Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Aszinkron motorok tekercselése
 
Témaindító: zgancs, idő: Szept 30, 2007
Lapozás: OK   11 / 18
(#) palcsika26 válasza palcsika26 hozzászólására (») Feb 2, 2020 /
 
Konkrét példa, csak a megadott méreteket tudjuk, a könyv által megadott adatok, képletek alapján részletesen levezetve kiszámolná valaki a motor tekercselési adatait?
3f. Y kapcsolás
36 horony

-fordulat
-menetszám
-keresztmetszet
-várható áramfelvétel
-várható teljesítmény
(#) bejozso válasza palcsika26 hozzászólására (») Feb 2, 2020 /
 
Igen köszönöm.Csak azt gondoltam hogy a gyengébb
ellenállás miatt több tekercsszámra van szükség.
(#) bejozso válasza Ódenka hozzászólására (») Feb 2, 2020 /
 
Köszönöm a kimerítő választ!Ez egy 2 hengeres kompresszort hajt,valószínünek tartom a visszacsapó szelep lehetett a gond.
Még lehetne kérdésem hozzád?
A segédfázishoz 1 szálat használtak,az üzemi tekercshez duplán volt tekerve.Tudom az üzemit 1 vastagabb szállal tekerni?A másik kérdésem az lenne hogy hogy van e valami képlet ahoz hogy különböző feszültségekhez milyen hosszú huzal szükséges?Ezt azért kérdezem hogy mennyi huzalt kell vennem.
(#) Ódenka válasza bejozso hozzászólására (») Feb 2, 2020 /
 
A dupla szál általában azért van használva, mert könnyebb eligazítani tekercselés közben, valamint lehet variálni huzal keresztmetszetekkel, egyikkel csalni a másikkal szemben, vagyis nagyobb a variálási lehetőség. Csupán ne legyenek nagy eltérések az átmérők közt, úgy nem lehet szépen dolgozni. Ha már lebontottad a régi tekercselést, meg kell mérni a régi tekercshosszakat.
Ha koncentrikus tekercselés volt, akkor átlagot, ha egyforma mindegyik tekercs - koszorú - akkor könnyebb megbecsülni a kívánt mennyiséget.
Mellékelek egy táblázatot. De, ha ki van szedve a régi drót, meg kell mérni súlyra!
Az rézből viszont több kell súlyra, próbálj számítgatni...
(#) bejozso válasza Ódenka hozzászólására (») Feb 2, 2020 /
 
Köszönöm a segítségedet.
Azt gondoltam van valami képlett rá hogy
pl 240 v. 0.9 átmérővel milyen hosszúságú
huzal szükséges.
(#) Ódenka válasza bejozso hozzászólására (») Feb 2, 2020 /
 
Én még soha az életben hosszban nem számoltam szükséges huzalt villanymotorhoz.
De lehet, mással gyakran megesik. A szakmában biztosan nem.
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2020
(#) bejozso válasza Ódenka hozzászólására (») Feb 2, 2020 /
 
A neten találtam pár helyet ahol lehet méterben vásárolni a huzalt és nem akarok kevesebbet vagy sokkal többet veni.
(#) bejozso válasza Ódenka hozzászólására (») Feb 3, 2020 /
 
Sikerült kiszámolnom a küldött táblázat alapján.
Köszönöm sokat segítettél!
(#) Ódenka válasza bejozso hozzászólására (») Feb 3, 2020 /
 
Örülök, sok sikert!
(#) bejozso válasza Ódenka hozzászólására (») Feb 3, 2020 /
 
Köszi!Esetleg tudnál ajánlani olyan oldalt ahol
tudok huzalt és hozzávaló anyagot venni?
(#) Ódenka válasza bejozso hozzászólására (») Feb 3, 2020 /
 
Írtam péemt.
(#) luluzulu hozzászólása Máj 17, 2020 /
 
Sziasztok!
Egy karcher mosom aminek leéget a motorja. A többi része valoszinűleg működik. Arra gondoltam hogy meg tekercselném. Van e benne potenciál vagy nem érdemes vele kinlódni? Ilyet ezelőt nem csináltam, azt se nagyon tudom hogyan kellene neki fogni. Van valakinek valamilyen irodalma hogyan kell ezt csináln? A gazdaságosság kb 30 000ft + egy kicsi tanulo pénz.
(#) Ódenka válasza luluzulu hozzászólására (») Máj 18, 2020 /
 
Üdv!
Azért nézz utána, mi kell hozzá:
* Megfelelő huzal - átmérő, mennyiség
* Koncentrikus fél sablonok 2 db
* Megfelelő, akár kézi hajtású tekercselő szerkezet
* Szigetelő anyag a hornyokba, prespán, egyéb
* Impregnáló lakk - akár nitrolakk is lehet

A megfelelő huzal mennyiséget pontosan meg lehet tudni a lebontott huzal megmérésével súlyra.
Megállapítani lebontás előtt a villamos kötést, rápillantva elképzelhetőnek tartom, hogy az egyes fázisok tekercsei egymással párhuzamosan vannak kötve. A menetszámok adatait felvenni.
Méretet venni a tekercselés fizikai méretezéséhez.
Aztán újraszigetelni a hornyokat, kész tekercseket besodorni a hornyokba, a 2 fázis tekercs szigetelése egymástól a tekercsfejeknél a villamos kötés után. Villamos szigetelési ellenállás mérése, impregnálás után a gép összerakása. Örvendezés az sk munka sikerének.
Nagyjából ennyi...
Ui: Igen a lebontás...
A kötés oldalon a vastestnél egy éles vésővel, kalapáccsal egyenként a tekercseket levésni.
A tekercseket a horonyból vagy egyesével kihúzni, vagy a levésett oldalról, a horonyba illeszkedő fémrúddal és kalapáccsal kiütögetni. Ha a régi impregnálás kőkemény, akkor a motort fel kell melegíteni 100 Celsius köré, hogy a tekercsek képlékenyek legyenek, megfelelő fogóval a tekercsek le nem vésett oldaláról kiszedegetni. Közben tekercselosztást, horonylépést, menetszámokat, adatokat felvenni.
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2020
(#) VIM válasza luluzulu hozzászólására (») Máj 18, 2020 /
 
Szia! Szerintem keress egy tekercselőt, mert az garanciát is vállal a munkájára. Kilowattját tízezerért szokás tekercselni.
(#) Bkrisz válasza VIM hozzászólására (») Máj 18, 2020 /
 
Szerintem az már rég volt amit írtál :/
Múltkor kérdeztem egy tekercselőt kisvárosban és 750 wattosat 14-16 ezerért tekeri úgy hogy csak a motortestet kapja meg.
1,1es moci meg már 20ezer.
Amennyit írtál annyiért én is tekertetnék. Max ha otthon háznál csinálhatja olcsóbban szerintem.
(#) Gafly válasza Bkrisz hozzászólására (») Máj 18, 2020 /
 
Úgy bizonyos szempontból nehezebb...
(#) erbe válasza Bkrisz hozzászólására (») Máj 18, 2020 /
 
750-esnél egyezik az ár. 2,2 kW-os 22000.- nettó tavalyi árlista szerint. Újabbat még nem kaptam.
Ebben az árban elviszik az ország másik felére és visszahozzák.
(#) Bkrisz válasza Gafly hozzászólására (») Máj 18, 2020 /
 
Motortestnél rézzel együtt gondoltam, (ha erre gondolsz)
(#) Bkrisz válasza erbe hozzászólására (») Máj 18, 2020 /
 
Ebben az évben minden drágult. 18-20ezer körül tudtam az 1.1et (1~mocikról írok)
Ha annyiért futárral megcsinálták a 2.2 őt az már elfogadhatóbb ár. Általános felhasználású 750es mocit használtan 10-15ért lehet venni így meggondolandó a saját tekercseltetése (ki hogy dönt) Van 2db 750esem de elraktam a fészer mélyére...
Ha kapsz árlistát felrakod majd?
(#) erbe válasza Bkrisz hozzászólására (») Máj 18, 2020 /
 
Tiltott a hirdetés. Keresd a "Liker motors-t"! Biztos küldenek, ha kérsz.
(#) Bkrisz válasza erbe hozzászólására (») Máj 21, 2020 /
 
Köszönöm. Még személyesen sincs messze.
Egyik ismerősömmel pont tegnap beszéltem 1.1kw-os 2800 1/min Imi-t szereléssel, csapágyazással 25ért tekerik meg. (így kap rá csak garit.) Igaz Dunántúl a helyszín.
(#) Bkrisz hozzászólása Aug 10, 2020 /
 
Imi MA 90 LA 4N Gyári tekercselés de elhalálozott az indítótekercs. Csak indítótekercset ki lehet e cserélni vajon?
(#) Gafly válasza Bkrisz hozzászólására (») Aug 10, 2020 /
 
Apám annó csinált ilyeneket, nem lehetetlen.
(#) VIM válasza Bkrisz hozzászólására (») Aug 10, 2020 /
 
Meg lehet próbálni. Az egyik végét a hibás tekercsnek elvágod a vastestnél, ahhoz egészen közel, vigyázva, hogy ne sérüljön a fő tekercs és szálanként kihúzgálod. Ezt úgy értsd, hogy ha kell visszahajlítva egy elemi szálat a vágott oldalon végig húzod a horonyban, hogy a lefűző szigetelést végig hasítsa ez a szál, a többit ezen az úton ugyanígy. Babara munka lesz és nem biztos, hogy eredményes lesz. Ahogy nézem elég szépen le van lakkozva. Én is ezt próbálnám meg először ha lehet.
(#) Bkrisz hozzászólása Aug 11, 2020 /
 
Köszönöm a válaszokat, akkor van esély rá, bár egy helyen a főtekercs is megmelegedett ahogy nézegettem :/
(#) Bkrisz válasza Bkrisz hozzászólására (») Aug 16, 2020 /
 
MA összeforrasztottam + vezetékkel ellenőrzésből. Először kondi nélkül mintha jó lett volna, utána nyomógombon keresztül kapta az indítókondit, de nem jó a főfázis sem, Égettség ellenére dolgozott a segédfázis. Rövid idő alatt melegedett meg hülyén járt. Tehát van egy kuka motorom
(#) Gafly válasza Bkrisz hozzászólására (») Aug 16, 2020 /
 
Attól még lehet menetzárlatos a segédfázis.

Esetleg megpróbálhatod kiszedni a segédfázist ahogyan VIM is irta.
Utána ideiglenesen összerakva, berántással elinditva kiderül, hogy a főfázis milyen.
Vagy teljes újratekerés/új motor...
(#) Bkrisz válasza Gafly hozzászólására (») Aug 16, 2020 /
 
Ok veszteni valóm nincs. Azt megkérdezhetem e hogy miért csak az egyik "oldala" égett meg a segédfázisnak? (eddig csak szimetrikus leégést láttam)
Elég sok motort fejtettem már ki a réz miatt, bár nincs teljesen leégve így nem lesz olyan könnyű.
Amúgy 3-4 között volt a főfázis ohmban 7 körül a segéd méréskor. (nem emlékszem pontosan)
(#) Gafly válasza Bkrisz hozzászólására (») Aug 16, 2020 /
 
Fene tudja. Vagy menetzárlat (arra mindent rá lehet fogni).
(#) Bkrisz válasza Gafly hozzászólására (») Aug 16, 2020 /
 
Kivettem az égett tekercset, nem volt könnyű....Sokkal jobb a járása de 2 perc után elkezdett melegedni. Linóleumon jobbra-balra rángatva(mozgatta az egész motort) ment, igaz nem feküdt fel jól, ha lefogtam olyan volt mint egy jó motor.(linón inkább elkezd egyik irányba fordulni lassan ) Maradék 3 tekercs csinálhat még gebaszt vajon? Így külsőleg azokkal nem tűnik hogy bajosak lennének.
Következő: »»   11 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem