Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Központi zár
 
Témaindító: Zolcsi80, idő: Márc 26, 2007
Lapozás: OK   24 / 24
(#) nagy hoho válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 11, 2021 /
 
Vannak képek. A fotókon látható rudazatot- toló zárat - szeretném mozgatni központi zár motorral.
Mivel nincs rajzom nem tudom valamennyi vezeték funkcióját. Tehát mit hova kössek?
Azt tudom, hogy a piros, fekete a + 12 V. és test. A motor kábele kék, zöld, ezt összekötöttem a vezérlő kék, zöldjével a kérdés, hogyan tovább.A hogy a tolózár, hogy fog működni az az én gondom. Megfogom oldani. Az ajtót én csináltam, a rádió távirányítás elektronikát, motoros mechanikát szintén. Az kellene tudnom, hogy a vezérlő többi kábelét hova kössem. Az első képen az kétszárnyas ajtónyitás mechanikája van.
(#) uniman válasza nagy hoho hozzászólására (») Jún 12, 2021 /
 
A lényeg most sem látszódik, azzaz "a zár motorja, ami tönkrement" és annak mechanikája.
Hidd el, ha eddig működött rendesen, akkor azt a motort kellene pótolni.
Annak a silány kis autós zármotornak nem lesz elég ereje a zárrudazat megmozdításához.
Ha azt motort akarod felhasználni akkor teljesen újra kéne gondolni a reteszelést...
(#) nagy hoho válasza uniman hozzászólására (») Jún 12, 2021 /
 
A zár motorja egy kb 40 éves fogaskerekes áttétel 2 db mikró kapcsolóval. Nem szeretném ujjra éleszteni, voltak vele gondjaim.
Még mindig nem tudom, hogy működik a központi zár. Hogy kap egy impulzus ami a motort működteti, és a fotón lévő zár és vezérlő, hogy bírható működére. Engedjétek el a tolózáramat és a kérdésemre válaszoljatok. Köszönettel.
(#) Tomi111 válasza nagy hoho hozzászólására (») Jún 13, 2021 /
 
Szia! Adj 12V-ot a motor kék és zöld vezetékére fél-1 másodpercre! (a vezérlő is ezt teszi) Polaritástól függően kitolja vagy behúzza a rudazatot. Viszont nincs benne rögzített végállás. Végálláskapcsoló sem! A feszültség elvétele után lehet, hogy még a rajta lévő gumiharmonika is visszahúzza középállásba. Ez csak arra való, hogy az autó zárjának meglévő rudazatát(ait te is mozgatsz belülről) billenti át. A végállásban rögzítés a zárban van megoldva. Kipróbálhatod, lehet a te reteszedet is megemeli, de kikapcsolva a retesz súlya visszatolja a motort - visszaenged.
Ezek a motorok egy primitív szerkezet, a motor tengelyén egy fogaskerék és egy fogasléc. De amire kitalálták, ott hosszú évekig teszi a dolgát.
(#) Tomi111 válasza nagy hoho hozzászólására (») Jún 13, 2021 /
 
Egyébként a vezérlő is egy egyszerű időzítő. Semmi mást nem csinál, csak az előbb említett ideig ad áramot a motoroknak ( van amelyiken állítható egy hosszabb idő is régebbi pneumatikus zárak vezérlésére)
Bekötése:
Fekete - test
piros - +12V
kék/zöld a motorok azonos vezetékei
A barna és a fehér a vezérlő szál. Hol az egyiket, hol a másikat érintsd a testhez és a vezérlő kapcsolja a motorokat. Ez a vezérlő jel érkezhet egy külön kapcsolóról vagy az ötvezetékes motor belső kapcsolóitól - az eredeti elképzelés szerint.
(#) uniman válasza nagy hoho hozzászólására (») Jún 13, 2021 /
 
Egyet szétszedtem, hogy láthassad mi van benne: A képem felső részében látható mi van benne: motor tengelyén a fogaskerékkel, meg egy egyenes fogasrúd. Egy gumiharang, amely "középen" tarja a rudat. 2 mp-ig kap a motor áramot, a polaritás szerint, ki vagy befelé mozdul el a rúd. Ha az áram megszűnik, a gumiharang visszahúzza középpozícióba...
Remélem érhetően írtam le...
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2021
(#) Tomi111 válasza nagy hoho hozzászólására (») Jún 13, 2021 /
 
Én is csináltam házilag kapunyitót a garázsra. Kétszárnyú kapu( a régi), akkus csavarozók hajtanak hosszú menetes szárakat. Jó is, hosszú évek óta működik. Először én is terveztem bele reteszt alulra, mert a menetek fenn mozgatnak, de elvetettem az ötletet (pedig már a PIC-be is megírtam a vezérlése logikáját). Ez az egy bejáratom van, áramszünet (vagy hiba) esetén nem tudnám nyitni. így meg egy rejtett megoldással az egyik szárny stiftjét kihúzva kézzel nyithatom.
(#) nagy hoho válasza Tomi111 hozzászólására (») Jún 13, 2021 /
 
Köszönöm a választ, teljesen érthető.
(#) nagy hoho válasza uniman hozzászólására (») Jún 13, 2021 /
 
Érthetően írtad le, de nem arra voltam kíváncsi, hogy belül mi van ha nem,hogy a motort, hogy lehet mozgásra bírni. Erre a választ Tomi111 adta meg., Köszönöm, hogy időt szakítottál rám.
(#) proli007 válasza nagy hoho hozzászólására (») Jún 13, 2021 /
 
Hello! Bocs hogy beleszólok, de nem lenne célszerűbb ezt a mechanikát egy ablaktörlő motorral és két végállás kapcsolóval működtetni. Mert ugyan nem látható a képen, de talán pont valami tekergető a retesz. Akkor csak egy impulzus kell, ami a végállást rövidre zárja, és amikor eléri újból a másik végállát az lebontja a motoráramot.
(#) Inhouse válasza nagy hoho hozzászólására (») Jún 14, 2021 /
 
Mindent leírtak már, talán még annyi, hogy a fehér és barna vezérlő szálakon felváltva maradhat fixen a test, akkor is meg lesz az impulzus a motoroknak. Igazából egy váltóérintkező lenne az ideális, ahol a COM a test és a NO/NC megy a fehérre/barnára.
A kp zár motor nagyon gyorsan (0,5-1mp) végigfutja azt a 2cm-t, amit tud. Az ereje is véges, fejből meg nem mondom, hogy hány kg-ut tud. Az erősített verzióhoz írnak 10kg-ot, ami talán 3x erősebb simánál. Az 5 vezetékes motorokban van egy váltóérintkezős mikrokapcsoló, amiből lehet tudni nagyjából, hogy merre áll. Régen ez az egyik végállásban kapcsolt, manapság valahol kicsit arrébb...
Tehát a vezérlő annyi csinál, hogy egy fix kapcsoló folyamatos jeléből előállítja a motor megfelelő irányba való mozdulásához a szükséges impulzust.
Mielőtt nagyon belebonyolódnál, elég ha a motornak te adsz kézzel egy ilyen rövid impulzust és meglátod, hogy elegendő-e a reteszedhez...
(#) nagy hoho válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 14, 2021 /
 
proli007, Inhouse, Nem bonyolítom az életem a régi megoldással.
A terv: kaptam még egy központi zár motort. A rudazat nem függőlegesen fog mozogni ha nem vízszintesen. Mint a páncél szekrény ajtóban. Két db 13 mm-es köracél a zár nyelv, ezt mozgatja a két motor, nem külön külön. A vezérlése is egyszerű lesz. Záráskor egy mikrokapcsoló ad testet a vezérlőnek és bezár. Nyitáskor a főmotor ami az ajtószárnyakat mozgatja, kap + - feszt. A negatívot innen viszem a vezérlőbe. Záráskor a főmotoron polaritás váltás történik, ezt egy diódával zárom, hogy + ne menjen a vezérlőbe.Már elkezdtem csinálni, majd lesznek képek.
Következő: »»   24 / 24
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem