Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Rádióamatőrök topikja
Lapozás: OK   231 / 249
(#) sany válasza pont hozzászólására (») Nov 24, 2021 /
 
De furcsa, hogy csak az antennára van "rádrótozva".
(#) Kera_Will válasza sany hozzászólására (») Nov 24, 2021 /
 
A viszonylag nagy érzékenységű pár tized uV vevőbemenetre elég ilyen lazán csatolni a jelet.
Persze mint demonstratíve , hurrá működik verzió ez.
Cizzeláltabb esetben persze szép bádog doboz bemeneti RH sávszűrők , kimeneti sávszűrők , 50 ohmra illesztve ... stb.
Az RH sávon nagy antennáról (aktívról) jelentős jelszintek vannak már jelen , így a felkeverés után inkább kicsit csillapítani kell ... ez a laza pár menetes drót erre tökéletesen megteszi...
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2021
(#) pont válasza Kera_Will hozzászólására (») Nov 24, 2021 /
 
Jogos, nagyon kezdő vagyok ebben a témában. Éppen ezért kérdezni sem tudok jól. Eddig ez valahogy kimaradt az életemből, most felvetődött, hogy egy kicsit errefelé is fordulnék, ha érdemes letenném a vizsgát. Próbálnék minél távolabb lévő állomásokat meghallani. A vevőm pl. Yaesu FT3100 egy groundplane - vel. A probléma, hogy a 144 Mhz-en alig van forgalom, ezért gondoltam forgalmasabb sávokról felkonvertálni...
(#) Kera_Will válasza pont hozzászólására (») Nov 24, 2021 / 1
 
Az FT3100 NBFM rádió ... ezért nem sok értelmét látom ennek a konverter építésnek.
(előzőekben már kifejtettem miért)
Amit ebbe belefektetnél energiát és pénzt inkább egy rövidhullámú amatőr sávú egyszerűbb vevő építésére fordítsad.
pl.: 80-40-20 méterre szinkrodin/heterodin elvű rádiók .
Ott sokkal nagyobb forgalom van, sokkal több távoli állomást is megfigyelhetsz.
Legegyszerűbb egy szinkrodin azzal CW / SSB forgalom figyelhető meg.
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2021
(#) bodgabo válasza pont hozzászólására (») Nov 25, 2021 /
 
Helyileg merre laksz? Lehet hogy érdemes felkeresned valamelyik helyi rádióamatőr klubot akik tudnak segíteni.