Fórum témák
» Több friss téma |
Igen, a feszültség megvan de nem terhelhetö.
Értem.Mi szakadt meg benne és vajion mitől?hogy egyszer túlságosan lemerítettem?
Nem (ha szakadt) gyártási hiba. A cellák sorba kötésénél valamelyik átkötés elengedett. Ha így van (ez valószínü) javíthatatlan.
Ha nincs egy éves, még garis. Vissza kell vinni, s bevizsgálják. Nem képes tárolni a kapacitást, /leadni sem/ azért ugrik fel a fesz, a töltő max feszültségére. Ha ráteszel egy 12 V -os égőt, nem fog világítani, pedig ezek az 50A -t is le tudják adni. Persze nem huzamosan, mert a lemezek elhajlanak!
Bocs hogy beleböfikézek a dolgokba, de ha savas ólomakkuról van szó, aminek levehető, vagy kicsavarható kupakja van, miáltal kiönthető belőle a kénsav, az egy idő után cellazárlatos szok lenni. A javítása egyszerű. Újraformázásnak hívják. Ami szükséges hozzá: 1l desztiilált víz a
kiöblítéshez, 32 "B"fokos kénsav (akkumulátorsav) a feltöltéshez (a mennyiség akku függő), és 1db kb70W-os izzó a lemerítéshez. Pár szót a "cellazárlat"-ról - Az akku működése során az ólom lemezekről a kénsavban leoldódnak apró szemcsék, amik a cellák alján lerakódnak. Ha ez a lerakódás már felér a lemezek aljáig akkor rövidre zárják a cellát, ezáltal az kiesik az akku tényleges kapacitásából.(-1,4V) Ha "inteligens" töltőd van már ki is kapcsolhat! Az eljárás a következő : 1. totál kisütés - ehhez a 70W-os (vagy amilyen van) izzót rákötöd az akkura és hagyod a fenébe másnapig, vagy amíg még világit. Nem méregetünk feszültséget és nem aggódunk a "mélykisütés"miatt, hanem a lehető legmélyebben kisütjük! 2. Amikor már az izzó kicsit sem izzó (hihi) kivesszük a kupakot, vagy kicsavarjuk a csavaros kupakokat és kiöntjük az akkusavat (FIGYELEM VESZÉLYES HULLADÉK) a megsemmisítéséről külön gondoskodni kell! (LÉGYSZI NE A CSATORNÁBA) 3. Oldalára fekteted az akkut és egy erős sugarú slaggal jól átmosatod az összes cellát. Hadd jöjjön ki az ólomiszap. Aztán fejre állítva kifolyatod a bent maradt vizet. 4. Desztillált vizet öntesz minden cellába (1-2dl-t) nem kell sok csak hogy kiöblítse a klóros stb-s csapvizet. Dugót bele, jól összerázod, aztán kiöntöd. 5. Beleöntöd a 32 "Baume"-fokos (ez a gyári akkusav) savat aztán vársz 2-3 órát, míg a lemezek és a sav "össze barátkoznak". 6. LASSÚ TÖLTÉS ! Maximum az Ah kapacitás 5%-ával (pl 55Ah- akkut 2, max 2,75 A) Legalább 48órás töltés, de inkább mérjünk feszültséget ( a teljes feltöltöttség 14,4V, de egy újraformázott akkunál már a 14 is jó) 7. Most jön a "fekete leves", alig töltötted fel, süsd ki megint totálra , izzót rá, aztán míg világít hadd menjen. 8. Mikor az izzó már nemizzó, töltsd fel NORMÁL MÓDON az Ah kapacitás max 10% -val (55Ah esetén 5- 5,5A) Ezután már használatba veheted az akkut és remélhetőleg nyertél még 2-3 évet. Zselénél ez nem müxik. A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2018
Helyes, dolgoztatsd meg a hiszékeny embereket.
És a kimosott ólom, hogyan kerül vissza a lemezekbe? Ha egy akkumulátor alján tetemes mennyiségű ólomiszap gyűlik össze, abból már nem lesz jó akkumulátor. Persze lehet mosogatni, időtöltésnek jó elfoglaltság .
Szerintem is ilyenkor a desztillált víz és az akkusav már felesleges pénzkidobás. Azt a pénzt inkább hozzátenném az új akku árához.
2l akkusav kb 800Ft
2l deszt víz kb 200Ft Új 55Ah-s akku kb 16000Ft Lehet számolni, kinek mennyi van rá. weend-nek csak annyit, hogy bőven marad még ólom, nem kell a kimosottat pótolni. Még így is elmegy 2-3 évet. Hoppá, most vettem észre hogy a cellafeszültséget elírtam 1 cella 2,4V -os bocs! A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2018
Nekem ez olyannak tűnik, mint a siklócsapágyas ventilátort olajozni. Ideig-óráig.
Több probléma is van az eljárással, de a leglényegesebb az, hogy éppen hogy teljesen feltöltött akkunál érdemes az öblítéssel próbálkozni, mivel akkor a legnagyobb a sav töménysége, valamint ekkor van szin ólom és nem szulfid. Ez a 33fok is gyanús nekem...
A felsorolás folytatása:
- a bennelevő fáradt ólmos savas löttyöt kiönteni a hátsó udvaron vagy a közeli erdőben..
Szia !
Ezt az eljárást 1987-ben a honvédségnél tanultam, mivel akkumulátoros és autóvillanyászként szolgáltam. Az általam leírt procedúra tény, és nem vita téma! Ha ezzel segíteni tudok olyanoknak akiknek egy közel 20000Forintos akksi megvásárlása nem csak szimpla zsebbenyúlás, akkor örűlök, aki pedig vitatja, az előbb próbálja ki. Az utóbbi 30 évben jó pár akkut sikerült így "regenerálnom" átlagosan kb 10-ből 8 még évekig működött.
Igen, zseblámpában még elmehet akár több évet is.
Itt nem van igazad. Amíg a csapágy nem totál rossz, GRAFITOS olajjal lehet rajta segíteni. Ha a megszorult, sikító csapágyat megolajozod, csak látszólag segítesz rajta, mert kimosod a grafitbronzból a grafitot és gyorsabban kopik. A grafit a kenőanyag. Hogy ne tartson "örökké" a csapágy, nem védik por ellen.
Van egy kockázat, hogy összevissza forgatásnál nem megy ki a lehullott "ólom" törmelék. Akkor a zárlat örök.
Hidd el, próbáltuk grafitossal is. Többnyire 120 x 120 mm-es ventik voltak, portól védve. Az is igaz, hogy a gépek általában non-stop mentek. Ha egy venti elkezdett zúgni, nem segített semmi, csak a csere.
Esetleg munka-akksinál, deott sem biztos, de a súlyuk a duplája,a lé kiöntésével, megy a lecsóba az addig éltető lemez is, így a valós kapacitása a töredéke lesz legjobb esetben. Igen, a '80 -as években még volt lemezvastagság, azok az aksik, talán kibírták, pl Lada bakelitházas. A maiak súlya egy lapos-eleméhez hasonlít, a lemezvastagság a papírlaphoz. Igaz "bugyit húztak rá, hogy a szulfát ne potyogjon le az aljába, s épp kibírja a gar időt.
Szia Mindenkinek! Banner savas munka akkumulátort használhatom gépkocsiban? Köszönöm!
Nézz róla adatlapot! Mekkora áramot bír max. Ezek általában nem bírják az önindító nagy áramát.
Köszi! nem kell nagy áram az indítómotornak és pöcc...csak hülye vagyok hozzá,de ezek szerint nem károsodhat ha a gen. nyomja neki? (100 AH)
Idézet: Kell neki, a munkaakkuk ezt nem szokták bírni huzamosabb ideig. „nem kell nagy áram az indítómotornak és pöcc”
2 vagy tobb esetben 0Vra melykisutes, elektrolitcsere?
Normal olomakkunak 1 melykisutes is durvan csokkenti- felezi a kapacitast. Sajnos.
Hát nem! Tegyél rá egy árammérőt 2-400 A körülit meg egy rendes indító akksit, s megtudod mennyi az a nem sok. Amíg a motor nem indult be, a generátor áramával ne számolj.
Minek cipelnél 2x akkora súlyt? Egy 60Ah-s munkaaksi 22 Kg, és 60-80 A -nűé többel nem illik terhelni, nem sokáig viseli el! Ráadásul jóval többe kerül, hacsak nem cseppent valahonnan. Szívesen adnék a munkáért, egy jó indítót, csak baromi nagy a távolság.
Hogy mennyi az annyi, meg a nem sok, meg mi mennyi, arról egy kis mérési infó ami szépen alátámasztja az elméletet.
Hogy egy akku hidegben is indítson ahhoz többek között az kell, hogy a belső ellenállsa ne növekedjen egy adott érték fölé. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy indítózás közben nem eshet az akku feszültsége kb. 9V alá, mert ha leesik már 7,5V környékére akkor úgy 5 fok alatt nem fog elindulni az autó. Új akku, a belső ellenállása terhelővillával mérve 13-14 mohm környékén van, indít is ahogy kell. Az indítóáram sacc/kb 250A, így a delta U=250x0,014 azaz 3,5V, tehát az akku nyugalmi feszültsége 12,6V-ról 9,1V-ra fog csökkenni. A 8 éves akku belső ellenállása viszont már megnőtt annyira, hogy indítózáskor (mérve) 7,5V-ra esik a feszültsége, azaz az akku belső ellenállása Rb=delta U/I -> 5,1V/250A=20 mohm. Ez az akku jó időben (15-20 fok) még éppen elindította a motort, viszont ahogy bejött a hűvösebb idő (október vége) már nem. A merítés és a 3 nap szulfátoldózás segített az akkun annyit, hogy a telet és a következő évet még kihúztam vele, de aztán szeptemberben már mindenképpen új akkut kellett vennem. Hozzáteszem ritkán megy az autó, ha napi használatban lenne akkor még azt a telet sem biztos hogy kibírta volna az akku. Idézet: Sok mai autón még 9V-ra sem, mert megvadul benne minden elektronika és be sem indul. „indítózás közben nem eshet az akku feszültsége kb. 9V alá,” |
Bejelentkezés
Hirdetés |