Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Savas akkumulátor
 
Témaindító: Gyupi, idő: Márc 13, 2006
Lapozás: OK   49 / 65
(#) Chipmunk1960 válasza Olits hozzászólására (») Aug 13, 2018 / 1
 
Igen, ettől lejjebb, nem munka-akkunál nem érdemes menni, mert nem lehet visszahozni az élők sorába. Persze, ha egy bikázás során lejjebb esik, az még nem okoz maradandó károsodást. Én egy hónapig jártam a városban kb generátor nélkül, mert nem találtam belevalót, néha lejjebb esett, mire haza értem, volt, hogy azonnal rátöltöttem, de volt, mikor elmaradt, nem is lett utána 100%-os, bármivel próbálkoztam.
(#) Olits válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Aug 13, 2018 /
 
Értem.Ha már itt tartunk, akkor megkérdezném azt is,hogy munka akku esetében hány voltig szabad lemeríteni egy 12 v-os akkut?Gondolom egy kicsit többet megengedhetünk.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2018
(#) Gafly válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Aug 13, 2018 / 1
 
Nyitva maradt az ajtó az autóban. Egy hét után 0.6V maradt benne. Nagy sikerre való tekintettel, ezt még egyszer megismételtük (pár héten belül).
Akku még a gyári, 11 éves. Köszöni szépen, jól van (még talán örült is tornának)

Egyik középfokú végzettségem "akkumulátor javító és kezelő", tehát papírforma szerint tudnom kell, hogy ilyen nincs...
Ha nem az enyém, akkor azonnal azt írnám, hogy "hülye a posztoló".
Így inkább maradjunk annyiban, hogy "nem értek hozzá"...
(#) nedudgi válasza Gafly hozzászólására (») Aug 13, 2018 /
 
Van egyáltalán valami, amihez értesz?
(#) Gafly válasza nedudgi hozzászólására (») Aug 13, 2018 / 1
 
Idézet:
„Van egyáltalán valami, amihez értesz?”

Csajok?
(#) Inhouse válasza Olits hozzászólására (») Aug 14, 2018 / 1
 
Lemeríteni terheléssel lehet, hogy lehet terheletlenül? 10,5V-ig szokták meríteni, és azonnal töltés. Indítózás közben leeshet 9V-ig, de az csak egy pillanatig tart igazából nem merül le erre a feszültségre és utána azonnal indul a töltés.
Ha egy akkut C/20-al lemerítesz 10,5V-ig, majd nem terheled tovább, visszakúszik a feszültség 12V közelébe pár percen belül. A munkaakkura is ugyanez a feszültség érvényes, csak ott van C/20-tól eltérő lehetőséged is, valamint ezt jobban bírja, mint egy indítóakku.
És hát igen, azt mondják, hogy 12,4V alatt elindul a másodlagos szulfát képződés, ami nem jó. 10,5V alatt mélykisütés, amit 2-3 alkalommal lehet eljátszani büntetlenül, de ez függ attól is mennyi ideig van ilyen alacsonyan a feszültség. Ahhoz, hogy egy akku 10V alatti nyugalmi feszültséggel rendelkezzen igen hosszú és komoly munka kell.
(#) Olits válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 14, 2018 /
 
Köszi,értem.
(#) Ge Lee válasza Olits hozzászólására (») Aug 14, 2018 /
 
Nem mindegy hogy miért merül le. Ha üzemi okból (elektromos motor, kütyü, stb.), akkor én még 12V-ig sem meríteném mert nem lesz hosszú életű. Ha viszont kimondottan szulfátoldás céllal, egy öreg, már önindítót tekerni nem nagyon akaró akkuról van szó, azt mindenképpen le kell 10V alá, én 9-9,5V-ig szoktam. És ez terheletlen feszültség, tehát akkor ennyi amikor le van véve róla a terhelés, és nem is kúszik már vissza a feszültség 10V fölé.
A saját csúcsom eddig 2,5 év, ennyivel nőtt annak az akkunak az élettartama amit már akkor ki kellett volna dobni, mert hidegben már nem indított. Úgy néz ki hogy ennyi a max, mert most októberben már biztosan ki kell majd dobni.
(#) Chipmunk1960 hozzászólása Aug 15, 2018 /
 
""typical life of starter and deep-cycle batteries when deep cycled:

Depth of Discharge Starter Battery Deep-cycle Battery
------------------------------------------------------------
100% 12–15 cycles 150–200 cycles
50% 100–120 cycles 400–500 cycles
30% 130–150 cycles 1,000 and more cycles
" -- http://batteryuniversity.com/learn/article/lead_based_batteries

Both sources were found thanks to comments from Hot Licks and Nick Alexeev."
Habár találkoztam pár 10 év körüli elektromos-targoncával, amikben még bírták a cellák, legfeljebb 1-2 -őt kellett cserélni. DE ehhez az kel, hogy mindig legyen benne elég elektrolit, /ezek a töltők bőven a pezsgésig töltenek, tehát fullra az akksit, a töltés végén pedig lekapcsol kis áramra, "equalization" s úgy tölti pár órát./ valamint minden munkanap után töltőre kerüljenek. Ha áll, legalább hetente ellenőrizni a feszültség szintet.
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2018
(#) zolika60 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Aug 15, 2018 /
 
Ez most mi és miért?
(#) Chipmunk1960 válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 15, 2018 /
 
Az akksik kisütési mértéke, és élettartama összehasonlító táblázata, egy fentebbi kérdésre. De gondolom neked ez világos!
(#) zolika60 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Aug 15, 2018 /
 
De miért angolul és miért nem válaszként? Így csak lóg a levegőben.
(#) Chipmunk1960 válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 15, 2018 /
 
Nekem már fel sem tűnik, hogy Angolul van, s hirtelen nem is találtam, ki kérdezte.
(#) Gafly válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Aug 15, 2018 1 /
 
Azzal a részével szerintem nincsen semmi baj, hogy angolul van.
Szoktam mondani, hogy aki nem tud angolul ebben a szakmában az dö...
(#) Balto a farkas válasza Gafly hozzászólására (») Aug 16, 2018 / 1
 
Az időtartamon van a hangsúly. A családban már sokszor előfordult mindenkinél felkapcsolva hagyott lámpa, gyújtás, rádió... ilyenkor csutkára merül az akku, mérhető feszültség nokedli. Ha egy éjjelt így áll és reggel fel van töltve mert akkor veszik észre, ezt 3-4 alkalommal elviseli az élettartama során (károsodik persze, de autót még indít bőven). Ha azonnal vissza van töltve ilyenkor akkor még többször kibírja. Szóval nem pusztul meg azonnal tőle, ha teljesen le van merítve hiába írja a nagy könyv, mert ez időfüggő, de már egy alkalom is ront rajta vagy 10-20%-ot. Ha napokig nincs észrevéve vagy egy hétig akkor viszont valószínű az első alkalommal is kukás lesz. Meg az sem mindegy az ember milyen töltőre rakja rá, van amelyik a tökig lemerültet nem kapja fel már.

Meg egy akkunál két állapot van, rossz és kukaérett. Felhasználás/autó/hibafüggő melyik-melyik. Egy 75 Ah-s dízelhez való akku ha már csak kattogtatja azt a motort, az még egy kisebb benzinest elvisz egy évig (anyám kocsijában eljátszottuk). Villanypásztor is működik róla. Viszont nem mindegy a hiba sem, egy kapacitás csökkent akku használható, csak a kapacitásához mérten való felhasználásra (nagy dízeles, kicsi benzinesbe vagy villanypásztornak). Egy önmerüléses akku nem lesz már jó villanypásztornak pl., de napi szinten használó autóba még elmegy (mindig visszatölt) stb. Persze az akku az rossz, de a kukázás időpontját a különböző tényezők határozzák már meg ami pedig szubjektív. Ez egyben rizikó is, van aki bevállalhatja, van aki nem, van aki rákényszerül.

Nekem az önmerülős akkum ami rossz, amióta beiktattam egy hét közepi boltba járást azóta nagyon jól elvan. Ha valaki ezt napi szinten használná akkor meg csodálatos is lenne. Pedig az akku rossz, csak még nem kukaérett. Rizikó van benne persze, de nálam belefér (kénytelen).
(#) Olits hozzászólása Aug 28, 2018 /
 
Sziasztok.Az lenne a kérdésem,hogy ha egy 12 v-os akkura rákötünk egy ilyent és a kimenő feszt 36 V-ra állítjuk az annyi mintha lenne egy 36 v-os akkunk?
És akkor pl ahova egy 36 V akku kellene, ez a felépítés is megteszi?
Bővebben: Link
(#) zolika60 válasza Olits hozzászólására (») Aug 28, 2018 /
 
Bizonyos megszorításokkal. Ugyanis a bemeneti oldalon háromszoros áram kell, (plusz veszteségek) és természetesen ez nem haladhatja meg az akkuból kivehető áramok maximum értékét.
(#) Olits válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 28, 2018 /
 
De legalább jó arra, ha nincs kéznél 36 v-os akksi és kellene valamire ,pl tesztelésre.
(#) Ge Lee válasza Olits hozzászólására (») Aug 28, 2018 /
 
Azért azt tudomásul kell venni, hogy az nem egy akkumulátor. Az egy stepup/down konverter, aminek a feszültsége közel sem olyan sima mint az akkumulátoré, hanem zajjal terhelt, valamint a belső ellenállása sem olyan kicsi. És általában áramkorlát sincs benne, tehát számolni kell azzal hogy ha túlterheled, vagy netán kap egy rövidzárat a kimenetére akkor tönkre fog menni. Nyilván ha világítani kell arra tökéletes.
(#) Olits válasza Ge Lee hozzászólására (») Aug 28, 2018 /
 
Van benne áramkorlát is.
(#) Olits hozzászólása Szept 6, 2018 /
 
Sziasztok.Mi lehet a gond az egyik 12V 7Ah-os akksimmal ?Az történik, vele, hogy ha ráteszem a töltőre, a töltő kijelzőjén látható, hogy a feszültség nagyot ugrik hirtelen kb 16-17 voltra, majd a töltő le is kapcsol.Így sajnos nem is tudja tölteni, pedig már jó ideje 12,2 volton van.
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2018
(#) mugab válasza Olits hozzászólására (») Szept 6, 2018 /
 
Valószinüleg terhelni sem tudod, kuka az akku.
(#) Olits válasza mugab hozzászólására (») Szept 6, 2018 /
 
De vajon mi történt vele, egy ideig jól müködött.Lehet hogy egyszer túlságosan lemerítettem?
(#) zolika60 válasza Olits hozzászólására (») Szept 6, 2018 /
 
Vagy csak öreg. Honnan tudjuk?
(#) Olits válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 6, 2018 /
 
Nem öreg, még nincs egy éves és nem is használtam sokat, csak egy párszor BLDC motor tesztelésére .
(#) ujfalusi válasza Olits hozzászólására (») Szept 6, 2018 /
 
Valószínű hogy szakadt.
(#) Bakman válasza Olits hozzászólására (») Szept 6, 2018 /
 
A nem használattól is tönkremegy. proli007 féle regenerálós módszer talán segít rajta, talán nem.
(#) Olits válasza ujfalusi hozzászólására (») Szept 6, 2018 /
 
Zárlatos?
(#) ujfalusi válasza Olits hozzászólására (») Szept 6, 2018 /
 
A szakadás nem zárlat.
(#) Olits válasza ujfalusi hozzászólására (») Szept 6, 2018 /
 
Azért megy fel hirtelen a feszültsége ha töltőre teszem?
Következő: »»   49 / 65
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem