Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Projektoros TV hiba
 
Témaindító: pirszing, idő: Júl 15, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   7 / 8
(#) szs válasza kadarist hozzászólására (») Márc 6, 2022 /
 
Tehát először ott keressem a hibát, amit a rajzon bekereteztem?
(#) kadarist válasza szs hozzászólására (») Márc 6, 2022 / 1
 
Azon a részen, de előtte meg kellene nézni a hálózati oldalon a nagy táp dolgait. Zárlat, szakadás, stb. Hagyományos javítási metódust kell követni, voltmérés, ohmmérés.
(#) szs válasza kadarist hozzászólására (») Márc 12, 2022 /
 
Egész héten későn jártam haza, csak ma értem rá kicsit
Kiszedtem a táppanelt, igyekeztem végigkövetni a stby és a "power" útját, majd visszaraktam, visszadugdostam a csatlakozókat, és (borzasztó körülményesen, mert nekem nem szakmám ez, kétszer meg kell néznem, hová nyúlok) méregettem.

-stby 5V megvan. (Ezt sejtettük, mert világít a led)
-"power" a bekapcsolási próbálkozás ideje alatt ad 1,1-1,2V-ot

PC811S
-1. lábán 6,6V, bekapcsolási próbálkozásnál 1,2-1V
-2. lábán 5,9V, bekapcsolási próbálkozásnál 0V
-4. lábán 2,6V, bekapcsolási próbálkozásnál 2,5-2,6V
-3. lábán 0,9V, bekapcsolási próbálkozásnál 2,6V (ezután visszacsökken lassan 0,9-re)

...mindez (szétszedés-átnézegetés-visszarakás, méregetés) két órás ügyködés volt nekem. Nem egy gyakorlott izé vagyok -de lagalább ismét fülig poros ...
Szerintem hétfőn folytatom, de ha van előzetes tanács, hozzáfűzés -nagy örömmel veszem.
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2022
(#) kadarist válasza szs hozzászólására (») Márc 12, 2022 / 1
 
A nagy táp primer oldali kis elkóit nézd át és a nagy pufferkondihoz képest is érdemes feszültségeket mérni a hálózati oldalon.
(#) szs válasza kadarist hozzászólására (») Márc 14, 2022 /
 
Kezemben a tápegység, szakadásokat néznék először -és máris megakasztott egy dolog.
J212 atkötés(ez D806 és QS802 közt van, lenne) helyébe egy 750Ω-os ellenállás van beforrasztva, úgy nézem, utólag. Lehet ennek magyarázata?
(#) szs válasza szs hozzászólására (») Márc 14, 2022 /
 
Mint kutyaütők kicseréltem a 4 kis kondenzátort (ha már mérni nincs mivel)
Most visszarakva a D803 mindkét végén 35V-ot mérek, és R805 végén, a trafó felőlin is 35V. Álmélkodom, mert az közvetlen összeköttetésben lenne a nagy pufferrel, azon pedig amikor kivettem a lapot még több, mint 120V-ot mértem....
(#) kadarist válasza szs hozzászólására (») Márc 14, 2022 / 1
 
Az a Viper IC-s táp a segédtáp, ha minden igaz és azzal nincs baj. Mérésnél a hálózati oldal negatívja legyen a viszonyítási alap, tehát egy puffer elkó negatívja.
(#) szs válasza kadarist hozzászólására (») Márc 14, 2022 /
 
Igen, ezen mérgelődtem (mert kivettem újra(, hogy nem is jó helyen mérném a 0-t, a földet..
Szóval, megvan a 330V a trafóhoz menet. Mikor bekapcsolnám, akkor visszaesik 325-326V-ra, és a készenléti fény villogása után is úgy marad. Ha a főkapcsolójával kikapcsolom, majd vissza, akkor lesz újra 330-331V.
(#) kadarist válasza szs hozzászólására (») Márc 14, 2022 / 1
 
Esetleg zárlat a táp kimenetein? Olyan is szokott lenni, hogy kimeneti egyenirányító dióda lesz zárlatos. Van az a D808-as dióda-IC, aminél kondenzátorok vannak a belső diódákra kötve.
(#) szs válasza kadarist hozzászólására (») Márc 15, 2022 /
 
Nagy vidáman megmértem, el is veszett a vidámság.
Egyszerűen: odáig sem jut semmi.
L810, L812, L813, L814, L815: 0V
FD804S, FD805S: 0V (szakadva sincsenek)
El sem jut a trafótól semmi hozzájuk.
(már újra megmértem a szalagkábel végeit is, semmi nincs rajtuk. Nem tudom, azt az 1,6V-ot hogyan mértem a 8,5 helyén, most az is 0V)
A PC812S lábain viszont semmit nem mutat, egyiken sem, pedig azt hiszem, a 4-esen kéne lenni valaminek (csak hiszem?)
(#) kadarist válasza szs hozzászólására (») Márc 15, 2022 / 1
 
A tápok kimenetén viszont már a kimenő puffere a viszonyítási alap. A pufferek sarkain hogy alakulnak az ellenállások? Ez a zárlat kiszűrése miatt lenne fontos. Az L8xx tekercseken feszültségimpulzusok vannak (ha jó a táp), ezért ott nincs értelme méricskélni.
(#) szs válasza kadarist hozzászólására (») Márc 16, 2022 /
 
Ami kondenzátorhoz hozzáfértem összerakva, azokon 0V. Kiszedve meg nem tudok feszültséget mérni (de majd kitalálok hosszabbítót a "madzag"jához, jut eszembe. Bár úgy meg a "power"-t nem tudom agyusztálni...).
De: A D808-on át sem megy a 13,5V, és az sincs.
Nekiálltam ugyan a lábainál méregetni, de vagy túl fáradt vagyok, vagy... nem tudom, mintha iszonyat kondikat töltögetne a szakadásmérő. Szerintem lefekszem, reggel 8-ra megyek.

(és még mindig nem fogom fel azt sem, miért nincs a PC812S optó egyik lábán sem feszültség.)
(#) kadarist válasza szs hozzászólására (») Márc 16, 2022 / 1
 
A diódák utáni pufferkondenzátorok sarkain kellene ellenállást mérni. Mert ha zárlat van abban az áramkörben, akkor az megmutatkozik a kondenzátor sarkain. Persze kikapcsolt állapotban kell ellenállást mérni.
(#) szs válasza kadarist hozzászólására (») Márc 16, 2022 /
 
Végül ma rájöttem, hogy a D808-on melyik dióda merre, azok jók.
A pufferek lábainál méregetve: mind töltődik szépen lassan.
Szakadásmérővel viszont a +20V-os oldalon csak 1920-1949-ig megy fel, és hamar le is esik, ha feszültséget mérek -szemben a -20V-os rész konxijával, ami "vegtelenig" (persze, hogy nem) feltöltődij, és sokkal lassabban esik a feszültség.
(#) szs válasza szs hozzászólására (») Márc 16, 2022 /
 
Idézet:
„mind töltődik szépen lassan.”

Szóval ezzel azt akartam kifejezni, hogy és nem értékeltem zárlatosnak egyik "vonalat" sem. De lehet, hogy másként kellett volna?
(#) szs válasza kadarist hozzászólására (») Márc 20, 2022 /
 
Szóval, egyre inkább arra jutok, az STR-X6456 lesz a ludas.
Volt ugyan szó a szekunder oldali zárlatról, de a 35V-os rész is 0, pedig az teljesen független a többi kimenettől (a rajz szerint is).

Azért gondolom így, mert:
A primer körön a nagy puffertől hiába jut el a trafóig a 330V.
-a trafó 1 lábáig eljut.
-a 2 láb be sincs kötve, mert ezen a lapon nincs L801
-a 3 lábon (és D803 anódján) mérhetem ugyanezt, és az összeköttetésben van az említett IC 1 lábával, de ha az IC nem működik, hát nincs áramkör a trafón.
(és például ezért sem találok feszültséget PC812S 4. lábán)
Az IC összes lábától szakadás nélkül eljutok a jelzett diódákig (amik jók), az ellenállások is jók, amik útbaesnek (a zenerek értékét megmérni nincs mivel, de szakadásmérővel diódaként rendben vannak, anódtól dióda, katódtól szakadás)
Zárlatosnak nem mérem az IC-t, de szakadás lehet benne.
De örülnék, ha mást mondanál (mondanátok), mert ez (úgy látom) elég messziről, és összességében iszonyú drágán jönne.
(#) kadarist válasza szs hozzászólására (») Márc 20, 2022 / 1
 
Tehát az összes ellenállás meg dióda jó. Van még az STR körül egy-két kisebb elektrolit kondenzátor. Ha azok is jók, akkor cseréld ki az STR-t.
(#) szs válasza kadarist hozzászólására (») Márc 20, 2022 /
 
Kicseréltem már, mind a négyet, vadonatújakra, még LowESR is mind, amit betettem.
Az STR-t nemigen tudom kicserélni, mert nem találok olyat, ami közel van. Ami messze van, az meg összesen 10 pénzbe fáj.
(nem, mintha nem tudnék előhalászni egy tizest, de akkor elhozom a képhibás, de működő ugyanilyet 5 pénzért, és akkor a két hibásból lesz egy jó. De a nejem már agyonüt, mert egy szoba az én hóbelevancaimmal van tele)
Jobban örültem volna, ha megjavítni sikerül...
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2022
(#) szs válasza kadarist hozzászólására (») Márc 21, 2022 /
 
Mégiscsak van, nem is messze, a HQ Elektronikánál, és 5000 alatt. Valamelyik nap elautózpm arra, és beszámolok.
Addig is köszönöm az eddigieket!
(#) szs válasza kadarist hozzászólására (») Márc 22, 2022 /
 
Az str-x6456-ot megvettem, hazahoztam, beletettem. A negyedik lábat valamiért nem bírtam odaforrasztani (lehet, hogy a kiforrasztásnál túlmelegítettem?), da a rajzon az van -az be sincs kötve! Úgy hagytam..
Beindítom: van bekapcolási hang, és a kép szerinti hangyák háborúja.
Most el kell pakolásznom, nem biztos, hogy ma át tudom tologatni a másik szobába (ahol kábelek is vannak), de szerintem jó lesz.

Köszönöm a segítségeket, ismét sokat jelentett!
(#) kadarist válasza szs hozzászólására (») Márc 22, 2022 /
 
Szép munka, a kitartás meghozta az eredményét!
(#) Udvari Zsombor válasza szs hozzászólására (») Márc 23, 2022 /
 
Most jön számodra a pepecselős része: megjelenítesz egy megbízható tesztábrát és beállítod a képet...
(#) szs válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Márc 27, 2022 /
 
Hát, azt hiszem, ez lesz a bajom.
Például: nem tudom, hogyan kell.
(Éppen erről akartam írni, és csak most láttam az írásod)
(#) szs hozzászólása Márc 27, 2022 /
 
Sóval:egész egyszerűen nem jó, homályos, szinte szétesett a kép, még a "tv-néző szemüveg" sem segít.
A mellékelt képek még szebbek is, mint ami szemmel látszik. Mégcsak a jobb oldalon legörbülés sem fényképezési hiba, és a fényképen még az elmosódottság sem annyira jön ki, mint valójában. (Tudom, hogy a szemem sem a régi, azaz a régi, de nem új, de szoktam más TV-t nézni, azért másabb kép kéne fogadjon.

Azt azért jó volna tudni, hogyan tudom állítgatni ezt. Köszönöm.
(#) kadarist válasza szs hozzászólására (») Márc 27, 2022 /
 
Sötét szobában, vaku nélkül fényképezd le. Egyébként jól látható konvergenciahiba van és eléggé koszosnak tűnik az ernyő is.
(#) szs válasza kadarist hozzászólására (») Márc 27, 2022 /
 
Ha nem is teljesen sötét, de félhomályos szobában fényképeztem, és vaku nélkül. Azok a "fényes" betők olyanok. (Pedig nem olyannak kellene)
De mindjárt megpróbálom ismét a képet.

Na, ennél sötétebbet nem sikerült csinálni (már a redőnyt is sikerült megszorítani, a fene..)
No, majd este...
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2022
(#) kadarist válasza szs hozzászólására (») Márc 27, 2022 / 1
 
Fókuszhiba, konvergenciahiba, meg piszkos az ernyő belülről.
(#) szs válasza kadarist hozzászólására (») Márc 27, 2022 /
 
-Fókusz: autofókuszt a menüből elindítottam, miután ráköttem a DVD-lejátszót (mert addig, míg semmi nem volt rákötve még az se ment). De a "service menu"- ból lehet, hogy jobban beállítható.
-Konvergencia: nem is tudom pontosan, mit jelent, de homályosan sejlik. Emlékszem arra, hogy gyerekkoromban volt olyan könyvem, amiben a kis rajzoknál a háromszínnyomtatás nem sikerült, ezért az egyik szín kilógott a képből. Ez lenne az?. Ezt gondolom ugyancsak a "service"- ből lehetne állítni.
Na, itt jön a gond. Azt olvastam: úgy lehet belelépni, hogy (készenléti állapotában) megnyomom a "MUTE" "1" "8" "3" gombokat. Hát nem jön elő, csak bekapcsol. És a továbbiakban sem lehetek biztos, mert találtam harmadik topikot is ehhez (a francért nyitnak minden kérdéshez új topikot) ott pont te mutattad, mivel kell "véglegesíteni" a beállításokat. No, hát nekem van három Samsung távom, egyiken sincsenek az "S-Std" és az "SI-II" gombok...
Este hazaérek, lefényképezem a távokat, hátha tudsz (tudtok) helyettesítő gombokat rajtuk.
És (mint írtam) belépni sem tudok. (De az még most nem baj, míg semmit nem tudok igazán )
(#) kadarist válasza szs hozzászólására (») Márc 27, 2022 / 1
 
A korábban belinkelt szervizleírás 2-1 oldalán van a belépés leírása, amely nem egyezik meg az általad próbálttal.
(#) szs válasza kadarist hozzászólására (») Márc 27, 2022 /
 
No, épp hazaértem. Azt is meg fogom nézni (mert természetesen elmentettem) amit most írtál (csak akkor még a tápegységgel voltam elfoglalva, tehát csak azt néztem belőle)
Közben lefényképeztem a távirányítókat. Az első három a Samsung, a negyedik egy programozott és tanítható egyben.
Most még nem tudom, hogy ezekkel lehet-e "service"- be lépni, és pláne véglegesíteni, hiszen ezeken tényleg nem találom azokat a "S-std" "SI-II" gombokat, de ha azelőtt megmondod, hogy átbogarászom a "service manual"-t, az jól jön.
Mert külföldiül van. Én pedig sok nyelven nem tudok, és épp külföldiül sem. Ezért mindig sokáig tart nekem az ilyesmi átbogarászása.
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2022
Következő: »»   7 / 8
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem