Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Westen 240 Fi gázkazán hiba
 
Témaindító: mics, idő: Máj 29, 2010
Lapozás: OK   62 / 82
(#) nik_zsolt válasza jacsi hozzászólására (») Nov 28, 2019 /
 
Szia! Megoldódott a problémád? Nekem is ugyanezt produkálja... Mi volt a megoldás ha megkérdezhetem?
(Egy fél órát szórakoztam a resettel, majd fentebb vettem az éjszakai hőmérsékletet, most egyenlőre jó...)Előre is köszönöm! Üdv!
(#) wpwr hozzászólása Dec 1, 2019 /
 
Sziasztok. Van egy 240 fi gázkazánom és tegnap elkezdte a hülyéskedést. Első szériás még, nincs benne utókeringetés. Aki üzembehelyezte szerelő rakott bele egyet tökéletesen működött. Most jött elő az a hiba hogyha a termosztát lekapcsolt kerregve recsegve állt le a kazán. Minden rendbe volt de ez a kis elektronika tönkrement. Visszakötöttem gyári állapotba,de a hiba csak megmaradt. Ha a termosztát lekapcsol, a szivattyú megáll de a gázt nem zárja el és még ugyanúgy ég a láng. Mikor szinte felforr a víz akkor kapcsol le. Ha a panel közepén rákoppintok picit a relé tetejére,akkor egyből leáll a láng. Másnak is volt már ilyen jellegű problémája esetleg? A hmv mikrokapcsolót is cseréltem meg a vezetéket is lehúztam nem az van "beragadva".

Előre is köszi!
(#) Lestár Gábor hozzászólása Dec 4, 2019 /
 
Sziasztok!
Nemrég költöztünk és az új lakásban a fent nevezett kazán üzemel! Most hogy beindult a fűtés lettünk csak figyelmesek arra hogy borzasztóan rezonál búg! Eddig csak a melegvizet használtuk akkor nem jelentkezik a probléma! A zöld keret alsó 1/3 harmadánál megnyomom abba marad a zúgas! Ebből gondolom hogy a kazánt borító lemezek rezonálnak! Tudok ezen segíteni vagy feltetlen szerelőt hívjak?
Köszönöm a segítséget!
(#) Luci hozzászólása Dec 7, 2019 /
 
Üdv Mindenkinek!
Szeretnék segítséget kérni egy Star 240 fi kazánnal kapcsolatban.
Melegvizet ad, azonban ha a termosztát bekapcsolja a fűtést, sorrendben ez történik:
-elindul,
-begyújtja a lángot,
-majd kb. 4-5 másodperc után a lángot jelző led kialszik,
-eltelik kb. 10 másodperc,
-ismét begyújtja a lángot,
-4-5 másodperc után kialszik és hibára fut,
-30 fokos led villog
Reset után ismét bármikor ad melegvizet, de ha a termosztáttal újra indítom a fűtést ugyanez ismétlődik.
Minden tanácsot előre is köszönök!
Ha valaki tud olyan budapesti szerelőt ajánlani aki jól ismeri ezt a kazán típust, azt külön köszönöm.
Szeretném felméretni és rendbe rakatni a kazánt.
(#) Tomi111 válasza Luci hozzászólására (») Dec 7, 2019 / 1
 
Csak egy tipp. ( ha olyan, amire gondolok) A fúvókákat kellene kitisztítani az égéstérben. Az égéstér elejét levéve az égősor ha minden igaz előre lehúzható (előtte gyújtó és lángőr elektródát leszerelni). Utána hátul a fúvókasorból a fúvókákat kivéve mindet kitisztítani. Van benne 11-12db. Gondolom dugulás van. Vizet engedve max lánggal üzemel, fűtéskor modulál, a kisebb teljesítménynél a láng nem éri el az elektródát. De nem vagyok gázszerelő, csak rokonnál ez volt a hiba nemrég, ott a fúvókák voltak részlegesen eldugulva és miért is ne pont az elektródánál lévő égősoré. ( én ráindítottam kiszerelt fúvókákkal, hogy a kiáramló gáz esetleg kihozza a mocskot a csőből is, de ez veszélyes lehet, nem ajánlom)
Az egész égésteret tisztítsd ki, ha már szétszeded, ecset, porszívó, esetleg kompresszorral kifújni, ha nem lakásban van.
A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2019
(#) Luci válasza Luci hozzászólására (») Dec 7, 2019 /
 
Tovább olvastam a fórumot, annyit sikerült kiderítenem, hogy a melegvíz vételnél a váltószelep függőleges (hátsó) rudazata szépen kibújik és működteti a mikrokapcsolót.
Viszont amikor a termosztát indítja a fűtést, akkor a váltószelep vizszintes rudazata nem bújik ki, így nem is működteti a mikrokapcsolót.
Jól gondolom, hogy utóbbi kellene ahhoz, hogy elinduljon a fűtés?
Illetve azt kérdezném még, hogy azon kívűl, hogy a váltószelep a hibás, okozhatja még valami azt, hogy a rudazat nem működik? A nyomásmérő kb. 0,9-et mutat.
(#) Luci válasza Tomi111 hozzászólására (») Dec 7, 2019 /
 
Köszönöm, holnap ezt is megnézem.
(#) merlingerin válasza Luci hozzászólására (») Dec 7, 2019 /
 
Szia!

Szakadt a membrán, szorul a tömszelence, mert víhköves a rudatat. Kapacitás szegény a szivattyú kondenzátora, dugulás van valahol.
(#) qut88 válasza Luci hozzászólására (») Dec 7, 2019 /
 
Jól gondolod a dolgot. A hibák sora mint merlingerin kolléga írta, próbáld meg levenni a mikrokapcsolót és kézzel - fogóval meghúzni oda vissza a rudazatot.
(#) sakrafi válasza Luci hozzászólására (») Dec 7, 2019 / 1
 
Mint a neve is mutatja "váltószelep" a rudazat azért bújik ki mert meleg víz igény van és nem fűtési igény.Fűtésnél a rudazat alap helyzetben van és nem mozdul! Az általad leírt hiba valószínűleg karbantartással megoldható.Égő mosás, hőcserélő tisztítás,ionizációs elektróda csere vagy tisztítás.
(#) sakrafi válasza qut88 hozzászólására (») Dec 7, 2019 /
 
Szerinted ha kézzel meghúzza a rudazatot fűtési üzemmódban leszerelt mikrókapcsolóval akkor mi fog történni??Olvasd már el az ereedeti hibajelenséget!
(#) Luci válasza sakrafi hozzászólására (») Dec 7, 2019 /
 
“Fűtésnél a rudazat alap helyzetben van és nem mozdul!” - tehát a hátsó rudazat a melgvíz igényre “nyit” az első ami vízszintesen mozog az a fűtési igényre “nyit”? Tehát ha a termosztát “jelet ad” ennek nyitnia kellene ugye?

Röviden, egyszerűen hogyan működik a váltószelep fűtési igénynél?
A hátsó rudazatot ha jól olvastam, akkor a vízvételnél megnyitott vízcsap hatására a “ meginduló” áramlás mozgatja?
Fűtési igénynél mitől mozog a másik rudazat?
A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2019
(#) Luci válasza Luci hozzászólására (») Dec 8, 2019 /
 
Tegnap este már fáradt voltam, ezért újra nekidurálom magam a kérdésnek.
Sakrafi segítő válaszában írja, hogy “Fűtésnél a rudazat alap helyzetben van és nem mozdul!” .
A váltószelepben van két rudazat, mindkettő egy-egy mikrokapcsolót működtet. Az egyik, a belső, ez függőlegesen mozog, a második elöl van, ez vízszintesen mozog.
Ha kinyitom a melegvizet, a belső függőlegesen kibújik és kapcsol a mikrokapcsoló, van melegvíz. Ha elzárom a csapot, ez visszahúzódik. Ok.
Sakrafi válasza szerint ha kibújik a hátsó rudazat, akkor melegvíz igény van, egyébként pedig fűtési igény, vagyis az első rudazat az nem a fűtési igénynél bújik ki?
A fórumban korábban úgy emlékszem azt írta valaki, vagy képen úgy volt jelölve, hogy a hátsó függőleges rudazat a HMV-t, az első vízszintes a fűtőkört kapcsolja.
Ha indítom a fűtést, akkor az első vízszintes rudazatnak ki kellene bújnia vagy sem?
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2019
(#) sakrafi válasza Luci hozzászólására (») Dec 8, 2019 / 1
 
A hátsó függőlegesen mozgó rudazat az az áramlásérzékelő és nem váltószelep.Amikor elindul a szivattyú akkor a rudazat kibújik és bekapcsolja a mikrókapcsolót, ez fűtésnél és meleg víznél is így van.Az első a vízszintesen mozgó az a váltószelep és a meleg vízcsap megnyitására bújik ki a rudazat és kapcsolja a mikrokapcsolót jelezve, hogy meleg víz igény van.Fűtésnél visszamegy alaphelyzetbe.Te viszont azt írtad,hogy a 30-as LED villog az pedig gyújtási hiba
semmi köze a váltószelephez illetve az áramlásérzékelőhöz akkor másik LED jelezne.Ahogy már előbb írtam az irányba keresd a hibát.

Westen.jpg
    
(#) Luci válasza sakrafi hozzászólására (») Dec 8, 2019 /
 
Köszönöm, így értem. Működik végre, egyelőre kiporszívóztam az égésteret, az égősort, megcsiszoltam az elektródákat összeszereltem és elindult a fűtés 30 perce!
Köszönöm nektek a segítő szándékot, külön köszönöm neked és Tomi111-nek a segítséget.

TOVÁBBRA IS KERESEK WESTEN STAR 240fi KAZÁNT JÓL ISMERŐ SZAKEMBERT BUDAPESTEN
(#) Luci hozzászólása Dec 9, 2019 /
 
Sziasztok, újra itt...
A fűtés működik, de túl sűrün kapcsolgat ki és be a kazán.
Bekapcsol, a fűtővizet felfűti a beállított hőfokra, alapból 70 fokosra, de próbáltam 50 fokossal is, majd láng kikapcsol, keringető működik. Amikor a víz visszahűl pár perc alatt, kezdődik elölről.
22 fok van beállítva a szobatermosztáton, lassan éri el ezt a hőfokot így, sok indítás-leállítással.
Gondolom ez nem tesz jót a kazánnak.
Elvileg le kellene modulálnia a lángot és a beállított vízhőfokot tartani, amíg a beállított levegő hőmérsékletet el nem éri, most olyan, mintha teljes lánggal üzemelne folyamatosan és a vízhőfokra kapcsolna ki.
Mi lehet a probléma?
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2019
(#) merlingerin válasza Luci hozzászólására (») Dec 10, 2019 /
 
Vagy valóban nem modulál, vagy már nincs hova, mert dugulás van. Vagy a szivattyú nem szállít eleget, kondenzátora kapacitás szegény.
(#) jacsi válasza nik_zsolt hozzászólására (») Dec 10, 2019 /
 
Szia!
Már jó, a panelon a relé nem kapott elég feszültséget így nem tudott be húzni és csak kattogót.Csatolt képen amit sárgával körberajzoltam az volt cserélve azóta hibátlanul működik.
(#) nik_zsolt válasza jacsi hozzászólására (») Dec 10, 2019 /
 
Szia! Köszönöm szépen az infót!
(#) vvvati hozzászólása Dec 12, 2019 /
 
Üdv mindenkinek!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.Átolvastam a fórumot mindent átnéztem és mégsem jó.
Van egy Baxi Luna 240 Fi -m. Azt csinálja minden üzemmódban hogy elindul a keringetés, ventilátor,gáz ,szikra, láng van és 5 másodperc múlva kialszik majd vár egy kicsit és újraindul.Ezt megcsinálja háromszor majd a 30 fokos led pirosan villogni kezd.Gépkönyv szerint gázhiány. Reset megint próbál hármat.
Az ionizációs lángőrön tudok mérni 5-10 v-ot lehúzva.A láng visszajelzés nem világít.A panelon a lángőr áramkörében minden jónak néz ki.
Fázisfordítást próbáltam,a másik irányban el sem indul.Égő kitisztítva.
A gyújtó és az ionizációs elektróda ugyan olyan? mert csak gyújtó elektródát lehet kapni.(Közben letörtem )
Köszönöm!
(#) Luci válasza merlingerin hozzászólására (») Dec 12, 2019 /
 
Szia, köszönöm a választ!
A kondenzátor kiszereléshez le kell vennem a mellette lévő alkatrészt, mert nem férek hozzá a kondenzátorház csavarjához, ennek még nem futottam neki.
A fűtésági NTC-t hideg állapotban 11kOhm értékűnek mértem, elvileg az jó.
A HMV ági NTC állapota számít fűtési üzemmódban?
Találtam egy kilazult felfogatást, a mellékelt képen bekarikáztam, a 190-es anyacsavar lazult ki, a cső a gázszelep felé megy. Mi ennek a (62) neve és mi a feladata? Fontos, hogy a rajta lévő furat merre nézzen?
Segítséget kérnék még abban, hogy szemből nézve a bal oldali gyújtóelektródának és a jobb oldali égésbiztosító elektródának is, azaz mindkettőnek bele kell érnie a lángba? Nálam a bal oldali gyújtóelektróda beleér a mellette lévő égősor lángjába, a jobb oldali égésbiztosító elektróda viszont nem, a vége pontosan a mellette lévő két égősor között van...
(#) sakrafi válasza Luci hozzászólására (») Dec 12, 2019 / 1
 
A fűtési NTC 25 fokon 10kOhm tehát az jó.A HMV NTC a fűtésben nem vesz részt. Mivel zárt égésterű a kazán az égéstérben kisebb a nyomás mint a normál légköri nyomás.A 62-es alkatrész ezt a nyomás különbséget hivatott a gázszelep felé jelezni és mindegy milyen irányban van a furat.Az elektródák helyzete jó kell.hogy legyen mert különben gyújtási hibára futna a készülék. HMV készítésnél van moduláció? Ha van akkor a lángmodulációval nincs gond az működik.Amennyiben a jelenség csak fűtésnél van akkor lehet dugulás a fűtési rendszerben,esetleg szűrőnél,ha van. Váltószelep is okozhat ilyen hibát,ha nem vált át rendesen.Nézd meg,hogy fűtési üzemben melegszik-e a HMV hőcserélő,ha igen akkor a váltószelep nem állt át teljesen.Ha a modulációs tekercsről lehúzod a két vezetéket akkor minimum teljesítményen kell mennie a kazánnak, ha visszadugod akkor emeli a teljesítményt.Ha a szivattyú nem jó akkor szerintem HMV készítésnél is jelentkezne a hiba.
(#) Luci válasza sakrafi hozzászólására (») Dec 14, 2019 /
 
Szia, köszönöm a segítséget!
A kiegyenlítő tartályban 0,4bar nyomás volt, ebbe fújtam 1,0 barig.
A HMV készítésnél forró vizet engedtem a konyhai csapon kb.10 percig, egyszer sem állt le a kazán.
Gondolom azt, hogy modulál-e, a láng nagyságából illetve a kazán hangjából lehet észrevenni..?
Azt tapasztalom, hogy gyorsan emelkedve 70 fokig világítanak a ledek, nem megy fentebb gondolom a HMV termosztát beállítás miatt, de nem hallom illetve nem látom a láng változását.
Amit viszont észrevettem HMV üzemben, hogy a fűtés előremenő csöve melegszik a kazánnál, kéznek kellemes szintig (8-10 perc alatt). Nem volt bekapcsolva a fűtés 2 napja, mert nem akartam erőltetni az 5 percenkénti ki-be kapcsolgatást, tehát hidegről indult.
Ezeken kívül még feltűnt, hogy amikor megnyitom a melegvizet és pár másodperc után gyújt a kazán, a gyújtás után a nyomásmérő műszer 1bar-ról felugrik azonnal kb. 1.3 barra, ahogy elzárom a vizet visszaesik azonnal 1 barra.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2019
(#) MaricsE hozzászólása Dec 14, 2019 /
 
Üdv mindenkinek!
Olvasgattam a fórumot és elismerésem mindenkinek, aki időt és energiát szentel arra, hogy másoknak segítsen.
Látva a komoly hozzáértést és segítő készséget, előhozakodnék a magam problémályával is:
Westen starmaster+ kazánom éveken át hibátlanul üzemelt. Nemrég azt vettem észre, hogy a melegvíz hőfoka ingadozni kezdett. A kazán házon kívül van, így nem nézegettem nap mint nap, csak a hiba okán. Azt tapasztaltam, hogy E3 hibával meg-meg áll. A fórumon olvasottak alapján ellenőriztem a kapcsolódó elemeket. Nyilvánvalóan hibás alkatrészt nem találtam, levegőköri dugulást nem találtam. (Ettől még a nyomás vagy hőmérséklet érzékelése lehet pontatlan). A burkolat levételével " rendben" üzemelt, azóta is várom a gázszerelő mestert.
Közben a hidegebb idők beálltával gyengének tűnt a fűtés, ismét nézegettem a kazánt:
A fűtőkör hőmérséklete 45 és 50 fok között mozog 15-20 másodperces ciklusban (felmelegít, lekapcsol, lehül, és újra begyújt, felmelegít ...). A láng azonos 25% intenzitással ég, ha a melegvizet megengedem akkor van moduláció.
Nem tudom, hogy a két dolog összefüggésben van-e, és hogy egyidőben keletkeztek-e.
Nehézséget okoz a vizsgálódásban, hogy nem ismerem a kazán lelkivilágát, azaz a pontos működését. Ha valaki tudna forrást ehhez a tudáshoz, azt is megköszönném.
A segítséget előre is köszönöm, szép napot mindenkinek!
(#) VIM válasza MaricsE hozzászólására (») Dec 14, 2019 /
 
Szia! Westen Star Master+ leírása és benne a beállításhoz szükséges értékek megadva. Számomra érthetetlen, hogy miért nem egy normál használatra megadott (felprogramozott) értékekkel hozzák forgalomba? Lesz itt olyan szerelő aki ettől sokkal többet tud Neked majd segíteni.
(#) Luci válasza sakrafi hozzászólására (») Dec 15, 2019 /
 
Szia,
Kimértem a modulációs tekercset, nem szakadt.
A HMV hőcserélő nem melegszik fűtési üzemmódban.
A láng modulációval kapcsolatban úgy látom a kis ablakon keresztül, hogy kisebb a láng mint HMV üzemben, de menetközbeni változást nem érzékelek. Legjobban úgy látnám, ha levenném az égéstér előlapját, de ettől kicsit tartok...
Levettem a modulációs tekercsről a kábeleket, a láng ugyanakkora mint a fűtési módban, de nem akkora, mint HMV módban. Ezzel a láng dologgal nehezen boldogulok tapasztalat híján...
Mivel már hideg van a lakásban, bekapcsoltam kicsit a fűtést.
Kazánon a fűtés potméter kb. fél állásban van, a szobatermosztát 21,5 fokra van beállítva.
Termosztát indít, fűtés bekapcsol, a kazán vízhőfok kb. 1-2 perc alatt 60 fokig felmegy.
Marad 60 fokon, kb. további 3 percig megy a fűtés, majd kikapcsolja a lángot. Szivattyú keringet még kb. 3 percig, a víz hőfoka 50 fok, ekkor ismét bekapcsol a láng, víz 60 fok, megy kb. másfél percig, keringet kb. 3 percig, majd ismét gyújt... szóval kb. 5 percenként ki-be kapcsolgat.
Jó ez így? Attól tartok, hogy a ki-be kapcsolgatás nem tesz jót a kazánnak... Amikor lekapcsol a láng, pattog, ahogy hül a fém...

Tegnap írtam, hogy a tágulási tartály szelepén 0,4 bart mértem, de nyomás alatt, tehát nem volt leengedve a kazánból a víz. Pumpáltam bele levegőt 1 barig. Később, visszaolvasva a fórumban, leengedett, 0 bar mellett kellene beállítani a nyomást.
A tágulási tartály nem megfelelő nyomása okozhatja a sűrű ki-be kapcsolást?

A héten 7-8 szakembert hívtam, az első mondat után közölték, hogy nincs idejük...
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2019
(#) sakrafi válasza Luci hozzászólására (») Dec 15, 2019 /
 
Szia
A tágulási tartályt valóban nyitott rendszernél tudod csak felpumpálni,de egyébként az nem okoz ilyen jellegű hibát,mint amit leírtál.Az amit írsz azt nagy valószínűséggel a fűtési hőcserélő iszaposodása,vízkövesedése okozhatja.Ezt "savazással "lehet megoldani. A rendszerben esetleg nincs szűrő beépítve? Annak a dugulása is csinálhat ilyet.
(#) VIM válasza Luci hozzászólására (») Dec 15, 2019 /
 
Szia! Nem vagyok szakember de tegnap én is valami hasonló problémával "küzdöttem". Bővebben: Link A kollégámnak forrasztottam meg a hibás vezérlőjén a táptrafó lábait és még a gyanús repedt forrasztásokat a trafó környékén. Találtam viszont egy oxidált felületű ellenállást amiről kiderült, hogy a főégő gázszelep vezérlőhöz tartozik de nem tudtam rajta értéket mérni. A kollégám mondta is, hogy nem tud a kazán kisebb lángon üzemelni, így felfűt egy kis ideig majd leáll és ezt ismételgeti. A másik topikban a szakember segített kideríteni az ellenállás értékét ami majd legközelebb ki lesz cserélve. A szelep vezérlő csatlakozója trapéz alakú. A panelen le tudod követni a fóliázaton, hogy honnan, milyen alkatrészektől érkeznek oda a kivezetések. A mérések pedig segítenek kideríteni, hogy hol lehet a probléma.
(#) Luci válasza sakrafi hozzászólására (») Dec 15, 2019 /
 
Szia, ha gyárilag nincs benne szűrő akkor nincs, mert utólag nem lett beépítve.
Köszönöm a segítséget, a vízkőtelenítés tervben van, ha lesz rá szakember.
(#) Luci válasza VIM hozzászólására (») Dec 16, 2019 /
 
Szia, nálam májusban volt alaplap csere, illetve van moduláció.
Többször beleolvastam a fórumba, rémlik ilyen hiba, amikor a kazán full lánggal működik, ott szó esett a gázszelep rugójának töréséről. Csak ötlet.
Megpróbálom visszakeresni a hozzászólást.
Következő: »»   62 / 82
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem