Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó riasztó (bekötés)
 
Témaindító: tom79, idő: Szept 12, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 42
(#) Robi válasza nagyikka hozzászólására (») Okt 30, 2008 /
 
Utána néztem a forgalmazónál (Dover kft.) az újabb tipusokat nem lehet tanítani, legalábbis a leírás szerint.
Ha ilyen távkapcsolója van, akkor hívd fel őket:
Kép: Hivatkozás
A régihez -amit gyújtással lehet tanítani- nem találtam képet, de téglalap alakú és a gomb nem látszik, csak egy pici piros háromszög van rajta.
(#) nagyikka válasza Robi hozzászólására (») Nov 1, 2008 /
 
Ezen a távirányítón két gomb van.a másik amit nem értek hogy ha le van véve és úgy kapcsolom be a kulccsal hogy miért riaszt...
(#) nagyikka válasza nagyikka hozzászólására (») Nov 2, 2008 /
 
megnéztem a Dover kft oldalán a riasztókat és az enyém nagyon hasonlít mindenben a Rhino HT18BE típusú riasztóhoz.Ugyanaz a távirányító, sziréna, érzékelők stb.
(#) huggybear hozzászólása Nov 24, 2008 /
 
Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni! Vettem egy autó riasztót, de csak angol bekötési rajzot kaptam! El tudná nekem valaki mondani, mit hova kell kötnöm? Itt a link a bekötési rajzról: http://kepfeltoltes.hu/view/081124/Fot_161_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszönöm előre is!

G.
(#) Robi válasza huggybear hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Szia!
Piros - +12V
Fekete - Test
Két barna - Indexek
Kék - Ajtókapcsoló
Lila - Motortér kapcsoló
Fehér - ACC (gyújtáskapcsoló)
Sárga - Indítás megszakító relé (negatív kimenet)
Narancs - Fékkapcsoló (ez minek?)
Pink - Kürt, vagy sziréna (+ kimenet)
Zöld/fekete - Ablakhúzás (komfort zár)
Zöld - Csomagtér nyitó relé
Narancs, Fehér, Sárga, és ezek feketével jelölt párjai - Központizár (ennek pontos bekötéséhez multiméter kéne, vagy egy külön ábra)

A jumperek:
J1 - villogtatás
J2 - kp.zár zárási idő (0.3s, 5s)
J3 - ablakhúzás
J4 - automatikus élesítés (gyújtás levesz, ajtó becsuk, riasztó magától bekapcsol x idő múlva)
(#) Robi hozzászólása Nov 24, 2008 /
 
Az indításblokkot meg a rajzon látható módon kötném be. Ehhez el kell vágni a gyújtáskapcsolótól menő vezetéket és közbe kell iktatni a relét. Így csak akkor húz meg a relé, ha a riasztó be van kapcsolva, és a indítózni akarsz.

relay.png
    
(#) huggybear hozzászólása Nov 24, 2008 /
 
Köszönöm szépen a segítséget!

Annyi még, hogy az ajtókapcsoló az a kis pöcök ami a belső világítást is kapcsolja?? G.
(#) Robi válasza huggybear hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Igen, ami az oszlopban van .Általában testet kapcsol, amikor nyitva van az ajtó. Ha valami komolyabb autóba rakod (pl: BMW) előfordulhat, hogy le vannak diódázva a kapcsolók, azaz a jobb oldali kapcsoló vezetékén nem mérhető a bal oldali kapcsoló jele.
(#) huggybear hozzászólása Nov 24, 2008 /
 
Egy 96-os B Corsa-ba kell! Sztem annál nem lesz ilyen! Köszönöm a segítséget, így már menni fog sztem! Köszi! G.
(#) Robi válasza huggybear hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Akkor még egy kis segítség: A német autókban a test általában barna, a gyújtás pedig fekete. Az ajtókapcsoló asszem barna-fehér.
(#) huggybear hozzászólása Nov 24, 2008 /
 
Köszi!

Még egy kérdés: ha a riasztó egységre csak az áramot és a testet kötöm, akkor ha nyomom a távirányítón a zárá vagy a nyitás gombot, akkor a centrál kimenetelei valamelyikének nem kellene áramot kapnia? Remélem érteni fogod Vagy az már nem 12 V áram ami a centrált nyitja? Mert nekem a fázisceruza semmi nem mutat! Köszi! G.
(#) huggybear hozzászólása Nov 24, 2008 /
 
Abba tudnál nekem még segíteni, hogy mit kell kimérnem multiméterrel? Köszönöm szépen! G.
(#) maass válasza huggybear hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
:gumicsirke:
(#) Robi válasza huggybear hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Fázisceruza nem is fog mutatni semmit, az nem autóba való!
Ha van központizár az autóba és gyári, akkor az testtel vezérelt lesz, vagyis van az ajtóba menő vezetékek közt, amin záráskor illetve nyitáskor folyamatos testet kell mérned. Ha csak rövid időre van test rajta, akkor a motor vezetékét találtad meg, az nem jó! Lehet, hogy csak zárt ajtónál lehet lenyomni a zár gombját, ezért egy csavarhúzóval pattintsd be a zár nyelvét. (később majd ne felejtsd el a kilincsel kipattintani)

Multiméterrel a riasztón kell kimérni a centrál vezérlés vezetékeit. De ezt már csak akkor tudod, ha a +12V és a test be van kötve.
Alapállapotban két-két vezetéken rövidzárt kell mérni. Ha bekapcsolod a riasztót, az egyik vezetékpáron megszűnik a rövidzár egy pillanatra (ez lesz a záró ág), és egy másik vezetékkel fog összezárni. Így megtalálhatod a közös pontot. Nyitás irányban ugyanez a játék, majd ha minden megvan a két közös pontot testre kötöd, a nyitó illetve záró vezetéket pedig az autó vezetékeire. A maradék két vezetéket, amin alapállapotban zárlat van oldalanként, az nem kell, szigeteld le.
Elsőre kicsit bonyolultnak tűnik, de - ha villanyszerelésben jobb vagy - remélem az segít, hogy ez olyan mint két alternatív kapcsoló csak nincsenek összekötve. Ezért van 6db vezeték
Egyébként ezek bekötését külön le szokták rajzolni a mellékelt papíron.
(#) huggybear hozzászólása Nov 24, 2008 /
 
Köszönöm szépen a segítséget! Remélem így mr sikerülni fog! Sajnos nekem csak ennyi papírt adtak hozzá! Köszi még1x! G.
(#) huggybear hozzászólása Nov 28, 2008 /
 
ROBI!

Szeretném a segítségedet kérni újra!

Bekötöttem a riasztót (12 V, test és centrál vezetékek), de valami nem működik rendesen, mert ahogy lezárom rögtön ki is nyílik! Ha csak a zárást kötöm be, akkor minden rendben (nyomom a gombot és lezár), de ha a nyitást is bekötöm, akkor kinyílik amint lezárom!

Mi lehet vele?

Az nem teljesen világos, hogy mi ez a közös pont! Megkerestem a két rövidzárt, de a rövidzárnál nem mindegy melyik ágat kötöm testre?

Megvan a nyitó és záró ág is de a közös pontot nem értem!

Nagyon kérlek, ha tudsz nekem segíteni, akkor segíts légyszíves! Nagyon fontos lenne, mert holnap meg szeretném csinálni!

Nagyon köszönöm!

G.
(#) huggybear hozzászólása Nov 30, 2008 /
 
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem!
Bekötöttem egy riasztót a kocsimba, de sajnos nem akar rendesen működni!

Be van kötve a 12 V, a test, az index vezetékek, a kp.-i zár vezérlés és az ajtónyitás érzékelő! A probléma az, hogy nyitásnál és zárásnál nem mindig villannak a lámpák, ill. amikor kinyitom a zárat és kinyotom az ajtót akkor abba a másodpercbe el kezd villogni! Olyan, mint ha lopást érzékelne, pedig kinyitom előtte kulccsal!

Mi lehet vele? Tud valaki segíteni? Nagyon szépen köszönöm! G.
(#) Robi válasza huggybear hozzászólására (») Nov 30, 2008 /
 
Bocs, a hétvégét távol töltöttem!
A jelenség alapján azt mondanám a nyitási oldal vezetékei rosszul van bekötve, de gondolom ezt Te is sejtetted.
A közös pontot ha nem találtad meg nem akkora katasztrófa. Az is elég ha megtalálod azt a két vezetéket, amit összezár a relé nyitáskor. Ebből az egyiket letesteled, a másikat rákötöd az ajtóba menő megfelelő vezetékre. A zárás oldalát ezek szerint eltaláltad.
(#) huggybear hozzászólása Nov 30, 2008 /
 
Semmi baj így is nagyon köszi, hogy segítesz!

Bekötöttem a riasztót a kocsimba, de sajnos nem akar rendesen működni!

Be van kötve a 12 V, a test, az index vezetékek, a kp.-i zár vezérlés és az ajtónyitás érzékelő! A probléma az, hogy nyitásnál és zárásnál nem mindig villannak a lámpák, ill. amikor kinyitom a zárat és kinyotom az ajtót akkor abba a másodpercbe el kezd villogni! Olyan, mint ha lopást érzékelne, pedig kinyitom előtte kulccsal!

Mi lehet vele? Nagyon szépen köszönöm! G.
(#) Robi válasza huggybear hozzászólására (») Dec 1, 2008 /
 
Ha néha villog, néha nem az általában nem beszerelési hiba, hanem ezzel jelzi pl hogy riasztási esemény történt (bár ezt inkább több villogással szokta). De ha tényleg nincs benne logika, akkor lehet tápfeszültség probléma. Feszültségmérővel mérd meg mennyire esik a feszültség a riasztó piros és fekete vezetékén ki-bekapcsoláskor. Ha 10-11V-ra esik le, akkor keress egy stabilabb (vastagabb) tápot ill. testet.
Ha jól értem a másik problémád az, hogy bekapcsolt riasztó mellett kulccsal akarod nyitni az ajtót, és akkor riaszt. Ez teljesen természetes, ennek így kell működnie. Csak a távkapcsolóval lehet kikapcsolni a riasztót.
(#) huggybear hozzászólása Dec 1, 2008 /
 
Leírom pontosabban!

Bekötöttem amiket leírtam, az indexeket is és néha villog nyitásnál ill. zárásnál néha pedig csak nyitja a zárat ill. zárja de nem villog!

A másik gond, hogy nyitom távirral a zárat, aztán nyitom az ajtót és abban a pillanatban elkezd villogni az index! Ha bezárom az ajtót, akkor megszűnik a villogás! Nem értem mi lehet!

Köszi szépen! G.
(#) Robi válasza huggybear hozzászólására (») Dec 1, 2008 /
 
A leírás alapján azt mondanám, ez egy megbízhatatlan riasztó.
De mivel ezzel nem segítek rajtad, inkább tippeket adnék:
-a test vezetéket tedd át máshová, ha tudod csavarozd valahová a karosszériához.
-táp vezetéknek a gyújtáskapcsolóra menő vastag vezetéket válaszd.
-a vezetékeket jól forraszd össze. Gyors-csatlakozó, meg rátekerem és szigszalag nem jó megoldás egy autóban.
Sajnálom látatlanban nem tudok okosabbakat mondani.
(#) huggybear hozzászólása Dec 1, 2008 /
 
Köszönöm szépen! A hétvégén akkor ezt így megpróbálom, aztán meglátjuk mi lesz vele! Köszi mégegyszer! G.
(#) huggybear hozzászólása Dec 1, 2008 /
 
Jah még valami! A Jumperekkel nem lehet valamit variálni rajta? Nem lehet hogy azt kellene beállítani valahogy? Köszi! G.
(#) Robi válasza huggybear hozzászólására (») Dec 1, 2008 /
 
De a J1, elvileg erre van, de ha csak nem lötyög ez a jumper, akkor konzekvensen kellene csinálnia. Tehát vagy mindig villog, vagy sohasem.
(#) huggybear hozzászólása Dec 1, 2008 /
 
És hogyan kell értelmezni ezt a rajzot? Ha leveszem a jumpert, akkor nem villog, vagy ha rajta van a felső kettőn akkor nem? Vagy mikor? És szted miért van három fülecske? Köszi! G.
(#) speki hozzászólása Jan 23, 2009 /
 
Helló én is vettem egy ehez hasonló riasztót . de nem tudom mit akkar jelenteni a -White jelü vezeték- joint Key on (ACC)
(#) tamas125 válasza speki hozzászólására (») Feb 2, 2009 /
 
Szia!
Ha azt a vezetéket kösd arra a vezetékre, amin akkor jelenik meg 12V, amikor elfordítod a kulcsot.
Erre indul a "Riasztás motorindításra" című történet.
A közölt rajz sejtésem szerint egy THOR TH-4xx tipusú riasztóé....

Üdv:
Tamás
(#) hombar3 hozzászólása Feb 18, 2009 /
 
sziasztok
van egy nagy problémám, kaptam egy riasztot,be se volt még kötve, gyári dobozba, de semmilyen leirás nincs benne, valami olasz termék, kb 10 éver. tudtok segiteni nekem kb az van a dobozon, hogy car mindsen l'antifurto. köszi :
(#) tamas125 válasza hombar3 hozzászólására (») Feb 19, 2009 /
 
Szia?

Esetleg egy fénykép a készülékről? Vezetékek egyszínűek?

Hátha tudok segíteni....
Következő: »»   3 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem