Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vitatkozzunk! / Beszéljük meg!
Moderátorok által fokozottan megfigyelt, és moderált topik! Kulturáltan, egymást észérvekkel meggyőzni vágyók témája!
Lapozás: OK   106 / 111
(#) Massawa válasza VIM hozzászólására (») Márc 31, 2023 /
 
Annak a mozdonynak a konstrukcioja még a Ulbricht korbol származik.
Mit akartak attol elvárni? Olyan ocska konstrukciot pl. a Skoda soha az életben nem rakott sinekre, pedig a mozdonyaik legalább 50 évvel öregebbek.
(#) VIM válasza Massawa hozzászólására (») Márc 31, 2023 /
 
Csak azt ne mond, hogy a Pleháccs meg a Laminátka az jobb a Traxxnál. Szégyenlem amikor ezeket meglátom a "maszekéknál" mert hát nekik csak ilyenekre telik.
(#) Massawa válasza VIM hozzászólására (») Márc 31, 2023 /
 
Ne hasonlits egy mozdonyt 1955–66 bol egy mozdonyhoz a 2000-es évekböl, de egész biztos, hogy a forgováz konstrukcioik fényévekkel jobbak mint a traxxé. És aki egy kicsit is ért a vasuthoz az tudja miért. Az éveket természetesen nem lehet letagadni.
Azt a hajtáskonstrukciot ami a traxxon van, még az UIC is csak 80km/h-ig javasolja. Igy ne csodálkozz. És nem biztos, higy a pályával van a gond, az sincs kizárva, hogy a mozdony teszi tönkre a sineket. ( és az ilyesmi nem elöször fordul elö a vasuton).
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2023
(#) VIM válasza Massawa hozzászólására (») Ápr 1, 2023 /
 
Hát én úgy összességében hasonlítottam össze a gépeket nem a forgóvázuk alapján. A régiekben benne volt az anyag és az akkori pályaviszonyokhoz lettek tervezve is. Azóta nagyot változott minden és minden tekintetben. Modernebbek lettek az alkatrészek és azok alkalmazása a forgóváz beépítése helyén annak okán, hogy a régmúlt hibáit kiküszöbölje. Azonban vannak még olyan gépek amelyeket nem ért el a modernizáció és a mai napig futnak a jól bevált megoldásokkal. Megmondom őszintén, hogy engem igazából az alváz részei nem hoznak lázba de a vezetőállás kialakítása az fényéveket javult a hazai viszonyokat tekintve, legalábbis a kényszer vitte rá a vezetést, hogy belássa azt, hogy negyven éves gépekkel nem lehet tartani a lépést az elvárásokkal szemben és áldozni kellett a modernizáció oltárán. Ez hozta magával azt az innovációt amit már régen meg kellet volna finanszíroznia a vezetésnek ... de kis ország kis pénz. Most már csak a pályákat kell majd rendberakatni, hogy az "új" generációs gépek futóműveit ne az tegye tönkre.
(#) Gafly válasza VIM hozzászólására (») Ápr 1, 2023 /
 
A "vezetőállással" nagyon beletaláltál. Régen kevésbé volt fókuszban az ergonómia...
Jó példa erre az AB mot, fiatal koromban még jártak rendszeresen. Tesóm még ezzel kezdte a karrierjét. Ott nagyon ülni nem lehetett, mert a vezetőfülkén keresztül szálltak le és fel az utasok. Volt is rá példa, hogy a bácsi felszállt, és mondta: Van egy szál kolbászom, elvisznek? És persze kézi sebességváltó, stb... Bővebben: 62.sz. Függelék Ugyanez az anyag jó a vontató járművek részeinek elnevezését megismerni is.
A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2023
(#) nagym6 válasza Gafly hozzászólására (») Ápr 1, 2023 /
 
Ergonómia gőzmozdonyoknál. Nyitott vezetőállás, kazántól meleg, kintről téli hideg erős huzata keverte a mozdonyvezetőket. Nem értem, miért nem lehetett legalább zárt a fülke.
(#) Lacika válasza nagym6 hozzászólására (») Ápr 1, 2023 /
 
Nem volt az annyira nyitott... Hogy lapátolta volna be a kazánba a szenet, vagy rakta volna be a fát ?
Az oxigénről nem is beszélve...
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2023
(#) Massawa válasza nagym6 hozzászólására (») Ápr 1, 2023 /
 
Az is lett a gözvontatás végén.. igaz sajnos nem igen nálunk.
(#) Massawa válasza Gafly hozzászólására (») Ápr 1, 2023 /
 
Na jo ehhez kellett egy nemzetközi forum, hogy egységesitsék vezérlöallásokat, meg hát megjelent a fedélzeti komputer amihez displayek meg billentyüzetek meg egyébb tekerök kellenek, de sajnos nagyon gyakran a csilivili vezetöállással kozmetikázzák a kevésbé tökéletes gépészeti technologiát, ami viszont a mozdony használhatoságát akár korlátozhatja is.
(#) Massawa válasza Lacika hozzászólására (») Ápr 1, 2023 /
 
Valoszinü itt elsösorban a szerkocsis mozdonyokra gondoltak, ahol valoban csak a mult század második felében jelentek meg a teljesen zárt fülkék. Persze ehhez kellett sok minden más is, pl azokba már nem lapátolták a szenet, igy legalább a szénport tünt el, hatékony levegöcsere stb.
(De ebböl a szempontbol sem az osztrák sem a német vasut nem volt egy centivel sem elöbbre. Söt ott a gözkorszak végén is készültek mozdonyok katasztrofális vezetö állásokkal, szük kabinokkal.).
S hány évtizedig tartott, mire elfogadták, hogy a mozdonyvezetö ülhet is a mozdonyon. Sok korai villanymozdonyban sem volt semilyen üllés a gözmozdonyokban meg még a korszak végén is csak egy kényelmetlen üllöke volt.
A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2023
(#) VIM válasza Gafly hozzászólására (») Ápr 1, 2023 /
 
A Tvg-k még manapság is padlóváltósak (no nem a TGV-k). Szerinted a feltett kérdésekre hányan tudnának megfelelni, még úgy is, hogy egyenes tanfolyamot végeztek? A megfelelési követelményeknek meg röhelyes elvárásai vannak.
(#) nagym6 hozzászólása Ápr 1, 2023 /
 
Gőzmozdony vezetéséről nem találok magyar leírást. Esetleg valaki tudna? Pld.: mit nyomunk tekerünk, hogy induljon, stb.. Köszi.
(#) Gafly válasza nagym6 hozzászólására (») Ápr 1, 2023 / 1
 
Tizenkét füstös ember
Nem ezt kérdezted, de nagyon jó(drága).

Tatai útra elmehetünk, ha van kedved pár HE taggal...
A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2023
(#) VJ72 válasza nagym6 hozzászólására (») Ápr 1, 2023 / 2
 
Féket oldjuk, töltésszabályzót a menetiránynak és a gőzhenger töltési százalékának megfelelő értékre állítjuk, gőzszabályzó karral gőzt adunk a gőzhengerekbe, a mozdony megindul. Hideg hengernél a hengercsapokat kinyitjuk a vízütés elkerülése miatt. Folyamatosan ellenőrizzük a kazán vízszintjét és a gőznyomást.
(#) Gafly válasza VIM hozzászólására (») Ápr 1, 2023 /
 
Idézet:
„A megfelelési követelményeknek meg röhelyes elvárásai vannak.”

Számottevő ideig voltam vasutas.
Próbálom elképzelni a Nagykörutat az F2 utasítás szerint működtetve, mert a villamos is vasút, mert vas kereke van. Minden sarkon sorompó, a két oldalán bakterház... Megállónként felvételi épület, állomásfőnökkel....
(#) VIM válasza Gafly hozzászólására (») Ápr 1, 2023 /
 
Idézet:
„Számottevő ideig voltam vasutas.”
Ez azt jelenti, hogy amíg a munkahelyedre beértél?
(#) VIM válasza Gafly hozzászólására (») Ápr 1, 2023 /
 
Az f2-t most írták át, hogy az utca embere is megérthesse (mert, hogy azok nem értették) de akkor mi kik voltunk ezidáig?
(#) Massawa válasza VIM hozzászólására (») Ápr 1, 2023 /
 
Idézet:
„Modernebbek lettek az alkatrészek és azok alkalmazása a forgóváz beépítése helyén annak okán, hogy a régmúlt hibáit kiküszöbölje”


Na pontosan ezt nem látni az emlitett mozdonyokon. Söt pontosan forditva, az uj modern alaktrészekkel egy beteg konstrukcionak adtak ujra életet, amitöl az nem lett jobb csak talán modernebb, drágább, de ugyanaz a hibája, mint a 100 éves konstrukcionak ( igaz akkor még mást nem tudtak épiteni, mert nem voltak alkatrészek és technologiák és még tudás sem. Ma meg minden a remdelkezésre állt, legfeljebb a szabadalmak okozhattak gondot..
Sajnos manapság a gépiparban a tervezök keze nagyon meg van kötve, szinte minden csavar egy-egy ilyen konstrukcioban le van védve valamilyen szabadalommal.
(#) VIM válasza Massawa hozzászólására (») Ápr 1, 2023 /
 
Megmondom őszintén, hogy én csak a hazai gépeket ismerem, már amennyire érdekelt is a róluk előadott ismeretanyag. A legelterjettebb típus az elég sokat változott az alapváltozathoz képest és már a negyedik variáció is az asztalon van de nincs rá pénz, hogy kivitelezhető legyen vagy más típusok beszerzésére van keret nem egy felújításra. Még mindig sok van belőle de használható ill. megbízható már alig. A hozzáértők is fogytán vannak, nincsenek megbecsülve .... de amúgy senki sem a dolgozók közül.
(#) Massawa válasza VIM hozzászólására (») Ápr 1, 2023 /
 
Sajnos a mai rendszerben valoban nincs keret föleg házon belüli felujitásra, és nem alakult egy külsö cég a vasuti jármüvek effektiv felujitására. A vasutnak nem okvetlenül az a feladata, hogy meglevö jármüparkot rendszeresen saját maga átépitgesse. Ezen már vagy 30 éve el kellett volna gondolkodni és egy független vállalatot keresni vagy alakitani, aki ezt sokkal effektivebben el tudná intézni. Oda kellett volna adni akár ingyen azokat a 60 éves roncsokat probáljanak azokbol használhato gépeket gyártani. A vasuti jármüvek bizonyos részei örökéletüek, csak ötlet meg tudás kell azok ujjáépitésére. Sok országban ez müködik, nálunk valahogy nem, holott talán a legegységesebb jármüparkot örököltünk 1990-ben. Tömegben lehetett volna innoválni.
Az a toldozás foltozás, ami most megy az biztos, hogy nem olcso, akkor inkább az uj jármüvek beszerzése a jobb ut.
(#) VIM válasza nagym6 hozzászólására (») Ápr 2, 2023 /
 
Szimulátorozni szeretnél vagy a nosztalgiához készülsz? Talán még van mutatóban egy-két ember aki még él és hajlandó kiképezi oda egy utódot de már az sem lesz tökéletes az utódláshoz. A hazai fan társaságot ilyen áldozatok árán fenntartani ... nem tudom hogy éri meg de van az a pénz. Remélem, hogy egyszer villanymotor lesz majd benne és szárazjéggel fog füstölni ha vinni kell a fanokat valahová. A múltkor forgattak a Keletiben és füstölt egy "ilyen" benn a csarnokban. Ezzel csak annyi volt a probléma, hogy az emeletes meg nem szereti a füstöt, mert rögtön kiírja, hogy "kezdje meg a kiürítést és szellőztessen". A többit a képzeletedre bízom. A fanokat nem nézem jószemmel amikor fotózzák a rozsdás gépeket a barátnőjük társaságában és amikor kérdezem tőle, hogy "kopasz vénuszdomb van e a képek között?", csak néz rám bambán a barátnője meg csapkodja a térdét a röhögéstől.
(#) Massawa válasza VIM hozzászólására (») Ápr 2, 2023 / 1
 
Ahogy olvasom a nagym6 kollégának adott válaszodbol, még a hazai gépeket is több mint felületesen ismered és mégis tanácsokat, kommenteket adsz.
Ha valaki nem tiszteli a multat és nem áldoz rá, az ugyanugy nem tiszeli a jelent sem és még annyit sem áldoz rá, hogy egy kicsit elmerüljön a tényekben. És ehhez nem pénz kell, csupán akarat. A gözmozdonyok több mint egy évszázadig alkották minden társadalom alapmobilitását és még a mai fiatal mérnököknek is van mit tanulniuk az azokbol a kifejlesztett konstrukciokbol, és akkor lehet, hogy nem születnének 170 éves fejlödés után olyan alapvető tévkonstrukciok mint sok uj villany- és dizelmozdonyon.
Ilyen alapon kijelentéseid más konstrukciokrol több mint kétségesek, söt még a laikus szintet sem érik el..
(#) Ódenka válasza Massawa hozzászólására (») Ápr 2, 2023 /
 
Mindez igencsak érvényes a történelemre is.
Illyés Gyula: „Aki nem tanul a múltból, elbutítja a jövőt. Aki hátra nem világít, előre sem. A holnap építéséhez először is a múlt téglái kellenek, letisztítva, főleg az alapozásban"
(#) VIM válasza Massawa hozzászólására (») Ápr 2, 2023 /
 
Akkor maradjunk is annyiban amit az utólsó mondatoddal írtál. Nem sértődök meg. Végül is én akkor lettem tervbe véve amikor a GVM elkezdte a sziliket gyártani. Az én véleményem az csak egy de megnézheted, hogy a világ merre tart és mik az elvárások de minden tekintetben. Előbb vagy utóbb de lesz egy döntéshozó aki eltakarít minden, eddig normálisnak tűnő dolgot és mi nem tehetünk ellene semmit sem. Ez nem hazai szinten fog eldőlni. Ha pedig elzárják a pénzcsapokat is akkor csak a hagyományőrzők pénzeiből lesz hozzá keret és nehezen megszerezhető engedélyek árán a fenntarthatóság érdekében. Én tudnivélem, hogy milyen technikák és emberek tudásának, lelkes szakmai hozzáértésének hátán kapaszkodott fel ez az ágazat de akik most vannak döntéshozatali pozícióban nem biztos, hogy ezzel nagyon foglalkoznának a teljesítményorientált világban. Persze vannak még lelkes emberkék közép szinten akik próbálják tolni a szekeret de már lobbizni nem tudnak a nosztalgia iránt. Nem akartam én, hogy ezzel a vasutas témára ennyire ráterelődjön a figyelem .... de ha már szóbakerült nem áltam meg szó nélkül de nem kell engem komolyan venni, más se teszi.
(#) Massawa válasza VIM hozzászólására (») Ápr 2, 2023 / 1
 
Sajnos a mai világot sok szempontbol az jellemzi amit leirtál. Csak a teljesitmény számit és a minél gyorsabb profit. De azt is látni, hogy az egész csak egy hatalmas lufi, és egyre gyakrabban elpukkan. A kóznép ezt csak a egyre gyakoribb bankcsödökben látja, de nem azt ami mögötte van. Az ilyen bankok kényszeritik az ipart az egyre gyorsabb haszonra. Ismerek egy olyan RT-t ( vezetö gyár a világon az adott szegmensben), ahol a részvényesek 6 honapon belül hasznot akarnak kivinni a cégböl. A kutyát sem érdekli, hogy egy uj termék kifejlesztése és a gyártás beinditása 3-4 évig tart. A cég vezetöit 6-9 honaponkent cserélték, különösebb siker nélkül, majd eladták az egész céget egy másik banknak, és kezdödött a cirkusz elölröl.
A céget még 1920 körül alapitották, azota vagy 20szor cseréltek tulajdonost. Az utobbi évtizedek cseréi szinte kivétel nélkül érintették a fejlesztö gárdát is, és a minöségi követelmények is egyre inkább le lettek amortizálva.
Akkor mit várhatunk el mint fogyasztok?
A másik forumban irtam, hogy milyen minöségüek voltak fiatal koromban az autorádiok és milyenek most ( pedig minimum 10x drágábbak, és milyen alapvetö funkciok tüntek el belölük). Érdekes modon még a szaklapokat sem izgatja a téma. A társadalmat az abszolut felelötlenségre nevelik nemcsak a TVkben meg a rádiokban, de a politikában is. És magadon láthatod, hogy nem mélyedsz el meg olyan konstrukciokban sem, ami talán a napi kenyeredet adja. Az egyszerü nép is hajlando összetörni magát egy uj olcsó termékért, s fel sem merül a minöség kérdése.
Vagy kapsz a mezei hétköznapi berendezéshez egy 600 oldalas használati utasitást meg a gépen egy 1000 soros menüt. Sokan kózülünk még az életükben nem olvastak el egy 600 soros érdekes könyvet sem, nem még egy idiota használati utasitást, aminek a több mint a felét nem is értik.
Itt van neked, fogd meg jol!
S lehet, hogy azt az egyetlen embert, aki ismeri a gép minden paraméterét a Guiness rekordok könyvében ünnepeltetik, és az fel sem merül, hogy a felhasználok tizezreihez még egy olyan szakembert sem tudnak kiküldeni, aki az 1000 soros menüböl legalább 100 sorral tisztában van ( pl egy kis gázkazán beállitása).
(#) nagym6 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 2, 2023 /
 
Semmi fan, csak műszaki érdeklődés.
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Ápr 2, 2023 /
 
Ritka pillanatok, de teljesen egyet értek veled.
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Ápr 2, 2023 /
 
Megtisztelsz…
(#) VIM válasza Massawa hozzászólására (») Ápr 2, 2023 /
 
Hazudnék ha azt mondanám, hogy nem értek veled egyet DE igen. Szerintem többen vannak azok akik jól látják, hogy merre kanyarodunk vagy, hogy merre szeretnének bennünket tereli. Amikor tavaly olvastam EZT a Cipolla szösszenetét szinte minden világosabb lett számomra. Mint ha tudat alatt mind ezt érezné az ember de nem akarja elhinni, hogy mind ez igaz. Azt a 4 pontot kiemelve és szem előtt tartva bármelyik döntéshozóra rá lehet olvasni a telitalálatot. Én magam bevállalom a 2. pontot és felnézek azokra akik az 1. pontba tartoznak mint itt többen közöttetek a fórumon.
(#) proba válasza Massawa hozzászólására (») Ápr 2, 2023 /
 
Idézet:
„Az a toldozás foltozás, ami most megy az biztos, hogy nem olcso, akkor inkább az uj jármüvek beszerzése a jobb ut.”

Nem tudom mi a jó út, amit mostanság látok, vegyünk újat az jobb. Ezzel egy probléma van, bár lehet csak öreg vagyok. Hogyan alakult ki az egységes járműpark amit említesz? Egyszer valaki letette a voksát valami mellett, azt addig javítgatták amíg helyel közzel jó nem lett, utána lehetett karbantartani, javítgatni, használni akár sok 10 évig. A mai világban ha valami mellett döntenek, az csak a következő vezető váltásig tart. Ehhez nem lehet/érdemes javító üzemet létrehozni, egyáltalán valami csavar módosításán gondolkodni, többet sem lát a szervizes belőle az életben. Az emberekbe belenevelték az új iránti vágyat, kiölték belőle a stabilitás tiszteletét. Az természetes, nem működik indítsd újra, ha hibás már vételkor a berendezés, kérdés nélkül cserélik, ami önmagában nem baj, DE ha egy gyereknek veszek egy játékot, ami már vásárláskor nem jó, annak az egy trauma, ( még nincs átnevelve) az árus hiába röhög és ad egy másikat, már valamit végérvényesen elrontott, a második/harmadik ilyen eset után a gyereket átnevelte a kor kívánalmainak megfelelően...Már fel sem merül benne, hogy neki esetleg tartósabbat kellene csinálni felnőttként, már a selejt lesz a természetes.
Következő: »»   106 / 111
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem