Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motor forgásirányának megváltoztatása
Lapozás: OK   14 / 15
(#) gabesz34 válasza Tomi111 hozzászólására (») Jan 27, 2020 /
 
Rendben köszönöm.
(#) gabesz34 válasza VIM hozzászólására (») Márc 11, 2020 /
 
Szia, most érkeztem el még csak a fázisforditos nyomogombokkal foglalkozni,erősítést kérek hogy ez a rajz igy jó-e? Elvileg jó.
Köszönöm
(#) mate12 hozzászólása Jan 20, 2021 /
 
Üdv. Olyan problémám lenne, hogy van egy esztergagépem azon 380/220v 1450fordulatú vilanymotor van, ezt meg lehet oldani, hogy 220v-ról működjön(nincsen freki váltóm)? A gépen van egy mágnes kapcsoló és egy 3 álású irányváltó kapcsoló. Ha ez nem vagy nagyon körülményesen oldható meg akkor van egy 220v os egyfázisú vilanymotorom is, ennek hogyan tudnám meg oldani a forgás írány váltását a mágnes kapcsolóval és a 3 álású kapcsolóval? Kezdő vagyok a témában, holnap csatolok képeket mik vannak, hogyan vannak be kötve a jelenlegi motoral. Egy pici rá látásom van a dolgokra egyébként. Nagyon köszönöm a segítséget.
(#) Joe_001 hozzászólása Jan 20, 2021 /
 
Szia!
Van 1/3 frekiváltó is. Ennél az irányváltás kapcsolóval történhet. Nem megoldás?
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2021
(#) proba válasza mate12 hozzászólására (») Jan 20, 2021 /
 
A jelenlegi motorodat átkötöd 230V állásba. egyik kivezetés fázis, másik kivezetés nulla, a harmadikra egy kondenzátor ( motor teljesítménytől függően, 20-50uF) a kondi másik vége meg vagy a fázisra vagy a nullára, forgásiránytól függően. Ha elég erős, megy szépen, akkor öröm, ha morog, de megy, akkor a kondenzátor értéket nem találtad el, ha meg nagyon gyenge akkor az a motor erre nem alkalmas.
(#) erbe válasza mate12 hozzászólására (») Jan 20, 2021 /
 
Mint proba írta, először megpróbálod külön kondival. Majd a motort deltába kötve bekötöd az irányváltó kapcsoló után és a kondit a kapcsoló elé a fázis és az üresen maradt harmadik pont közé. Végignézed itt a rajzokat, találsz ilyen bekötést.