Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátoros fúró
 
Témaindító: gabee, idő: Feb 5, 2007
Lapozás: OK   14 / 22
(#) adriano17 válasza pipi hozzászólására (») Szept 12, 2018 /
 
Sajnos az aksi nincs nálam. De forrasztottam lábat 5x20-as biztosítékra és azt tettem bele. A biztosíték nem ment ki, de a kimeneten 37 V egyenáram jön ki mikor csak 9.6-18 V-ot ír az adatlap. Graetz hídat cseréltem, attól lehetséges, hogy nem az a tulajdonságú diódák kerültek bele és e-miatt nagy a feszültség?
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2018
(#) granpa válasza adriano17 hozzászólására (») Szept 12, 2018 /
 
Mennyi terhelve? Mennyi a bemenő feszültség? A diódáktól biztos nem.
(#) Kovidivi válasza adriano17 hozzászólására (») Szept 12, 2018 /
 
Lehet, hogy üresjáratban kint van a kimeneten a 37V, aztán ha akksit kötsz rá, elindul a szabvány töltés áramkorláttal. Mondjuk 37V túl magas feszültség.
(#) capali68 hozzászólása Szept 12, 2018 /
 
Sziasztok!
Korábban volt már téma, de nem találom.
Szabályosan összerakott fúró akkupakk használat közben (sokáig bírta) lemerült, még nem volt töltve, most nem akarja a töltést venni. A másik gép töltése simán indul. Minden (védelmi és töltési) elektronikai elemmel el vannak látva. Egyszerűen nem veszi az áramot. Hogyan lehetne rábírni, hogy táplálkozzon?
Köszönöm.
(#) alex0 válasza capali68 hozzászólására (») Szept 12, 2018 /
 
Próbálj meg kötetlenül az akkura töltéssel indítani. Igaz, ehhez szét kell szedni a házát, és egy tápot kell az akkucsoportra kapcsolni, 1 amperes áramkorláttal. Mivel nem írtad a feszültséget, ezért csak a cellánkénti 4.1 voltot tudom mondani, de ha már 3,5 volt meglesz, menni fog a saját töltőről. Valószínűleg.
(#) adriano17 válasza granpa hozzászólására (») Szept 12, 2018 /
 
31 V-ot ad át a trafó a nyák lapra.Terhelve jelenleg nem tudom megnézni mert nincs nálam az aksi. Rá merjem majd tenni az aksit a 37 V-ra?
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2018
(#) granpa válasza adriano17 hozzászólására (») Szept 12, 2018 /
 
A rajz szerint is kb. ennyit kell adnia trafónak. A 37 V a töltő végén jön ki? A Graetz után csak 30 V körüli, -alatti feszültségnek kell lennie. Ha puffer után méred 1.4142× annyi, mínusz a diódákon eső feszültség. Terhelésnek bármilyen fogyasztó jó; pl. autóizzó, vasaló, bármi. Persze a töltő adatait figyelembe véve. (Ne legyen rövid-zár/túl nagy áram, illetve túl nagy ellenállás/túl kis áram.)
(#) capali68 válasza alex0 hozzászólására (») Szept 12, 2018 /
 
És lőn!
Ötcellás akku csomag. Egy (papíron) másfél ampert tudó 2x12 V-os trafóval, szabályozható táppal 23V nyi egyen-szűrt feszt direktbe kötve a bms-en keresztül valahogy feltornáztam 15 V-ra lekötve az áramkorlátos panelt. Az akkut betettem a fúróba és játszadoztam a a "ravasszal", míg el nem indult a furesz. Gondoltam, ha jön ki kakaó, akkor be is megy.Akku ki, vissza az áramkorlátot és boldogan feltöltöttem 20V-ra 1 A -el.
Tanulság: ha egyszer megáll azonnal tölteni kell, nem szabad kihasználni, hogy még regenerálódik egy kicsit és azt is kihajtani belőle.

Köszönöm.
(#) alex0 válasza capali68 hozzászólására (») Szept 13, 2018 /
 
Szia!
Örülök a sikernek! A lithiumos cuccok ilyenek. Ha mélykisütést érzékel a töltő, akkor nem hajlandó megindítani a töltést. De azért egy csökkentett áramú töltést elindíthatna tesztelésként, hogy valóban hibás-e az akku.
Igen, ha lemerül, akkor azonnal töltőre kell tenni, mert később már nem biztos, hogy engedi a töltést a gyári töltő.
További sok sikert
Alex
(#) Matt0627 hozzászólása Szept 14, 2018 /
 
Sziasztok! Arra lennék kíváncsi, hogy tudnám az akksis fúrómat fordulatszabályzóval használni? Milyet fordulatszabályzót kell venni hozzá és hogyan kell összekötni a fúróval? Nem vagyok egy nagy elektronikai zseni de forrasztani azért tudok. Ezért kéne egy kis segítség.
(#) Inhouse válasza Matt0627 hozzászólására (») Szept 14, 2018 /
 
DC motor (lámpa) PWM szabályzása
Tönkrement ami benne van? Miért kell hozzá másik?
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2018
(#) Matt0627 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 14, 2018 /
 
Egy gyerekhintát fog majd működtetni. Az lenne a lényeg hogy minimális fordulatszámon is tudjon működni. Tehát nagyon lassan is tudjon forogni. Erre kéne nekem valami szabályzó na meg hogyan kell bekötni..
(#) alex0 válasza Matt0627 hozzászólására (») Szept 14, 2018 /
 
Én inkább egy ablaktörlő motort tennék be erre a célra. Az tud nagyon lassan is forogni. Egy akkus fúró nem erre való, szerintem nincs elegendő nyomatéka nagyon alacson fordulaton. Bontóban olcsón hozzá lehet jutni, ha máshol nem lenne elérhető.
(#) Inhouse válasza Matt0627 hozzászólására (») Szept 14, 2018 /
 
De miért nem jó a benne levő szabályzó?
(#) alex0 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 15, 2018 /
 
Gondolom azért, mert egy potival egyszerűbb lenne használni, ugyanis hintát akar vele hajtani.
Egy külső szabályzó akár úgy is megépíthető, hogy be lehessen állítani a max. sebességet. Egy gyerekhintánál ez fontos lehet.
(#) Inhouse válasza alex0 hozzászólására (») Szept 24, 2018 /
 
De akkor esetleg a gyári szabályzó potiját kellene csak kiváltani, ha lehetséges, a szabályzó akár jó is lehet.
(#) Mc Elek válasza Matt0627 hozzászólására (») Szept 26, 2018 /
 
Akksis fordulatszám szabályzó 7-24 V

És még munkatér megvilágító LED-ed is lesz.
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2018
(#) Mc Elek válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 22, 2018 /
 
Akiknek problémája van a töltésvezérlővel ( 12V ) itt lehet a megoldás! Nagyon igényes a kivitel, remélem ilyen lesz működés szempontjából is. Sajnos a Makita koppintású Flinke csavarbehajtóba a mérete miatt 41x34 mm nem fér be Az 35x33 mm.
12V 30A BMS PCM Töltésvezérlő Makita IC-vel
(#) Mc Elek hozzászólása Okt 22, 2018 /
 
Helyesbítek, az akksi tartó doboz másik végébe beszerelhető ezért vannak benne a rések hogy elférjenek a csavarok. A Makitában valószínűleg ezen az oldalon vannak.
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2018
(#) imation1999 hozzászólása Dec 31, 2018 /
 
sziasztok, van egy parkside akkus fúró-csavarozóm. Valószínűleg túlterheltem, ezért cserélném a villanymotort benne. 775ös 20V villanymotorból elég sok van a "piacon", itt jön a galiba...Milyen fordulatszámú kell nekem? A fúró 1450 1/min-el forog az adatlap szerint. SZétszedve ilyen hajtómű van benne: Kép
A motor tengelyén van egy 16fogszámú fogaskerék. A képen a kis fogaskerék 15 fogú, a fogaskoszorú pedig 48fog.
előre is köszönöm a segítséget
(#) martin96 válasza imation1999 hozzászólására (») Dec 31, 2018 /
 
Motort forgasd meg kézzel. Számold, hogy a motort tengelyét hányszor tekerted körbe, míg a tokmány egyet fordult. Ezt a számot szorozd be 1450-el és meg is van mekkora fordulatszámra van szükséged.
Több ilyen bolygómű is van a hajtóműjében így szerintem ez a legegyszerübb.
(#) erbe válasza imation1999 hozzászólására (») Dec 31, 2018 /
 
A hajtómű mögött a tokban van még egy ugyanilyen áttétel. A fordulatszámot nem nagyon szokták megadni, legfeljebb a maximumot.
Az első hajtóműved áttétele 3, a következőé úgyszintén, az 9. A motorod fordulatszáma eszerint ~13000. Ha véletlenül mégsincs mögötte mégegy áttétel, akkor ~4300. Számold meg az áttételt!
(#) imation1999 válasza erbe hozzászólására (») Dec 31, 2018 /
 
Köszönöm, mindkettőtöknek!
Kézzel forgatás eszembe sem jutott...
Ebay-en több terméknél is meg van adva a különböző feszültségekhez tartozó fordulatszám. Gondolom - ha az akksi 20V-os - max. "gázon" akkor 20V-ot kap a motor...mondjuk azt könnyen le tudom mérni.
(#) Gabó hozzászólása Jan 28, 2019 /
 
Ismerőstől kaptam egy ilyen aksis gépet, hogy nézzek már rá, mert használat közben, kijött az éltető füst belőle.
Bosch uneo
Meg is lett a hiba oka, maga a motor.
Maga a hiba, hogy menet közben (ilyen ikeás bútort rakott össze, és kb 3. csavar után jött elő, tehát nem orrvérzésig használta, és túlmelegedett), a kommutátor elég erős ívet húz, mint ha menet zárlatos lenne. Maga a test felé nem mérek zárlatot, de mivel elég combos vezetékkel van tekerve, a tekercseken 0,5 ohm-ot mérek a kézi műszeremmel. Persze ez nem mérvadó, hisz ilyen kis ellenállást mérni ilyen műszerrel elég pontatlanul lehet. Mindenesetre összezárva a műszer mérőcsúcsait, 0,1-0,2 ohm.
Létezhet, hogy egy ilyen motor így meghal ennyitől? Vagy lehet a szénkefe is?
Motor típusa: HC683LG
A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2019
(#) Kovidivi válasza Gabó hozzászólására (») Jan 28, 2019 /
 
Van a Bosch akksis fúróknak egy termékcsaládja (hasonló kinézetű lithium ionos), ami gyártási hibás, és mindegyik bedöglik. A motor helyett nem tudsz berakni egy bármilyen másik szabványos 540-es kefés motort? Ha a tengelyről lehúzható a fogaskerék, akkor mehet a csere (ha nem, akkor pedig a tengelyt egy az egyben rakd bele egy másik motor házába). Rakj bele mondjuk 20T-s motort, vagy akörülit. Lehet, hogy "gyengébb" lesz a gép, mint újkorában, de legalább nem fog leégni a motor. Rakhatsz bele 15T-s motort is, vagy amid van otthon. Használat közben kiderül, hogy mennyire melegszik a motor.
(#) Gabó válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 28, 2019 /
 
Köszi az infót, akkor jól sejtettem, hogy valami gyári hiba lesz a háttérben.
Egyenlőre nem rajtam múlik a megoldás, hanem a tulajon.
Ha belemegy a motor cserébe, és költségeibe, akkor valami alternatíva lesz nézve. Ha nem, akkor eldönti mit szeretne.
A fogaskerekes cserével lesz egy futás, mert ilyen hosszított fogaskerék van rajta. Még annyira nem néztem, hogy le lehet e műteni.
De érdekes, mert hasonló van a régi makitámba, az meg aztán bírja a huzamosabb használatot. Az is 14,4V-os.
(#) Kovidivi válasza Gabó hozzászólására (») Jan 28, 2019 /
 
"valami gyári hiba lesz a háttérben. " - Azt nem mondtam
Egy 540-es kefés motor (nem Bosch-tól) még újonnan se drága, akár a legdrágább helyen sem, használtan találsz rengeteg dologban. A fogaskerék valószínűleg rá van préselve a tengelyre, ami recézett. Emiatt lesznek problémáid, valóban. Legjobb lenne az egész tengelyt a mágnessel átrakni egy motor házába, ha szabványos. Mert ha le is szeded a fogaskereket, keresned kell másik motort recézett tengellyel, ami nehézkes. A motor felfogatása hogy van megoldva? Mit akadályozza meg, hogy megforduljon a motor? Próbálkozni kell sajnos. Ha a Bosch kicsit belenyúlt a motorba, akkor nem fog passzolni semmi szabványos motorral... Ebben az esetben pedig vagy veszel egy gyári motort (ha egyáltalán kapható, de biztos, hogy drága lesz), vagy megpróbálod valahogy máshogy megoldani. Ilyen pici fogaskerék amúgy sem könnyen beszerezhető. Ha az lenne, bármilyen másik motort be tudnál rakni.
(#) pipi válasza Gabó hozzászólására (») Jan 29, 2019 /
 
A kommutátor szeletei között hegyes tűvel pucold ki a szemetet, lehet zárlatot okoz a benne lévő kosz, volt olyan motorom ami működött, de kb 8A áramot zabált, a motorvezérlőt is tönkretette, kipucolás után az áramfelvétel visszaesett
(#) Gabó válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 29, 2019 /
 
Ebbol a mondatbol kovetkeztettem:
Idézet:
„Van a Bosch akksis fúróknak egy termékcsaládja (hasonló kinézetű lithium ionos), ami gyártási hibás, és mindegyik bedöglik.”

Az infokat atadom a tulajnak, majd dont, mi legyen. Csak fura volt, hogy egy alig hasznalt gepnek a motorja igy meghal. Gari nincs, annal regebbi.
Pipi: Az volt az elso, hogy kitakaritottam. Csak sajnos nem segitett
(#) istu99 hozzászólása Feb 15, 2019 /
 
Sziasztok.
Lenne egy olyan problémám , hogy kicseréltem a boch akusfurom celláit li- ion callákra,de sajna nem akar menni.
Az akukat most vettem.azok jók.25A terhelhetők,
Egyébként 14.4 V-os az akus.
Védőáramkörön megy természetesen minden.Tipusa: Hx-4S-A01 (újonnan vásárolt)
Mi lehet a gond?
Töltöttem egy óráig,de akkor is csak megmoccan egyet, utána pedig megáll.
Következő: »»   14 / 22
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem