Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 5 W LED-es (izzók) kiégésének jelzése Arduinoval
Lapozás: OK   1 / 5
(#) fodisoft hozzászólása Márc 11, 2020 /
 
Sziasztok!
Kezdő vagyok, ezért vagyok itt.
Abban kérném a segítségeteket, hogy hogyan érzékeljem az izzón átfolyó áram meglétét, tehát hogy kiégett e az izzó, világít e, vagy sem.
Mivel elég kis teljesítményű az izzó (5W) így kb. 20mA folyik rajta.
A kereskedelemben erre eszközt nem találtam, csak 500mA-től felfelé túláramvédő reléket.
Lényegében kellene egy száraz kontaktus amikor az izzó biztosan világít.
Rendeltem Kínából ina226-ot 5A, de túl érzéketlen, nem bombabiztos módszer. ( Biztosnak kell lennie, ez fontos)
Egy egyszerű módszer kellene, ami tuti nem romlik el.
Próbáltam a tekercses áramvédőt (kínai, amin át kell vezetni a huzalt) szintén 5A, ami működik, viszont beállíthatatlan, hogy azonnal kikapcsolja a relét, ahogy az áram megszűnt. ( Valószínűleg ez a prellézés miatti késleltetés lehet benne. )

Előre is köszönöm a hozzászólásokat!
(#) Johnycorp válasza fodisoft hozzászólására (») Márc 11, 2020 / 1
 
Szia.

Milyen feszültségszint az, amin az izzó működik?
DC/AC?
Az előző kérdésből kifolyólag kell-e galvanikus elválasztás?

DC esetén megoldás lehet egy-két soros diódán mérni a a feszültségesést (diód nyitóirányú feszültségesése).
Persze ez akkor jó, ha nem gond az a 0,6-1,2V (diódák mennyiségétől függően) feszültségesés az izzó felé.
Ez már mérhető Arduinóval, persze ennél a megoldásnál nincs galvanikus leválasztás az Arduino és az izzó áramkörei között.
(#) bbalazs_ válasza fodisoft hozzászólására (») Márc 11, 2020 /
 
Fotoellenállás?
(#) asch válasza fodisoft hozzászólására (») Márc 11, 2020 / 1
 
Gondolom az izzóra adott áramot maga az Arduino fogja kapcsolni egy FET-tel? Vagy fixen ég amikor áram alatt van a rendszer - tehát amikor fut az Arduino programja?