Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sziasztok!
Valaki el tudná nekem magyarázni, hogy a mellékelt képen lévő kapcsolásnál, hogy lehet kiszámolni a B pont feszültségét a földhöz képest? Van egy 5V-os és egy -12V-os feszültségforrás illetve 3db ellenállás a kép szerinti kapcsolásban.
Alapvetően két számítás kell. Az elsőnél az 5 V-os feszültséggenerátor helyére rövidzárat kötsz, majd kiszámolod az áramokat, feszültségeket. A második lépésben elvégzed ismét ezeket a máveleteket de úgy, hogy a másik feszültséggenerátort zárod rövidre. Ha ezek megvannak, előjelhelyesen összeadod az értékeket és készen is vagy. Igaz, ehhez kelleni fognak az ellenállások értékei is, esetleg a kapott egyenletekből kifejezed B pont feszültségét.
Szuperpozíció tétele.
Sziasztok!
A következő dologban szeretném kikérni a véleményeteket: több héttel ezelőtt bejelentették, hogy az EU területén eltörlik az óraátállítást és hogy a tagállamok maguk dönthetnek, hogy milyen időzónában szeretnének maradni. A kérdésem az lenne, hogy ha valamilyen oknál fogva jövőre vagy a későbbiekben Magyarország más időzónát használna, mint Németország akkor az itthon használatban lévő rádió-vezérelt (DCF77-es) órák (azon része melyeknél nem lehet az időzónát változtatni), gyakorlatilag "használhatatlanná" válnának? Esetleg lehetne ilyen esetben valamit tenni? Köszönöm szépen a válaszokat!
Ha mutatós az óra akkor a mutatót át tudod tenni
Ha digit akkor az gáz.
Sziasztok,
Egy elemteszter kapcsolást terveztem uC vezérléssel. Maga az áramkör elég egyszerű lenne: egy logikai N csatornás FET-en fűt, a söntön eső feszültséget egy opamp erősíti és innen megy az uC analóg bemenetére, a uC PWM kimenetét pedig dupla RC filterrel simítom. Gondoltam felhasználom a dual opamp másik felét is, a simított PWM menjen a neminvertáló bemenetre, a söntről erősített jel az invertálóra, a kimenettel pedig vezérlem a FET gate-et. Ezt összedobáltam LTSpice-ban, és úgy oszcillál a szimuláció hogy rossz nézni. Futottam már bele az LTSpice hülyeségébe korábban, volt olyan hogy egy FET-et kicseréltem egy másikra és hirtelen működni kezdett az addig halott - és a valóságban működő - áramkör, de nem tudom hogy most is ez van-e. Csatolom a kapcsolást, szerintetek van benne valami elvi hiba? (Zárójelben: az RC filternél a feszültségosztó direkt van, az opamp is kap tápot, nem ez a hiba.) Köszi, Tamás A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2018
Nézd meg ezt a kapcsolási rajzot: Bővebben: Link 15A-ig állítható az áram, nem gerjed semmit.
Miért van mindkét opamp nyílthurokban?
A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2018
Hali!
Az lm358 mindkét fele nyilt hurokban működik, így akartad? R7 nek mi értelme a kimenet terhelésén kivül? R7 inkább az 1K másik felére? Nekem nem világos a második műv erősítő miért van rákötve az elsőre, az uc pwm-je miért nem a fet G-re megy
A FET analóg üzemben dolgozik, nem pedig kapcsoló üzemben, ezért kell az opamp, így a referencia feszültséggel arányos lesz a söntön eső feszültség, vagyis az áram. Így lehet PWM jellel meghatározni, hogy mekkora áram folyjon. Ha a PWM a gate-et hajtaná, akkor bekapcsolásnál óriási áramok folynának, tönkremehetne a FET.
Az első OPA negatív visszacsatolása nem stimmel.
Uhh, ezt ezen a rajzon elcsesztem, de a sajnos szimulációnál nem. Pedig megörültem...
Az R7-R6 a visszacsatolás, 22k a kimenet és az invertáló bemenet közé, 1k az invertáló bemenet és a föld közé, 23x gain. A 2. műveleti erősítővel egy jobban skálázható szabályozást szerettem volna, mert 8 bites PWM-em van, amit akárhogy is simítok 1 lépés 2 mV. A FET árama pedig csak egy szűk tartományban szabályozható, és nem kapcsolóként használnám hanem terhelésként. Viszont a 2. opamp nagyon "binárisan" kapcsol, még kisebb hullámzásra is, úgy látszik. Szóval tettem egy 3. RC fokozatot is, illetve még alakítottam kicsit az opamp-FET gate közé került 1k, utána pedig 100 µF így már megfelel nekem amit a szimulátor mutat.
Köszi, de ez most nekem overkill.
Csak egy "quick and dirty" kapcsolást akartam összedobni, mert haver adott pár változatos állapotú NiMH akkut, aztán azokhoz csinálnék egy mérő/merítő eszközt. A uC szabáyozás annyira nem kritikus, potival is állíthatom az áramot, csak ha már a méréshez és kikapcsoláshoz mindenképp használom, akkor gondoltam miért ne.
Szia! A második műveleti erősítőt hagyd el!
Vázoltam egy feszültségosztót, mellyel 1,25-3,75 V közé transzponálhatod a gate vezérlő feszültséget. A programod segítségével kedvedre finomíthatsz is rajta.
Miért overkill? Neked csak az LM358-as rész kell belőle, nem az egész. Az elvet kell nézned, hogyan van a FET meghajtása megoldva.
Van kedved kifejteni mire gondolsz? A 22nF kondira, ami a kimenetre és az invertáló bemenetre van kötve? Enélkül túl gyors volt a szabályzás, gerjedt. Köszi.
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2018
Bocs, én tbarath kapcsolására mondtam, hogy hibás a VCS. A 22k rossz helyre van kötve.
Elsőre eléggé karácsonyfának tűnt a dolog, és pár dolog nem is tiszta benne. Most van egy szimulátorban eléggé jó megoldásom, reloop-ét is megnézem majd, de a Tiedet elteszem későbbi átnézésre, amúgy is kellene hamarosan egy ilyen jószág.
Sziasztok.
2x Jack 6.3 Balanced kimenetű a DAC-om vonalkimenete. Hogyan tudom én ezt bekötni az erősítőm unbalanced RCA bemenetébe? A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2018
Hát ez marha jó , köszi
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2018
Sziasztok Mágusok !!
Adott egy motoros seprü,de tönkre ment az aksija ,ami 7.2 v -os beépítettem helyette két 18650 -es litium aksit. A gondom az,hogy így 8.4 v -om van és túl gyorsan forog a motor , Mivel lehetne csökkenteni 7.2 v -ra . Valami egyszerü modszert szeretnék . Előre is köszönöm a válaszokat .
Szia!
Bekötsz sorban az ampernek megfelelő 1 db ( hűtött ) dódát és ha még sok a feszültség, ill. a sebesség, +1 db schottkyt is.
Ha diódát teszel bele, akkor egy azt rövidrezáró kapcsoló sem árt, mert a nagyobb feszültség csak a kisütési szakasz elején áll fenn (5-10% üzemidő), utána már terhelten 3,7V a feszültségük.
A jobb megoldás a LiFePO4 akkumulátor. Legjobban akkor jársz, ha nem töltöd teljesen tele az akkukat. A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2018
Sziasztok! A kávéfőzőmben elrontottam két hőbiztosítékot. Lehúztam a hőfokjeladót a panelról, persze túlment a hőfok. A hőbiztosíték linkje:
saecoalkatresz.hu/minden-175c-termosztat-1nt08l5125-p-18309.html A kérdésem, hogy létezik erre helyettesítő alkatrész olcsóbban? És mi a pontos típusa, neve?
Hőkioldó: Bővebben: Link. Már ha jó a mérete. Ha az eredeti hőbiztosíték egyedi mérettel rendelkezik, akkor ennyi.
Szerk.: Amit linkeltél, azon hőkoldó van, tehát többször lehet vele hibázni. A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2018
Kettő van benne ugyanazon kazán hőbiztosítására, kiszerelés után mindkettőn szakadást mérek. Bárcsak neki futhatnék mégegyszer!
A méret szerintem ugyanaz. Ez nem ugyanazt a célt szolgálja? : aliexpress.com/item/5pcs-KSD301-KSD302-175C-175-Celsius-degree-16A-250V-NC-Normally-Closed-Ceramics-Temperature-Switch-Thermostat/32884671110.html?spm=2114.search0204.3.44.1d7e2d84Jtx78b&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10065_10068_318_319_317_10696_450_10084_10083_10618_452_535_534_10304_533_10307_10820_532_10821_10302_204_10059_10884_323_10887_100031_320_321_322_10103_5727711_5727811_448_449,searchweb201603_45,ppcSwitch_0_ppcChannel&algo_expid=f31c39a5-2864-457b-a4df-28b3018e3daf-6&algo_pvid=f31c39a5-2864-457b-a4df-28b3018e3daf&transAbTest=ae803_5 |
Bejelentkezés
Hirdetés |