Fórum témák

» Több friss téma
Lapozás: OK   1 / 1
(#) Khaif hozzászólása Aug 29, 2022 /
 
Sziasztok kedves fórumozók.
Akadt egy kis problémám egy kapcsolással remélem tud valaki segíteni.
A lényeg hogy led szalagokból készített órát kellene csinálnom de 12Von.
Arduino program már meg van írva és kis 7segmenses kijelzőkön működik is direktbe az arduinohoz kötve. (multiplexelve van a programba ezért van így kötve)

Mellékelek egy képet hogy kötöttem 12V-ra de sajnos még kezdő vagyok ilyen téren ebbe és ezért szeretném a segítségeteket kérni, hogy ki hogy csinálná meg vagy csinált már meg hasonlót.

Ahogy látszik a bal oldalt úgy vannak +12Vra kötve a közösített"+" szálak és vezérelve az arduinóval

A "-" része mindegyik kijelzőnek össze vannak kötve ahogy az "A" szálon látszik olyan formába.

Remélem a tapasztaltabbak tudnak segíteni elég fontos lenne számomra.

Köszönöm előre is.
(#) proba hozzászólása Aug 29, 2022 /
 
Ez ebben a formában tuti nem jó. Ha lehet inkább a klasszikus jelölésmódot használnám, a -12V akár megtévesztő is lehet. ( a nullához képest -12V vagy a 12V-os táp negatívja.)
Valahogy így csinálnám. De ha most állnék neki, akkor inkább valami léptető regiszteres változatban gondolkodnék, a multiplexerrel hamarabb futsz fényerő gondokba, ( ledszalag nem jó hozzá) és több zavart is termel.

kijelző.jpg
    
(#) Josi777 válasza Khaif hozzászólására (») Aug 29, 2022 /