Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Savas akkumulátor
 
Témaindító: Gyupi, idő: Márc 13, 2006
Lapozás: OK   53 / 65
(#) Balto a farkas hozzászólása Jan 11, 2019 /
 
Indítózás közben 10.5V-ra esés az még jó?
(#) Tomi111 válasza Balto a farkas hozzászólására (») Jan 11, 2019 /
 
Hogyne lenne jó, sőt.... Esik az még lejjebb is.
(#) Balto a farkas válasza Tomi111 hozzászólására (») Jan 11, 2019 /
 
És olyan előfordulhat, hogy ebben az akkuban ólomiszap van és önmerül? Mert 4-5 nap után bizony nyökögve indul. Ha csak 1 napot áll akkor indul rendesen és a mért értékek is jók. Akkusarut is lehúztam, nem a kocsi meríti le. Fel is lett töltve már, generátor patent.

Vagy az önindító rossz, de akkor mindig rosszul tekerne, ez meg jól teker ha mentem vele. Ha állt 4 napot akkor meg nyökög. Tipikus akku hiba, de akkor hogyan mérünk rajta ilyen jó értékeket? Én csak az ólomiszapra tudok gondolni, hogy leszívja. Ami terhelővillás és indítózásos értéket nem befolyásol és fals eredményt ad az akku valódi állapotáról. Csak tudnám mitől lett iszapos az akku. Nálam is lemerült párszor, de ennyitől vége is volna? Szerintem ez már a boltban is rossz lehetett. Következőt ha megveszem mindenképp megméretem ott a boltban, 12.4V alatt el se hozom.
Csak nehogy kiderüljön utána, hogy az önindítóm volt rossz.
(#) sarkadi67 hozzászólása Jan 12, 2019 /
 
Előre is bocs a hülye kérdés miatt, egy két hónapos Exide Premium 12V 85Ah akku egy centiméteren kirepedt egy koccanáskor.
A repedést egy állítólag egy hűtő+benzintank ragasztóval lefedtem, elvileg tökéletes.
Az lenne a kérdésem, (a tetejét még nem szedtem le) MI FOLYT ki belőle ? Ez még a deszt.vizes akkukhoz hasonlóan, -feltöltöm deszt.vízzel és ok, vagy más szükséges ?
Köszönetem előre a segítségért, marha drága volt, de csak ez annyira erős, hogy teker rendesen egy Espace-t...
(#) nedudgi válasza sarkadi67 hozzászólására (») Jan 12, 2019 /
 
Ki a hunyó a koccanás ügyében? Ha más, akkor vetess egy újat. Ha Te vagy a hunyó, akkor mérd fel, mi történik akkor, ha továbbreped, és kifolyik a sav. Hogy mi folyt ki, azt innen hogy lehet kitalálni? Nem vagyunk látnokok.
Jópár éve agy koccanásra rálegyintettem, mondván, a lökhárítóra rákenődött a tettes autójáról egy kis festék. Fél év múlva szólt a szerelő, hogy cserés a lökhárító, két fülecske kivételével mind lepattogzott róla.
(#) kadarist válasza sarkadi67 hozzászólására (») Jan 12, 2019 /
 
A kifolyt akkumulátorsavat akkumulátorsavval pótold, ne desztillált vagy ioncserélt vízzel, mert akkor felhígul.
(#) Lacaboy hozzászólása Jan 29, 2019 /
 
Sziasztok!
Ha 12V rol 1,5óra alatt 23w terhelés mellett 11.70V ra csökken a feszültség akkor mekkora az akksim kapacitása? Ebből megállapítható?
(#) Bakman válasza Lacaboy hozzászólására (») Jan 29, 2019 /
 
Nem. Az akkut fel kell tölteni teljesen, majd le kell meríteni, lehetőleg állandó árammal. A kapacitás elsősorban a hőmérséklettől és a terhelőáramtól függ.
(#) Chipmunk1960 válasza Lacaboy hozzászólására (») Jan 29, 2019 /
 
Az inkább mérvadó lehet, hogy teljesen feltöltve, 12,5 V, indítózás közben mennyit esik!
(#) B-enji hozzászólása Jan 31, 2019 /
 
Sziasztok! Szeretnék egy pótakkut a jelenlegi Topla Top Ca-Ca 75Ah-ás indítóm mellé. A pótakku célja az lenne, hogy járó motor nélkül is kiszolgálja az autóba telepített hifiberendzéseket, kímélje a fő indító akkut és ne kelljen aggódnom az indítás miatt. A hifi max áramfelvétele 60A, de ez ritkán van kihasználva inkább kb max 30A körül lehet. A cél nem is a nagy hangerő, hanem a minőségi zenehallgatás, és kb 2-3 órás hallgatási időtartamban. A pótakku a csomagtartóban lenne elhelyezve, megfelelően rögzítve. A két akkut párhuzamosan összekötném, hogy a menet közbeni töltés is meg legyen oldva. Milyen akkut ajánlanátok erre a célra? Kell-e relé a két akku közé (ami leállított motornál megszakítaná az akkuk összeköttetését)? Jelenlegi töltőm Forex T1214B. (12V14A)
(#) szsrobert válasza B-enji hozzászólására (») Jan 31, 2019 /
 
Tolteskor es kisuteskor is parhuzamosan erdemes kapcsolni.
En tennek egy megszakitot a pozitiv agba, es egy hobiztos helyen egy izzot aramkorlatnak.
(#) Chipmunk1960 válasza B-enji hozzászólására (») Jan 31, 2019 /
 
Szia, Pont ilyen magoldáson gondolkozok, csak inverter miatt. 6-inkább 8mm -es kábel már elég arra az A -re. A kérdés, hogy a 30-60 A-t álló motornál szeretnéd, vagy menet közben? Egy nagyobb autó generátora kb 80A -es, de ezt pontosan meg tudod nézni az adatlapon.Én már az indítót kicseréltem, a gyári 60- ról először 75Ah -s ra, de a Ca új nem jött be nekem, nem byírta tartani tartósan a 12,5 V-ot, most egy 110 Ah-s préseltem bele, még éppen befért. 2L benyás, de a kissebbek meg sem bírták tekerni, a 75Calciumos is behalt, mihelyt hidegebb lett. Lehet túl jól sikerült a motorfelujításom, utána, még nem mértem kompressziót. A lányeg, hogy fogod a két teljesen feltöltött akksit, mondjuk egy napi pihenés után, s ráraksz monjuk 100W /2halogén/ egyforma terhelést, ha egy óra után megközelítőleg ugyanazt a a feszültséget mutatják, nyugodtan párhuzamosan kötheted őket.
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2019
(#) Chipmunk1960 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 31, 2019 /
 
Folyt. Ha nem menet közben akarod hallgatni, akkor kicsit másabb a helyzet, mert nem kap közben tültést az akksi, s a lemerítéssel, 1,75V/cell alá nem érdemes menni, az 10,5V, ami a mélykisülés határa, alatta hamarosan elhalálozik az akksi. Ezért, írd le pontosabban, hogyan akarod használni.
(#) Tomi111 válasza B-enji hozzászólására (») Jan 31, 2019 / 1
 
A hifinek munkaakku kell, az indítóakku nem bírja sokáig a sok lemerítést. A kettő közé egy relé kell, ami járó motornál kapcsol össze.Ezt vezérelheti pl. régebbi autóknál a generátor felől a töltésjelző lámpára menő szál, újabb autóknál nem tudom, hogy vezérlik. Vannak direkt ilyen relék, amik 80A-t is elbírnak. Ilyet használnak egyébként hajókban, lakóautókban a munkaakku töltésére. Semmi elektronika, csak a relé és biztosítékok. Így ha a munkaakkut lemeríted, az autó még indítható. Bár 30A-t kivenni két-három órán át, kell jókora akku!! A generátort is nagyobbra szokták cserélni sok esetben.
(#) B-enji válasza Tomi111 hozzászólására (») Feb 1, 2019 /
 
Köszönöm, így fogom megcsinálni!
(#) Tomi111 válasza B-enji hozzászólására (») Feb 1, 2019 / 1
 
Szia! Csatoltam képeket a reléről. Bár ez egy régebbi darab, de biztosan kapható hasonló ma is. Ez direkt ilyen célra készült. A csomagolásán látható a bekötés is, bár ahogy nézem itt az indítóakkut válassza le, de ez bekötés kérdése.
(#) oatis hozzászólása Feb 26, 2019 /
 
Üdv!
Van egy 6 éves 155Ah-s akkum. Pár hete már nem bírt indítani. A kapocs fesz.11,5V-volt. Rátettem töltőre egy napra. Feltöltés és 2 óra pihentetés után a kapocs fesz 12,7V. Lemértem a cellák sav sűrűségét és az alábbit mutatta két cellára. A többi a zöld mezőben maradt. Ez esetben a két cellában túl híg lenne a sav, vagy az említett cellák rosszak lehetnek?
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy mivel munkagép akkuról van szó, kap rázkódást rendesen. Évente után kell töltenem a cellákat vízzel, mert leszáradnak. Eddig mindig csak ioncserélt vízzel töltöttem után. Lehet értelme akkusavval próbálkozni e két cella esetében?
(#) ujfalusi válasza oatis hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
6 éves. Kiszolgálta magát. A két cella rossz, nem lehet vele mit kezdeni. Ha rövidre zárod (vastag vezetékkel) az a két cella pezsegni fog.
(#) Chipmunk1960 válasza oatis hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Szia, Az első, még nam annyira rossz a második, már szulfátos. Megpróbálkozhatsz deszulfátorral, de egy 6 éves aksinál már nem sok reményt látok. Mivel csavaros, meg tudod mérni a feszültséget is a cellákban, ha egy drótot a müszerzsinór végén beledugsz a cellákba. Abban kevesebb lesz a fesz, illetve, ha terhelést adsz rá hamar leesik.
(#) oatis válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Építettem egy szulfát mentesítő töltőt innen a fórumról. Most azzal böködöm, hátha javít rajta.

Azt nem értem, hogy hogyan lehet ekkora különbség a két cella sav sűrűsége között. Tulajdonképpen nem értem a fizikáját. Továbbá azért hoztam fel a savval való utántöltést, mint lehetőséget, mert biztos, hogy lötyögött ki sav is az akkuból a rázkódástól, és ha én mindig vízzel töltöm utána akkor végül a sav elhígul. (Az akku teteje fel nedvesedik akár egy tenyérnyi darabon is a csavaroknál és képtelen felszáradni. Csak sajnos már nem emlékszem hogy melyik cellánál volt ez leginkább látható. Természetesen a műanyag burkolat nem törött.)
Vagy teljes tévúton járok?
A 6 év egyébként tény hogy nem kevés...
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2019
(#) ujfalusi válasza oatis hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Igen, tévúton jársz. A két cella azért nem emel mert rossz. Nem a savval van gond.
A savmérővel ha mérsz a jó cellák ha felvannak tölve a zöldbe emelnek a rosszak nem.
(#) Inhouse válasza oatis hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Sokkal inkább a víz párolog az akkuból, mint a sav. Valamennyi kerülhet ki belőle, látható nyomot hagy a fém részeken, illetve, ha nem párolog el a tetejéről a nedvesség, akkor az is savas. Nem tölt túl a jármű?
6év az pont elég egy ilyen akkunak.
A rázkódásból adódóan nem igazán mehet ki jelentős mennyiségű elektrolit, csak ha nem csavarod vissza a kupakokat. Vagy fel szoktak vele borulni?
(#) oatis válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Azért borogatni nem szoktam... De egy traktorról beszélünk, ami azért messze nem vízszintes terepen jár. A generátorral sztem. nem lehet gond, igaz nem mértem meg. Esetleg azt hogyan tudnám kideríteni ipari műszerek nélkül, hogy rendesen kapcsol-e a generátor/fesszabályzó? Csak multiméterem van.
(#) Inhouse válasza oatis hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Idézet:
„A generátorral sztem. nem lehet gond, igaz nem mértem meg”

DCV állás, a COM és a V bemenetekben levő mérőzsinórokat rádugod az akku + és - sarkára. Beindítva a járművet, 13,8 és 14,4V között kell legyen, terheléssel (lámpa, ventilátor, stb.) Ha több, akkor túltölt, ha kevesebb, akkor meg alul. Egyik sem jó.
Lefogatása rendben van?
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2019
(#) oatis válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Azt hittem valami bonyolultabb cucc kellene hozzá, majd meglesem. Lefogató alkalmatosság nincs a ládába csak egy gumi párna amin áll az akku.
(#) Chipmunk1960 válasza oatis hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Igen, általában 1-2 cella szokta hamarabb megadni magát az akksiban, általában a + felöli, vagy amelyik több meleget kap a motortól. A sav elfolyás, nem jellemzö, esetleg kevés párolgás, aminek sokkal több a látható nyoma, korrozió a tartó tálcán, saruk "kivirágzásása", mintsem hatást gyakorolna benne kémiára. Ha lemerited teljesen, szinte minden cella ugyanazt az értéket fogja mutatni, csak az a 2 nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem fog töltödni. Úgy 30 éve lehetett kapni valami "Akkuvit" regenerálót, meg olyan szilikon olaj félét a cellákba, ami csökkentette a kipárolgást.
(#) mugab válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Feb 27, 2019 /
 
A párolgás kevéssé jellemző, inkább a vízbontásos fogyás...
(#) Inhouse válasza oatis hozzászólására (») Feb 27, 2019 /
 
A lefogatás több szempontból is fontos, ha pattog az akku, hozzáérhet a + sarok a fém részekhez és a zárlat miatt kigyulladhat a jármű, ill. ahogy külön pattog a tálcán, szépen apránként kirázza az ólommasszát a rácsból és hamarabb tönkremegy.
(#) Chipmunk1960 válasza mugab hozzászólására (») Feb 28, 2019 /
 
A vizbontás 2,6V/Cell -nél indul be mint a pezsgés, persze alatta is elképzelhető, ha hirtenen nagy áramot kap a generátortól. Ez viszont a durranógáz, ami elillan, /jobb esetben, s nem robban/ ezt az újabb gondozásmentes akksik sem tudják vissza-alakitani vizzé, csak a párát összegyüjteni a labirintusba, ami visszacsepeg a cellákba.
(#) szsrobert válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Feb 28, 2019 /
 
Elvileg igen, gyakorlatilag 14V felett pezsegnek a cellak. 2,33V.
Következő: »»   53 / 65
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem