Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátoros fúró
 
Témaindító: gabee, idő: Feb 5, 2007
Lapozás: OK   17 / 17
(#) Bluger válasza ferci hozzászólására (») Jan 19, 2020 /
 
Baja lehet, vagy nem csak 2x annyi ideig fogja tölteni?
(#) asch válasza Bluger hozzászólására (») Jan 19, 2020 /
 
Régen rossz, ha a gép áramfelvételét az akkumulátor korlázotta. Mármint amig nincs lemerülve az akksi.

A kicserélt akksi áramkörre tett hatását úgy lehet modellezni, mintha az akkumulátor belső ellenállása csökkenne - feltéve, hogy az új akksinak kisebb a belső ellenállása. Ettől valóban kicsit nagyobb lesz a teljes áram - feltéve, hogy szabályozatlan a teljesítményfelvétel -, de ha jól van megtervezve az eredeti gép, akkor a munkapontban az akkumulátor belső ellenállása elhanyagolható, nem az korlátozza az áramfelvételt. Végsősoron minimálisan fog változni a munkapont.

De ez csak egy tipp, várd ki a hozzáértőbbek válaszát is! Az esetleges tűzesetekért felelősséget nem vállalok!
(#) ferci válasza Bluger hozzászólására (») Jan 19, 2020 /
 
Az a töltőtől függ - elvileg annyi történhet, hogy 2x annyi ideig kell töltenie és nem melegszik-e túl, ha az 1500-as akkukhoz lett gyártva.
El tudom képzelni, hogy nem akarja sokkal nagyobb árammal tölteni. Ha tudod, ellenőrizd le, mit szól hozzájuk a töltő a két verzióban.
(#) asch válasza Bluger hozzászólására (») Jan 19, 2020 /
 
Szerintem: Ha töltőfeszültséget szabályoz, akkor nagyobb lehet a töltőáram a tervezettnél, és ebből lehet baj. Ha áramot szabályoz, akkor csak simán tovább tart a töltés.

A töltők általában kell hogy "tudják", hogy mit töltenek, egyéb paraméterek is számíthatnak.
(#) Bluger válasza ferci hozzászólására (») Jan 19, 2020 /
 
Azért kérdeztem úgy, hogy lasabban tölti mert lehet gyári 2,5Ah-s akku venni hozzá de az horribilis áron, ezért nem kell töltőt cserélni. Még így is töredéke mintha új eredeti akkut vennék.
Köszönöm a válaszokat, kipróbálom, hogy melegszik e vagy sem, vagy mit produkál.
Egyébként ez a töltő töltő
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2020
(#) ferci válasza Bluger hozzászólására (») Jan 19, 2020 /
 
Mérjél áramot, ha tudsz! Az az első... tudja-e adatlap szerint a töltő vagy sem, ha többet kérne az akku.
Ha csak melegedne, azt ki lehet védeni.
(#) bjoc hozzászólása Feb 19, 2020 /
 
Sziasztok! A segítségeteket kérném. Építettem egy akku pack-ot 3S40A balanced bms-sel (Aliexpress) és 3 db 18650-el ahogy kell. A fúrógép működik, nincs gond. A töltéssel kapcsolatosan viszont nem tudom eldönteni hogy használhatom-e az eredeti MAKTEC DC1850 nicd-hez való töltőt. A töltő rajzát mellékeltem ha esetleg segít.
(#) Kovidivi válasza bjoc hozzászólására (») Feb 19, 2020 /
 
12.6V-ot ad le a kimenetén? Ha igen, akkor szerintem mehet. Mérd meg az első töltésnél az áramot, nehogy túl nagy legyen. Ha több, mint 12.6V, akkor én beraknék a töltőbe az egyenirányítás után egy CC/CV DC-DC konvertert, 12.6V 1-2A-re állítva.
(#) bjoc válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 19, 2020 /
 
Köszi a tippet, ez a konverter is lehet a megoldás ha belefér a töltőbe de nagyon kevés benne a hely.
Az eredeti töltő szerintem pont állandó árammal (1.4A) és változó feszültséggel működik mert 9.6, 12, 14.4 és 18 voltos nicd pakkokat is tud tölteni. Lehet némi módosítással el lehetne érni hogy 12.6V 1.4A fix értékekkel működjön de ehhez kellene valaki aki profi ebben a témában.
(#) Kovidivi válasza bjoc hozzászólására (») Feb 20, 2020 /
 
Biztosan el lehet érni. Jelenleg áramgenerátoros a kimenete, ezért mindegy, hány cellás az akku. A töltés végét valószínűleg egy NTC mutatja meg az áramkörnek. Az átalakításhoz ha segítségre van szükséged, jobban jársz a DC-DC-vel, kb. 1.42$, és elég kicsi is.
Bővebben: Link Ennél a modulnál ha 1A-nál többet állítasz be, ellenőrizd a melegedését, főleg amikor a dobozba bezárod, mert akkor még kevesebbet tud szellőzni.
(#) bjoc válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 20, 2020 /
 
A konverterekkel az a probléma hogy általában a fesz. bemenetük max. 38V. A töltő viszont 42V-ot produkál a graetz utáni pufferkondin mérve.
38V alá kellene tornászni a feszültséget minél kevesebb alkatrésszel és keletkező hővel. Az LM338-al talán meg lehetne oldani.
Ha van jobb ötleted ne tartsd vissza!
(#) Kovidivi válasza bjoc hozzászólására (») Feb 20, 2020 /
 
42V akárhogy is nézzük, a 18V-os akkupakkhoz is túl magas. Terheld már be mondjuk 50mA-rel. Ha visszaesik a feszültség 30-34V környékére, akkor rajta is maradhat ez az 1.5W-nyi terhelés, nem hiszem, hogy sokat zavarna. 30V-nál 600Ohm-ról beszélünk, majd meglátod, meddig esik be. Egyébként a trafót is ki lehet cserélni, ha van alacsonyabb feszültségűd. Esetleg kapcsoló üzemű. Én egyébként forrasztottam egy vezetéket a töltőn belül a csatlakozókra, rá egy XT60 csatlakozó, és ImaxB6-tal töltöm az összes akksim. Beállítom, hogy 3S töltés, és kész. Egyik akksimnál még a balancer csatlakozó is kilóg az akksipakkból, olyankor balanszált töltést alkalmazok.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2020
(#) bjoc válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 25, 2020 /
 
200 ohm-mal terhelve csak 39V-ra esett vissza a fesz. és fűtött rendesen a 8W. Lejjeb egyelőre nem tudtam menni mert nincs több teljesítmény ellenállásom de sztem nem is érdemes.
(#) Kovidivi válasza bjoc hozzászólására (») Feb 25, 2020 /
 
Valóban nem érdemes. 40V elég sok.... Ha találsz valami DC-DC-t 40V-ra, akkor nem lesz gondod. Analógban nem érdemes gondolkodni, esetleg analóg módon 34V-ra stabilizálni, onnan pedig DC-DC. Utolsó lehetőség a trafócsere, esetleg nem használod az eredeti töltőjét, vagy csak mint csatlakozó használod, üresen, vagy teljesen saját elektronikával.
(#) bjoc válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 25, 2020 /
 
Sajna nem találok DC-DC-t csak max 38V-ra. Az analóg csökkentést 38V alá ahogy már írtam LM338-al gondoltam. A trafócsere sajna nem opció.
Az eredeti kapcsolás értelmezéséhez nem ismersz valakit vagy másik fórumot aki/ahol tudna(k) segíteni?
(#) Kovidivi válasza bjoc hozzászólására (») Feb 25, 2020 /
 
Ez a kapcsolás is DC-DC konverternek néz ki.
Az áramkorlát a bal alsó sarokban van, a max. áramot az R24 és R26 határozza meg. 10k-300 Ohm 5V-ból 0,146V-os referenciát készít, a sönt ha jól látom 1Ohm/1W (???), tehát 146mA-rel töltene? Ez túl kevés szerintem. Nézz rá a söntre, hogy pontosan mekkora, inkább 0.1Ohm lenne szerintem, akkor 1.46A-rel töltene, az már jobbnak tűnik, ha ez igaz, ezt a részt hagyhatod érintetlenül.
A PTC-s rész nem tudom, hogy fog-e kelleni, én kivenném. Ha egy lipo/liion akksi 1.5A-től melegszik, ott gond van.
Nem tudom mi a különbség a bat- és a bat/tco között... Pont fordítva kellene lennie, mert a bat/tco-nál méri az áramot. Vagy mit mérne ott 146mA-t, ha a sönt tényleg 1Ohm-os?
Látom a tekercset, de a hozzá kapcsolódó shottky diódát viszont nem. 1N4007-tel nem lehet buck konvertert készíteni. Az oszcillátor részt sem látom, de ez nem jelenti azt, hogy nincs is ott
Kérdés, hogy a P csatornás FET-en mekkora borda van, hogy analóg üzemben vagy kapcsolóüzemben dolgozik-e. Feszültségre 60V-os, tehát neki nem jelent gondot a 40V.
Számomra ennyi derül ki, nem valami sok.
Az a baj, hogy Nicd akksihoz nem is kell feszültség visszacsatolás, elég, ha konstans árammal töltöd, és ha meleg lesz az akksi, lekapcsolod a töltést. Tehát ha nincs is kiépítve ez a rész, akkor nem tudod átalakítani. És mivel univerzális a töltő, több feszültségű akksit tud tölteni, ezért gyanítom, hogy nincs benne ez a rész.
Hátha valakinek van kedve tovább bogarászni a kapcsolási rajzot. Ennyit tudtam segíteni.

Mi lenne, ha csak egy diódával egyenirányítanád (egyutas egyenirányítás)? Akkor kis terhelésre is nagyobbat zuhanna a feszültsége. Egy probát még megérne.
Vagy ha van sok diódád, akkor fogod, és sorba kötöd a megfelelő darabot. Egy db-on 0.7V esik kb (ha nem shottky). 10db-bal 7V-ot nyersz, de tegyél utána egy kis terhelést, és ellenőrizd a feszültséget!
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2020
(#) bjoc válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
A BAT- össze van kötve a BAT/TCO-val az akkupackban egy (biztonsági?) hőrelén keresztül ami hidegen zárt állapotú tehát hidegen a BAT- és a BAT/TCO rövidzárral össze van kötve. Meleg állapotban a hőrelé szétkapcsol azaz megszakítja a rövidzárat a BAT- és a BAT/TCO között. A hőrelé az akksik hőmérsékletét méri tehát sztem is úgy van a hogy gondoltad a töltő az akksik hőmérséklete alapján dönti el hogy befejezze-e a töltést. Az R31 az 1 ohm/1W. A bal alsó áramkör sztem a töltést engedi vagy letiltja.
A FET-en nincs hűtőborda ezért én úgy gondolom hogy kapcsolóüzemben dolgozik, az oszcillátor sztem a jobb alsó sarokban van a Q5, Q6, Q7 tranzisztorokkal.
A felette lévő áramkör sztem a fesz érzékelő R18,R15 az osztó, hiszen a konstans áramot a feszültséggel lehet szabályozni.
Valamint van egy hőérzékelő áramkör a töltőben az LM339 10,11,13 része de ez is az akkupack hőjét méri. A fesz érzékelő és a hőérzékelő pedig a D15, D14 diódákon keresztül az oszcillátort vezérli/szabályozza. D13 is van de arra nincs ötletem talán az akkupack bedugva/kihúzva érzékelés.
Ez az én elméletem de rohadtul nem vagyok benne biztos.
(#) Kovidivi válasza bjoc hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
" hiszen a konstans áramot a feszültséggel lehet szabályozni." - a söntön eső feszültséggel egyszerűbb. Esetleg egy maximális feszültség védelem van benne, hogy ne engedje ki a 40V-ot a kimenetre. A shottky dióda még mindig hiányzik, és az 1Ohm sem tetszik nekem...
(#) bjoc válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Van egy schottky a FET-ben.
(#) alex0 válasza bjoc hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Pedig van akár 60 voltra is, több típusból. Például az LM2596HV-re ha rákeresel, akkor ömlik a találat. De van más áramkör is, ha a DC-DC 60V-ra rákeresel.
(#) Kovidivi válasza bjoc hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Azon kívül kellene, nem a FET-ben.
Az LM2596HV jó ötlet. De vigyázz, az Ebay-esek között meg kell válogatni melyiket veszed, mert sok az, amit csak átszitáznak HV-re. Én inkább megbízható forrásból venném, ha találsz forgalmazót.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2020
(#) granpa válasza bjoc hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Ha jól látom "mezei" trafó a forrás. Nem lehetne néhány menetet beletuszkolni és ellenkapcsolással csökkenteni a szekunder feszültséget?
(#) bjoc hozzászólása Feb 27, 2020 /
 
Köszi a tippeket így már menni fog!
(#) Atti128 hozzászólása Márc 12, 2020 /
 
Sziasztok
Van egy B&D 18v-os behajtóm aminek lötyög a tokmánya. Mintha a végén a csapágy kikopott volna. A 3-as fúrószár csinál vagy 5-ős lyukat. Értek a gépekhez valamelyest, de ilyent még nem szedtem szét. Mire számítsak? Tényleg csapágy van a végén, vagy valami más?
Köszi Attila
(#) pipi válasza Atti128 hozzászólására (») Márc 12, 2020 / 1
 
Hali!
Nyilván csapágy, de golyóscsapágy nem szokott ekkorát kotyogni, meg tán a csúszócsapágy se.
De a "csapágyház" lehet műanyag, elolvadt, eltört...
(#) nash hozzászólása Márc 14, 2020 /
 
Sziasztok,

A mellékelt képeken egy 18V-osnak reklámozott Li-ion akkus fúró/behajtó töltője és BMS-e látható, ami a valóságban 3S,tehát 12,6V. Üresen a töltő 18V-ot ad le. A rajta lévő adatok alapján 18V 1,5A és a leddel visszajelez ha a pakk feltöltődött (töltés közben piros, a töltés végén zöld)
A kérdésem az lenne, hogy milyen BMS-t tudnék beépíteni a képen látható sérült helyett, amivel az eredeti töltő használható marad ?
Következő: »»   17 / 17
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu