Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Eberspacher állófűtés javítása
A mellékelt rajz alapján mentem. Ugyanezt több fórumon ugyanígy láttam leírva. A nagy barnás testre, zöld+szürke visszakövetve a pumpára (polaritást nem ecsetelték de mindkét iranyban próbáltam), minden más pozitívra (generátor jel kábele, nagy pozitív és a hőmérséklet érzékelő is).. a kék/fehér meg a diag szál, az marad érintetlenül
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2020
Kedves Sanyey20!
Minden így van, csak egy megjegyzés. Az üzemanyag pumpa esetén a polaritást egyszerű kitalálni: szakadásvizsgálóval meg kell nézni, hogy melyik közös a barnával, azaz a testtel. Sajnos fejből most nem megy, ha tippelnem kellene, akkor a zöld lesz az. Továbbá a szürke lesz majd a plusz +12V, amit pulzálva (1-5Hz) kap a pumpa. Ha mégsem, akkor fordítva. Üdvözlettel: olika76 A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2020
Köszönöm, így járok majd el, viszont ha kint lesz a nyák, lehet kiforrasztom belőle a bemenő kötegét, nem-e a szigetelés alatt ér össze két szál és az szivat :/
Na kérem. Sikerült a lapot kivarázsolni a fedélből, eközben járulékos veszteségként leesett a fentebb emlitett kondi, majd lefordult a nyákról egy komplett chip is (mintha a szilikon oldószer szedte volna le...). Mechanikus kefe korongos tisztítás után szépen mindent amitől megszabadult sikerrel visszaforrasztottam, látszólag semminek semmi baja, majd a beszélt bekötéssel ismét megpróbálkoztam az indítással. A jó hír az , hogy nincsen szikraeső, illetve áramot is vesz fel (mikor még a hőm. szálat nem teszem +12V-ra) , viszont el nem indul.. olyan szinten meg tud állni a kályha, hogy még azt a fél perces önellenőrzést sem kezdi el, pusztán egy korábban tárolt hibakód miatt?
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2020
Kedves Sanyey20!
A kérdésedre a válasz: ennél lehet zárolás, amit csak GYÁRI szintű opeles diaggal lehet feloldani. Meg se próbáld a piacon is árult 5-10EFt-os opcom-okat, azok nem érnek semmit sem (nekem is csak dísznek van 3db...). Azaz vagy zárolás miatt nem indul vagy van egy azonnal fellépő hiba miatt. Ezen utóbbi lehet akár egy, a panelen levő elem hibája is. Erre csak a diagnosztika adja meg a teljes választ. Üdvözlettel: olika76
Nem tudom írtam-e már, de autoszerelőként tevékenykedek. A cégünk WOW és Launcher műszereket használ diagra. A wow nem is látja az omega xenon, klíma és kieg fűtés rendszerét, a launcherrel pedig tegnap próbáltam megolvasni a kályhát, ám siker nélkül. Se a klíma moduljával, sem a kályháéval nem sikerül kapcsolódnia. Az autóra visszadugva sem égett el semmi a kályha vezérlőben, illetve áram alatt van a lap. Él a szomszéd településen egy messziföldön híres kályhás bácsi (van Eber diag. készüléke is).. meg kéne látogatni
Buék mindenkinek!
Na, időközben annyi történt, hogy ma sikerült Tech2-vel kapcsolatot letesiteni a kályhával, komponenseket vezérelni (ventit inditani, megállítani).. amint a gyertyához értem a teszttel , minden további kommunikáció megszűnt a kályhával kis gondolkodás után. Utána mennem kellett hazafele, igy nem volt időm szarakodni a műszerrel . Hazatérvén újra megnéztem nem-e elégett valami a nyákon, de semmi ... itt még nem kérdeztem, de hosszas keresgélés után sikerült a net berkeiből előbányászni a komponenseken mérendő ellenállás értékeket, így nekiálltam méricskélni. A legtöbb fórumon 1ohm, vagy annál kisebb értéket kellene mérni egy jó gyertyán. Én 25-öt mérek.. lehetséges h ez szabotálja az indulását? A vízhő, túlmelegedés érzékelőn, lángérzékelőn, motoron, pumpán nagyságrendileg jó értékéket sikerült mérni! A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2021
Kedves Sanyey20!
Igen, annak durván 1 ohmnak kell lennie. Nyilván fűtés közben ez változik, de az más. Üdvözlettel: olika76
Üdvözletem és BUÉK mindenkinek!
Sprinter W906 gyári állófűtés témakörben tudna nekem segíteni valaki? Nem igazán értem a működését, illetve ha jól csinálom a bekapcsolást, akkor valami baja van, mert nem indul el. Visszajelez a kapcsoló, kétszer valami történik a ventillátor körül, mintha próbálkozna, aztán semmi. Rendőrségi technika volt, lehet, még soha az életben nem használták. 2011-es a szekér.
Kedves Burglar!
Kellene egy kályha- vagy vezérlő szám, mert ez így kevés. A vezérlőn levő matricán van egy 6 jegyű, az lenne a legjobb. Üdvözlettel: olika76
Na kérem! Tovább folytatódik a d3wz sztori! Megvan az interfész, többé kevésbé pont arra lesz jó amire vettem, a kalyha vezerlőjén ismét átmentem forrasztóval és jelen állás szerint egy hibakód van benne, ami a kivezérelt indítást akadályozza.. ez mi lehet? (Mellesleg minden számlálót kinulláztam, minden hibakódot előtte töröltem + kapott egy új Beru gyertyát a 25 ohmos helyett). A lökösben lévő külső homérséklet szenzorom szar (kb 30 fokot mutat most is), viszont a legtöbben azt állítják, hogy a digitklíma hőmérséklet szenzorját használja a kályha. Mindenesetre ha arra a szenzorra panaszkodik az vajon megoldható lenne károsodás nélkül, hogy járó motornál adnék neki 12v-ot a kapcsoló szálon?
Kedves Sanyey20!
Valóban, ennél a klíma adná a hőmérsékleti jelet, azaz a 12V-ot. Kapcsolhatod is rá a 12V-ot, de általában egy külön hőgombát tesznek, ami 7 Celsius fok alatta adná ezt neki, azaz működne hidegben. Üdvözlettel: olika76
Sziasztok!
2004 Mercedes Vitonál tudok KKl eszközzel és az Edith programmal kapcsolatot létesíteni az OBD csatlakozón keresztül D5WS kazánnal vagy csak közvetlen a kazán csatlakozójánál a diag. szálon plusz tápot is adnom kell neki?
Kedves BenőAladár!
Ha írsz egy kályha vagy vezérlőszámot, akkor talán tudok segíteni, így nem. Üdvözlettel: olika76
Szia!
Az adattábláját tudom csatolni.
Az egész belseje össze volt rohadva, szétszereltem kimostam ultrahangos mosóval,tömítéseket kicseréltem, összeszereltem. Az első indítás gond nélkül ment, csak nem kötöttem rá a vizet. Néhány másodpercet járattam, és konstatáltam, hogy ez nagyon meleg. Utána a vizet is bekötöttem, de már csak a keringetőszivattyút és a befújóventillátort indítja néhány másodpercre..
Lehet, hogy túlmelegedés után letilt? Ezért is akarok rácsatlakozni valahogy. Szerencsére lefényképeztem a vezérlő számot is. A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2021
Kedves BenőAladár!
Ez egy Can-Bus-os vezérlő, ehhez mercis diagnosztika kell. Az általad említett KKL és Edith ezt nem tudja kezelni, nem is szerepel a programban a vezérlő száma. Ez csak az autóban indítható el, külön nem. Javaslom egy megfelelő kályhás szervizhez fordulni, akik ki tudják olvasni a hibakódo(ka)t, persze olyan autószerelő műhely is jó, ahol van mercis diag. Remélem segítettem. Üdvözlettel: olika76
Persze, segítettél köszönöm.
A túlmelegés okozhat tíltást bent? Esetleg lehet az ennél a típusnál eloforduló forrasztási hibák is? A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2021
Kedves BenőAladár!
Rögtön nincs zárolás vagy tíltás, ahhoz többször egymás után kell hibásan indulnia. Ennél is, mint mindegyiknél sajnos nagyon sok hiba lehet a vezérlőben. A lassan 8 éves tapasztalatom mellett is ezek rendbetétele elég nehéz, kb. 4-5 óra. Saját kezűleg nem ajánlom megpróbálni, mert biztosan hibázni fogsz. Elsőre mindenképpen hibát kell olvasni, kár bármi egyébbe belefogni. Üdvözlettel: olika76
Kedves olika76!
Nem hagyott nyugodni, hogy miért nem működik a technika. A felújítás után félig összerakva tökéletesen elindult elsőre, így nem értettem mi lehet, csak arra tudtam gondolni, hogy túlmelegítettem. Volt egy kis szabadidőm így a helyén gondoltam az alapvető dolgokat kimérem.(Izzítógyertya, lángérzékelő, motor, vízhőmérséklet érzékelők) A sor végére érve azt tapasztaltam, hogy nincs mit kimérnem, mert nincsenek bent a vezérlő csatlakozóban saruk, egyik sem a négy víztér érzékelő közül. Sajnos korábban valaki kitörte a rögzítő füleket a műanyagból így könnyen kicsúsznak. És itt jöttem rá, hogy első tesztelés után mikor vissza bevittem, hogy akkor véglegesen összeszerelem, történt, hogy ez a négy vezeték szépen kicsúszott. Vissza tuszkoltam őket, és azóta első gombnyomásra indul. Köszönöm az infókat még egyszer!
Kedves BenőAladár!
Minden jó, ha vége jó! Legyen jó sokáig! Üdvözlettel: olika76
Sziasztok!
Van egy B4WS (20 1852) kályhám állófűtésként beszerelve egy 2007-es Honda Jazz-be. Az a problémám, hogy nem indul el a kályha. Mindössze annyit csinál, hogy a bekapcsoló gombját megnyomva egy pár másodpercre elindítja a vízpumpát, majd kikapcsol. Néha második indítására végigpróbál egy indítási programot (vízpumpa, ventilátor, benzin pumpa), de gondolom nem gyújt így végül leáll. A furcsa az, hogy 1-2 hónappal ezelőtt még oké volt, aztán először csak egyszer nem indult el, aztán egy héten többször se, majd fokozatosan eljutottunk odáig, hogy most már sose indul. Mi lehet a nyűgje? Illetve melyik szoftver és diagnosztikai eszköz kompatibilis vele?
Kedves Frenkymd!
Ez egy univerzális vezérlővel szerelt kályha, ehhez Edith kell, amely egy Eberspacher program. Javaslom kályhás szervizhez fordulni, ők tudnak segíteni. Ha lesz hibakód, lesz megoldás is. Üdvözlettel: olika76
Köszi a választ!
Sajnos a helyi kályhás szaki nem tudott hozzá csatlakozni a gyári progival. Nem tudom melyik verzióval próbálta, de panaszkodott rá, hogy nem mindegyik kályhát ismeri fel.
Kedves Frenkymd!
Ez akár a vezérlő további hibája is lehet. Ha belül nem kap rendesen feszültséget, akkor nyilván nem tud kommunikálni sem. Üdvözlettel: olika76
25 1998-as d3wz vezérlő milyen diag programmal olvasható? Edith S4V1-F van itthon meg pár régebbi de egyik sem tartalmazza. KD2000-ben szintén nincs. Próbáltam az ecu belsejében lévő 25 1933-as ausführung számmal de azzal nem kommunikál. mondjuk nem kizárt hogy halott.
Kedves wadember!
Ez a vezérlő (251998) Opel-be való, azaz autóspecifikus. Ezt csak gyári Opel diaggal (a kínai Op-com-ok nem viszik) vagy Launch-csal lehet diagolni. Ki kell választani a 2002-2006, Opel Omega-B opciót. Edith-tel (már) nem megy. Elképzelhető, hogy Delphi is viszi, de azt még sohasem próbáltam, Ami fontos, hogy a generátor +12V-ot vagy az indítójelet meg kell kapnia a táp mellett, mert addig nem lehet diagolni. Remélem segítettem. Üdvözlettel: olika76
Értem köszönöm! Ha megkapja a D+ meg az indítójelet akkor felmegy kb 50mA-re az áramfelvétel a hardver nélkül ugyhogy akár élhet is. Másik kérdésem ha tud benne segíteni. D3LCC beépített ecu-s levegős 12V-os T4 transporter kályha random módon néha normálisan elindul fűt de az esetek többségében csak felpörög szellőztet és úgymarad a végtelenségig. Lángszenzor és túlmelegedés szenzor egyaránt 3-5 fokos hőmérsékleten 1k környékén van minden periféria jó. ECU letisztítva repedt forrasztások javítva, mégis ugyanaz a jelenség. Hibatárolója üres, az edithben sajnos csak error memory van funkcional check nincs így élőadatot nem látni róla.
Kedves wadember!
A leírtak szerint én továbbra is arra gyanakodnék, hogy van forrasztási repedés vagy ellenállás repedés a NYÁK-on. Ezeknél a paneleknél sokszor a teljes felújítás hozza meg a tartós sikert. Én általában ezt teszem. Nyilván az lenne a legjobb, ha el lehetne csípni diagnosztikával azt, amikor hibát generál. Ha ez meglenne, akkor könnyebben be lehetne azonosítani a hibás elemet a NYÁK-on. Erre szoktak tesztpadot használni, azaz kiveszik az autóból és külön indítják. Remélem segítettem kicsit. Üdvözlettel. olika76 |
Bejelentkezés
Hirdetés |