Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   300 / 335
(#) bbalazs_ válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Szept 28, 2020 /
 
Az egyszerűbbeknél igen.
Általában két motor van (fel/le és jobbra/balra).
Van olyan, ami szervós vagy memóriás, ott ecu és olyankor van potméter is a tükörben.
(#) zsoltee0001 válasza attika hozzászólására (») Szept 29, 2020 /
 
Igen, de már jópár éve nem űzöm az ipart
(#) zsoltee0001 válasza bbalazs_ hozzászólására (») Szept 29, 2020 /
 
Első körben szakadást keresek a vezető oldali ajtó összekötőnél, kívülről nagyon szép állapotba van, nehezen hiszem el, hogy szakadásos lenne, de hátha.
A tükörfűtés se működik, járó motornál se, azt is le kell csekkolni.
(#) Joe_001 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Szept 30, 2020 /
 
Szia! Először az átvezető csúben keresd, ott mozog a legtöbbet a kábel.
(#) zsoltee0001 válasza Joe_001 hozzászólására (») Szept 30, 2020 /
 
Oké, de először kipróbálom, hogy egyáltalán működik-e.
Összesen 5 vezeték megy a visszapillantóba, úgy gondolom, hogy ebből 2 a tükörfűtés, a másik 3-ból az egyik a két motor közös szála?
A tükörfűtés biztos, hogy nemjó, eleve Mohm körül mérek, de 12V-se jelenik meg, ha felkapcsolom.
Bocsi a sok kérdésért, de passz, hogy kell szétszedni, egy videóban láttam, hogy izomból le kell tépni a tükröt, aminek nagy eséllyel törés a vége, ha nem muszáj nem szedném szét így viszont homály a működése
(#) lelkes amatőr válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Szept 30, 2020 /
 
Itt egy rajz a tükör állitó szerkezetről, meg a mechanika. 3 szál vezeték megy a motorokhoz, a fűtés meg a hátsó szélvédő fűtésével együtt van.
(#) lelkes amatőr válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Szept 30, 2020 /
 
A tükörlap leszedését úgy oldottam meg, hogy teljesen lebillentettem a motorral, majd alányúlva kipattintottam. Nem tört el, de ha hidegben csinálod, a merev műanyag fülek ellenállhatnak.
(#) zsoltee0001 válasza lelkes amatőr hozzászólására (») Szept 30, 2020 /
 
Köszi, nem akarom szétszedni még most, de lehet, hogy rendelek aliról (2000ft/2db) tükör alá fűtőbetétet, akkor muszáj lesz.
Letesztelem 12V-al, aztán ha jó, jöhet a szakadás keresés (na az ne lesz egyszerű)
(#) Joe_001 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Szept 30, 2020 /
 
Szia!
Én várnék azzal a"tépkedéssel". Az ajtó zíanérjánál az a harmonika csőből a kilépésnél szokott a kábel eltörni. Itt könnyebb szétszedni- összerakni. Szerintem ott keresd először a szakadást, utána bontsd a tükröt. Két autómmal jártam így. A másodiknál eleve itt kezdtem.
A javítás az 3 mm blankolás, 2.5 -3 cm 3mm-es zsugorcsövet húzz rá.
A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2020
(#) zsoltee0001 válasza Joe_001 hozzászólására (») Szept 30, 2020 /
 
Teljesen más probléma lesz itt.
A tükröt leteszteltem akkuról, jól működik, viszont a csatlakozóba van elég komoly anomália.
Mellékelt rajzon bejelöltem, az ajtó csatlakozóján (apa) melyik érintkezőkre mennek a motor vezetékei, namost azon az alsó három érintkezőn a kocsi felöli dugón semmi nincs, tehát oda eleve nem is jön kábel.
De még a tükörfűtésre se jön ki áram.
Szerintem ebbe a kocsiba sose volt jó a jobb oldali tükörmozgatás és fűtés, mert, hogy gyárilag nincs is benne, amit furcsának tartok, mivel nagyon gyárinak tűnik a tükör.
(#) joco81 válasza Lezli46 hozzászólására (») Szept 30, 2020 / 1
 
Első kőrben egy DiagBox sokat segítene. Ez Francia, nem szereti a német diagnosztikát
Úgy tudom, hogy az ECU vezérli a szervót, nem a BSI.
A szervomotor ismereteim szerint gyakori probléma, lehet a cseredarab is hibás.
(#) FIGIRI válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Szept 30, 2020 /
 
Szia! Lehet te is ugy vagy mint én az Opelemmel (A-s Vectra) hogy motoros volt rajt a tükör (ilyet kapott az előző tulaj), de maga az autó csak "gl" felszereltségü volt, így a tükörmozgatás kábelezése nem volt benn az ajtóban meg a korbácsban.
Szerk.: visszaolvasva hogy szintén opelről van szó, lehet nálad is ilyen eset lehet, illetve ha benn van a joystick, akkor ajtó(kárpit) csere történhetett.
A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2020
(#) FIGIRI válasza FIGIRI hozzászólására (») Szept 30, 2020 / 1
 
Itt még nézz körül, mert úgy nézem fenn van az autód villamos rajza, felszereltségtől függően lehet hogy megtalálod, mi a különbség. Remélem tudtam segíteni
A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2020
(#) Lezli46 válasza joco81 hozzászólására (») Okt 1, 2020 /
 
Köszi...
Három használtból az első kettő rossz volt..., sikerült probának szerezni egyet, amit felszerelésnél csa stekkereket feldugva kitudtunk probálni.., á KTS nem rosz, jó svájci bicska.., sajnos nem több..., első pillanattól gyanus volt ( lásd a mentést) hogy a tápfesz "0" V járómotornál , noha fizikailag mindenhol megvolt a 12V.
Jó alkatrész az uj alkatrész...., általában.

Üdv
(#) frissadam hozzászólása Okt 1, 2020 /
 
Hello!

Vettem használtan OP-COM kütyüt. USB telepitve. Program fut. Teszt lefut. V1.45 a program szerint az USB kütyü És rendesen müködik. Ha kocsira dugom felismeri az ECU-t (2004 Meriva). Élö adatnál vagy ÉrtÉk nincs de látszik a menü vagy van ÉrtÉk de nem látszik a menü, vagy Van mind a kettö de 1-2 sec után leáll a mÉrÉs. Hibakodot nem olvas , vagy "nincs gyujtás" vagy "DTC not present" kodot ir. Valakinek tapasztalata a kütyüvel , hogy mit lehetne vele kezdeni?
(#) Lezli46 hozzászólása Okt 3, 2020 /
 
Sziasztok!

Tudnátok segiteni???
Tolatókamera nem müködik!

Bmw E90. 318D. 2008. Navy van.I-drive 2-es verzió, csak egy Menü gomb van , PDC nincs.
Utólagos első és hátsó tolató kamera lett beszerelve Can-es "V5C-M631"-es interface-beépitésével. Elözmények : Az autó nem müködő kamera rendszerrel lett vásárolva..., ismeretlen okból az első kamera tartozékai elvannak távolitva., a vezetékelésének vagy valami tartozékának a nyomát se találtuk a motortérben .,nagyon alapos kutatás után sem,csak a sima kamerát felszerelve 1m vezetékkel, az interface-ben a kábel bennt van a "FrontCamera" pozicióban.
A hátsó tolatókamera összetoldó stekkere is széthuzott állapotban volt..szintén nem tudni miért. Az autón minden müködik, full diagban sincs semmi hiba, CAN is Ok.Az első kamera müködése teljesen tárgytalan ,mert nem fontos stb..,hátsó viszont nagyon aktuális volna.., jelenleg ennyi "müködés" van :Az I -drive Menü gombját hosszan nyomva a videoforrást ki lehet választani manuálisan, függetlenül a tolatókapcsoló állástól.., Hátsó kamerakép van ,teljesen normálisan müködik is!!! Frontkamerára is átlehet kapcsolni, de ott nyilván a hinyzó részek miatt nincs kép, de mint irtam ez egyáltalán nem is fontos.
CAN -buszos az interface,.de van rajta gyárilag analóg +tolatólámpakapcsoló bemenet is , ha valamiért a CAN -ről nem müködik a tolatójel felismerés.,ezan az autón is igy lett beszerelve., tolatólámpáról előrehuztak egy vezetéket az interface tolatókapcsoló analóg bemenetére..,itt meg is van a +12V tolatáskor.,természetesen a tápok jók az interfacen.
A leirásban van egy , I-drive -val bekapcsolható "OSD" menű., ahol több dolgot konfigurálni lehetne-kellene , pl kamerákra szelektiv táp bekapcsolást stb.., sajnos ezt nem tudom bekapcsolni sehogy., noha van olyan érzésem hogy fölöttébb üdvös volna...,lehet hogy valamit rosszul értelmezek a belépési procedurában?? A gyári menübe egyébbként simán betudok menni.
Nagy segitség volna a tisztázáshoz ha ez sikerülne.

Most jutott eszembe ., lehet hogy a gyári menüből is kellene valamit átkonfigolni esetleg???

köszi minden segitséget
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2020
(#) SzabóRobi hozzászólása Okt 5, 2020 /
 
Sziasztok!

Volvo XC90-re kerül nálunk utólag vonóhorog, és Oris/Bosal 025-048 CAN adapter kerül fel rá. A kérdésem az, hogy ehhez nem kell visszajelző a műszerfalra, mint régen?
Előre is köszönöm a segítséget.
(#) szuro hozzászólása Okt 6, 2020 /
 
Sziasztok! Tudna valaki segíteni? Kiment a képen látható 30A-es bizti, 2001, Y22DTL. Opel Frontera.
Motor szimbólum nem világít, gyújtás van, önindító teker. Amikor ráadom a gyújtást még nincs zárlat, csak amikor indítok. Szemre nincs szakadás, rágás. Hol kezdjek méregetni, megköszönöm, ha valaki segítene!
(#) Joe_001 válasza SzabóRobi hozzászólására (») Okt 6, 2020 /
 
Olvasd el a leírást! Az szerint igen. Beszélj Volvóssal, mert úgy tudom a CAN BUSban jelezni keii a volvo computeráben. Aktív futóműre is hat stb. Bonyolultabb. drágább mint felrakni egy vonóhorgot. Én nem cseszném el a kocsit fölös leddel,amikor a kocsiban a szisztem profi módon van ki alakítva erre a célra.
Akinek van pénze ilyen kocsira, annak legyen a szervízére is. (Egy XC-s haver mondása.)
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2020
(#) Sanyesz5 hozzászólása Okt 6, 2020 /
 
Üdv!

Régóta elektronikázom de az autóelektronika kimaradt, most viszont szükség van rá, adott egy jó öreg daihatsu terios aminek nagyon régóta nem működött a hátsó ablaktörlő, illetve a hátsó ablak fűtése.
Tegnap nekiláttam, adott a gumicső amin a hátsó ajtóba mennek a kábelek, benne szinte mind meg volt szakadva szépen nekiláttam újra forrasztani. Az eredmény, van ablakfűtés, de az istennek nem jövök rá miért nem megy a hátsó ablaktörlő még most sem. Sajnos nem fényképeztem le, van egy kéteres csatlakozója, azon a testhez képest mindkét érnél +12 voltot mérek, egymáshoz képest nem mértem őket holnap meg lesz az is. Mellékelek egy kapcsolási rajzot, kikaptam a kapcsolóját azt is megmértem, kapcsol szépen. Ha valakinek lenne valami tanácsa szívesen venném!!

zzzz.jpg
    
(#) SzabóRobi válasza Joe_001 hozzászólására (») Okt 6, 2020 /
 
Szia!

Köszönöm a hozzászólást, válaszolni szeretnék rá:
a kezemben van a leírása a szerkezetnek, és nincs benne szó visszajelzőről, viszont a vizsgaállomáson jelezték, hogy szükséges lesz egy led-re a műszerfalon, ezért tettem fel a kérdést, hogy akkor most ki téved? Szerintem te másik eszköz leírását láttad a neten.
Másrészt egy tizenhárom éves autóról van szó, nem hiszem, hogy ilyenkor is kizárólag a gyári alkatrészek jönnek szóba. Láttam hozzá TRM module-t, meg gyári kábelköteget, meg gyári vonóhorgot, csak nagyjából autót lehet venni az árából, pláne, ha még hozzászámolom a szerelést, meg a vizsga illetve új forgalmi árát. Miután soha nem vontattam semmit, hanem csak biciklitartót szeretnék hátul vinni, így szeretném megúszni negyedmillió alatt, ha lehetséges.
(#) Joe_001 válasza SzabóRobi hozzászólására (») Okt 6, 2020 /
 
Az általad közölt lírásban is szó van LED-ről. Az Alfám vonóhorogját magam raktam fel. A visszajelző elektronikát is. Az égőkre dolgozik vissza a műszerfalban, tehát a CAN-BUS ugyanúgy jelzi a vonóhorgot, mint a hátul levő égőket, de led nélkül. KPM vizsgán símán elfogadják, mert a műszerfal égőivel csinálja ugyanazt, amit a LED. Nem kellett furkálni, a hátsó csomagtérben van megoldva minden, gyujtás tápfesz kell neki.
Ez 7 polusú horoghoz van.
Vana fórumon topikja.
https://www.hobbielektronika.hu/forum/utanfuto-visszajelzo
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2020
(#) attika hozzászólása Okt 7, 2020 /
 
Sziasztok.
Egy riasztóba mi tud elromlani úgy, hogy a 10mA áramfelvételéből lesz 280mA?

Még nem bányásztam ki a kocsiból csak érdekelne, hogy ha szétszedem akkor mit kellene megnézni rajta.
Ha menthetetlen akkor úgy is kuka és riasztó nélkül él tovább az autó.
(#) SzabóRobi válasza Joe_001 hozzászólására (») Okt 8, 2020 /
 
Üdv!

Ismét köszönöm a hozzászólást, és segítséget. Továbbra is azt hiszem, hogy rossz leírást találtál, mert az enyémben továbbra sincs szó LED-ről.
Esetünkben is saját kezűleg szereltem fel a horgot is, meg a CAN-bus adaptert (visszajelző/leválasztó, akármicsoda) is, csak a vizsgaállomáson a szaki azt mondja, hogy előírás szerint kötelező a LED visszajelző a műszerfalba. Hülyeségnek tartom, viszont ha odamegyek a megbeszélt időpontra, ő meg elzavar, akkor nincs sok jó ötletem...
Szóval elvileg, ha jól értem, akkor pont úgy kell viselkednie a rendszernek, ha vontatvány van rajta, mint amikor az autóban simán kiég egy irányjelző-izzó, és dupla sebességgel" jelez" ?!
Ezt le kell tesztelnem holnap...
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2020
(#) bbb válasza SzabóRobi hozzászólására (») Okt 8, 2020 /
 
Hülyeséget beszélt. Nem kötelező a LED visszajelző, hanem hang/vizuális visszajelző kell. Ha ez a kocsiban gyárilag ki van alakítva és a CAN rendszerre bekötve a műszerfalon jelez vissza, akkor nem kell külön még ledet is betenni...
(#) Joe_001 válasza SzabóRobi hozzászólására (») Okt 9, 2020 /
 
Az enyémben nincs, a gyáriban sincs. Akkor a bolti autóban miért nincs? A visszajelzés az kötelező. A gyáriban is úgy van. El kell fogadnia! Ha ráteszi a műszerét visszajelez. A műszerfalon belüli lámpákkal-Ha az led akkor azzal.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2020
(#) FIGIRI válasza Joe_001 hozzászólására (») Okt 9, 2020 /
 
92-es Opel Vectra A GL (alap) felszereltséggel. A műszerfalban benn van gyárilag az utánfutó visszajelző helye, csak izzó, foglalat, és egy alkalmas irányjelző relé kell hogy működjön. A legbonyolultabb elektronika az izzító-, hátsóablak-, és ablaktörlő ütemadó-, és a központizár vezérlő relé volt benne
(#) Joe_001 válasza FIGIRI hozzászólására (») Okt 9, 2020 /
 
Mintha a II Passatomban is így lett volna. de abban annak a szála a villogó reléig vissza voit vezetve. rákötöttem a horgot, az égőt betettem és ment. A relé olyan típus volt, nem 3 lábú. A helye is olyan volt, a foglalata, tegát gyárilag csak azzal szerelték, horog nélkül is.
Az újabb CAN-BUS-osoknál elvágod az égők vezetékét, at elektronika ha kiéég az égő a vonóhorogban, megszakítha a hátsó izzó vezetékét ezáltal így generálja az égő hibáját működés közben, amit a műszerfalon látni fogsz. Az elektronikának a kapcsolt 12V kell.
Másik, szerintem ugyanazt a kábelkorbácsot gyártják, az összes típushoz. A Renault Expressemnél a központizár be volt a hátsó ajtóba vezetékelve, csak rá kellett temmem egy motort, meg egy stiftet kellett esztergálnia a havernak a mechanikai összekötéshez, és már kész is volt az upgrade.
Szerezz egy rajzot a színjelölések miatt, így kevesebbet kell bontani.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2020
(#) FIGIRI válasza Joe_001 hozzászólására (») Okt 9, 2020 /
 
A rajza megvan, az autó sajnos már nem... sokba lett volna a műszakizás. Villanyosan teljesen rendbe tettem, de a kasztni sajnos nem az én asztalom...
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2020
(#) JMarton87 hozzászólása Okt 9, 2020 /
 
Kedves Fórumozók!

Segítséget szeretnék kérni.

Az alfámban (Giulietta 2011, 1.6jtdm) a hátsó ablaktörlő önálló életet él (nem áll le lekapcsolásra sem, avagy éppen ott áll meg, ahol lekapcsoljuk és nem a végállásában). Miután javíttattam a csomagtartó ajtó átvezető kábeleit, majd cseréltettem újra a hátsó ablaktörlő motort és kart, arra jutottam olasz fórumokon, hogy a Body Computerben a hátsó ablaktörlő motorhoz tartozó ellenállások forrasztásai meg vannak repedve - javítani kellene.

Tudtok valakit - lehetőleg hivatalos szerviz, műhely - aki meg tudja javítani?

Előre is köszönöm a válaszokat, segítséget!
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2020
Következő: »»   300 / 335
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem