Fórum témák
» Több friss téma |
Duval eldugultSziasztok!Segítséget szeretnék kérni Renova star 24 turbós kazánhoz. Röviden: a HMV mennyisége kifolyó oldalon annyira lecsökkent, hogy már be sem kapcsol a gáz. Rendszeres probléma volt, hogy a a hőcserélő elvízkövesedett. Volt hogy a helyén volt hogy kiszerelve tisztítottam, de nemszeretem meló, mindig elhúztam ameddig csak lehetett. Ma rászántam magam, hogy szétszedem, de meglepő módon most teljesen vízkőmentes, és kívül is gyönyörű tiszta volt. A víz még sem jön. Igaz, a legutolsó tisztítás után kicsit játszottam a hőfokokkal, meg az égéstér is szabályozva lett. Hol tud még eltömődni ennyire?. A víznyomásunk olyan, hogy kézzel is be tudom fogni. A bejövő vízmennyiség meg van, a szűrő is tiszta. A hozzászólás módosítva: Csü, 20:19
Szia! Ez a típus bitermikus hőcserélővel van szerelve. Ezt hogyan tisztítottad vagy vízkőmentesítetted? Amelyik hőcserélő már ennyire el van vízkövesedve az többnyire menthetetlen. Ha kiszerelt állapotban a HMV részét megtáplálod slagon keresztül a hálózati vízzel és nem megy rajta keresztül vagy csak gyengén csordogál a kimenete akkor siralmas lesz a mentesítés és csak átmeneti lesz a siker. Ha a belső plakkok elszabadulnak akkor valahol fel fognak torlódni és részben eldugítják a közbenső járatot vagy járatokat. Jobban teszed ha beszerzel egy új hőcserélőt mint ezzel bajlódj.
![]()
Mint írtam, a hőcserélő teljesen tiszta. vízkőnek semmi nyoma, gyönyörűen átmegy rajta a víz. Valahol máshol lesz az eltömődés, csak nem tudom hol tud még ilyen lenni. Ha esetleg fordított irányból engedek át rajta vizet (a bejövőt elzárom, a flexi csövét letekerem, és az egyik csapnál kinyitom a hideg vizet, a perlátor helyére meg megy egy öt forintos) az tud neki ártani? Hátha megmozdítja a dugót.
Régebben is előfordult, hogy viszonylag jól (ez is fele-harmada a hidegének) jött a víz, majd egy halk dübbenő hang a kazánból, utána meg alig csordogált. Valami kóbor kosz is lehet, csak az meg hogy a csudába került bele? Akkor víznyomáscsökkenésre gondoltam, meg beszűkült hőcserélőre, de ez most így megdőlt. A hozzászólás módosítva: Pé, 11:48
Bocs, lehet, hogy nagy marhaságot írok, DE: minden HMV kifolyásnál gyengén jön? Ha csak egy helyen, akkor a sarokszelep is lehet hunyó. Nálam volt már ilyen jelenség; megbolygattam a sarokszelepet, és lőn csoda.
Természetesen az összesen
![]()
Értem, de az ördög találmányát nem igazán. Hogy cserélnél pl. mosdókagylót, ha nem lenne?
A hideg víz ahol bemegy a kazánba, szokott lenni egy szűrő. Azt nézted már?
Szia! Írta, hogy a szűrő is tiszta. Azt nem értem, hogy a kérdező ha azt mondja, hogy:
Idézet: ezt akkor mire alapozza? Beépítve vagy kiszerelve és úgy próbálva az átjárhatóságot? A flexi csövet nem említi, hogy az "gebo" vagy a klasszikus fémszövetes, mert az be tud úgy szűkülni a melegtől (megdagad, elöregedik), hogy azon alig megy át a víz. „Mint írtam, a hőcserélő teljesen tiszta. vízkőnek semmi nyoma, gyönyörűen átmegy rajta a víz.” ![]()
Ha az összes helyen ugyan az a helyzet akkor a kazán alatt a flexibilis meleg víz csövét kell kikötni és annak is azt a végét amelyik a meleg víz csőhálózatához csatlakozik. Ha a kazánt elektromosan kikapcsolod akkor inaktív lesz a készülék és ha van a kazánnak a hideg víz bemenethez sarokszelepe és az jól is működik akkor azt értelemszerűen kezelve a flexibilis cső kimenetén látható lesz, hogy tól-ig szakaszban van e dugulás. Ha a flexi cső végén nem jön megfelelően a víz akkor a meleg víz flexi csövét le kell venni a kazánról és újra ellenőrizni a viszonyokat. Ha a kazán HMV kimenetén nem jön határozott áramlással a víz akkor a hőcserélő van "eldugulva" VAGY már a bemeneti oldalon sincs rendben az áramlás. Ez lehet a szintén flexibilis cső szűkületétől vagy a sarokszelep tömítésének a torzulásából amit a zárókar mozgatása okozhatott. Végül is kezdheted azzal is a hibakeresést, hogy egyáltalán van e kifogástalan vízáramlás a kazán bemenetén a hálózati víz bekötésénél.
![]()
Hűű. Azt hittem, hogy egyértelműen fogalmazok.
Írtam, hogy a bemenő oldalon a bejövő vízzel nincs gond, csak annyi, hogy nálunk nagyon kicsi a nyomás. Azt is írtam, hogy a szűrő teljesen tiszta. A hőcserélő sincs eldugulva, teljesen tiszta, ahogy írtam. Sarokszelep nincs. Minden amit írtam, arra alapozom, hogy leellenőriztem. A flexicsövet nem írtam, holnap leellenőrzöm. Keserves leszedni (ez a vizes munka nem a barátom, csak muszáj). Nem gebo, klasszik flexi. Ahol az bemegy a falba, onnan nem messze van a szétágazás, és egyik csapnál se folyik ilyenkor rendesen. Talán ezen a szakaszon lehet gond, ámbár hogy került oda akkor a cirkón keresztül a kosz? Ezért gondoltam a fordított irányú átmosást. Ja, azt nem írtam, de az áramlásérzékelőben sincs gond. A sarokszeleppel az a bajom, hogy sok évig nem nyúl hozzá senki, amikor meg kéne, akkor már nem lehet elzárni, vagy még ráadásul folyni is kezd. Ha meg úgy se kéne használni, akkor meg eltömődik. Mosdót meg úgy cserélnék, hogy elzárnám a fél méterrel odébb a vízóránál. Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Az esetleg segítene még ha mutatnál képeket a kazán alsó részészéről és a csatlakozásokról, hogy ne kelljen oldalakat teleirkálni feleslegesen a megoldásig.
![]() SD F9 hiba... venti? presszosztát? elektronika hiba?Sziasztok,adott egy SD Isotwin F24E kombikazán, aminél melegvíz készítés közben túl gyakran fordul elő az égés-keringetés ki/be kapcsolgatása F9 hiba villogtatással együtt. Ha ilyet csinál, begyújt, begyullad és rögtön le is állítja a lángot, azonban ha a következő ilyen ciklus elején még a gyújtás pillanata előtt kézzel összenyomom a presszosztátba a ventitől menő tömlőt, akkor szépen begyújt és nem áll le, majd elengedem a tömlőt, megy tovább szépen a melegítés. Majd véletlenszerűen jó valameddig, aztán ugyanúgy jön a hiba. Kicserélve a presszosztátot egy újra, próbálkozik, hallani a presszosztát kattogását, a venti felpörgését, de már be sem gyújt, kb. 10 ilyen után bejön az F9. Az új presszosztát 54/46 Pa-s, a régi eredeti 48/35 Pa-s. Ventivel lehet a gond vagy az azt vezérlő elektronikával? A hozzászólás módosítva: Szo, 10:09
Szia! A ventilátor motor az fix 230 voltos (nem frekvenciaváltós) de a motor csapágya lehet, hogy száraz, kenetlen és a lapátok sem lehetnek egészen tiszták. A presszosztátból sikerült érzéketlenebbet beszerezned. Ha szögletes kialakítású a nyomáskapcsoló akkor azon lehet állítani egy kicsit, hogy határozottabban kapcsoljon a mikrókapcsoló. A kerek fajta állítási lehetősége az le van plombálva és ha az ki van kaparva akkor ott is hozzá lehet férni az állító csavarhoz DE ha olyan kialakítású, hogy a mikrókapcsoló hozzáférhető és lefúrható (mert szegeccsel van rögzítve a tartójára) akkor csak azt lehetne kicserélni. Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link
![]()
Szia VIM! Ilyen volt eddig benne ( tudtommal gyári eredeti):
Bővebben: Link Az új ilyen, itt írja kompatibilisnek a Chaudière Saunier Duval ISOTWIN F 24 E (2001-2003) (Pressostat) : Bővebben: Link A mienk pont 2004-es gyártású, remélhetőleg nem változtattak a ventin / presszosztáton. Sajnos a fenti francia bolt nem adott felvilágosítást pontosan melyik készülekhez jó az ő alkatrészük, mivel nem Fro.-ban gyártották/forgalmazták a kazánunkat... ![]() Megnézem vezérlőpanelen hová csatlakoznak a venti dolgai és a presszosztát, nincs-e ott vmi látható galiba... A ventit hogyan kell kiszerelni? A füstelvezető csövet is le kell felül szerelni? A hozzászólás módosítva: Szo, 14:08
A ventilátor az kettő csavarral van felrögzítve.
Idézet: Az nem fordulhat elő, hogy falsot szív valahol a ventilátor? A csőcsatlakozónál vagy a ventilátor dob belső oldalánál lévő tömítésnél vagy az égőtérnél? Jobb lesz ha visszateszed a régi nyomáskapcsolót. Bővebben: Link „a gyújtás pillanata előtt kézzel összenyomom a presszosztátba a ventitől menő tömlőt, akkor szépen begyújt és nem áll le, majd elengedem a tömlőt, megy tovább szépen a melegítés. Majd véletlenszerűen jó valameddig, aztán ugyanúgy jön a hiba. ” ![]()
Itten van. A pókhálót kérdetik nem észrevenni. Kipróbáltam, a kijövő flexicsőben sincs dugulás.
A piros nyíllal jelölt hollandert levéve ott akkor megfelelő áramlással jön a víz?
![]()
Sajnos nem.
Az volna a meleg víz kimenet. Ha ott nem jön vagy azt a flexibilis csövet levéve a kazánról és már ott sem akkor a hőcserélő el van dugulva. Az az ARCO csap az nagyon gyatra, nehogy az legyen az egésznek az okozója. Nekem már egyik sem működik megfelelően ahová ilyet épített be annak idején a szerelő. Amire szükségem volt azokat le kellett cserélnem, hogy zárható ill. nyitható legyen a víz útja. Ez a típus hajlamos álltában eldeformálódni és a benne lévő "epdm" anyagú tömítés a forgató gomb csavarására (pl. nyitásnál) eltorzulva jelentősen akadályozza a víz folyását vagy visszazárva nem tud elzárni. Ezt úgy tudod leellenőrizni, hogy leveszed a "pipás" (balról a második könyökös) csatlakozást a kazán becsatlakozásáról és úgy nézd meg a víz áramlását, hogy hálózati nyomással jön e ott ki rajta (az volna a hálózati víz bemenet).
![]()
Igen tudom, hogy az kimenő, sajnos már ott sem jó.
Hálás vagyok a segítségért, de nem győzöm sokadszorra leírni, hogy a hőcserélő nincs eldugulva. Azt csapot most raktam a bemenő oldalra egyrészt így könnyebb leengednem a vizet - nem úszik minden - másrészt az elzáró golyóscsap átenged, nem volt itthon most cseredarab, így meló közben az ott beszivárgó vizet levezeti. Lassan kezdek végtelenciklusba kerülni, eljutottam az első hozzászólásomhoz. A bemenő oldal jó. A kimenő oldal már nem jó. A hőcserélő is jó. Hogyan tovább? A hőcserélőtől lejövő hmv cső nem rögtön megy a kimeneti flexihez, hanem bemegy még egy alkatrészbe, amiről fogalmam sincs mi lehet. Nem az szivat?
Így ebből a részletből nem tudom megmondani, hogy az ott mi volna de érdekes, hogy a rajza szerint a HMV kimenet nem is csatlakozik semmibe. Ellenben a bemeneten van a vízszűrő (előtte a leágazás a feltöltő csaphoz) és a vízáramlás érzékelő majd úgy csatlakozik a hőcserélőbe.
![]()
Igen, a bement olyan, ahogy írod. Valami váltószelepnek nézem. A készülék jobb oldalához nem igazán férek hozzá, leszedni az egészet nem sok kedvem van. Valahogy azt a rézcsavart kitekerem, és onnan megpróbálom megmozgatni. Vagy a kimenő flexicső helyén fölnyúlni valami szurkapiszkával, lehet a hmv csak átfolyik rajta.
A hozzászólás módosítva: 13:07
Ezen a képen jól látszik, hogy melyik alkotórész hol helyezkedik el. A HMV kimenetnek nincs (nem lehet) kapcsolata a fűtési oldallal. Az a műanyag blokk foglalja össze a be ill. kimeneteket, feltöltőt és a bypasst is. Az egyik szűrő (a hálózati víz)az látható is ott a szivattyú jobb oldalán. Alatta a kék feltöltő csap és annak réz vízszintes réz csöve mögött az a rövid kis ív a bypassz összekötője. A nyomás érzékelő rózsaszínnel a biztonsági szelep pirossal látható. A vastag csövek a fűtéshez a vékonyabbak a HMV-hez tartoznak.
Abba a HMV kimeneti részbe fel tudsz nyúlni anélkül, hogy ott elrontanál valamit. Az lehetséges, hogy abban a részben lehet egy átfolyást korlátozó betét amiről nem tesz említést a leírás de ettől eltekintve lehet és az is, hogy abban van feltorlódva némi szennyeződés. Ha szűkítést alkalmaznak az kb. 8mm szokott lenni (ha van benne). ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |