Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromos fűtés
Két dolgot kell megoldani amiből az elsőre hirtelen nem tudom a megoldást!
- Mikró, vagy a bármi fogyasztásának az előre jelzése!! Áramot hiába figyelsz... - Villamos fűtés szabályozhatóságának a megvalósulása? Fokozatkapcsolás, ki-bekapcsolás? és ezeket egyáltalán elviseli e? Kellene még 1 fázis!!
A villanykazánról még nem tudunk semmit, egy hordóban van egy fűtőbetét, vagy egy korszerű önálló vezérléssel ellátott berendezés, nem mindegy. Egy korszerű az figyeli a fűtési igényt és hozzá igazítja az elmenő víz hőmérsékletét, ha egy maszek SSR-es megoldással korlátozva van a teljesítmény hibával le fog állni. Én az ilyet inkább a fűtési igény oldaláról csapnám be, ha megy a pl. mikró, a kazánt vezérlő termosztát kapcsoljon ki. A nagy fogyasztós konnektorokat lehetne figyelni fogyasztásilag és kikapcsoltatni a termosztátot. Nem lehetetlen, hogy létezik wifis okos konnektor, aminek valamilyen jelét akár ilyesmire is lehetne használni....
Így van, a termosztát időszakos átverése a legegyszerűbb megoldás. A lakás áramát át kell vezetni egy áramváltón, meg kell egy időzítő áramkör ami nem engedi mondjuk a 2 másodpercnél rövidebb beavatkozást, mert akkor mindenféle áramlökésre (hűtőgép kompresszor indulása és hasonlók) lekapcsolna. A hálózati kismegszakító simán elviseli a dupla túláramot (a B-s kb. 20 másodpercig), célszerű az egészet mondjuk úgy beállítani, hogy ha 3 másodpercnél hosszabb ideig fennáll a nagyobb áram, akkor lekapcsolja a termosztátnál a fűtést, ha megszűnik a túláram akkor meg vissza.
Bocsánat ha nem voltam egyértelmű, villanykazánra vonatkozott a kérdés...
De egyenlőre kazán még nincs csak tervezem megvalósítani. Egyedi gyártású lesz, 3*2kW teljesítménnyel 3 fázisra. Ehhez kell a vezérlő, ha ilyen nem létezik instant kivitel akkor meg meg szeretném építeni, ehhez kellene kapcs rajz vagy legalább részletes elvi vázlat... Köszönöm a hozzászólásokat. Van a fiókban SSR és tirisztor is, ezeket kellene szabályozni.
Akkor a 3 fázis közül azt kell "elvenni" amelyiken éppen túlterhelés van, a másik két fázisról fűthet tovább kicsit kisebb teljesítménnyel...
A mérendő körbe fázisonként egy ilyesmi: PP AC 1010. Kapcsolási rajz hozzá itt: Bővebben: Link. Ezután kell egy mikrokontroller, ami vezérli a tirisztort/SSR-t.
A jelzett kapcsoláshoz szimmetrikus tápegység kell.
Mi a baj azzal? Ezt nézd meg: ICL7660 (kb. 700 Ft bruttó). Próbáltam, nagyon jó ár/érték arányú IC összehasonlítva egy komplett DC/Dc konverterrel vagy drágább kettős tápegységgel. Inkább az a szokatlan, ha egy analóg áramkörben nem kell kettős tápegység.
Az áramfigyelésre léteznek gyári megoldások, pl. én ezeket szoktam használni: ElkoEp áramfigyelő relék. Ezek tudják mindazon funkciókat amiket visszább írtak. Érdemes átböngészni a kínálatot, bár tény, hogy nem túl olcsó.
Kell-e nekünk mindkét félhullámot mérni? Ha nem, akkor az áramváltóból diódával lehetne egy nem invertáló műveleti erősítővel felerősíteni a félhullám feszültségét. Egy aluláteresztő RC szűrővel pedig átadni a mikrokontrollernek. (kondira kell egy 470K-s kisütő ellenállás, önkisülése nem elég)
A kolléga úgy sem akar pontosan mérni, az az infó kell neki csak, hogy valami beindult-e. Ha csak egy félhullámmal dolgozok a legrosszabb esetben 20ms-ot késik a reakció. Nem hiszem hogy gondot okozna.
Ha elvehető. Ha tévedésből raktak bele egy 3 fázisú ventilátort, ugrott.
Meg tudnád mutatni kérlek, hogy milyen jelalak van az első opamp kimenetén?
Nem kell megmutatni, kétszeres félhullám. Mint látható az erősítésből és a féltápból.
Ezt az áramkört most készítetted Tinában? Ha igen gondolom nem nagy dolog még egy jelet hozzábiggyeszteni. Olyan sosincs hogy nem kell megmutatni.
Mi az oka, hogy az R6 a sinus bemenetre van kötve és nem a GND-re?
Hello! Igen, nem nagy dolog, mint ahogy az sem, hogy bepötyögöd a Tina-ba és megnézed.
"Mi az oka, hogy az R6 a sinus bemenetre van kötve és nem a GND-re?" Egyszerű "matematikai" oka van annak, hogy az R6 a bemenetre megy. A második fokozat egy különbség képző, ahol az invertáló bemenetre érkező jelet kivonja az invertálóra érkezőből (és felerősíti a különbséget). Amikor +1V van a bemeneten, akkor az első fokozat kimenetén +2V van. Ebből levonva a bemeneti 1V-ot, +1V-ot kapunk. Amikor -1V van a bemeneten, akkor az első fokozat kimenetén 0V van (mert nincs negatív táp). Igy az ismét +1V-ot jelent, lévén hogy az invertáló bemenet azt megfordítja. A különbségképző fokozat erősítést a 100k/27k adja. A két kondi pedig átlagolja a kétutas kimeneti jelet. Ennyi ez és nem több.
Sziasztok! Találkozott már valamelyikőtök azzal a hibával Ferroli elektromos kazán(9KW),hogy nem kapcsol be,amikor kedve úgy tartja,és kiírja a kazánt A08 hibakódra...resetelés után ismét megy,aztán ismét nem...lehet,hogy 2 nap,lehet,hogy egy hónap,de lehet,hogy még aznap...
Szenzorhibáról írnak: Bővebben: Link.
Meleg vizet nem állítunk elő vele,csak fűtünk...akkor az lehet még gond,hogy nem melegszik 3 Celsiust 5 perc alatt fel a fűtési kör?
Erre csak egy határozott talánnal tudok válaszolni. Nem ismerem a készüléket csak gyorsan körbenéztem, mit írnak erről a hibáról.
Évek óta,pontosan 6 éve működik nálunk így...sajnos néha a legrosszabb időpontot választja a hibára.. aztán cleart,vagy reset..és működik tovább
Sziasztok.
Energetikai tanusítványban szereplő adatokból hogyan tudom kiszámolni mekkora elektrtomos fűtés szükséges? Katpam egy értéket de nagyon alacsonynak tűnik számomra. 153.69 kWh/m2a éves fűtési energiát ír ami 46nmre számolva és leosztva a 5647 h/a fűtési hosszra kb 1,3kW állandó fűtést igényelne. Ez lehetséges?
Ez az átlagnál 50%-al rosszabbnak tűnik:
Átlagos érték: Lakóépület 100 kWh/m2/év Bővebben: Link Az "a" jelentése: év...
Sziasztok!
Elgondolkodtam rajta hogy fűtésrásegítés céljából esetleg telepítenék ilyen fűtőfilmet. Tudnátok ajánlani valamit a méretezéshez? Konkrétan kíváncsi lennék hogy m2-re vetítve mennyi energiát kell beletenni. Igazából minden érdekelne ezzel kapcsolatban, nem konkrét kérdésem van. Arra futna ki a dolog, hogy érdemes lenne-e belevágni a dologba, és mennyit kell kifizetni (érte, és az üzemben tartásért is).
Hali! Inkább innét vegyél:Bővebben: Link.Én ilyent raktam a nappaliba 3x5.5m-t az 1m szélesből, kb. 3700W. Nagyon jó, érdemes alátenni 5mm-es szigetelést, szintén itt lehet venni.
Az "ilyen"-ben nincs semmi konkrétum...
Ha pl. 220W/m2-est veszel, akkor négyzetméterenként 5 óránként 1,1kW-ot fog fogyasztani... Viszont, ha a havi fogyasztását kérdezed...nem tudhatjuk, hogy egy bádogviskót vagy egy 30 cm-es dryvit szigetelésssel ellátott "kunyhót"...hány fokon, milyen külső hőmérsékletnél fűtenél. Bővebben: Link A mostani magas beszerzési árak miatt bizonyára nem fogsz "belevágni"...
Na látjátok? Tudtam én hogy kérdezni kell!
Az "ilyen" alatt azt értettem, hogy van egy csomó kép, látjátok mire gondolok. Konkrétum nélkül. Bennem sincs semmi konkrétum, csak álmodozok egyelőre. Az álmom az, hogy ennek a segítségével vissza lehetne fogni a szükséges gázhasználatot. Ha működik a dolog, akkor akár napelemről is mehetne a dolog (feltéve hogy az energiamennyiségek kompatibilisek egymással). Ekkor lehetne az, hogy nappal fűtök a napelemmel, a nappaliban (~40m2), és éjszakára meg a szobákra ráteszek egy kicsit a gázzal (kondenzációs kazánom van). Na akkor a bádogviskó: Ytong téglából van, egy szintes. Az energetikai tanúsítvány szerint most EE besorolású, de ha az üvegeket kicserélem 3 rétegűre, a homlokfalat 10cm szigeteléssel látom el, és kőzetgyapottal betakarom a padlást, akkor ebből CC lesz. Az üvegeket már elkezdtem kicseréltetni, jövőre folytatom. Külső szigetelést nem terveztem, mert úgy tudom az Ytong nem hálálja meg. A kőzetgyapot folyamatban van, apránként meglesz majd az is pár év alatt. A jelenlegi helyzetet alapul véve, van - 126m2 fűtött terület - 190kWh/m2a méretezett érték (akármi is ez) - 100kWh/m2a követleményérték - 0,62W/m3K hőveszteségi tényező méretezett érték Gondolom lesz közöttetek aki érti is a fentieket, én csak idemásoltam, hátha segít kiindulni.
Nem opció, mert a nappali körül vannak a szobák, azokat is kellene fűteni. Minden szobába klímát tenni meg ajjaj.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |