Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Futópad
 
Témaindító: duCiel, idő: Aug 13, 2010
Lapozás: OK   19 / 33
(#) Tomikacsa85 hozzászólása Márc 16, 2020 /
 
Már hatszor használtam 40-40 percet, de mindig csak másodjára sikerült elindítanom. Először mindig a FI-t kapcsolom vissza. Második indításra már megy és tudom használni. Vagy ha nagyobb FI-t rakatnék be. Talán 40 mA-es van azt mondta a villanyszerelőm. Meg hogy nem szivesen szerelne be nagyobbat.
(#) kendre256 válasza Tomikacsa85 hozzászólására (») Márc 16, 2020 /
 
30-as, 100-as és 300-as van, de lakásba szabály szerint 30 mA-est kell szerelni.
Lehet, hogy más típusú Fi relét kellene használni, például AC típusú helyett A típusút.
Bővebben: Link
Lehet még azzal is próbálkozni, hogy a futópadnak külön szereltetsz egy Fi relét, akkor egy leoldáskor nem az egész házban megy le a villany, de jobb volna kideríteni, hogy miért old le.
(#) Tomikacsa85 hozzászólása Márc 16, 2020 /
 
Köszönöm! Igazad van. Inkább cseréltetem ameddig lehet.
Üdv!
(#) Chipmunk1960 válasza Tomikacsa85 hozzászólására (») Márc 17, 2020 /
 
Hello, A FI -relék általában 30mA-esek. Ez azt jelenti, ha 30mA-nál nagyobb különbség van a fázis, és 0 vezető között, ami csak a föld fele folyhat el, akkor leold. Egy nagy érzékenységű tekercsen megy keresztül a 2 vezeték, ha a 2 áram eltér feszültséget indikál benne, ezt tovább erősítik, majd elengedi a biztonsági relét. Ezért van az hogy csak feszültség alatt tudod felkapcsolni. Az EMI filterben L-C tagok vannak, azért írtam, hogy valamelyik kondi okozza ezt a kis eltérést a rendszerben amire leold a FI reléd. Eddig mindössze 1 hibás ilyen egységgel találkoztam, de az a kismegszakítót is verte, valószínű totál zárlatos lett benne a kondi.
(#) Jopi007 hozzászólása Ápr 13, 2020 /
 
Sziasztok. Vanegy Pro-Form 790 TR tipusú futopadunk. Alà szorult egy labda a futofelületnek. Leverte a biztosítékot. Bekapcsolással semmi gond. Viszont mikor sebességet akarok neki adni azonnal leveri. A motort kipróbáltam terhelést eltávolítva 20 v-ról szépen fut nem remeg nem akadozik. Ha lehúzom a panelről a sebesség csatlakozót ez két panelt köt össze akkor nem veri le.De persze nem is indul. Megmértem 2.7 A vesz fel mikor egy pillanatra elindul a motor. A panelen motor nélkül sebesség bekapcsolásakor 127 V-ot mérek és innen szép lassan lemegy kb 3,4 V-ig. A kérdésem mi lehet a gond. És szerény tudásom azt diktálná,h a legalacsonyabb fordulaton kellene alacsonynak lenni a feszültségnek és a fordulat emelésével kéne nőnie. 130V-os a mozor. Válaszokat előre is köszönöm.
(#) Chipmunk1960 válasza Jopi007 hozzászólására (») Ápr 15, 2020 /
 
Szia, Erről a panelről beszélsz? A sárga trafó ne tévesszen meg, mert már vagy a 4. variációval találkoztam. Az, hogy induláskor egy kis időre felszalad a fesz, normális, mert azzal teszteli le a speed szenzort. Melyik biztit veri le? A benne levőt, a fali kismegszakítót, vagy a FI relét?
(#) Arcadian hozzászólása Ápr 24, 2020 /
 
Sziasztok!
Én teljesen laikusként írok. Használtan került hozzám egy ProForm 505-ös futópad. Az első alkalmakkor hálózatra csatlakoztatva teljesen jól működött, azonban az utóbbi pár alkalommal már nem akarta meghajtani a futószalagot. Az emelőmotor és a kijelző ugyanúgy, teljesen jól működik.
Felhívtam egy szerelőt, rögtön rávágta, hogy vezérlő csere, és hogy 25.000-be fog fájni. Tekintve, hogy teljesen hibátlanul működött még pár napja, nem hiszem h ekkora lenne a baj.
Nem lehet, hogy csak kontakthibás? Nem lehet ezt valahogy javítani? Mit kellene megnéznem, mit tudok tenni?
(#) zsoltee0001 válasza Arcadian hozzászólására (») Ápr 24, 2020 /
 
Hogy értve nem akarta meghajtani? Nem indult a motor? Vagy forgott, csak nem hajtotta a szíjat?
Ha nem indul a motor, akkor akár kefe kopás is lehet, de akár a főrelé kontakthibája is.
Üdv
(#) Chipmunk1960 válasza Arcadian hozzászólására (») Ápr 25, 2020 /
 
Szia, Figyelj, feljebb egy hozzászólással írtam pont a erről a típusról. Megint megkérdem, arra sem kaptam választ, Ilyen panel van benne? Így látatlanban, ki tud szerinted segíteni????
Egy ilyen panel 180€ körül mozog az Ebayon, s nagyon szemét egy tervezés. Amerikai alapból, semmi hasonlóság nincs az EU-s modellekhez. Sem rajz sem semmi. Ez már kb. a 4. variáció, amivel találkoztam, még mindig egy hulladék.
(#) Chipmunk1960 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Ápr 25, 2020 /
 
Szia, Ez nyolc vezetéken csatlakozik a kijelzőhöz, fent állítja elő a PWM jelet, az jön le az egyik vezetéken, felmegy a 12V, GND, van még TAC, INU, INS, találd ki, mi mit vezérel a lenti panelon. gondolom az egyik indítja, a másik a vészleállás lehet, Helyszínen diagnosztizálni nem tudom, hazacipelni szintén, csak futóra férne fel, s dög nehéz. Amit utoljára elhoztam, épp csak nem indult, a legújabb, inverteres táppal már. A sárga toroiddal csinál 12V-ot a képernyőnek, de van mellette egy +1 kis 12V os táp LNK305Dn -el. A hűtőbordán egy 5 lábú szörnyeteg van, aminek körülötte is elégtek az alkatrészek, így meg sem próbáltam helyre állítani, mert pontos értékek nélkül szétlőhetem az egész panelt. Az lnk-nak megtaláltam egy leírásban a körét, de kicserélve sem működött, azért raktam rá azt a kis fehér 12V os kockát, mert a másiktól független 12V-ot állítja elő a lent µcontrollernek. Az a része így már elindult, a led a bal-felső sarokban világít. A másik szörnyedvényt meg kiváltom egy doboz 1,5A -es táppal, hátha így elindul a pad. Ja, és egy relé, +1 tranzisztor helyett beraktak 1 triakot, +15 alkatrészt a bekapcsoláshoz!
(#) Chipmunk1960 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Ápr 25, 2020 /
 
Egyedül annyi jó van benne, hogy a motorban van egy hőrelé, s az elenged, ha túlmeledne, megvédve a leégéstől.
(#) Mate78 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 27, 2020 /
 
szia,

amit itt leírtál, az rengeteg sok munkaóra...Ha ezt ki kellene fizetnie a tulajdonosnak..
Van egyébként olyan futópad, amihez van rendes, részletes dokumentáció?
Pl. huzalozási rajz, neadjisten kapcsolási rajz?
Mert ezek nélkül elég nehéz javítani.
Ami utoljára csináltam, ahhoz csak egy manual volt, nem mentem vele semmire, pedig gugliztam napokig.A vezérlőpanelről semmi, egy ebay-es hirdetést kivéve.
És elvárják tőlünk, hogy javítsuk meg így is a sok szemetet.
(#) sedan hozzászólása Ápr 28, 2020 /
 
Sziasztok! Menet közben megállt a Domyos TC-270 futópadom,(már nem garis, Decathlon most nem foglalkozik vele) lebontottam a burkolatot és elég forrónak találtam a motort, a panelen egy piros led villog. Amikor lehűt a motor bekapcsoltam, nem indult, (csak a számlálók táv, cal, idő) nyomogattam a sebesség gombokat, egyszer csak a szalag megindult, de csak egy pillanatra, ám abban a pillanatban le is állt, de a számlálók mentek tovább.

Gondoltam kiszedem a motort és 220-ról adok neki áramot, ha működik, akkor azzal nem lehet gond, csak a panel lehet rossz. Vagy esetleg ha valaki tud egy megbízható szervizt Budapesten, megoszthatná velem. Előre is köszi!
(#) sedan hozzászólása Ápr 28, 2020 /
 
Annyival előrébb vagyok, hogy szétszedtem a motort, és az egyik szénkefe csontra lekopott, közepén kilátszik a réz és és kb ebben a magasságban az erősen kopott kommutátoron ott bemaródás látszik. Talán a új szénkefével működne.
(#) Chipmunk1960 válasza Mate78 hozzászólására (») Ápr 29, 2020 /
 
Szia, Egy second-hand kereskedőnek segítettem a bonyolultabb esetekben. Valahonnan vett nagyobb tételben pár raklap használt futópadot, felújítás után értékesítette. Ebben az volt a jó, hogy azonos típusok voltak, így a jóval össze tudtam hasonlítani a hibás elektronikát. A µproc hibásakat kivéve sikerült megcsinálni őket, persze kell némi tapasztalat, hogy mi-mit csinál a panelon. Huzalozási rajzot talán még lehet találni a neten, de kapcsolásit biztosan nem, azt szerintem jó pénzért veszik a nagyobb szervizek a gyártótól.
(#) Chipmunk1960 válasza sedan hozzászólására (») Ápr 29, 2020 / 1
 
Szia, Sajnos ez is a gagyi szénkefe kategória... Egy műanyag pöcköt illik bele tenni a kopási határ alá, s az megszakítja az áramkört. A kommutátort 600-as papír-csikkal szépen fel tudod csiszolni, körkörösen forgatva. Ka nagyon fekete, kezdheted erősebbel. Nem kell az egész vályatot eltüntetni. Hozzátenném, hogy még nem találkoztam szénkefe problémával, talán mechanikailag megszorult, ívet húzott, s az ette meg. Szívesen küldenék egy postaköltség áráért, akár egy párat is, van megmentett, leégett motorokból, szinte semmi kopással, de a posta most nem játszik... 220V hálózatról NE ADJ neki áramot, mert max 180V-os DC motor, azért a sok kütyü a panelon!!! Inkább egy 12V os autó-akksi, már arról is szépen csendben kell mennie.
A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2020
(#) sedan válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 29, 2020 /
 
Köszi! A szénkefe az gond lesz, mert eben a méretben (6,3 x 10,94 x .... a hossz nem tudom mennyi lehet, jelenleg 7,5, de akár 25 mm-es is beleférhet) nem nagyon van választék, amit találtam és méretben közel van hozzá az is vidéken van: Link
bár ez csak 13,9 mm hosszú, és réz tányér van a végén nekem meg krimpelve van a vezetékre, bár ez megoldható, de én legfeljebb csak sima fogóval tudnám rágányolni.
Elgondolkodtam lehet jobb lenne mégis a motor felújítása, mert állítólag a új kommutátort is fel tudnak rakni, 1 év garival, csak kérdés mennyiért.
A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2020
(#) Chipmunk1960 válasza sedan hozzászólására (») Ápr 29, 2020 /
 
15x7, 18x8, és 18 a hossza. 1,5-2 Hp-s motorokba való. Otthon hallottam, hogy megtekerik, de itt egy sima kalickás 230V-os motort sem éri megtekerni, olcsóbb az új... A drótot elvágva simán át lehet forrasztani a vezetéket.
(#) sedan válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 29, 2020 /
 
Motort 35e FT-tól (Anglia) - 80e FT (Aliexpress) találtam, elég húzós. Én csak maga a kommutátor újraépítése gondoltam, nem tudom, hogy lehetséges-e újratekercselés nélkül.
A forrasztásról meg azt olvastam, hogy nem ajánlott mert megolvadhat. és kilazul a kötés.
(#) sedan hozzászólása Ápr 30, 2020 /
 
Makita szénkefét -kicsit magasabb volt- faragtam bele, majd beforrasztottam. Annyi gond van, hogy új szénkefén lévő rézdrót jóval rövidebb az eredetinél így valószínűleg nem tud majd annyit utánanyomni a rugó, sajna a rézdrót hosszát nem szokták megadni. Vagy olyan szénkeféket kell vennem, amin hosszabb drót, vagy ráforrasztok. A lényeg, hogy működik a futópad.
(#) Chipmunk1960 válasza sedan hozzászólására (») Máj 1, 2020 /
 
Ha a rosszról a tövénél vágod el, máris nyertél pár cm-t.
Nekem még sosem olvadt le. Ha leolvad, a motornak már annyi. Simán be lehet csiszolni más fajtát papíron, csak a keménységét kell megnézni, különféle motorokhoz, másféle anyagösszetétel tartozhat. A lényeg, hogy a szikrázás, beleérés miatt nem ment tönkre a kommutátor, így olcsón megúsztad. De a drótsodronyt cseréld le, mielőtt megint így jársz, s simán csússzon végig a fészkében, akkor nem lesz vele többet bajod. Persze évente illik kiporszívózni, de jobb kifújni a motort, mert a sok porcica gátolja a hűtést.
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2020
(#) sedan válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Máj 1, 2020 /
 
A keménységet nem tudom hogy lehetne megnézni, mert a régin sincs semmi adat. Egyébkén könnyen mozgott a szénkefe a helyén, elég jól meg is lehetett csiszolni, lehet túl puha is.
"De a drótsodronyt cseréld le" .. az újról vágjam le, de mennyit hagyjak rajta a forrasztáshoz? (Ráadásul a Makitaá-én vastagabb a drót.) A forrasztott részen merevebb lesz a drótsodrony ezért hosszan nem nagyon szabadna forrasztani, szerintem.
(#) kzozo válasza sedan hozzászólására (») Máj 2, 2020 /
 
Én így szoktam megoldani:
(#) Arcadian válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Máj 13, 2020 /
 
Szia!
Most volt nálam egy szakember, megnézte a gépet és azt mondta, hogy nem kapja meg a motor a 180V-ot. Úgyhogy valószínűleg elektronikai probléma.
(#) zsoltee0001 válasza sedan hozzászólására (») Máj 13, 2020 /
 
Én nagyon sokszor keféztem már motorokat, főleg ablaktörlő kategória és amikor csak lehet kerülöm a forrasztást, ha van rá lehetőség, a gyárihoz hasonlóan, érvéghüvelyt szorítok rá, egyébként nem a forrasztással van a gond, hanem felfut a cin a zsinóron és merevvé válik, nem tud könnyen hajolni utána, ilyenkor nagyon gyorsan csinálom, aligátorcsipeszt tsezek a zsinórra, hogy vigye ki a hőt.
(#) Chipmunk1960 válasza Arcadian hozzászólására (») Máj 15, 2020 /
 
De, sajnos lehet, hogy egyik napról a másikra megadja magát. Fentebb tárgyaltunk hasonló padot, a tiedben is ilyen panel van? Tettem fel akkor képet is róla.
(#) Chipmunk1960 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Máj 15, 2020 /
 
Igen, Ügyesen kell forrasztani, elég az 1mm átfedés.
(#) Chipmunk1960 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Máj 23, 2020 /
 
Üdv! Végül 2 db külső táppal sikerült feléleszteni. Az egyik az a kis fehér kocka rábiggyesztve a 2 incline relére, 12V, ami az F4 mellett lévő IC-t váltotta le, hiába tettem bele újat, a fesz nem jelent meg rajta. A másik egy 2A-es szintén 12V -os, az megy fel a kijelzőhöz. A sárga trafó alatta primér körben olyan károk keletkeztek, hogy nem tudtam visszafejteni az eredeti kapcsolást. Mikor visszavittem egyből indult a kijelzőn egy Android !! rendszer. Ilyennel még nem találkoztam, meg ilyennel sem amit most mellékelek, egy ősrégi valami, 2,5Hp-s 230V váltó-villanymotor tekeri a szalagot, mint nagyapám körfűrészén. A kijelzőre, ami most ideadtak, multimédia csatlakozik, TV antenna CD, Svhs, egyéb bemenetek. Csak érdekességnek!
(#) zsoltee0001 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 3, 2020 /
 
Most jutottam oda, hogy megint foglalkozzak a paddal (fél éve van itt) megjött alitól a 60N60-as Fet. Szépen elindult, eddig minden oké, meg is hajtottam, nincs semmi extra melegedés (lehet azért beépítek egy ventilátort) ha a torq. potmétert föltekerem, akkor terhelés hatására jobban kompenzál.
Ami viszont homály: 2db reed szenzor jön a pad tengelyéről kapott jellel.
Az egyik minden fordulatná1-et mér, a másik sűrűbben.
Természetesen a csatlakozói tök egyformák.
A vezérlő panalen van 2db ilyen csati és a pad magasság állítón is van egy.
Bármilyen formációba rakom, semmi kihatással nincs a menettulajdonságokra.
Ha a pad magasság állító panelra dogom (valószínűleg itt volt az egyik, mert szigszalaggal meg volt jelölve) akkor elindul a kalória és az idő számoló, ha elindul a pad.
Mondjuk ez is érdekesen, mintha köze nem lenne a fordulatszámhoz, van, hogy tovább számol, miután leállítottam
(#) Chipmunk1960 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 4, 2020 /
 
Szia, Na ilyet még én sem láttam. Általában csak egy szokott jönni, de azért csipogóval mérd meg, hogy kapcsolnak-e? ritkán ugyan de volt már hogy "beégett", vagy állítani kell a távolságon. Elméletem szerint az egyik a ford számot figyeli, ha csökken, mert pld ráállsz a padra akkor ráhúz a PWM kitöltésre, ezt tudod állítani a torque potival. A másik ezek szerint csak a számlálóba van bekötve. Sajnos megint belefutottam, egy ami típusú padba, ez épp "Horizon" márkájú, kb az 5. szintén proc hibás... Ez itt van nem messze, meg garázsban, így volt helyem időm teljesen szétszedni, s kielemezni a kérdést. Ennél az idióta típusnál, csak 1 proc van fent a schreen-ben, oda megy fel egy halom vezeték, s jön le a PWM, meg az incline vezérlés. A padon minden működik, egyedül a PWM kimeneten nincsen semmi. Olyan mintha egy bug-ot raktak volna a programba direkt, hogy bizonyos idő, vagy km után letiltja azt a lábat. Legutóbb a havezom okos KV-főzőjével jártam így, nem adott KV-t. Nem megy a vízpumpa, persze abban is PIC, vagy µC volt. Triac, meghajtás, minden rendben míg visszaértem az okostojáshoz, s szintén nem adott ki jelet. Ha adtam neki jelet, s feltöltötte a kazánt vízzel, akkor már csinált mindent szépen. De, hogy mennyi víz kell bele azt egy belső algoritmus számolja ki, hogy milyen KV-t kértél, ahhoz adja a feltöltési időt! Fél, egész, erős, gyenge. Szóval ennek is erősen büdös bugos szaga volt. vegyél újat...
Következő: »»   19 / 33
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem