Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Központi zár
 
Témaindító: Zolcsi80, idő: Márc 26, 2007
Lapozás: OK   23 / 25
(#) Inhouse válasza mkrisz123 hozzászólására (») Feb 16, 2021 /
 
Meg lehetett volna azzal is, csak bonyolultabban. Testet kell kapcsolni vagy +12V-ot? Ettől függően pozitív, vagy negatív "kioldó kábelezés" szerint kell kötni. Gondolom a többi megy.
(#) Inhouse válasza Gab_Bee hozzászólására (») Feb 16, 2021 /
 
Idézet:
„Manuálisan az ajtóban lévő gombbal viszont szépen működnek a zárak (zár és nyit).”

Tehát lenyomsz egy vezérlős ajtógombot és mindet viszi szépen? Vagy egyenként szépen nyitnak és zárnak?
(#) Gab_Bee válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 16, 2021 /
 
Igen, a vezető oldali ajtóban van ugye a menet közbeni zár, vagy városban szokás használni hogy lezárd az ajtót magadra mikor cammogsz... és ne üljenek be hozzád.
Azzal szépen megy. Nyit és zár is.. Csak kulccsal nem csinálja.
(#) mkrisz123 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 17, 2021 /
 
Szia.
+12v-ot. Nem igazán megy, de úgy láttam egy videón, hogy vezérlőn fehér, fehér fekete csíkkal összefogva pozitivra. Sárga- sárga fekete pedig az én esetemben a zöldsárga csíkkal vagy zöld kék csíkkal annak meg felelően, hogy nyit vagy zár. Ugye jól láttam?
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2021
(#) mkrisz123 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 17, 2021 /
 
Ha már úgy is olyan rendes vagy, hogy segítesz rá néznél nekem a záró motórra menő stekkeren az 5.-6. sárga,sárga fekete csíkkal jól gondolom, hogy az index villogtatás? Köszi
(#) Inhouse válasza mkrisz123 hozzászólására (») Feb 17, 2021 /
 
Az index villogtatás a 2 barna a vezérlőn...a többit nem értem, mire gondolsz.
A vezérlés két szálát le kell ellenőrizni az itt már számtalanszor leírt módon:
Autós, izzós (12V) próbalámpa, rácsipteted a arra, amivel tesztelni akarsz, esetedben +12V. A szúrós végével megérinted azokat a pontokat felváltva, amik szerinted a nyitó/záró szálak. Ha működik, akkor oda megy az új vezérlő nyitó/záró szála. Az ajtók legyenek csukva közben.
(#) Inhouse válasza Gab_Bee hozzászólására (») Feb 17, 2021 /
 
Suzukinál előszeretettel kopik el a kulcsos rész. Ha már van benne kp zár, akkor rakj bele egy vezeték nélküli vezérlőt, olcsóbb, mint az új zár.
(#) Gab_Bee válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 17, 2021 /
 
Esetleg hozzávaló típust tudsz ajánlani? Vagy bármilyen univerzális jó bele? Esetleg kérdezzem meg az autósboltban ott mit ajánlanak hozzá?
Köszönöm válaszod.
(#) Inhouse válasza Gab_Bee hozzászólására (») Feb 17, 2021 /
 
Nagyon kevés kivételtől eltekintve bármelyik autóba be lehet rakni az univerzális vezeték nélküli kp zár vezérlőket.
Várj, most itt kicsit kevertelek benneteket...neked a kulccsal sem megy és a távirányítóval sem?
Ha nem gyári kp zár lenne benne, még azt mondanám, hogy állíts a rudazaton...a kulcs és az ajtóban levő gomb ugyanazt a mikrokapcsolót működteti elvileg.
Ha a távirányítóval sem megy és a távvezérlőket már rendbe raktad, akkor a vezérlő elektronikát kéne megnézni.
(#) Gab_Bee válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 17, 2021 /
 
Semmi baj. Igen, nekem csak a távirányítós része nem működik. Azaz néha.. hol igen, hol nem. De a kulcsot a zárban forgatva is működik, bentről gombbal is megy. Szóval egyéb ötletem nem volt.
Most jelenleg használatban van a kocsi, majd hétvégén ránézek. És jelentkezem hogy találtam-e valamit.

Üdv,
Gábor
(#) mkrisz123 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 17, 2021 /
 
A vezérlőn a két barna az az. Az autó kapcsolási rajzán nem tudod mi az?
Most már zár jól mindegyik ajtó gomb nyomással, de amíg a kulcs elfordítására villogtatta az indexet, most ezt gombnyomásra nem csinálja.
Bocsi a csúnya ákom-bákomért, remélem most érthető az előző hozzá szólásom kérdése.
Köszönöm az eddígieket.
(#) Inhouse válasza Gab_Bee hozzászólására (») Feb 17, 2021 /
 
Ha mindkét távirányítóval csinálja, és valóban rendben vannak, és a kp zár vezérlő is működik gombbal, akkor az marad, hogy a 433MHz-es vevő panel vacakol. Ha gyári, akkor kicsit nehezebb megtalálni, nem tudom, hogy a te Suzukidban merre lehet. Általában az RF panel egy kis panel a nagyon, és 4-5 lábbal van ráforrasztva. Lehet, hogy ott repedtek el a forrasztások. Esetleg az antenna vezetéke került rossz helyre, ahol nagyon lecsökkent a vétel. Vagy sérült a szigetelése és letestel...
(#) Inhouse válasza mkrisz123 hozzászólására (») Feb 17, 2021 /
 
Ezen a rajzon én nem látom az index izzókat. Azokat nem közvetlenül villogtatja a kapcsoló, hanem a vezérlő teszi ezt. Keresd meg az index izzók plusz szálát és forraszd rá! Általában egyszerűen megtalálhatóak a szálak a vészvillogónál, vagy a műszerfal alatt oldalt az első ajtó előtti kis index bejövő vezetékénél. Az azonos oldali indexek párhuzamosan vannak kötve, mindegy melyikre kötöd, mind fog villogni. Csak a 2 oldalit ne közösítsd. Azért van 2 barna szál, hogy külön maradjanak.
(#) mkrisz123 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 18, 2021 /
 
Rendben. Köszönőm.
(#) Pale hozzászólása Jún 6, 2021 /
 
Tiszteletem!
Végigolvastam az egészet. Az az igazság, hogy nagyon okos lettem, de még mindig nem tudom hova kössem az 5 vezetékes motort.

Az rendben van, hogy a kék és a zöld a motor. Az én vezérlőmön fehérre és fehér/feketére kell kötni.
Ez ebben a videóban is látható: https://www.youtube.com/watch?v=qRDpelJ_5uE

Az is OK, hogy a fekete a test, a motor a fehérre és a barnára ad testet a kulccsal történő mozgatáskor.
A feketét a COM-ra kell kötni. Melyikre?
NC-re és az NO-ra a fehéret és a barnát. Melyik NC-re és melyik NO-ra?

Köszönöm a válaszokat!
(#) Pale hozzászólása Jún 6, 2021 /
 
lemaradt...

kpz.png
    
(#) Tomi111 válasza Pale hozzászólására (») Jún 6, 2021 /
 
Ha az autódban eddig nem volt központi zár( se motor, se vezérlő) , akkor azokat a vezetékeket ne kösd sehová. Csatoltam egy képet, a bekeretezett rész alapján kösd a motorokat! A mostani távirányítós, gondolom. A motorban lévő kapcsolókat az eredeti gyári vezérlőre lehetne kötni, ha lenne benne.
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2021

2.jpg
    
(#) Pale hozzászólása Jún 7, 2021 /
 
Értem, köszönöm!
Eddig nem volt kp zár, a mostani távirányítós lesz, de nem bánnám, ha kulccsal is menne.

(Sárga és sárga/fekete a +-ra, narancs és narancs/fekete testre és ettől működni fog a kulccsal nyitás?)
(#) Inhouse válasza Pale hozzászólására (») Jún 7, 2021 /
 
Értelmetlen a kérdésed. Ha eddig nem volt kp zár vezérlőd, akkor most vettél egy szettet, igaz? Milyet? Nem igazán kell foglalkozni, hogy mit hova, hiszen a gyári kábelköteg csatlakozókkal van ellátva. Az egyik végén levő megy a vezérlőbe, a motoroknál pedig általában vezetékenként van egy kerek csúszósaru. A vezérlőnek adsz +12V-ot és testet, esetleg gyújtást, ha ezt igényli (nem tudjuk). Ennyi a kötés, mit akarsz még kötözgetni?
(#) Tomi111 válasza Pale hozzászólására (») Jún 7, 2021 /
 
Szia! A jelolt vezetekek +12V-ra es testre kötésétől fognak menni a motorok! Kulccsal nem fog menni, mert gondolom ez a távirányítós vezérlő nem tud olyat, de tegyél fel egy képet róla. Kulccsal csak úgy fog menni, mint eddig: mechanikusan nyithatod sz adott ajtót. Ekkor nem mennek a motorok. Az 5 vezetékes motor kapcsoló vezetékeit nincs hova bekötni. Azt a gyári kulcsos központi zárvezérlőre lehetne, ha lenne.
(#) Pale hozzászólása Jún 7, 2021 /
 
Ilyen vezérlőt vennék:
https://edigital.hu/autos-kiegeszitok/homasita-405234-kozponti-zar-...767754
Erre kötném a motorokat. Egy 2 vezetékest és egy 5 vezetékest, hogy kulccsal is működjön.
A linkelt videón látszik, hogy a vezérlő fehér és a fehér/fekete vezetéke a 2 vezetékes motort szépen mozgatja. (Az eszembe sem jutott, hogy nem tud kulcsos nyitást, hiszen van rajta még 4 kihasználatlan vezeték, ahogy Tomi111 képén is látszik.)
Az a kérdés, hogy az 5 vezetékes maradék 3 vezetékét hova kössem, hogy a kulcsos nyitás-zárás is működjön!

Azt hittem ez annyira mindennapos probléma annak, aki ilyesmivel foglalkozik, hogy kapok 3 színpárosítást és kész. Ha ez nem ilyen egyszerű, akkor vagy kell vennem egy komplett szettet vagy nem lesz kulcsos nyitás.
(#) Inhouse válasza Pale hozzászólására (») Jún 8, 2021 /
 
Ez egy vezeték nélküli kp zár vezérlő, de nem teljes értékű. Így első ránézésre ez sem tudja azt, hogy ha kulccsal, vagy az ajtón levő gombbal tudd nyitni/zárni. Rajz hiányában ezt nehéz megmondani, de mivel eddig összesen 1 ilyen vezérlőt láttam, valószínűleg így van. Ezek inkább arra készültek, hogy egy vezetékes kp zárat (ami pl. az autó gyárija) vezeték nélkülivé tegyél. Ezzel nem közvetlenül a motorokat vezérled, hanem a régi vezérlőt, így minden funkció működik. Ha ezt magában rakod be a motorokkal, akkor csak a távirányítóról fog működni, a zárral mozgatva nem. Tehát feleslegesek lennének az 5 vezetékes motorok.
Summázva, fogalmazd meg úgy a kérdésed, hogy átgondolod, mit is tudunk mi meg abból, amit leírsz nekünk. Mert ahogy most kezdted, abból igen nehéz lett volna bárkinek hathatósan a segítségedre lenni...
Megteheted azt is, hogy nem csupasz motorokat veszel, hanem egy vezetékes kp zár szettet és akkor már az általad linkkelt vezeték nélküli vezérlővel összekötve minden funkció elérhető lesz. A segítséghez akkor is kérnénk egy rajzot, mert bár vannak alap színek, a gyártók egyedi kiváltsága, hogy ők miként élik ki a színek iránti vonzalmukat. A Homasitás vezérlőhöz én nem találtam a neten semmi bekötést, még a saját oldalukon sem. Forgalmazunk belőlük, de pont ilyen pl. nekünk sem volt még.
Vagy olyan komplett szettet veszel, ahol egy erre alkalmas vezérlő van motorokkal, kábelköteggel és távirányítókkal. Egyébként külön-külön sem jönne ki olcsóbban, sőt...
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2021
(#) Inhouse válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 8, 2021 /
 
Pl. egy ilyesmi szett (AV-LB501) is jó lehet neked.
(#) nagy hoho hozzászólása Jún 9, 2021 /
 
A garázs ajtóm távirányítós. Ha az ajtó becsukódott egy kissé bonyolult mechanika egy rudazatot mozgatva zárta az ajtót. Nyitáskor a rudazat állt alaphelyzetbe ezután nyílt az ajtó. Felfogható egy toló zárként. A zár motorja tönkrement és gondoltam, hogy egy g.k. központi zárral oldom meg. Kaptam is egy zárat és egy vezérlőt a szomszédtól. Lehetséges egy zárat működtetni a vezérlővel?
Van egy vezetékem amin záráskor + - , nyitáskor - + van. A központi zár két vezetékes.
(#) Inhouse válasza nagy hoho hozzászólására (») Jún 10, 2021 /
 
Anélkül, hogy látnánk az egészet elég nehéz lenne megmondani, nem ismerem az ilyenfajta zárakat. Én még csak elektromágneses reteszelést láttam, ott nem akkora gond az impulzus kérdés, a kp zár motornál viszont igen.
(#) uniman válasza nagy hoho hozzászólására (») Jún 10, 2021 /
 
A "zár elektromotorja" bizonyára pótolható... Persze fotó az kellene róla, de zárszerkezet is érdekes lehet. Meg a gyártó neve és típuszám...
De ezt már másik témában.
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2021
(#) nagy hoho válasza uniman hozzászólására (») Jún 10, 2021 /
 
Adott egy kétszárnyú garázs ajtó és van egy tolózár egy egyszerű rudazat ami rögzíti az ajtót kinyitás ellen. A kérdésem ez lenne, hogy 1 db központi zár motor és 1 db vezérlő működik-e vagy csak a 4db a zár motorral. Vagy ,hogy lehetne egy motort működtetni? Én a mechanikai részét megoldom.
(#) uniman válasza nagy hoho hozzászólására (») Jún 10, 2021 /
 
Én ugyan képet szerettem volna látni a retesz zár felépítéséről...
A "garázs ajtóm távirányítós" ez azt jelenti, hogy motoros?
Kétszárnyú garázsajtó is működtethető 1 motorral is (egy kis trükkel)...meg kettővel is.
A kérdésedre igen a válasz, vannak 2-3-5 ajtós autók is ugyebár...
De ezek a kis motorok motorok csak pár másodpercig működnek, utána visszaállnak a nyugalmi pozícióba.

motor_x.jpg
    
(#) Inhouse válasza nagy hoho hozzászólására (») Jún 10, 2021 / 1
 
Nem nagyon akarsz segíteni abban, hogy segíthessünk...
A 4 motor párhuzamosan van kötve, mindegy neki, hogy mind rajta van, vagy csak 1.
(#) nagy hoho válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 10, 2021 /
 
Holnap lefényképezek mindent.
Következő: »»   23 / 25
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem