Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egy kis robogó elektronika
Lapozás: OK   30 / 36
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Okt 13, 2018 /
 
Idézet:
„"nyomás alatt nincs szikra" esetére jut el minden oldal.”


Ez csak gyertya cserével orvosolható.
(#) Ricsi89 válasza arion hozzászólására (») Okt 14, 2018 /
 
Az a baj, nagyon nehéz így látatlanba bármit is mondani. Kezd egy gyertyacserével. Járasd meg gyertya nélkül, hogy a sok benzin kiszellőzzön a hengerből. Ha összegyűlt a sok benzin akkor sem fog indulni. Azt mondod akkora szikra van, hogy ha nem testeled le a gyertyát akkor is áthúz. Ezzel kizárhatjuk azt, hogy gyenge a szikra és esetleg nyomás alatt nem húz át, ennek át kell húznia. A gyenge szikra már a gyertyán is alig húz át. Az hogy kompresszióhiány vagy szimering. Az nem egyik pillanatról a másikra jön elő.
Attól pedig, hogy a karbit nem állítgatod lehet még egy részleges dugulás, úszó szorul, felakad, stb. Az állás nem tesz jót a karbinak sem. Ha a gyertyacsere nem jön be én belenéznék a karbiba és kipucolnám.
(#) arion válasza attika hozzászólására (») Okt 14, 2018 /
 
Megtörtént, sajnos ez sem oldotta meg a problémát. Levettem a gyertyapipát és egy gyertya a hengerbe becsavarva, a második a gyertyapipában és a két elektródát összeérintve a szikra átugrik egyikről a másikra ergo a hengerben is van szikra. Nem hallani azt a tipikus erős sercegést sem amikor a gyertya kivetten van szikráztatva.Csak ahogy láttam van hogy narancssárgás a szikra van hogy kékes de nagyon gyengécske. HOgy lehetne kiszürni mi hibásodott meg a gyujtás áramkörben? Sajnos csereberéhez nincs alkatrészem de mérni tudok. A gyujtótrafó primerén cirka 4 ohm a szekunderén (autotrafo) 5000 ohm körül mérek.
Egy Ducati tipusú számomra ismeretlen alkatrész is van az áramkörben ez egy műanyag dobozka. Két vezeték (föld és valami) megy a gyujtótrafóra, egy engedélyező (testre kapcsoló) vezeték megy a gyujtáskapcsolóról és két vezeték megy bele az állórészből. Ez egyik gondolom a megszakító lehet a másik a gyujtótekercs. 800 ohm és 500ohm a mért ellenállás.
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2018
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Okt 14, 2018 /
 
Én nem elektromosan keresgélnék tovább.
A benzin mennyire régi benne?
(#) arion válasza attika hozzászólására (») Okt 14, 2018 /
 
Tavaly nyáron vettem akkor használtam utoljára a motort. Idén nyáron júliusban pöccre indult vele a motor, pöfögött kb 5 percet szépen majd leállt. Akkor elkezdett folyni a hűtővíz a blokkból, ott ahogy az állórész tekercsei is vannak. Azóta nem indul be.
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Okt 14, 2018 /
 
Én csak megnézném a karburátort meg a légszűrőt is, ha nem kap elég levegőt akkor kénytelen szerencsétlen benzint szívni helyette, ezzel eláztatva a gyertyát.
Röffeni se röffen?
Próbáld meg előmelegített gyertyával mint a versenyautókat
(#) arion válasza attika hozzászólására (») Okt 14, 2018 /
 
Kivettem a gyertyát felcsiszoltam az érintkezőket szárazra töröltem, hengeren kívül szépen szikrázik. Visszatéve még egy röffenés sincs, 5-8 rugás után a kivett gyertya benzines.
Nem tudom mennyiben számít de egy évet állt a motor, tavaly nyár óta, majd idén nyáron elsőre indult, majd pár perc után leállt. Akkor kezdett folyni a hűtővíz. Lehet az is hogy a két dolognak nincs köze egymáshoz. De visszagondolva lehet hogy csak annyit ment a motor amennyi benzin volt a karbiban? De ez sem lehet igaz hisz most benzines a gyertya.
Hogy érted az előmelegített gyertyát? Sütőben?
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Okt 14, 2018 /
 
Gyertyát nem szabad sem csiszolni sem drótkefézni.
Ki kell égetni lángon az elektródát, hogy szép barna legyen.
Halvány izzásig nyugodtan melegítheted az elektródát és mikor kihűl akkor szép barna lesz.
Az előmelegítést úgy gondoltam, hogy gázégővel vagy gázpisztollyal kiégeted és melegen betekered a hengerbe és indítasz.
A légszűrőt csak megnézném elsőre, vagy akár anélkül indítani.
(#) arion válasza attika hozzászólására (») Okt 14, 2018 /
 
Mindig tanul az ember... ezt sem tudtam, hogy nem szabad csiszolni drótkefézni a gyertyát.
Holnap megcsinálom, van gázos forrasztópisztolyom itthon. A légszűrőt is könnyü leszednem, mivel a fél motort szétbontottam már kínomban
(#) dB_Thunder válasza arion hozzászólására (») Okt 15, 2018 /
 
Kiegészítéskén a miért nemhez: A kefe fém anyaga a kerámián nyomot hagy, rontva annak szigetelési képességét, Illetve a elektróda esetleges bevonatja sérül
(#) arion válasza arion hozzászólására (») Okt 15, 2018 /
 
Gyertyát kiégettem szárazra töröltem megmelengettem de sajnos így sem indul be a motor. Viszont 20 rárugás után érezni a benzinszagot és a gyertya nedves.Levegőszűrőt levettem, ez sem számított semmit A karburátor legalább jó. Kizárásos alapon biztos hogy a gyujtóáramkörben kell lennie a hibának, de hogy mi romlott el... az kérrdés, és hogy lehet kimérni.
A gyujtótrafónak milyen ellenállásúnak kellene lennie? a primeren kb 4 ohmot a szekunderen 5000 ohmot mérek. A CDI kimérhető valahogyan? vagy provizorikusan helyettesithető valamivel ?
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Okt 15, 2018 /
 
Biztos, hogy csak benzines?
Nem lehet, hogy víz is kerül a hengerbe?
Kompresszió van benne elég?
Ha kint van szikra szép nagy és jó a gyertya meg a gyertya kábel is akkor bent is kell legyen szikra.
Semmi röffenés, semmi jel az indulásra ez nekem furcsa.
Próbálj meg tiszta új benzint adni neki kívülről.
Akár úgy is próbálhatod, hogy lehúzod a benzincsövet a karburátorról, feltekered felső holtpontra a dugattyút, nyomsz bele egy kis benzint fecskendővel.
Visszatekered a gyertyát és indítózol vagy rugdosod.
Ha így se indul vagy röffen akkor lehet tovább nézni.
(#) arion válasza attika hozzászólására (») Okt 15, 2018 /
 
Sikerült találnom egy gyári szervizkönyvet igy némileg előbbre jutottam. Az állórész gyújtótekercsének és a jeladó tekercsének ellenállása pontosan annyi amennyi a gépkönyvben van igy az kipipálva. A nagyfesz tekercs ellenállása is annyi (szekunder/primer) mint amennyinek lennie kell. Maradt a gyertya és a CDI. Mivel 2 gyertyát is próbáltam és hengeren kívül szépen szikrázik az is kizárva. (próbából 1,5mm-es hézagot állitottam be és azt is átüti a gyertya de akár 3-4mm-t is) Feltételezem ha van szikra akkor a CDI-nek is jónak kell lennie.

Kompressziót sajnos nem tudok mérni, az ujjammal befogtam a gyertya nyilását erővel és megrugattam a motort, .... kinyomta az ujjam a kompresszió...azt sajnos nem tudom hogy benzines vagy vizes a gyertya.. nem tudom megállapítani. Benzinszagot érzek a karbiból és vagy a hengerből is. Holnap megpróbálom azt hogy leválasztom a tankot és valahogy kiürítem a karbit hogy tiszta benzint tudjak adni neki. Bár hogy őszinte legyek ez a motor inkább nyári élménymotor, igen keveset megy. Tavaly, vagy tavalyelőtt nyáron szétszedtem a teljes üzemanyag rendszert, kiszárítottam a tankot és az utolsó csavarig fúvókáig szétszedtem a karburátort is és mindent alaposan kitisztítottam. Tökéletesen üzemelt minden. Számomra az az érthetetlen, hogy idén nyáron 7-8 hónap állás után pöccre indult vigan pöfögött majd pár perc után leállt és azóta még egy röffenés sincs.
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Okt 15, 2018 /
 
Idézet:
„Számomra az az érthetetlen, hogy idén nyáron 7-8 hónap állás után pöccre indult vigan pöfögött majd pár perc után leállt és azóta még egy röffenés sincs.”


Éppen ezért gyanakodtam a benzinre.
Próbáld meg az, hogy friss benzint nyomsz direktbe a hengerbe és gyertya gyors bele és indít.
De előtte a karbiból vagy ereszd le vagy rugdosd ki.
Nincs a benzinnek petróleum szaga?
(#) attika válasza attika hozzászólására (») Okt 16, 2018 /
 
Esetleg még a gyertyakábelt mérd meg ha ki lehet tekerni a CDI-böl.
(#) arion válasza attika hozzászólására (») Okt 16, 2018 /
 
A gyertyakábel a nagyfesz trafóba bele van öntve kiszedni nem tudom, a gyertyapipa szintén öntött a gyertyakábelre az sem bontható meg. De a trafó szekundere és primere jó az annyi ohm amennyi a szervízkönyvben van. A CDI-ből jövő és az állórészre menő kábeleket megmértem az állórész tekercse és jeladó tekercse is olyan ellenállású mint a gépkönyv leirásában van. Milyen kábelre gondolsz pontosan?
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Okt 16, 2018 /
 
Arra gondoltam, a gyertyakábelre, de gondoltam, hogy nem szerelhető.
Bár ha megmérted a primert is meg szekundert is akkor kilőve.
Próbáld még meg tiszta benzinnel, ha úgy sem akkor marad a karburátor szétszedése, úszószint, fúvókák ellenőrzése, pucolása és próba.
Olyan nincs, hogy minden jó és mégsem indul, de még csak élet jelet sem ad magáról.
Legalább röffene már egyet.
(#) arion válasza attika hozzászólására (») Okt 16, 2018 /
 
Még 1x átgondoltam mindent és nem nyúltam a karbihoz, viszont átmértem újra az elektromos rendszert. Azt hiszem meg is van a hiba. A gyujtótrafo szekunder tekerce 5kiloohm a gépkönyv szerint 6 Kohm -+ 25%, ez jó. A primer tekercs gépkönyv szerint 0,7 ohm -+ 20%. Itt viszont 0.2 ohm-ot mértem. Szerintem ez átütött vagy menetzárlatos lett.
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Okt 16, 2018 /
 
Hmm ez érdekes.
Elmondásod szerint van szikra szép nagy.
Akár 1cm-ről is áthúz, helyére betekerve még csak röffenni sem röffen.
Én azért csak kipróbálnám friss benzinnel de te tudod, próbáld ki új trafóval.
Ennyit csalhat a műszer is amivel mérsz, ha a szekundert is megnézed 5Kohm de 6-nak kéne lenni.
Én még mindig nem elektromos irányba keresgélnék de te tudod mit akarsz.
Az nem lehet, hogy nem FHP előtt adja a szikrát?
A lendkereket nem szedted le?
Nem lehetséges, hogy elnyírta a kis "éket" és ugyan van szikra de nem ott ahol kéne.
(#) arion válasza attika hozzászólására (») Okt 16, 2018 /
 
Ha belegondolsz lecsökkent menetszámmal is van szikra ami szemre jónak tűnik de a kevés menetszám miatt már nincs ereje... pontosan ez az a nyomás alatt nincs szikra esete.
Tegnap sötétben kutyafuttában mértem most viszont alaposan, kinullázott műszerrel. A 0.2 ohm kevéske ahhoz képest hogy tűréssel együtt 0.56- 0.84 ohmnak kell lennie a primernek.
A szekunder az benne van a tűréshatárban, igaz lefelé. Ott 4500-7500ohm a normális, én 5194 ohmot mértem.

Továbbá van az a bizonyos 7-8 hónap állás után pöccre indulás majd ugy leállt mint amit leállítanak. Ha vizes lett volna a benzin (ahogy már történt ilyen) akkor köhög prüszköl ködöt fúj a kipuffogóból de jár a motor. Ha benzin lett volna a problémás akkor elkezdett volna köhögni prüszkölni akadozni a motor nem pedig leáll mint amit kikapcsolnak.
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2018
(#) fastaction válasza arion hozzászólására (») Okt 16, 2018 /
 
Sziasztok ! Ha megengeditek segítek ! A gyújtásnak semmi baja sincsen . Karburátorra megy egy hosszú gumicső , ami a benzincsapot nyitja egy membrán segítségével . Lehúzva a csővet , óvatosan bele kell szívni . Ekkor a karbiba jut benzin . Egy pár csepp benzint kellene fecskendővel a hengerbe nyomni , aztán próba . Be kellene indúlnia . Amennyiben nem , akkor az a vízfolyás gyanús lehet . Télen nem fagyott - e szét ? Aztán ott van az a fránya autómata szivató is ám .Üdv
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2018
(#) attika válasza fastaction hozzászólására (») Okt 16, 2018 /
 
Köszönöm, hogy összefoglaltad egy hsz-be azokat amiket már egyszer leírtam
Gondolom nem olvastad végig az elejétől az egészet csak a végéből csíptél el egy kis részletet. Én itt ezennel ki is szálltam a témából.
(#) fastaction válasza attika hozzászólására (») Okt 16, 2018 /
 
Igen ezek a mai benzinek , már fél év után megromolhatnak . Az adalék kicsapódik .
(#) fastaction válasza attika hozzászólására (») Okt 16, 2018 /
 
Igen Te is jól mondtad , csak látom Neked nem hisznek .
(#) Ricsi89 válasza fastaction hozzászólására (») Okt 16, 2018 /
 
Nem te mondod neki először, de látod nem akar hallgatni senkire. Ha kint van kék erős szikra, akkor bent is lennie kell. Már rég megpróbálhatta volna egy kis benzinnel a hengerbe, de nem hallgat senkire. Ő kért segítséget laikusként, aztán meg nem fogadja el a tanácsot, megkérdőjelezi azt.
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2018
(#) fastaction hozzászólása Okt 16, 2018 /
 
Jól van semmi baj .
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2018
(#) arion válasza fastaction hozzászólására (») Okt 16, 2018 /
 
Köszönöm mindenkinek a segítséget, pár nap múlva kiderül minden. 2300Ft nem egy nagy összeg ennyit megér hogy kicseréljem a műszer szerint rossz, 22 éves gyujtótrafót. Remélem nekem lesz igazam, majd referálok
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Okt 16, 2018 /
 
2300ft-ért tele tankolod a motort és az friss benzin
Te tudod hogy mennyi fölösleges pénzed van
Majd mérj rá az új trafóra is, csak a tűrések végett.
(#) fastaction válasza arion hozzászólására (») Okt 16, 2018 /
 
Hajrá ! Várjuk a fejleményeket .
(#) Ricsi89 válasza arion hozzászólására (») Okt 18, 2018 / 1
 
Az a trafó kb sosem szokott tönkremenni, főleg nem a primer oldala. Ha meg is döglik, akkor pedig nincs semmi szikra. Már rég pöföghetne, ha megnézted volna azokat amiket itt leírtunk.
Nem tudom miért jön ide valaki segítséget kérni, ha nem hallgat senkire és a saját feje után megy. Akkor miért kérdez?
Következő: »»   30 / 36
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem