe venni (101=100uH, 100=10uH). A betűjelzés az értéktűrés jelzője (J=5%, K=10%, M=20%).
Üdv!
Jómódszer egy ATX-es tápegység leellenőrzésére az hogy elindítom magában nem terhelve (a zöld vezetéket összekötöm a feketével) és lellenőrzöm a feszültségeket multiméterrel? Mit szoktak ilyenkor még még lellenőrizni hogy jó-e?
Szia!
Érdemes a ventilátor működését is megfigyelni. Nem zörög, nem nyüszög, nem darál...
De akkor ez megfelelő módszer a működése leellenőrzésére?
Tegyél teljesítményellenállást a kimenetekre, hogy valamennyire azért le is terheld
(OHM törvény szerint), és úgy mérd a kimeneti feszültséget. Ha keveset változik a feszültség (értsd adott tűrésen belül vannak), akkor elvileg jó. Minden tápfeszültségen meg kell ismételni a terheléses mérést... (Régebbi fajta tápoknál előfordul, hogy csak egy ágon van szabályozás, a többi ág feszültsége nagyobb mértékben változhat.) A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2018
Körülberül hány Ohmos és wattos ellenállást tegyek terhelésnek?
KB. igen. Én a helyedben többfokozatú LC szűrővel próbálkoznék még.
Köszi a részletes leírást.
Most már világos.
Mondjuk amennyivel terhelni szeretnéd, pl a 12V -ot 5A -el, akkor.:
R=U/I azaz 12V/5A=2.4Ω. P=U*I szóval 12V*5A=60W ez a hivatalos teljesítmény ha folyamatos a terhelés. Na de mivel nálad csak egy két másodperc lesz, választhatod pl az 50W -os esetleg a 25W -os teljesítményűt is (az említett példára ennél kissebbet már nem javasolnék). A lényeg, minél kissebb teljesítményűt választassz, annál hamarabb fog felforrósodni, és ezt itt most szó szerint kell érteni. (A többi feszültségre is hasonló módon kell számolni és tesztelni.) A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2018
A terheletlen feszültség semmit se jelent. Terhelni kell, kb. annyira amilyen terhelésen használnád.
Nem árt szkóppal megnézni a jelalakot, ez olyan hibát jelenthet amit a multi nem mutat ki, de a táplált áramkör nem biztos hogy tolerálja. A ventiket már írták, és nem árt szétszedni se, a púpos kondikat cserélni kell, és ha egy is gyanús akkor a többit se árt ellenőrizni. Illetve PC tápegységnél nálam van egy bináris szorzó, a súlya (tömege). Ha kisujjal a levegőbe pöccintem, akkor az ipari hulladék és nem tápegység. |
Bejelentkezés
Hirdetés |





Sejtettem, hogy csak multival lehet megkülönböztetni őket, de nem voltam benne biztos.


