Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátoros fúró
 
Témaindító: gabee, idő: Feb 5, 2007
Lapozás: OK   16 / 16
(#) Kovidivi válasza szs hozzászólására (») Feb 19, 2019 /
 
Sajnálom, a gondolkodás menetünk ellentétes, bármit is írnék, nem fogadnád el. Pl. a fogaskerekes példánál a kisebb áram... Én a motor üresjárati indítási áramát hasonlítottam össze a csavarbehajtóban levő motor indítási áramával, ami után még terhelés is van, és köztudott, hogy a legnagyobb erő mindig az első megmozduláshoz kell, ha valami mozgásban van, könnyebben mozgatható. És itt most a fogaskerekekre gondoltam.
Találtam valamit: Bővebben: Link
Itt az indulási áram 12A. Áttétel nélküli motort mértek, áttétellel még magasabb az áram értéke. Sajnos nem írja, milyen motort teszteltek, úgyhogy ebbe bele.tudsz kötni.
Itt egy másik: Bővebben: Link
29A indulási áram, 2A mikor forog, a motor típusa is meg van adva. A szabvány 540-es motor valahol ez a kettő grafikon között van. Ha van kedved, keresgélj kicsit ( brushed motor current measure with scope). Nincs kedvem többet linkelni.
(#) Kovidivi válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 19, 2019 /
 
Az indulási áram ideje 1-8ms, ezt multiméterrel sajnos nem lehet mérni. Talán ha van min. max. funkció benne, de annak is elég gyorsnak kell lennie... Szkóp mutatja meg igazán a pontos értéket.
(#) szs válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 20, 2019 /
 
Folyamatosan elfelejted, vagy én nem írtam le elég világosan:
-Túlterheléses indítási áramot is mértem, állóra lefogott tokmánnyal. 12A-t. Két másodpercig csak, az igaz, de a multi ekkor nem kellett átlagoljon, miegymás.
Nem látom be továbbra sem, hogy ellenben az "üres" (azaz terheletlen) tokmány megindításához miért kellene 15-25A...
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2019
(#) Kovidivi válasza szs hozzászólására (») Feb 20, 2019 /
 
Az állóra lefogott tengelyű motor árama megközelítőleg az indulási árammal egyenlő.
De ha ezt az áramot ismét a multid vékony és hosszú kábelével mérted, a 200VA-es 17VDC transzformátoroddal, akkor nem a maximális áramot mérted, hanem ami ki tudott alakulni. Ha én 10A körüli áramot mérek, akkor 15cm-es vezetéket használok, 2.5-4mm2 átmérőjű vezetékkel.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2019
(#) szs válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 20, 2019 /
 
Ok, olyat be is fogok szerezni akkor a (remélhetőleg a héten-jövő héten) és akkor ismét mérek
(#) Inhouse válasza istu99 hozzászólására (») Feb 20, 2019 /
 
Nekem még az jutott eszembe, hogy nem írtad (mondjuk szombat óta semmit), hogy a cellákat hogyan kötötted a rendszerbe... Ha forrasztottad, akkor lehet, hogy meg is van a hiba oka.
(#) kcsilla hozzászólása Aug 25, 2019 /
 
Sziasztok!
Van egy Bosch gsr csavarbehatóm nemrégiben megadta magát, csak úgy indul be ha behúzom teljesen a nyomógombját és utána beteszem az aksit, a panelt kicseréltem de nem az a rossz, vagy az akku vagy a motor melyik lehet a ludas ?
(#) Kovidivi válasza kcsilla hozzászólására (») Aug 25, 2019 /
 
Ha szorul a motor, túl nagy áramot vehet fel, amit esetleg a gyengélkedő akksi nem tud leadni. A leírt.módszerrel csak azt éred el, hogy az akksit várakozás nélkül rákapcsolod a motorra. Normális.esetben biztosan van egy kb. 0.5mp-es "gyorsítás", ahogy meghúzod a ravaszt. Tippem: szoruló motor (vagy az utána levő mechanika) és/vagy gyenge akksi.
(#) kcsilla válasza Kovidivi hozzászólására (») Aug 25, 2019 /
 
Köszi de ha direktre kötöm a motort meg az akksit akkor jól működik, mechanika az jó
(#) Kovidivi válasza kcsilla hozzászólására (») Aug 25, 2019 /
 
Pont ezaz. Ha dirketben kötöd, munt egy lórugás, akkora áramot kap a motor induláskor (akkumulátor mint kondenzátor működik az első pár ms-ban) míg ha a ravaszt húzod, a kitöltési tényező 0-ról 100%-ra fog emelkedni, kb. 0.5mp alatt. Elmarad ez az óriási áramcsúcs, ez már elég lehet ahhoz, hogy a mechanika szorulását ne tudja a motor leküzdeni. Mindig a motor indulása a legmegterhelőbb, a legtöbb teljesítményt igénylő dolog.
(#) tibibalogh520 válasza Kovidivi hozzászólására (») Aug 25, 2019 /
 
Mitől szorulna egy ilyen mechanika? Láttál már ilyet belülről? :O
(#) gombi175 hozzászólása Aug 28, 2019 /
 
Sziasztok!
Van egy 5 cellás akkumulátoros fúróm, amihez vettem egy bms-t, de sajnos 15 amperest. Tud valaki segíteni abban, hogy hogyan lehet kiiktatni ezt a korlátot? Maga a bms nagyon jól tölt. A rajta lévő nagy mosfet 150 amperes, szóval nem azt kell kicserélni. Amit helyette vettem 100 amperes bms-t az meg nem tud olyan jól tölteni, folyamatosan lekapcsolja a töltést, mert a cella eléri a határfeszültséget. Gondolom új cellákkal könnyebb lenne, mert a használt cellákat nehezebb balanszírozni. Csatolok képeket, hátha valaki ráismer.
Szóval a 15 amperest kéne valahogy meghackelni.
Előre is köszi
(#) Kovidivi válasza gombi175 hozzászólására (») Aug 28, 2019 /
 
Mosfet és sönt csere... A jelenlegi mosfetek 15A-re vannak méretezve. Ha csak a söntöt csökkented, megfőhetnek a FET-ek a nagy áramtól, és nem lesz lekapcsolás soha (zárlatos FET miatt).
Következő: »»   16 / 16
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu