Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió beszerelése
 
Témaindító: DEXA, idő: Aug 17, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   4 / 24
(#) kornel válasza akos70 hozzászólására (») Jún 13, 2009 /
 
Miért is rossz?
Nem kell szigetelő szalaggal szórakozni.Könnyen oldható,stabil kötés. Én ezt részesítem előnyben.
(#) akos70 válasza kornel hozzászólására (») Jún 13, 2009 /
 
Több okbol is. Az autoban rezeg, rázkodik - kilazulnak a csavarok, szétpotyog.
Az autorádio mögött általában nagyon ki van centizve a hely, plusz macera egy ilyen helyfoglalo alkatrész.
Én autoban általában nehezen barátkozok meg egy csavaros csokival, szerintem inkább valo egy turmixgépbe.
(#) csonthulye hozzászólása Jún 17, 2009 /
 
Sziasztok! A hetekben elvesztettem az eredeti antennám az autóról, és csak egy utánzatot iskerült szereznem, ami házi készitésű. Meglehetősen hasonlit az eredetihez, méretekben is ugyan akkora, de úgy veszem észre, hogy minőségben közel se olyan. Rádió antennát hol lehet beszerezni? Ha pl veszek egy új rádiót (amúgy is tervezem), akkor ahhoz kapok antennát is? Vagy az antenna autótipus függő? Vagy hogy is van ez?
Köszi előre is!
(#) oregtamas0202 válasza csonthulye hozzászólására (») Jún 17, 2009 /
 
Üdv. Igen lehet autó tipus függő is . A gyári ha erősítős magához az erősítőhoz van hangolva a pálca hossza ami nem feltétlen a pálca hossza hanem a pálcára tekert vezeték hosszát jelenti. Lehet kapni autóhifi beszerelőknél olcsób utángyártottat is. Öreg T
(#) zolika60 válasza csonthulye hozzászólására (») Jún 17, 2009 /
 
Bizony típus függő. Manapság szinte minden típusú autón másféle antenna van. Ez a gobalizáció.
(#) csonthulye hozzászólása Júl 2, 2009 /
 
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy olyan csatlakozóm az autórádiómon, hogy accessory. A leirás szerint ide a gyújtáskapcsoló kéne, azaz hogy inditáskor kikapcsolja a rádiót. De én ezt nem szeretném bekötni, akkor ebben az esetben 12V-ot kell odakapcsolni? Nem igazán akarok fölöslegesen babrálni, inkább majd figyelek, hogy lehetőleg gyújtáskor ne legyen bekapcsolva...
(#) Ricsi89 válasza csonthulye hozzászólására (») Júl 2, 2009 /
 
Indításkor kikapcsolja? Az minek? Nem inkább a gyújtás ráadásával kapcsolhatod be? Általában olyan szokott lenni, hogy nem kell kikapcsolnod a rádiót, hanem bekötsz egy szálat a gyújtásra és ha ráadod a gyújtást ,akkor kapcsol be, persze ha előzőleg ráadott gyújtás mellett be volt kapcsolva. Így a rádió, csak bekapcsolt gyújtás mellett megy. Szerintem ha állandó tápot kötsz rá, akkor menni fog gyújtástól függetlenül.
Szerk.: nekem egy régi rádió van bent, de amikor indítok mindig "kikapcsol" addig, míg forog az önindító. De a memóriát nem veszti el, így nem értem hogy van.
(#) csonthulye válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 2, 2009 /
 
Végülis igazad van, lehet az is, én csak abból következtettem, hogy a régi rádióm hogyan volt. Ott mindig mikor ráadtam a gyújtást akkor a rádió kikapcsolt, majd automatikusan vissza, de ha leállitottam akkor soha nem kapcsolt ki. De erre sincs szükségem, amit te irtál.
Végülis majd kipróbálom. Köszi!
(#) titi válasza csonthulye hozzászólására (») Júl 2, 2009 /
 
A rádió két szálon kap tápot. Az egyiken állandó 12V-ot, így a memóriát nem veszti el. A másikat, amiről itt szó van, a gyújtáskapcsolón keresztül szokás bekötni, ez esetben ha kiveszed a kulcsot, kikapcsolja a rádiót. Illetve mint írtátok, indításnál is leveszi a feszt. Ez a gyújtáskapcsoló kialakításából adódik. Így indításnál nem terheli az akut a rádió is. Gondoljatok bele, ha valaki komoly teljesítményű hangrendszert épít be az autójába, az azért elég nagy áramot is képes felvenni, ez esetben nem árt, ha nem terheli az akut indításnál.
Persze direktbe is lehet kötni a rádiónak ezt a vezetékét, régi, "keleti" autóknál nem is nagyon volt a gyújtáskapcsolón ilyen lehetőség.
A lényeg, hogy a rádiónak mindkét szálon tápot kell kapnia, hogy működjön.
(#) csonthulye válasza titi hozzászólására (») Júl 2, 2009 /
 
Értem, köszönöm, igy gondoltam!
(#) Ricsi89 válasza titi hozzászólására (») Júl 2, 2009 /
 
Ez a gyújtáskapcsolós dolog azért rossz egyrészt, mert a legtöbb autón csak akkor van ott fesz, ha a gyújtás rá van adva. Így például, ha te autó takarítás közben akarsz zenét hallgatni, akkor még a gyújtást is rá kell adni, ami még jobban meríti az aksit. Az új autóknál olyan is van, hogyha a kulcsot már csak beledugod a zárba, akkor is megy a rádió, de ez tényleg csak az újaknál van. Ez jó, mert így egyszerűen lehet használni a rádiót, ellenben az első esettel. Ezért is van nekem fixre kötve. Amúgy érdekes, hogy legtöbbször ilyenkor is elnémul a rádió. Gondolom maga a rádió kapcsol le a lecsökkent fesz miatt.
(#) csonthulye hozzászólása Júl 2, 2009 /
 
Én csak azt utálom, amikor a rádió mindent csinál, csak azt nem amit te akarsz
Nem azért, de nekem ne kapcsoljon be automatikusan, bekapcsolom, ha majd kedvem lesz zenét hallgatni.
(#) titi válasza csonthulye hozzászólására (») Júl 2, 2009 /
 
Nem tudom milyen rádiód van, de én ha kikapcsolom, akkor nem kapcsol be magától. Ha viszont bekapcsolva hagytam, akkor következő indításkor is bekapcsol magától.
Ergo megjegyzi, hogy utoljára hogyan hagytam.
(#) csonthulye hozzászólása Júl 2, 2009 /
 
Én most egy gyári Blaupunktról beszéltem, de ez nem az én autómban van, csak hétvégén volt szerencsém megtapasztalni...
Amint ráadod a gyújtást bekapcsol, amint leveszed kikapcsol. Menet közben ha ki akarod kapcsolni akkor hosszan kell nyomvatartani egy gombot, ha be akarod kapcsolni elég megnyomni.
Én nem vagyok oda ilyenekért...
Aztán le akartam engedni az elektromos ablakot álló helyzetben, gyújtást ráadtam, rádió persze újraindult annak ellenért, hogy előtte ment, majd mikor levettem a gyújtást már ki is kapcsolt
(#) csonthulye hozzászólása Júl 3, 2009 /
 
Sziasztok!
Szerelés közben nemvárt akadályhoz értem...
Az antenna csatlakozójával van gondom. Van egy szabványos csatlakozója ami egy jack dugóra hasonlit leginkább és van mellette egy másik vezeték is, amire ez volt irva:

If this unit is combined with a power amplifier, connect its blue lead to the blue lead (system control terminal) of the power amplifier. If combined with an auto antenna, connect its blue lead to the relay control terminal of the auto antenna. (MAX. 300mA,12V DC)

Ez az antenna erősitője lesz? A rádióm megfelelő kimenetén viszont max 200mA, 12V van. Mit kezdjek ezzel? Mit tanácsolnak a hozzáértők?
(#) VRubenX válasza csonthulye hozzászólására (») Júl 3, 2009 /
 
Szia!
Ez elvileg csak annyit tud hogy ha bekapcsolod a rádiót akkor, megjelenik rajta 12V és ezzel lehet pl:. kapcsolni az elektromos antenna motorjának a reléjét. Ha jól gondolom akkor az a vezeték kék színű, úgyhogy akkor biztos az lesz, vagy lehet még vele kapcsolni más relét is pl:. valami erősítőnek. De max 300mA-t bír ki.
remélem segítettem.

Üdv!
(#) csonthulye válasza VRubenX hozzászólására (») Júl 3, 2009 /
 
Szia!
Csak az a helyzet, hogy nekem nincs elektromos antennám.
A vezeték valójában kék szinű, csak gondoltam nem is lesz rá szükség, de ezzel ellentétben az előző rádión be volt kötve. 0,5A biztositék volt rajta. De az uj rádió max 200mA-os. Mindegy, megpróbálom nélküle, csak nekem az a gyanum, hogy az antennának van saját erősitője, és annak a tápja ez.
(#) VRubenX válasza csonthulye hozzászólására (») Júl 3, 2009 /
 
Az lehet, de akkor az hol van.
(#) csonthulye válasza VRubenX hozzászólására (») Júl 3, 2009 /
 
Azt nem tudom, de ami engem jobban idegesit az az, hogy ez a rádió nem tudja táplálni...
(#) csonthulye hozzászólása Júl 3, 2009 /
 
Na antenna működik. Mással van a gond
Régi rádió tápkábeljét használtam, mert ugye már oda volt vezetve a 12V akkor minek másik vezeték. Rászúrtam, kapott rádió két helyre tápot (ugye a gyújtáskapcsoló ki van játszva),kapott egy földet és ezzel kész is. Hangszóró rész nem érdekes...
Kipróbálom, minden működik. Akarok indulni haza, nincs bal oldalon parkoló világitásom, nincs műszerfalmegvilágitásom és kontrolégő se világitott hogy be vannak kapcsolva a fényszóróim.
Biztosittékszekrényben megkerestem az ide tartozó biztositékot, amit meg is találtam- kiégett.
Ehhez a biztositékhoz tartoznak az előbb felsorolt dolgok és még a rádió háttérvilágitása is!
7,5A-s biztositék, kipróbáltam nagyobbakkal, hátha új rádió, nagyobb áramok. 20A-es biztositék is simán elszált. Rádió max áramfelvétele 15A, és még az emlitett izzók áramfelvétele jön plusszba.
Az érdekes dolog az, hogy a rádió a biztositéktól független. Tehát ha kiégett, akkor is szólt tovább minden gond nélkül. Viszont ha lehúzom a rádiót akkor nem ég el a biztositék.
Hogy a fenébe lehet ez? Hisz az a rádió csak egy 12V-ot és egy földet kap. Azok között meg biztos nincs zárlat, mert akkor...
(#) Gyimate válasza titi hozzászólására (») Júl 5, 2009 /
 
Sziasztok!
Egy kicsit későn írok, de ez egy tévedés, amit te leírtál. A tesóm kocsijába én szereltem be a rádiót. Tudni kell, hogy a régi gyujtáskapcsoló szétégett neki, így most ezt a funkciót 5 szimpla kapcsoló tölti be neki, amivel mindent külön-külön tudunk kapcsolni. Az a kábel a rádión tényleg azért van, hogy ha nincs ráadva a gyújtás, akkor nem kapcsol be a rádió, de nem azért hallgat el, mert a gyújtáskapcsoló leveszi róla a feszt, ez egy nagy tévedés, hanem azért hallgat el, mert a gyújtás nagyon sok áramot emészt fel és emiatt a kocsiban leesik a feszültség jóval 12V alá úgy 9-10V-ra. Ez pedig NEM elég az autórádiónak (kipróbáltam) és ezért hallgat el, mert van benne egy ilyen védelem.
(#) madar111 hozzászólása Okt 10, 2009 /
 
Van egy Pioneer keh-p8600R kazettás lejátszóm, valaki le tudná írni hova kössem a főáramot?
(#) set68i válasza madar111 hozzászólására (») Okt 10, 2009 /
 
Szia.
Általában ez szokott lenni a kábelek szerepe:
piros: +12 volt, ezt a gyújtásról szokták bekötni, így ha leveszed a gyújtást, kikapcsol a rádió is
fekete: test, negatív
narancssárga: világítás
sárga: állandó +12 volt, a memória miatt
Azért írtam, hogy általában, mert megtörténhet hogy valaki kicserélte a szálakat, és nem biztos hogy ezek a színek vannak.
Remélem segítettem, ha valami még nem tiszta, írj.
(#) madar111 válasza set68i hozzászólására (») Okt 10, 2009 /
 
Köszönöm, hogyirtál, a kábelek teljesen el voltak kevergetve, egyik haverom lekövette a sémát és rájöttünk. De azért köszi!
(#) Szonti hozzászólása Okt 15, 2009 /
 
Sziasztok!

Most vettem egy Blaupunkt daytona mp28-ast, holnap valszeg neki is állok beszerelni. A kérdésem az lenne, hogy a használati utasítás azt írja, h az aksiról a sarut le kell csatlakoztatni, na most ha én lekötöm az aksit akkor nem zavarja össze a kocsi elektronikáját? Hallottam már olyat h akku cseréje után a szervíz tudta csak beindítani a kocsit, mert a fedélzeti komputer nem kapott feszt. Nekem egy Renault Thaliam van a legalapabb, uh annyira ettől nem tartok, de azért szeretnék biztosra menni és nem meglepődni.
Válaszokat előre is köszönöm!
(#) akos70 válasza Szonti hozzászólására (») Okt 15, 2009 /
 
Nem zavar össze semmit. Az orát kell ujra beállitani, esetleg ha van benne riaszto, az az aksi bekötésekor megszolalhat, és ki kell kapcsolni.
De ettöl függetlenül baromság amit irnak, fölösleges levenni a sarut. Valoszinüleg ISO-csatis a rádio-elökészités is, és a Blaupunkt is, tehát csak össze kell dugni.
(#) mncmaniac hozzászólása Okt 17, 2009 /
 
Az előző hozzászóláshoz 1 kérdés...:
A napokba vettem 1 MNC Maniac fejegységet. Kivettem é a régi fejegységet és bekötöttem a z újat.
Nem kapcsolt be. Aztán mondták h a piros vezetékhez + a citrom sárgát is rá kell kötni. Na igy már volt áram is.Bekapcsolt. Aztán jött a gond. Elinditottam a kocsit (Lada 2107-s) jó állapotú. aztán rádiot kapcsolnám be. Bekapcsol aztán ki. majd magátol be és ki és be és ki. Azt gyors motor leáll és abba hagyta..
Na szerintetek mi lehet a hiba?? Rossz vezetéket kötöttem vagy még kell valami vagy Rossz a RÁDIÓ?
(#) Szonti hozzászólása Okt 17, 2009 /
 
Sziasztok!

Épp most vagyok Rádiócserébe Thaliamban és nem tudom h melyik kábel mit csinál. Azt gondolom h a sárga és piros a 12V a fekete pedig a föld, de van még egy szürke és egy világoskék vezeték, azok mire vannak? Nem a hangszóróké mert azok már megvannak.
Előre is köszönöm a segítésget!
(#) kazi válasza Szonti hozzászólására (») Okt 17, 2009 /
 
Szia!
Gondolom, iso csatlakozós. Ha a színek nem is egyeznek, de látni, melyik, hova van bekötve:http://autohifibeszereles.hu/iso_csatlakozo.html
(#) akos70 válasza mncmaniac hozzászólására (») Okt 17, 2009 /
 
Korábban a régi rádiod ugyanazokra a vezetékekre volt kötve?
Érdekes jelenség. A töltés nem ingadozik tulságosan a voltméröd szerint?
Következő: »»   4 / 24
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem