Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   325 / 584
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Nem kellett rávenni senki "buta" harmadikvilágbelit arra, hogy bányásszák ezt. Bányászták ők ezt már korábban is, olyan környezetvédelmi megoldásokkal, amik nyugaton elfogadhatatlanok. Nem mi döntöttünk így, hanem ők!
Az viszont a mi döntésünk volt, hogy nem tettünk védővámot az ilyen környezetszennyező (kizsákmányoló, stb.) módon bányászott alapanyagokra, ezért a hazai iparunk versenyképtelenné vált, bezárt. Emiatt most ott tartunk, hogy ha Kína nem szállít ezt-azt, akkor mi nem gyártunk semmit...
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Idézet:
„Rakétánként 60 müholdat tud fellöni, kb egy közepes europai ország éves CO2 termelése árán.”

Fake news.
A Falcon Heavy 1. fokozata 123,5 tonna, a 2. fokozata 32,3 tonna kerozint visz, ez a maximum, 156 tonna kerozin. Az oxigénmennyiség ennek a 2-2,5x-ese (287,4+75,2=362,6), ebből összesen lesz 518,4 tonna "kipufogógáz". Aztán még a gyorsítórakéták, stb., számoljunk hasra ütve (és szerintem túlozva) 1000 tonnával.
Ehhez képest Magyarország kibocsátása ennek a 61000x-e, azaz 61 millió tonna.
(#) llax válasza tbarath hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
A Starlink 60 műholdas adagjához elég a Falcon 9, abba max 156t kerozin fér (mindezt úgy, hogy a világ rendszeresen, évente többször használt rakétái közül az egyik legnagyobb). Egy B747-esbe 193t, egy A380-asba 254t kerozin fér (mennyi megy át belőlük naponta Magyarország légterében?). Más irányból megközelítve: Magyarország kb. 2 órányi autóhasználata (24/7-re osztva), de csúcsidőre számolva valahol fél órányi körül van...
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Persze, hogy nem tettünk vámot az ilyesmire, hiszen Rejtö szavait idézve bizományi rablokra biztuk a mai napig az ügyet, kirámoltatjuk velük amit lehet és mossák kezeiket. Pontosan emiatt szervezték igy az ügyet, hogy kikerüljék a vámokat, a fejlett országok kismillio korlátjait, de a haszon maradjon. Meg a sötétzöldek naponta siránkozhassanak a klimaváltozáson, mintha az acélgyár Kinában vagy Indiában kevesebb CO2-t okádna ki mint A Ruhr-vidéken vagy Kassán. A zsebrádioba/zseblámpába is zöldebb ugyanaz az elem, ha Indiában gyártják mint valamelyik europai gyárban.
A nép is szemethunyt a csaláson, hiszen hirtelen fillérekért jutott olyan dolgokhoz, amit korábban még a prospektusban sem mert megnézni. Nekünk is jol jön, ha 2-3€-ért egy kész Arduinot stb kapunk vagy ugyanennyi pénzért egy marék kitünö alkatrészt. Én még valamikor 3-4 dolcsiért vettem 1 LED diodát meg 9 dollárért egy jobb opampot. ( igaz, hogy mind a kettö Made in USA volt.).
Egyet az uraság elfelejtett, hogy a pénztologatás hasznot hoz, de sem tudást, sem munkatapasztalatot nem ad. Ezért nem lehet ma már szinte semmit sem visszatelepiteni távolkeletröl. Remek példa erre Olaszország, ahol ujra nyitottak több textilüzemet, szinte kizárolag távolkeleti munkásokkal!
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Nézd fekete fehéren be van bizonyitva, hogy sem az amerikai kongresszus sem a német Bundestag nem tudott arrol, hogy a két alárendelt vállalata titkos kijáratot épitett egy svájci gyár berendezésébe. Akkor vajon ki adhatot parancsot erre meg arra is, hogy ezt használják? Netalán a KGB vagy a Moszad?
Azért maradjunk már egy kicsit a realitások talaján. A nevezett két intézetnek senki más hivatalosan nem adhatott parancsot és az meg végkép világröhej lenne, ha bármelyik parlament a saját kormányát vagy hadseregét söt saját magát hallgattassa le.
Kina lakossága ma inkább 2 milliárd mint 1,5 ( annyi volt 10 éve), de nem vagyok biztos, hogy azt egyáltalán meg lehet számolni amikor naponta közel 1 millio gyerek születik, és ki tudja hány bolyong valamelyik dzsungelben. De ez teljesen lényegtelen a téma szempontjábol.
Ráadásul jelenleg a dolgozo kinaik átlagos müveltsége sokkal jobb, mint akár minálunk is és az europai csak bámul, amikor az álláshirdetésre 150 kész mérnök áll a cég kapuja elött,.( történt pár éve Shanghaj és Hong Kong között egy kis városkában.) és mindenki dolgozni akar, nemcsak keresni.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2020
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Idézet:
„A mi börtöneinket pedig ne hasonlítsuk már a csájníz átnevelőtáborokhoz...”


Miért talán már valamelyiket kiprobáltad? Külsöre pontosan ugyanugy néznek ki mint Nevadában. Lehet, hogy oda kellene küldeni Magyar ügyvédurat, biztos ott is ki lehetne perelni pár milliocskát (dollárban) a börtöntöltelékek napsugaras celláiért......
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Te csak azzal számolsz amit látsz a kilövéskor, de azt a szerkezetet le is kell gyártani meg a hozzávalo kiegészitöket is (hajtianyag, mühöld, elektronika stb). Ez ugyanolyan számolás mint a most divatos e-auto környezetvédelme. Az utcán nem csinál tul rosszat, de mire az eljut az utcára, már annyi környezetszennyezödés keletkezett amit egy hagyományos auto 6-8 évig produkálna - de csak üzemben. Az e-autoba ez meg benne van, ha megy ha nem.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2020
(#) erbe válasza Massawa hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Idézet:
„1, Kína, 1,401,449,600, 2020. február 22.”
(#) Massawa válasza erbe hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Azért arra nagyon kiváncsi lennék, hogyan számolja a világbank vagy az ENSZ a kinai lakosságot, mert tölük vannak ilyen adatok, de ez most mellékes
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Már megint teljesen irreleváns dolgokat írogatsz.

1. A német/usák _törvényhozás_ nyilván nem tud mindent arról, hogy az adott titkosszolgálatok hol és mit csinálnak. Ezeket alapvetően a végrehajtó hatalom egy embere irányítja, a parlamentek hírszerzési bizottsága pedig felügyeli a működésüket.
2. Nyilván a hírszerzések feladata az, hogy külföldi kormányok/hadseregek ellen kémkedjen. Ez a dolguk, ezért vannak. Szóval miért is lenne törvénytelen, ha ezt csinálják?
3. A Kínás dolgoknak utánanézhetnél már, mert a világon kb. egyetlen ember hadovál 2 milliárd kínairól, te. Az napi 1 millió, évi 365 millió született gyereket pedig ugye nem gondolod komolyan, pláne Kínát emlegetve? A világon ennek a harmada születik kb...

Kérlek hagyd abba a fake news terjesztést, mielőtt leírsz valami baromságot legalább nézz már utána. Egy google keresés nem a világ.

Amúgy ebből kiszálltam, ez itt off, előbb utóbb úgyis ki lesz moderálva.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2020
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Idézet:
„de mire az eljut az utcára, már annyi környezetszennyezödés keletkezett amit egy hagyományos auto 6-8 évig produkálna - de csak üzemben. Az e-autoba ez meg benne van, ha megy ha nem.”

Ezt a parasztvakítást már máshol is olvastam, de már akkor sem sikerült elhinnem.
Nézzük józan paraszti ésszel!
Adott egy E autó akkumulátor nélkül, és adott egy hagyományos ugyanígy.
Mindkettő rendelkezik egy fém karosszériával, futóművel, fékekkel, kárpitokkal, üvegekkel, elektronikával, vezetékekkel. Eddig az előállításban nem látok különbséget, azaz a termelt károsanyagban sem. Jöjjön a hajtáslánc. Itt már az E autó előnyben van, mert kevesebb anyag és munka van a motor és a váltó elkészítésében. Ráadásul nincs motorolaj, kipufogó rendszer, katalizátor, lég- és olajszűrő. Eddig az E autó vezet.
Most jön a sarokpont, az akkumulátor. Na itt már elveszíti az előnyét és hátrányba is kerül.
De csak addig, amíg mindkettő használatlanul, díszként funkcionál.
Merthogy a kőolajat fel kell hozni a föld alól Fel kell dolgozni, el kell juttatni a végső fogyasztóhoz. Ez már jelentősen több szennyezéssel jár, mint amennyit egy reménybeli megújuló energiaforrás által termelt villamosáram előállítása termel. (Természetesen ebben benne van az is, hogy nem a szélerőműveket kellene leállítani, hanem a hőerőműveket.)
Ennek okáért a használat során a belső égésű erőforrással szerelt autó hamar hátrányba kerül.
Valamint szerintem, (bár ez erősen szubjektív vélemény, ergó nem feltétlenül helytálló) a kezdeti előny közel sincs akkora, mint amekkorát te írtál.
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Neharagudj, a titkosszolgálat is felel valakinek, és az a demokráciában a parlament - nem más.
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Feb 26, 2020 / 4
 
Ha te annak gondolod az a te bajod. A német Frauenhof Institut kb 2 éve kiadott jelentésében állt többek között:
1. 1 kg litium kimosásáhkz 2 millio liter édesviz kell ( mindez olyan helyen ahol egyáltalán nincs ivoviz igy azt valahigyan oda kell juttatni, és évekig tusztitani a használat után.
2. Egy középkategoriás e-auto ( az akkori Tesla) akkujának az elöállitása közben annyi CO2 szabadul fel mint amennyit egy azonos kategoriaju dizel auto Németországban évi 30000 km-rel számolva 7-8 év alatt puffog ki.

A legujjabb jelentés az energiaiparbol. Valamennyi városi tömegközlekedés villamositásához jelenleg csak az energiaigény 30 %-a áll rendelkezésre - magyarul háromszor annyi erömü kell mint ma van - pedig csak a városi buszoirgalom villamositásárol van szo. Mi itt jol állunk mert be lehet jobban tüzelni Paksban, de a németek már ma is a villamosenergia 15-25%-t külföldröl veszik.

Ha még van kérdésed irányitsd a Frauenhof Instituthoz ( a német tudományos akadémia) vagy a német energiaiparhoz.
Esetleg hallgasd meg ezt a professzort

Hanula
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2020
(#) Inhouse válasza Massawa hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Érdekes, hogy az atomerőművek leállításakor nem kérdezték az intézetet? Vagy nem olyan választ kaptak, amit szerettek volna és akkor is úgy lesz/lett?
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Idézet:
„Egy középkategoriás e-auto ( az akkori Tesla) akkujának az elöállitása közben annyi CO2 szabadul fel mint amennyit egy azonos kategoriaju dizel auto Németországban évi 30000 km-rel számolva 7-8 év alatt puffog ki.”

Ebből a számításból újfent csak az felejtődött ki, hogy mennyi CO2 keletkezett addig, amíg az adott autó tartályába belekerült az a mennyiségű gázolaj, amit végül elpufogtatott.
A napokban olvastam valahol, (sajnos nem mentettem le a cikket) ahol ugyanez a téma volt terítéken a VW által kiadott tanulmányt vétózta meg valami szakember. A cikkben diagramok, adatok is voltak. Onnan vettem az állításaimat. Megpróbálom megkeresni. Ha megtalálom, belinkelem.
(#) Moderátor hozzászólása Feb 26, 2020
 
Már megint kezd nagyon politikai irányba menni a beszélgetés, annak ellenére, hogy ez itt kifejezetten tiltott, és nem is olyan régen kértük, hogy ne történjék meg.
Amennyiben tovább folytatjátok, kénytelenek leszünk drasztikusabban beavatkozni, amit viszont szeretnénk elkerülni.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2020
(#) nagym6 válasza Massawa hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Idézet:
„Valamennyi városi tömegközlekedés villamositásához jelenleg csak az energiaigény 30 %-a áll rendelkezésre”
Az összes személyautót villanyhajtású lenne, szintén közel sem lenne elegendő villamosenergia. Vagy mindenkinek lenne otthon benzinmotoros aggregátora akkut tölteni.
(#) sany válasza nagym6 hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Lovaskocsi. Nem kell áram, nem kell benzin. Csak takarmány.
(#) pucuka válasza sany hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Meg lehet "tankolni" az árokparton. Pár ezer éve működik.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2020
(#) Kari55 válasza sany hozzászólására (») Feb 26, 2020 / 1
 
De az akkor is eszik, ha nem dolgozik.
(#) Epu2 válasza Kari55 hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Minen polgári célú járműnek van, nem kevés költsége, még ha ki sem tolod a garázsból.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2020
(#) kitartás válasza pucuka hozzászólására (») Feb 26, 2020 / 1
 
Én a csacsifogatra esküszöm, Kevesebbet fogyaszt mint egy lipicai és a minőségre sem annyira háklis.
(#) vargham válasza pucuka hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Azért egy nagyvárosban hatalmas gondot okoz mind a takarmányozás, mint a trágya elszállítása. Több helyen is ez motiválta a lovak leváltását.
(#) nagym6 válasza vargham hozzászólására (») Feb 26, 2020 / 1
 
Akkor meg akkumulátoros ló. Bár megont csak annyi villany nincs.
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Feb 26, 2020 / 1
 
Ma voltam az autoszalonban a nejem akar uj kocsit venni. Nem hittem a szememnek. Ugyanaz az auto benzinmotorral 2 fokozattal rosszabb környezetvédelmi kategoriába van besorolva ( már a gyár által), emiatt az adoja, biztositása, fogyasztása is joval magasabb, mint az ugyanolyan kocsi dizel motorral. ( s nem valami ocska járgányrol van szo). Ennyit a dizel ellenes agymenésröl.

Amugy legközelebb menj el a benzinkutra 20 liter benzinért 200 kg-s marmorkannával, talán ez elgondolkodtat, hogy miért zsákutca az e-auto a jelen akkus formájában.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2020
(#) pucuka válasza vargham hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
De érdekes módon Budapesten villany autó(busz)ra váltották le.
Bővebben: Link
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Elvileg megvan már a kiváltója a jelenlegi akkuknak. A szénnanocsöves szuperkondenzátorok.
Csak jelenleg még túl drágák. Bár elég bíztató ütemben csökken az áruk.
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Máshol is 100 éve sokkal perspektivikusabbnak tartották a villanyhajtást. Azután 50 éve meg még a trolikat is leszerelték szerte Europában. Akkor az volt az indok, hogy az energia eljuttatása a buszba nagyságrenddel drágább a drotokon mint feltölteni dizellel egy tartályt.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2020
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Elvileg sok minden megvan, a litium akkut is immár 50 éve feltalálták ( most kaptak érte Nobeldijat) mégis alig 15 éve terjedt el. (Az elsö notebookomban még NiCad akkuk voltak annyit is ért....).
(#) erbe válasza pucuka hozzászólására (») Feb 26, 2020 /
 
Idézet:
„A BSZKRT-t 1949. december 31-én, Nagy-Budapest létrejöttével megszüntették,”

Apám dolgozott a Beszkárt-nál (így mondták) buszsofőrként.
Következő: »»   325 / 584
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem