Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   254 / 260
(#) ferci válasza Tylla1 hozzászólására (») Júl 7, 2019 /
 
Akkor rakd vissza és teszt... de az akkuval sorban legyen először egy dupla reflektorizzó (párhuzamba kötve ) és úgy tekergesd a forgókapcsolót max környékén....
(#) Tylla1 válasza ferci hozzászólására (») Júl 7, 2019 /
 
Ez a holnapi program lesz, mert a bontásnál pár forrasztás elengedett, azokat kell helyrehoznom előbb.
Viszont ezt nem értem! Mi az a dupla reflektorizzó és hogyan kötöm sorba, miközben párhuzamban van??
(#) Tylla1 válasza szs hozzászólására (») Júl 7, 2019 /
 
Köszönöm a leírtakat, holnap tudom folytatni a tesztet, mert eddig a mérőműszer "szorulása" miatt nem láttam értékeket a töltőn!
(#) ferci válasza Tylla1 hozzászólására (») Júl 7, 2019 /
 
A dupla refiizzó ( autóba való..) két szálát kötöd párhuzamba és ezt az egészet pedig sorba az akku pozitív vezetékével pl.
Úgy képzeld el, mint egy nagyteljesítményű előtétellenállás, vagy áramkorlátozó....
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2019
(#) szs válasza Tylla1 hozzászólására (») Júl 7, 2019 /
 
Idézet:
„Mi az a dupla reflektorizzó és hogyan kötöm sorba, miközben párhuzamban van??”

Így, mint a rajzon...
(ha jó az akku, teljesen fölösleges)
-nem azért fölösleges, mert nem kellene áramkorlát, azért fölösleges, mint pár hsz-el előbb írtam
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2019

így.png
    
(#) ferci válasza szs hozzászólására (») Júl 7, 2019 /
 
Egy ilyen egyszerű és még ismeretlen akkutöltőnél teszt idejére legalább kell az áramkorlátozás.
Az üres kapcsokon mért 12,6 volt pedig még csak 100 Hz-es, kb. 16 volt csúcsfeszültségű félhullámokból álló feszültség és ki tudja, milyen akku kerül rá éppen.
(#) szs válasza ferci hozzászólására (») Júl 7, 2019 /
 
Természetesen kell az áramkorlátozás -ha jó a többi rész mindenestül. De ha jó a többi része, akkor áramkorlátozás biztosan van benne, attól akkutöltő.
De pont ő írta, hogy
-egyrészt 12,6V-ot mér terheletlen,
-másrészt: ha rákötött egy izzót, világít, -ha akkut köt rá, akkor nem tölt,
ebből következtetem, hogy plusz korláttal jobb helyzet nem lesz.

Én továbbra is ott tartok:
-meg kéne mérni az áramot, mikor izzóval próbáljuk,
-meg kéne mérni az áramot , amikor akku van rajta.
ha az első esetben van áram, a másodikban nincs, akkor tényleg 12,6V a kimenő, és ha az akku is annyi (vagy több volt), akkor miért töltene?
-De lehet ezek nélkül is szétszedni, valami majd lesz.
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2019
(#) ferci válasza szs hozzászólására (») Júl 7, 2019 / 1
 
Értelmezd, amiket beírtam.
Ez a töltő szerintem nem áramkorlátos, csak fokozatkapcsolós.
Az akkun meg nem látta, mi a helyzet, mert nem volt még jó a belső műszer. és a kézit se rakta közbe, ahogy láttam az írásból.
Ennyit ezekről.
(#) Tylla1 hozzászólása Júl 7, 2019 / 2
 
Jó, nem bírtam ki holnapig, összeraktam és szépen működik minden!
Rákötve az akkura a töltőt "V" állásnál a műszer szépen mutatja az aktuális 13 voltot.
Átkapcsolva "A" állásba pedig a forgókapcsoló tekerésével szépen lehet emelni a töltőáram erősségét, melyet a műszer rendben lekövet. Az akkumulátorom most fulra van töltve, de most pár napig nem fog mozdulni a kocsi, utána finoman rátöltök a feltámasztott szerkezettel
Azért az izzós áramkorlátozót is elkészítem a biztonság kedvéért!
Van ugyan automata töltőm, de ezzel az őskövülettel "izgalmasabb" a töltés meg egy kicsit másolhatom is fateromat, aki már nincs velünk 20 éve...

Nagyon köszönöm mindenkinek a tanácsokat és a ráfordított időt!!
(#) szs válasza ferci hozzászólására (») Júl 7, 2019 /
 
Igen, kb erről beszéltem. Ha nem mérünk, akkor csak találgatás van.
( én értelmeztem, amit írsz. ugyanazt meséljük -más megközelítéssel...)
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2019
(#) sector99 válasza Tylla1 hozzászólására (») Júl 7, 2019 /
 
Olvasgattam a kérdéseidet és a válaszokat...most csak azért írok, hogy jól esik ilyent olvasni. Az utolsó előtti "emberi" - emlékező mondatra gondolok. Köszi !...
(#) Tylla1 válasza sector99 hozzászólására (») Júl 7, 2019 / 1
 
Én köszönöm a gondolataidat!
Apám orvos volt, de mindent bütykölt, amit ért , általában sikerrel. Ezt örököltem, ezért "küzdök" néha számomra megfejthetetlen témákkal A hétvégén hoztam át pár szerszámát és a töltőt...döcögősen ugyan, de mostanra működik...örülök neki!
(#) sector99 válasza Tylla1 hozzászólására (») Júl 7, 2019 /
 
Nagyon helyes, szép hobbi ez - "...küzdj és bízva bízzál..." Én csak bátorítalak, a sikerélmény legyen a motivációd - az esetleges kudarc ne szegje kedvedet, próbáld újra és újra...
(#) giskard hozzászólása Júl 8, 2019 /
 
Építettem már töltőket (után építés, módosítás, saját lelemény), előbb, utóbb kellő faragás után minden áramkör működik (kivéve, energia a semmiből, ezen még sokat kell faragni (HI)).
Most olyan feladatot kaptam, hogy egy fűnyíró traktor két kivezetésen indukált feszültségéből kell tölteni az akkumulátorát (változó fesz és frekvencia). Egy áteresztő tranzisztoros megoldás kézenfekvő lenne, de nem szeretném a nagy disszipáció miatt.
Az 50 Hz frekin működő UJT-s (npn,pnp) tirisztoros kapcsolások kiválóan működnek. (beállítható áram) .
Nem szeretnék kísérletezni az idő szűke miatt. Van valakinek tapasztalata ?
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2019
(#) erbe válasza giskard hozzászólására (») Júl 8, 2019 /
 
Állandó mágneses generátoroknál töltésszabályzásra söntszabályzókat használnak. Amikor az akku feszültsége eléri a kapcsolási értéket, bekapcsol a tirisztor és söntöli a generátor tekercsét. A fizikai kialakítás miatt nem tud akkora áram kialakulni, ami veszélyeztetné a tekercset. Kisebb motorokban, robogókban is ilyen van, de még a Rába 15-ös traktor Lombardini dízelmotorjában is.
(#) giskard válasza erbe hozzászólására (») Júl 9, 2019 /
 
Köszönöm a felvilágosítást, tisztellek , becsüllek , de nincs semmilyen generátor, csak 2 pont van amin egy változó frekvenciájú és feszültségű váltóáram jön ki. erre keresek megoldást (ahogy az eredeti felvetésemben is írtam).
(#) giskard válasza giskard hozzászólására (») Júl 9, 2019 /
 
Végül ezt az egyszerű kapcsolást szültem. Az értékeket még meg kell határozni, de ez már nem lehet gond (azt hiszem működni fog).

zoli_1.jpg
    
(#) erbe válasza giskard hozzászólására (») Júl 10, 2019 /
 
Idézet:
„egy fűnyíró traktor két kivezetésen indukált feszültségéből kell tölteni az akkumulátorát (változó fesz és frekvencia).”
= generátor
(#) VIM válasza giskard hozzászólására (») Júl 10, 2019 /
 
Szia! Valamit nem értek ebből az egészből, hogy ha van benne akkumulátor akkor annak miért nincs gyárilag megoldva a töltése? Ha házgyári akkor pedig az milyen motorral van megoldva, annak gyújtása és elektromos felépítése mit enged meg "pluszban" kialakítani. Legalább azt illene tudni, hogy az a két szál honnan áll a rendelkezésre és az alkalmas lesz e akkut tölteni.
(#) silencezozo hozzászólása Júl 22, 2019 /
 
Sziasztok!


Segítséget szeretnék kérni egy töltő kapcsán.
Van egy SPS 48V/30A akku töltő, ami nem működik.
A képen található alkatrészek:
1. számú IC: ICE3A036S
2. számú IC: ICE1PCS01
3. számú IC: KA3525A
4. számú IC: MCP6022

Hiba: nem indul, csak az 5 számú relé kattog.

Sajnos neten semmit nem találtam a töltőről.
Kerestem blokkdiagrammot is, de azt sem találtam.

Valami ötlet, merre induljak, hogyan is kéne ennek működni?

Előre is köszönöm
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2019
(#) Chipmunk1960 válasza silencezozo hozzászólására (») Júl 24, 2019 /
 
Szia, A feladat nem egyszerű, javítottam párat/ de először nézd meg a segédtápot, a jobb oldali 1. IC és a vasmag, a kondikon. Sztem 15 V -nak kellene lennie kb. A tényleges melót a 3. vezérli, viszont van fesz, és áram figyelése. valahol kell egy izmos shöntnek lennie. De először a fesz a lényeg, mert míg nincs a kapcsokon nem indít. De ez a kattogás olyan mintha valahol, valami zárlatos lenne, s nem tud felállni a segéd táp. Ha az megvan, rá kell rakni az akksit, s visszafele végigmérni, merre megy a jel. A 4. Ic egy op amp az csak a shönt jelét erősíti fel értékelhetővé. Általában xxA/60mV -ost szoktak alkalmazni az általános yyA/75 mv helyett.
(#) silencezozo válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Júl 25, 2019 /
 
Szia!

Köszönöm az infót. Sikerült megjavítani. A segéd táp nem tudta elindítani a ventillátort. Szorult egy kicsit és a 3 W-os ventillátor indulásnál 520 mA-t vett fel és a BS170 nem bírta. Most már minden ok tölt is rendesen.

Köszönöm.
(#) Radar762 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 26, 2019 /
 
Helló!
Tanácsára megépítettem a reszursz akkutöltőt, de meg sem nyikkan. Tudna segíteni, hogy hol kezdjem a hibakeresést?
(#) vargaf válasza Radar762 hozzászólására (») Júl 26, 2019 /
 
Idézet:
„meg sem nyikkan”

Ilyen pontos hibajelenség leírás alapján nem lesz könnyű segíteni. Mi működik és mi nem? Mit mértél meg eddig? Gondolom semmit sem, legalább is a hiba leírása alapján erre következtetek. A készülék Nálad van, mi nem látjuk, bármit tenni csak Te tudsz.
(#) proli007 válasza Radar762 hozzászólására (») Júl 26, 2019 /
 
Hello! Teljesen egyetértek Ferivel. Mérés, fénykép, akármi?.. Amúgy az aksi rakta van? Mert anélkül tényleg meg sem nyikkan..
(#) Radar762 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 26, 2019 /
 
Helló!
Akkumulátor nélkül a trafó feszültsége 19.8V, akkumulátor csatlakoztatása után leesik 16V-ra, az ampermérő (deprez) nem mutat áramfelvételt. Az akksi kapocsfeszültsége 12.5V.( ha hirtelen sokszor az akku csipeszt hozzáérintem az aksihoz akkor az ampermérő felugrik 2-4 amper közé, de utána nem mutat semmit. )
(#) Radar762 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 26, 2019 /
 
Helló!
Holnap délelőtt tudok küldeni fényképet a panelről.
(#) szs válasza Radar762 hozzászólására (») Júl 26, 2019 /
 
Idézet:
„( ha hirtelen sokszor az akku csipeszt hozzáérintem az aksihoz akkor az ampermérő felugrik 2-4 amper közé, de utána nem mutat semmit. )”


Az enyém akkor csinált ilyesmit, amikor az akkusarkak jól el voltak... hogyismondjam? oxidálva? koszolódva? Szóval úgy néz ki, jó lesz az a tóltő, de próbáld már ki: jól beleszántasz az akkusarkakba a csipesszel, azután kapcsolod be a töltőt minimumon, és utána felcsavarod.
Én is csináltam gyerekként ezt a menet közbeni rácsattintást, működik is, míg van otthon tartalék biztosíték... valamiért azok nem csípják ezt a bánásmódot

Ha ez a "beleszántás" beválik is, akkor sem ez a tartós megoldás, hanem az akkusarkak letisztítása (esetleg csipeszek cseréje is)
(#) Radar762 válasza Radar762 hozzászólására (») Júl 26, 2019 /
 
Helló.
Bocsi - bocsi, rossz hejre raktam a mérő zsinór végét, ha rajta van az akksi akkor is 19.8V a trafó feszültsége.
(#) Chipmunk1960 válasza silencezozo hozzászólására (») Júl 26, 2019 /
 
Szia, akkor jól tippeltem. Szerencséd volt vele!
Következő: »»   254 / 260
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu