Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ultrahangos átfolyásmérés
Lapozás: OK   1 / 1
(#) Tomi98 hozzászólása Ápr 3, 2020 /
 
Sziasztok!

Traktor üzemanyagfogyasztásának méréséhez szeretnék valamilyen, a gép komolyabb megbontása nélkül felhelyezhető, megfelelően pontos, nem túl drágán megépíthető mérőeszközt készíteni. A tankon 2 cső található az egyikről megy a motor felé a gázolaj, a másik a visszafolyó. Úgy gondoltam, hogy a 2 csövön átfolyt üzemanyag mennyiséget mérném, a különbsége pedig a fogyasztás lenne ugyebár.

Az elektronikában még kezdő vagyok, nemrégiben Arduinoval kezdtem el foglalkozni. Az interneten bukkantam rá az ultrahangos átfolyásmérésre, ami nekem valószínüleg jó lenne, mivel ha jól tudom a csőre kívülről felhelyezhető a mérőeszköz, nem kell komolyabban belenyúlni a traktor rendszerébe.

A kérdésem az lenne, hogy Arduinoval elkészíthető-e egy ilyen fogyasztásmérő, és ha igen, milyen úton induljak el. Van esetleg Arduinon kívűl is valami egyszerű módja a megvalósításának?
Válaszokat előre is köszönöm.
(#) dokidoki válasza Tomi98 hozzászólására (») Ápr 3, 2020 /
 
Idézet:
„Van esetleg Arduinon kívűl is valami egyszerű módja a megvalósításának?
Válaszokat előre is köszönöm.”
Üzemanyag tank aljába befúrt csatlakozóba kötött átlátszó benzincső. Ami a tank magasságáig felkúszik, így a csőben látszik az üzemanyagszint. Ezt kell mint a vonalzót literben beskálázni. Vagy a tankba belógatott üzemanyagcső felső végét lezáró nyomásmérő szenzorral lehet detektálni az üzemanyagszintet, hasonló elven mint a régi mosógépek vízszint-kapcsolója. Nyomásmérés esetén már kell a szenzor és esetleg arduino házasság.
(#) nagym6 válasza Tomi98 hozzászólására (») Ápr 3, 2020 /
 
A bemenő és visszafolyó mennyiség között nagyon kicsi a különbség, igen pontos átfolyásmérő kellene oda. Tehát rengeteg üzemanyag körforog, ehhez képest elenyésző a felhasznált üzemanyag.
(#) Tomi98 hozzászólása Ápr 7, 2020 /